- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autóhifi
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cronenberg
csendes tag
válasz Szten Márs #10500 üzenetére
Köszi, a fotozz.hu én is olvastam hogy a leghalkabb, de milyen objektívet hozzá?
Meg a d40ben nincs AF-motor[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Cronenberg #10501 üzenetére
Közben kiegészítettem az előző hozzászólásomat.
Milyen objektívet?
Olcsón a 18-55 VR-t.
Drágábban a 16-85 VR-t.Arra figyelni kell, hogy olyan objektívet kell venni hozzá, amiben van beépített fókuszmotor, azaz fókuszmotorral ellátott Tamronok, AF-S-es Nikkorok, vagy HSM-es Sigmák jók rá. Az előző kettő ajánlott objektív az AF-S-es Nikkor volt. Esetleg megfontolandó lehet még egy Sigma 17-70 HSM, az F/2,8 fényerő miatt, de sajnos csak 17mm-en F/2,8-as.
Egyébként persze, nincs benne fókuszmotor, de az igényeidnek akkor is ez felel meg a legjobban, egyértelműen. Na meg, mint látszik, így is van objektív, amit rá lehetne tenni, a limit sokkal inkább a pénz, nem pedig az, hogy nincs választék.
[ Szerkesztve ]
-
Hydra SR
addikt
válasz Szten Márs #10500 üzenetére
Tényleg, ha már D60-nál tartunk: abban már van MLU? D40-ben nem volt.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Degeczi
nagyúr
válasz Cronenberg #10499 üzenetére
az Oly E10, E20 nem tökürreflexes gép, hanem egy prizmás keresőjű kompakt!
ennek összes hátrányával: csigalassú fókuszálás, más (régi) kompaktokkal egyező képjellemzők (zaj, dinamika, mélységélesség)
a keresője ugyan optikai, de mattüvege nincs, így élességállításra sem vmi jó
nem csoda, h nem erőltették tovább ezt az irányvonalat - érdekes kísérlet, de nem igazán vált be
-
Degeczi
nagyúr
válasz Hydra SR #10503 üzenetére
viszont egy érdekes dolog, ami fölött korábban átsiklottam: a D60 végre ad olyan segítséget kéz fókuszáláshoz, mint régen a filmes vázak!
vagyis nem csak egy pöttyet jelenít meg amikor jó a fókusz, hanem az expókorrekció sávján is jelzi, merre kell korrigálni, és még a sáv mérete is hiba mértékének megfelelő - tökéletes!
(régen erre két kis nyilacskát használtak a pötty mellett - de ma csak a legnagyobb vázak kapják ezt meg, mint a D3. Pedig az AF rendszer mindig tudja, merre kell korrigálni, tehát semmi akadálya nem lett volna eddig sem egy hasonló módszernek)
-
Szoles
senior tag
válasz fradigy #10497 üzenetére
"(pl lattam azt is, h van olyan bridge kitt amihez lencsek, fisheye, szurok vannak alapbol pakolva, az is felkeltette az erdeklodesemet...)"
A szurokkal azért vigyázz! Vékonyan kenve a frontlencsére még csak elmegy mint sötétítő szűrő, de vastagon kenve már teljesen visszafogja a fényerőt! Jobb, ha inkább a törökökre öntöd. (Látom, nincs ékezeted, de nem tudtam kihagyni, bocs. )
A dilemmádhoz egyébként túl sokat én sem tudok hozzáfűzni.Valahogy nem derült ki, hogy milyen ambícióid vannak fotózás terén.
Szerintem egyébként nem kell mindenáron DSLR, van akinek jobb egy bridge. Főleg annak felesleges, aki már évek óta fotózgat valami egyszerű zsebgéppel, csak valamivel jobb képminőséget, és szolgáltatást akar (nagyobb zoom, erősebb vaku, sötétben szebb képek, gyorsabb AF, stb)
Úgy látom, hiába lesz valakinek egy szuper DSLR gépe, attól még nem válik szenvedélyévé a fotózás. Az nem a géptől függ, hanem, hogy valakit megfog a dolog, vagy nem. Aki szeret fotózni, és van érzéke hozzá, az akár egy 20 ezer Forintos zsebgéppel is csodás képeket varázsol. A minőség persze nem olyan, viszont van "valami" a képen.
