Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Hétvégén végig ültem egy Volkswagen és egy Seat szalon összes autóját elül-hátul, megnéztem a csomagtartót és így tovább. Skoda nem volt a környéken. Merci és Audi igen, de nem volt akkora keret. Még a Kia Niro-t is megnéztem (sima és konnektoros hibrid).

    A VW elég minőségi és átgondolt volt belül, de a Golf Variant tényleg az öregeknek készült. Egyszerűen semmilyen, de amúgy teljesen jó A-ból B-be autó. Autópályázásra már nem biztos hogy ideális, eléggé "puttyonyos", rövid a tengelytávja. Városba meg ilyen "mindenes" kocsinak viszont teljesen jó. A Passat viszont csalódás volt: valahogy olyan "nagy", de mégse akkora. És sokkal drágább. De semmi extra.

    A VW SUV-jai viszont tetszettek, de hát elég drágák.

    A Seatok árban jobbak voltak, de azon röhögtem, hogy a belseje kb a 2 generációval ezelőtti VW, bizonyos dolgok kihagyásával. De amúgy azzal sincs igazán gond. Más kérdés, hogy tartja az árát a VW-hez képest (gondolom sehogy).

    A Kia Niro viszont meglepetés volt... anyámnak volt a 90-es években egy Ford Ka-ja, az jutott eszembe róla. Valami görény minőség volt belül. A hajtásról és árról nem beszélek, de meglepett, mennyire "olcsó" belül.

    Igazából az új Corolla TS 2.0 hibridet akartam kipróbálni, csak várni kellett a tesztvezetésre 1 órát, addig nézelődtünk. Aztán kipróbáltam.

    Elférek benne, pedig 185 vagyok, és nagyobb darab. Egyedül a térérzet kicsi. Kerestem mindenfelé, hol szűk, de valójában sehol. A jobb lábamnak kényelmesebb, mint pl. a Golf azzal a busi középkonzollal. Ezért gyűlöltem a régebbi Octaviakat is, mert nem tudod jobbra picit sem mozdítani a jobb térded. Ebben kényelmes, a bal lábamnak is. De nagyon "beülős", bár ez nem baj, mondjuk napi használatban, sok ki-be szállásnál valószínű nem a legkényelmesebb. Hossz távon abszolút. A térérzeten sokat ront, hogy baromi alacsonyan van a plafon, és kicsi a fejtér. Az összes közül, amiben ültem, a legkisebb. Elférek benne, még felemelt üléssel sem dörzsöli a hajam, de középre állított üléssel is max 2-3 ujjnyi fejtér van. Elég, de lehetne nagyobb. Hátulra viszont rossz beszállni, simán bevered a fejed, és ott is szűk a fejtér. Épp elférsz, nem értem, miért nem emelték meg csak 3-4 centivel. Lábtér meg van bőven, még magam mögött is. Alacsonyan ülsz, de ezek ilyenek, és a többi márka autói is. A kombi csomagtere jó nagy, csak 20-30 literrel kisebb, mint a Golf Varianté, és szerintem jól átgondolt, jól pakolható. Ledöntött ülésekkel meg aludni lehet hátul. Tetszik benne, hogy 2 szintre rakható a csomagtértálca, az a +10 centi lefelé hasznos. Külsőre nekem bejön (tényleg), de csak a kombi. A hatch is dögös, de hátul és a csomagtér használhatatlan, a Sedan meg unalmas. Nyilván más a célközönsége. Középen az a tablet a "miért?" kérdést hozza elő, de bízom benne, hogy idővel az Android Autó rárakható, és akkor haszna is van. De legalább lecsukható lenne... A kormánya pöpec, a könyöklő lehetne magasságában is állítható, a zseb kicsi. De nem vészes. A műszerfal szerintem jó. Az egész beltér kicsit "toyotás" (funkcionális), de most kicsit túlléptek magukon (= egy kategóriával jobb, mint a korábbi modellek a maguk idejében).

    A vezetés viszont meglepett. A 2.0 hibrid megy, ahogy kell, ugrik, gyorsít, a motor sem üvölt úgy, mint egy régi Prius, és mivel megy is, maximum pár másodpercre padlózza az ember (gyorsítás, előzés). Nem zavaró. És tényleg meglepően jól gyorsul, persze nem olyan, mint amikor beüt a VTEC. Viszont gyakorlatilag 0-120 között mindegy volt, honnan gyorsítottam, sose éreztem azt, hogy "nem elég". Ami ennél jobban gyorsul, az már nem funkcionális úgyse, csak felvágós. Ami érdekel volt, hogy többször hallottam a gumi hangját, mint a motorét. A kormányzása könnyű, a futóműve is jó, autópálya lehajtón simán odaléptem neki a kanyarban, és nem jött zavarba. A vezetéstámogató rendszerek működnek, ahogy kell, a követős tempomat teljesen rendben van, a sávtartó szintén, km-eken keresztül hagytam, hogy vezesse magát, és csinált mindent: kormányzott, vette a sávközepet kanyarban is, lassított, sőt meg is állt az autó mögött a pirosnál. Teljesen rendben volt. Biztos van ennél jobb rendszer, de a két legfontosabb helyzetben úgy működik, ahogy kell: pályázásnál és dugóban. Fogyasztást nem tudom, de tuti alacsony, meglepően sokszor ment tisztán elektromosan, és a motor szinte alig pörgött fel, általában vagy nem ment, vagy alacsony fordulaton. A váltója meg... hát, etalon.

    Ha az a kérdés, hogy ér-e kb. 2 millával többet, mint egy hasonlóan felszerelt 1.5 TSI botváltós Golf, szerintem igen. Mindkettő kompromisszumos, de az értéktartás és a fogyasztás egyértelműen efelé billenti a mérleget. Hogy ér-e mondjuk 3 misivel többet, mint egy "okosan" beárazott Seat Leon, na ott már elgondolkozik az ember.
    Évi 5-10e km-re, hétvégi közelekedésre, ingázásra talán inkább az előbbieket venném, és azt a 2-3 millát másra költeném. Mert amúgy kényelem, praktikum, belső minőség, könnyebb ki-beszállás azért feléjük billenti a mérleget. Nagyobb távokra, pályázásra, sok városi dugózásra meg inkább ezt. Ez az autó nagyon "mindenes", mert városban nagyon jól fogyaszt, sokkal tartósabb a hajtáslánca, és pályán is annyit eszik, mint egy kisebb TSI. Viszont formára, futóműre, tengelytávra meg inkább "nagyautós" (2.7m!).

Új hozzászólás Aktív témák