- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Házi hangfal építés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Ma voltam az először cyclocross versenyen, mint néző. Láttam már tv-ben, és itt a fórumon is tárgyaltátok, fura volt hogy mindenhol sárban tekertek, emiatt nem is tetszett, de ez a mai valami eszméletlen király volt.
Abban az erdőben rendezték, amit mióta felfedeztem mondogatom az itteni versenyszervezőknek hogy ott remek körpályát lehetne kialakítani,. mert közel a városhoz, könnyű, de mégis picit technikás és érdekes. Na egy másik városbeli szervező végül megcsinálta, zseniális volt ahogy összehozta.
Sajnos én csak 3 nappal ezelőtt hallottam róla, és mivel 6 fok volt, így nem is mertem volna nevezni, de ettől függetlenül holnap kimegyek, és végigtolom a pályát.
A pálya kialakítása annyiból állt, hogy elkotorták a leveleket, remek döngölt föld volt alatta, annyira egyértelmű az ösvény, hogy még szalagok sem kellettek volna. Egy csepp sár nem volt, tökéletesen tapadt mindenki, volt gyökeres rész, kis meredek lejtő, meredek mászás, és amit én butaságnak tartok, habár gondolom ettől cyclocross, 2-3 deszka élére állítva hogy le kelljen szállni, ennek értelmét nem látom, miért nem lehet rönköt odarakni, amin a bátrabb átmegy a félősebb leszáll, de így is voltak akik ha érintősen de átugrották.Nem tudom hogy minden CX verseny ilyen, de egy ismerős benevezett csak mókából, és 2 kör után kört kapott, majd a következőben kiintették.
Szerintem több ilyen kellene, és nem csak az ilyen hideg szezonban, mert elszánt versenyzőkön kívül senki nem volt. 20+ fokban szerintem 5x ennyi bringást ki lehet csábítani egy ilyen pályára, ahol nem tudod összetörni magad, köröket kell menni, több a szurkoló is, sokszor találkozol az ellenfelekkel, teljesen más buli mint a maraton, ahol a rajtot leszámítva szinte alig találkozol valakivel."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153149 üzenetére
Ha minimalizmus alatt azt érted, hogy ne tegyek fel egy gumikacsát se, akkor nem tudom, mit tehetek
nyereg: őszintén szólva a montira 90%-ban a színe alapján választok nyerget, annyira mindegy az itthon lévő mostmár 3-4 kb azonos szintű nyeregből. Eközben a gravelen (ebben a szövegkörnyezetben hívhatjuk országútinak is, mivel a felhasználás főleg az) már kiidegelt, hogy nem sikerült találnom egy olyat, ami nem kényelmetlen 20-30 km után. Egyébként megvettem azt a Bontrager Arvadát, amit múltkor elhoztam próbálni. Érdekességképpen: a három kölcsönnyereg közül nem erről gondoltam volna, hogy kényelmes lesz, és persze 2 görgőzés van csak benne, még kiderülhet hogy tovább kell keresnem, de akkor is az eddigi legjobb.
tömegadat: gumikacsával, villogókkal, pedállal 10,85 kg, de ez a kerék+gumi páros olyan fél kilóval többet nyom a "nyárinál".
festés: max a karbonvillát féltem ilyen szempontból, de engem jobban zavarnak a felragasztott védőfóliák, mint a kopott festék.
A belsőt majd behúzom valamibe, amiben nem koszolódik, de most sietve indultam, és nem akartam otthon hagyni. Délelőtt akartam indulni, erre elmúlt 2 is, mire sikerültBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Bicskás
tag
Sziasztok.
A Kelly's Kepler hátsó csomagtartó lámpában kicserélhető(ek) az elem(ek) a lámpatest leszerelése nélkül ?
Meggugliztam, de nincs videó róla youtubon a hozzám hasonló kétbalkezeseknek, hogy hogyan is kellene nekiállni az elemcserének, nyíl felirat vagy egyéb segédlet pedig nincs.
Feszegetni meg nem akarom, nehogy ártsak neki.
Köszi a segítséget.