Akit nem nagyon érdekel a fotózás, csak jobb minőséget szeretne a nyaralásról meg a családról, vayg munkához kell, amit azután monitoron lehet nézegetni, és nyomtatni átlagos méretű képeket, annak bőven jó egy komolyabb kompakt (bridge) is.[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szoles #10507 üzenetére
alapban igaz, de a képmérettől függetlenül átjön rengeteg DSLR előny...
különösen a "gyorsabb AF" az, ahol kompaktokon már - az elvükből adódóan - nem történhet lényegi fejlődés, de pont a nyaraláskor jellemző erős, kontrasztos fények miatt is kellemetlen egy kompakt szűk dinamikája
aztán a "jobb minőségre vágyik" sem a kompaktok mellett szól: hiszen az agyatlan megapixelháború miatt az új modellekre nem kimondottan a javuló minőség jellemző...
-
d@minator
addikt
Sziasztok!
15 éves lánynak szeretnénk egy gépet. A fotózáshoz nem ért, a kérdésem az, hogy érdemes e pl. egy DMC-LZ6-ot venni (az optikai képstab, 6x-os opzikai zoom) vagy elég egy teljesen alap gép, illetve ha érdemes akkor ebben az árban esetleg tudtok e jobbat?
Nekem TZ-2-es van. Beltérben természetes fénynél mosott képeket készít. Milyen beéllításokat kell használni, hogy ne ilyen legyen? Vagy csak a digitális zajszűrés ennyire agresszív? -
Szoles
senior tag
válasz Degeczi #10508 üzenetére
Igazad van, persze. Amit írsz igaz, jobbak a tükrösek. Én csak gondolom, hogy létezik középút is a szappantartók és a néha egyeseknek feleslegesen "macerás" DSLR-ek között. Ha valakinek felesleges, akkor minek?
Az új típusokkal együtt járó egyre romló minőséggel sajnos max. igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
fradigy
tag
válasz Szoles #10507 üzenetére
szurkos poenodon fetrengtem, koszi
ambicio? hat. szeretek fenykepezni, de sosem fotoztam, viszont mindig buszke voltam ra, h a 2800Zoom legjobb kepeket csinalja haverikorben. Aztan megmutattak par DSLRel keszult virag fotot....
szal ambicio, kitudja lehet hogy megfog es akkor befanatizulok, de lehet h megunom hamar es tovabb fotozgatok...bridge, hogy Degeczihez csatlakozztassam elborulo gondolkodasomat: 1 bajom van vele... szinte ugyanannyiba kerul egy jo bridge (FZ50, 100FS) mint egy beleposzintu DSLR... es ez az ami NAGYON gondolkodoba ejt...
PS: ha Nikonban gondolkodom, hogy tudom megkulomboztetni a kepstabis obit? van valami betujele, vagy hogy megy ez? Ha Pentax gondolom ezzel nem kell torodni...
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it ;-)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz d@minator #10509 üzenetére
A Panasonicok sajnos ilyenek, eléggé mosott képük van már alacsony érzékenységeken is. Ennek megfelelően az LZ6-ot sem erőltetném.
Egy 15 éves lánynak azért szerintem elsődleges szempont, hogy tetszen a gép, kinézetre, így a legjobb, ha ő tud kiválasztani párat, ami bejön neki. Egy Canon A590 IS amúgy szerintem elég jó választás, nem is néz ki rosszul - az én abszolút szubjektív véleményem szerint - és még ajándék focilabda is jár mostanság melléfradigy:
VR a képstabilizátoros Nikonok jelölése. Pl: AF-S 18-55 F/3,5-5,6 VR.[ Szerkesztve ]
-
d@minator
addikt
válasz Szten Márs #10512 üzenetére
Hát igen...Ezt ajánlottad korábban is de akkor már megvettem a TZ-2-t. Igazából ezen kívül nincs bajom vele jó kis gép.
Nos a lánykának akkor meg nézünk valami pici rózsaszínű valamit.
ottkar: vakuval is mosottak a képek, lehet, hogy Venus III. engine ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ottkar #10513 üzenetére
Van aki nem szereti a vakut, legalábbis nem azt a fajta direkt vakuzást, amit egy kompakt tud. Mint pl én sem. Gyenge fényviszonyok között rengetegszer használtam a kis Canon A530-ast ISO800-on, hogy ne kelljen vakuzni és most is így tennék. A direkt vakuzással ronda lesz egy kép, az én szememnek legalábbis igencsak. Egyébként az A530 jó társ volt az ISO800-hoz, mivel nem mossa a zajt, egyáltalán, hanem hagyja, had legyen, így szép rendes színzajpöttyök jelentkeznek vízfestményhatás helyett. Ha pedig fekete-fehérre váltottam, ahogy tettem mindig ez esetben, a színzajpöttyök egyből átalakultak szemcsézettséggé. Szóval teljesen elviselhető képeket lehetett kapni. Sokkal jobban meg voltam/vagyok elégedve az így készült képekkel, mintha vakuzgattam volna.
-
dik
őstag
Hi!
Ismét felteszem a kérdést szerintetek 40 ezer körül milyen gépet érdemes venni? A múltkor kérdeztem de nem sok tipp érkezett, sőt....
Remélem mostmár kicsit többet tudtok segíteni! Panasonic-ra gondoltam de nem ismerem egyáltalán a gépeket, egyiket sem ezért nem szeretnék vakra menni!Előre is köszönöm a minél előbbi segítségeteket!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Szten Márs
nagyúr
Akárhányszor Panasonic géppel készült fotókat látok, mindig újból és újból megdöbbenek, hogy mennyire gyengék... szóval nem feltétlen tartom jó vételnek őket.
Canon A570IS, vagy A590IS: manuális beállítási lehetőségek, valamint optikai képstabilizátor.
Vagy Fujifilm F45fd: nagyon alacsony zajszint még magas érzékenység mellett is. -
Vamp
senior tag
Most van egy kis időm leírni a tapasztalataimat az E-410-ről. Pár tesztképet már linkeltem, akit érdekel, scrollozzon feljebb. Első nikufutásra annyit, hogy amatőr felhasználó vagyok, a tükörreflexes rendszer számomra új dolog. Nem használtam sose extrém helyen fényképezőt. az igényeimet remélem maximálisan kielégíti majd ez a gép.
Röviden.Pozitívumok:
-számomra ideális, kényelmes markolat, mintha hozzám öntötték volna
-brutális színvilág (a c330hoz képest)
-fene gyors, nézegettem az út mellett a kocsikat különböző záridővel, és igen, megfelelő gépet vettem a lovassport fotózásához!
-beállítások garmadája, a funkciók feléről fogalmam sincs, hogy mire való, de ez idővel változik, lassan átnyálazom a manualt
-a 14-42-es obi gyorsan, és korrektül dolgozik, bár el kellene egy picit nagyobb zoom is néha, de optikai stabilizátor hiánya miatt most még nem tervezem másik obi megvételét
-livewiev funkció, extrém helyzetekben is felmérhető nagyjából, mit is fotózna az ember fia (pl. mikor a fejem nem fér oda a keresőhöz)
-könnyen tanulható kezelésNegatívumok:
-akkutöltöttség-jelző kicsit csalóka, majdnem annyit enged lőni pirosra merült akkuval, mint előtte, a pirosra merülésig
-amatőr szinten eddig több negatívumot nem találtam, de amint kiismerem a gépet, ez változni fog, ahogy a pozitívumok száma is nő majdEsetleg azt meg tudná valaki mondani, a váz mechanikája hány kép készítésére van hitelesítve? Valahol mintha 300000-t olvastam volna, ez lehetséges?
-
Dare2Live
nagyúr
"Esetleg azt meg tudná valaki mondani, a váz mechanikája hány kép készítésére van hitelesítve?"
hitelesítve?"Valahol mintha 300000-t olvastam volna, ez lehetséges?"
Hát az E410nél 4*drágább D300on pl az van megadva, hogy a zárt 150.000expora tervezték. Az 1misis D3nál meg pont az általad írt 300.000re.
olcsobb gépeknél és e410nél is tudtommal nincs ilyen szám megadva.valószínűleg egy 50.000expot tuti kibír de inkább 100.000et. Ez nagyon sok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
300ezerre?
A majd' 400 ezer HUF-ba kerülő Nikon D300-asé van 150 ezerre, a Canon 40D meg pl 100ezerre. Szóval nem, nem lehetséges.
A belépőszintű vázaknál nem szokta megadni a gyártó a várható zárélettartamot, na meg függ jó sok mindentől, szóval ezt senki nem fogja tudni megjósolni, hogy mennyit is fog bírni.Egyébként örülök, hogy tetszik, majd ha lesz olyan képed (nem tesztkép, hanem rendes kép), amit megmutatnál nekünk tedd meg a digifényképes topicban: [link]
Az akujelzésnek meg örülj inkább, a K10D-jé úgy működik, hogy miután szólt, hogy kissé merül az aksi, még lehet vagy 3 képet készíteni Ez sem jobb, hidd el, sőt...