Üdv: Bicskás
-
Koczó93
őstag
válasz bringasisti #153154 üzenetére
Van rá esély, mert nem nagyon mozdul
-
őstag
válasz ZolkoW #153145 üzenetére
+1 a torx megoldásra, most a héten is használtam egy csavarnál ezt a módszert.
egy tönkrement torx bit nagyjából 200-300 forint (nekem most szerencsém volt, a bitnek semmi baja nem lett, mert puha volt a csavar) annyit általában megér a kiszedett csavar“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
xy.zsolt
őstag
Köszi a jó tanácsokat....eddig 2 évet töltöttem Ausztráliában Azt tudom, hogy itt csak az támad aki/ami védekezik....szóval a kengurut sem kell basztatni mert elég durván kibelezve járhat az akiről azt gondolja, hogy rátámad. Képeket majd osztok meg....csak már tartsak ott. Ma és holnap zárva a szerviz....addig nem lesz tekerés. Itt többnyire tényleg korán mennek a népek aludni, de hajnalban (4-5 órakor) már a legtöbben talpon vannak....én is Én a Gold Coast-on (Brisbane alatt) vagyok....vannak hegyek esőerdőkkel, 10-13%os részekkel és 60-70km-es tengerparti síkszakaszok is....stravamon majd látszik.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #153147 üzenetére
Ez a régi bringa új villával,vagy új bringa új villával,vagy... Amúgy nekem ma 5°C körül a Manitoum nem volt sokkal puhább egy merev villánál,nagyon meghűlt az olaj benne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153162 üzenetére
régi bringa, régi villa, csak a villa tulajdonjoga szállt át rám nemrég (ebay). :)
pár hete nálam van, devártam, amíg az előző elromlikmegérkezik a kormánycsapágy központosító gyűrűje :)
ja, és a stravám szerint a hegytetőn 0 fok volt, amit nem hiszek, de az északi lejtőn tényleg jéghártyás lehetett a sár, az olyan opálosnak tűnt.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Rendo84
senior tag
Magasnyomásúval miért nem ajánlott monti bringát mosni? Ha erre vetemednék még is, mire kell figyelni?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rendo84 #153164 üzenetére
Mert vizet,és vele egyéb szennyeződést préselhetsz át a szigeteléseken egyenesen a csapágyakba,így amire figyelni kell a csapágyak (kerékagyak,pedálok,közép és kormánycsapágy) és a teleszkóp szára,ezekhez nem szabad közel tartani véletlenül sem.Azért nem ajánlott mert előbb-utóbb valahol túl közel tartod a fejet és 100 barral nyomsz vizet valamelyik csapágy szigetelésére.
ZolkoW...ott fent lehetett nulla is,itt a Duna mellett volt 2,3°C is 17 óra körül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #153162 üzenetére
Tudom ajánlani a jóféle RS olajat és a sűrű szervizelést, meg persze a RS 15W olajat +sram butter zsírt. Az enyém kacag a 0 fokban is, habár ez rólam mar nem mondható el. Fura hogy a tied így reagál a hidegre, úgy emlékszem nyáron állításod szerint a csikket is kimozogja.
Xy.zsolt és a stravadat h találjuk meg?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
bringasisti
őstag
válasz Koczó93 #153156 üzenetére
"Balos" fúróval ha csinálod akkor ki fogja hajtani a menetet és másik csavar után újra használható. Arra kell figyelni hogy imbusz csavar esetén van "- os és metrikus hatszög és ha nem a megfelelő kulcsot használja valaki és a csavar nevenincs kategória akkor elnyalódik a hatszög a fejben
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #153161 üzenetére
Aztán tavasszal jössz vissza? 28 fok az talán egy picit még sok is, de azért király lehet most neked, elég szép helynek tűnik. A 20-25km/h szél viszont , felénk már viharnak számít, 10km/h körül már nem tekerek aszfalton .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz takacsbotond #153166 üzenetére
Nem egyenesen van vágva a PVC/linóleum széle.
-
robee19
tag
Én megtaláltam a hibát.... csak nem a képen. Kimentem kávézni, negyed 10-kor - 3 C°
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #153171 üzenetére
Ne már, lazán tekersz -15 fokban is, de zokon veszed a 10kmph szelet? A hegyekben nem fúj állandóan a szél?
Én is rendeltem az ajánlásodra egy ilyen alsó rétegnek szánt kesztyűt, remélem elég vékony, és befér a másik alá, a képeken nagyon bumflinak tűnik. De azt írják magában is használható, városban járkálni, mert h szélálló, és vízlepergető, kiderül melyik igaz
(#153170) Hasaggymeg
De más olaj van benne, vagy a felépítése miatt nem bírja a telet? BTW ilyenkor szinte végig én is zárva használom, illetve jóval keményebbre fújom, mert akkorát már úgysem megyek mint jó időben, szóval nem akkora hátrány ha alapból merevebb.(#153157) 6030D
Az XCO plecsnit nem csak komoly olimpiai nevezésre is alkalmas pályák kapják meg? Idén volt itt is egy ilyen verseny, de már a pálya kialakításnál is megizzadtam, pedig csak végigsétáltunk rajta gyalog. Megvan ott is a minimum hossz, és talán min szint is, de ez a pálya mindent tartalmazott, drop, ugrató, sziklakert, gyökeres rész, ami viszont betett az a brutális emelkedők, 1 percen keresztül olyan szintet mászni, ahol épp csak nem emeli az orrát és mivel ez is lekörözésre megy, amatőrök mint én nem sokan voltak, illetve mind kihullott a 2. kör után.
CX versenyen nem szoktak montisokat engedni? itt volt ilyen kategória, de azt lekéstem, viszont a hideg miatt gondolom nem sokan voltak, pl 1 haver sem tudott a versenyről."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #153175 üzenetére
Ha ma kijutok, igazából ma tesztelem le rendesen minusz fokban is, mondjuk nekem Roeckl van, az szinte irreálisan vékony és könnyű. Majd te is írhatsz a GripGrab-ról pár szavat ha gondolod.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz takacsbotond #153166 üzenetére
Nem vitted ki a szemetet?
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #153162 üzenetére
Dettó nekem is, pont azt néztem tegnap, hogy nem éreztem különbséget aközött, hogy lelock-oltam a telót vagy sem.
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #153175 üzenetére
Az xco csak egy fahtája a bringázásnak, úgy, mint acx meg a pályakerékpár, pl.
Nyilván egy xco pálya azért keményebb, mert mégiscsak teleszkópos bringával mennek, nem egy full merev virsligumis cuccal. Lehet indulni cx versenyen is montival, csak megvan, hogy melyik kategóriában. Kefének volt nemrég erről egy írása egy beszámolóban, hogy mi a különbség azonos pályán a két bringa között, és melyik pálya inkább cx.takacsbotond: az a hiba, hogy kónuszos az agy.
Más: azért ma nem volt reggel olyan vidám idő. 15 p után nem éreztem az ujjaimat, aztán ahogy melegedett a rendszer, meg jött fel a nap, már jó volt. Elején kellett mormolni Kathi Béla bölcsességét.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cobranco
csendes tag
A Marmolada, a Dolomitok legmagasabb hegysége.Zord és lenyűgöző látványvilága egyfajta kontrasztként áll szemben a történelemben betöltött szerepével.Az,hogy alig 100 éve,itt húzódott,ha csak áttételesen is, az akkori Magyarország nyugati határa,ad egy különleges pikantériát a hely hangulatának.
A tartalomból:
A mai részben újra a sporté a főszerep,úgy csattognak a kétezresek,ha az ember nem figyel oda,akár meg is süketülhet.Hogy néz ki a Dolomitok legnagyobb gleccsere „lőtávolságból”,milyen egy ezer méteres egybefüggő sziklafal a naplementében,vajon kalandoraink csobbannak-e a jeges Fedaia-tóban, tilos-e az önkényes házfoglalás Olaszországban,kiderül mindazok számára,akik velünk tartanak.Dolomitok közt 3.rész: "Alpok királynője" /Marmolada/ 2018. /Italy/ FullHD 1080p
[link]Útvonal:
Sellajoch/Passo di Sella/2244m/-Canazei-Pena-Avisio szerpentin-Rif.Castiglioni-Lago di Fedaia-Marmolada-Padon gerinc-Passo di Fedaia/2097m/-Malga CiapelaKépes túrabeszámoló:
[link]Fotoalbum:
[link]Térkép:
[link][ Szerkesztve ]
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz takacsbotond #153166 üzenetére
én nem fogom, de fordítva van a nyeregcsőbilincs? ;) / tudom, szokták így is, pl. nekem is az ellentétes oldalon van a sliccelés a bilincsen,mint ahogy a vázon, mert jobban elfér úgy a csavar, de gondosan be is zsíroztam a bilincs-vázcső csatlakotást/ . amúgy tényleg nem tudom. a láncleesés-gátló gyári?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
tag
Azért van egy "fílingje" a 0 fok körüli hőmérsékletben indulásnak, különösen napos időben.