-
Vamp
senior tag
válasz Szten Márs #10522 üzenetére
Oké emberek, akkor rosszúl emlékeztem
Holnap ha lesz egy kis időm, komponálgatok is, csak szórakoznom kell a beállításokkal.
Még egy Off kérdés, gondolom idő előtti, igénybevétel miatt fellépő mechanikus hibákat garanciában javítják?:d (Csak úgy mondom, hogy 2 nap alatt 1900 képet raktam a gépbe).
-
Oracle
senior tag
Hi
Canon eos 450d és Nikon D50 közül melyik számít jobb gépnek és kb miért? csak kíváncsiságból kérdezem
vamp: 1900 lol ráragadt az újjad a sorozatra?
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
Emlékszel erre [link] , meg az előzményére. Akkor még néztél, mint roziamoziban, mikor azt mondtam, hogy másfél év alatt nem sok 7000 expó.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Vamp
senior tag
válasz Zola007 #10529 üzenetére
Nah jó, de nem is volt olyan gépem, ami másodpercenként tudott 3 képet. Meg itt egy bellítás fél másodperc, ott meg tekergetni kellett minden sz*rt...
Persze, volt most egy kis időm, de nem kell elájulni, sorozatképeket csináltam az út mellett, a mozgások felvételére voltam kiváncsi. -
olli
tag
[link]Olympus E-400 lejátszáskor az info gombbal előhívható a bebukott részek villogtatása. Egy olyan felvétel, ami letakart obisapkával és nézőkével készült csak fekete lehet. Villogtatáskor mintegy negatívon az fehér lesz. Minden a fehér alapon fekete pötty, egybefüggő fekete terület az érzékelő hibája, vagy az érzékelő kiolvasása során keletkező elektronikus hiba. A kész felvételt pl. Ps-ban invertálva nem feketék, színesek ezek a hibák és szerintem jól jellemzik a gép egyes ISO értékein várható színeltéréseket. Az egy kicsit elgondolkoztatott, hogy a legtöbb gyártó a legtöbb gépén nem teszi lehetővé ezt az opciót, a bebukott részek villogtatását, pedig a beégett részek villogtatásával együtt így azonnal korrigálhatók a helytelen beállítások. Nem állítom, hogy ez egy tuti tesztalap, ahhoz több gépről kellene kép. Ezen a gépen ISO400-nál nincs színhiba, ISO800-nál kezdődik, ISO1600-nál a bal szélén erős.
Más gépekkel készített felvételeket kérnék, gépválasztáshoz hasznos lehetne bárkinek.
Megköszönném.[ Szerkesztve ]
By cool !
-
Degeczi
nagyúr
a helytelen expó korrigálására nem az ilyen villogó játék való (ami ráadásul nem csak a teljesen fehéret vagy teljesen feketét villogtatja, hanem azt is, ami már pár fokozatnyira a közelében van - így nem is feltétlenül hiba!), hanem a hisztogram!
az pedig van minden kamerán, az újabbakon már RGBmásfelől ezek forrásaként gyakran csak egy előnézeti, kis fölbontású kép szolgál, így azon minimális az esélye, h egy hotpixel látható legyen
-
tbs
addikt
válasz Degeczi #10533 üzenetére
Az utolsó bekezdésed nagyon igaz. Nem kis bosszúsággal vettem észre, hogy a hisztogram a beállított jépeg minőségről és manipulációról szól. (Naturál/vivid, kontraszt, fényerő.) Vagy 2 napig tekergettem a gépet, mire valami hasonlót kaptam, mint a raw hisztogramja...
Ez azért különösen vicces, mert a bebukás/kiégés villogtatásokat is aszerint csinálja. Pentax.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Oracle #10526 üzenetére
Ezt az összehasonlítást nem teljesen értem, a Nikon D50-et már nagyon rég nem lehet kapni, az EOS 450D meg vadiúj modell, szóval nem mondhatni őket éppenséggel közvetlen ellenfeleknek.
A D50-nek jobb a fogása, komolyabb érzetet kelt, viszont kisebb a keresője, mint a 450D-jé. A D50 rendelkezik felső státusz LCD-vel, a 450D nem.
Egy vezérlőtárcsa van mindkét gépen, ebben egál van. (Viszont teljesen szubjektív véleményem szerint a D50 vezérlőtárcsája nagyságrendekkel kényelmesebb helyen van elhelyezve, mint a 450D-jé. Aztán lehet másnak nem így van.) A trendnek megfelelő változások megtörténtek: az újabb gépnek, azaz a 450D-nek jóval nagyobb az LCD-je. Viszont a Canon LCD-k szokása az, hogy ha belenagyítassz egy képbe, akkor szétesik, pixelesedik, lehetetlen rajta belenagyítással élességet ellenőrizni. A többi márkánál ilyen hendikeppről nem tudok.
A D50 (dobpergést kérek) 1/500 sec vakuszinkronidővel rendelkezik. A Canon 450D 1/200 seccel. Záridőtartomány megegyezik: 1/4000 - 30 + bulb.
A sorozatsebessége a Canonnak gyrosabb, 3,5kép/sec a Nikon 2,5kép/secéhez képest.
A 450D-ről komolyabb teszt és tapasztalat híján nehéz nyilatkozni, mindenesetre az első tesztképek alapján igen jó magas ISO-s zajszinttel rendelkezik, a D50 meg ugye legendásan jó volt ebben.Melyik a jobb gép? Leginkább egyik sem. Amit emlegetni szoktak gyakran: mint az alma meg a körte. Egyik sem jobb a másiknál, csak más.
-
Degeczi
nagyúr
nade másként nem is csinálhatja...
önmagában a RAW alapján még nem lehet hisztogramot rajzolni - hiszen abban színek sincsenek...
először tehát föl kell dolgozni - ott pedig már játszanak az aktuális beállításokami zavar, h sok gépen (a Nikon D70 és hasonló kategória pl biztosan ilyen - a D300 már gondolom nem, mert különben nem lenne értelme a nagy fölbontású TFT-nek), csak kisebb fölbontású JPG, és nem a teljes méretű kép alapján dolgozik
valszeg más modelleknél is lehet ilyen, mert pl régebbi Oly-k tesztjében is gyakran lehetett olvasni, h az utolsó nagyítási fokozatok már nem adnak további valós részletet, vagy pl olyan JPG mellékhatások látszanak, amik a teljesen képen már nincsenek rajta
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #10535 üzenetére
"A D50 (dobpergést kérek) 1/500 sec vakuszinkronidővel rendelkezik. A Canon 450D 1/200 seccel"
ez a gyakorlatban (mert az esetek 99%-ban ez azért fontos, h nappal is lehessen ráderíteni) majdnem ugyanaz, mivel a Canon alapérzékenysége ISO 100, míg a D50-é ISO 200
(vagyis ha 1/250 lenne a Canon szinkronideje, ugyanolyan fényben lehetne vele deríteni. Így olyan fényviszonyok mellett lehet, ahol azonos rekesszel a Nikon 1/400-at lő - minimális különbség)
-
Degeczi
nagyúr
hmmm, érdekes gondolat
nem tudom, a RAW konverterek hogyan dolgoznak: először alkalmazzák-e az expókorrekciót, és utána a fehéregyensúlyt - vagy fordítva? illetve hány biten történik a földolgozás?
ehhez az előbbi kellene, különben a fehéregyensúly állításakor már túlcsordulhatnak az értékek - kivéve, ha 12 bitesnél nagyobb pontossággal dolgozik a konverter (nem kizárt, sőt, elég valószínű)
mindenesetre hasznos lenne egy open-source firmware, mert gyáriban ilyen opció szerintem sosem lesz
-
atv72
tag
kedves Mind,
velemenyeteket kernem.
CSAK bridge gepben gondolkodom, mert azok az 1-2 perces videok az ember gyerekeirol ugyebar nem allnak rendelkezesre dslr-ben, nekem pedig kellenek.
a jeloltek:
canon s5is
nikon p80 (- ez meg nem volt a kezemben)illetve mas meretben
pana fz50
tudtok (mertek, szabad, stb) velemenyezni?
elore is koszonom
-
tbs
addikt
válasz philoxenia #10543 üzenetére
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #10543 üzenetére
hát, nekem pl a D70-ről is lelóg néha a kisujjam, a D80 pedig több, mint egy centivel alacsonyabb (gyakorlatilag a D50 házát kapta meg)
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #10547 üzenetére
(ja, az utolsó mondata, már értem - észre sem vettem)
-
Szten Márs
nagyúr
Nehéz kérdés. Már csak azért is, mert a Nikon P80-at nem ismerem, ehhez mérten olvasd a következőket:
Ha fontos a videó, akkor valószínűleg S5 IS. Ha a kis méret akkor is az S5 IS. Az FZ50 akkor, ha a manuális fókusz és zoomgyűrű vonz. Ha volt a kezdedben mindkettő, akkor nagyjából tudod melyik hogy passzolt a kezedbe, milyen érzés volt fogni. Ez sem mindegy.