Vettem egy nagy levegőt és a zuhany után a bringás cuccba öltöztem és irány a város. Közel sem volt olyan szörnyű, mint gondoltam, csak a lábam fagyott le, mertt a cipőm az nem télre van kitalálvaPrimadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz takacsbotond #153166 üzenetére
Mintha a váltókar három fokozatú lenne, de rég láttam már ilyet, szóval...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #153185 üzenetére
Van ilyened is, vagy csak amit a telefon átküld infó azt látod, mert az fals, nem hiteles
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #153185 üzenetére
Bszódj meg, de jó nagyon! Pff, ha errefelé is ilyen idő lenne, sem vállalnám be a -6 ot de, a 2. képet odaraktad rendesen, és ha jól láttam, az csak egy laza telefonos próbálkozás, élőben sokkal szebb lehetett.
Én ma 4 fokban tekertem, ez már pont elég hogy letegyem a vasat, bármekkora királyság az erdő, amíg kiérek meg visszaérek, rettenet hideg van. CX pálya érdekes volt, de néhány részen még lockolt telóval is brutál rázós, le a kalappal azok előtt akik ezt tegnap egy régi outival letolták, olyannal aminek a váltója az alsó csövön volt fékerejük sem volt, gondolom ezért fogták a koskormányt a legalján, hogy a fékkar végét tudják húzni, a meredek leejtőn ijesztően fent volt a fenekük"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #153175 üzenetére
Nem tudom mi az oka,de nullához kozelítve lassan megy be és még lassabban jön ki,mintha mondjuk keményebbre fújnám és maxra állítanám a visszaút csillapítást.
Ironizer...tied milyen?
6030D...rám ma vigyáztak és...ööö...nem engedtek menni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
takacsbotond
őstag
válasz takacsbotond #153166 üzenetére
Többe van a kerékszett, mint a komplett bicikli. Átment szombat este egy kamion a biciklin, és mivel minden zárva volt ezt találtam a legolcsóbban azonnal.
[(/L)
[ Szerkesztve ]
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #153191 üzenetére
Suntour XCR, szal ez nyáron se a technológia csúcsa. Amúgy sztem az van amit írtál, ezek olajos csillapítású telók, aminek hidegben nagyobb a viszkozitása, így a csillapítás is megnő.
Ja meg a tömítések is sokkal ridegebbek lesznek, ami növeli a súrlódást. Ezt a cikket találtam most hirtelen, mtb felfüggesztés gyártóktól kérdezték, hogy hogyan hat a hideg: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ironizer #153193 üzenetére
Jó cikk,melyből kiderül,hogy nincs olyan teló mely egyformán működik -5 és +40°C fokban,aki mást mond az sminkeli magát.Másik érdekes megállapítás,hogy hidegben bizony átengedhetnek a tömítések ami talán még nagyobb baj mint a felkeményedés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Hm, ma véletlenül 666m-t másztam és amikor rááltam a mérlegre 666-ot mutatott. Most akkor ez valami jel?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Somatom
veterán
-
trialboj
őstag
Kellene egy állvány, amin szerelni tudnám a bringát. Eddig feleslegesnek tartottam, de amekkorát szívtam az utolsó forgáspont szervizzel, most nem szívesen kínlódnék még egyszer ugyanúgy.
Az érdekelne, hogy aki ért hozzá, tud mondeni egy erős indokot miért lenne ez (X-Tools Home Mechanic Prep Stand) egy rossz választás.
Van még pl ez, ami szerintem szinte ugyan olyan mint az lidl-ös. Már nem emlékszem az mennyibe kerül, de idén már sanszos hogy nem kerül a polcokra, meg az összes parktool-os állvány, is ilyen fura két lábú, mint amit először linkeltem, szóval inkább azt választanám, ha csak nincs valami komolyabb ellenérv.
Ennek egyetlen hátrányát látom, hogy nincs hozzá semmi tálca az állványra, de azt tákolok majd én, mágnesből v fából."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen