Hirdetés
-
Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
ph A német cég újdonsága relatíve tágas belülről, és a porvédelemről sem feledkezik meg.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
B-L-A-C-K
titán
válasz 6030D #153501 üzenetére
Már megrendeltem, de előtte néztem azt az oldalt is, de amit mutattál nem jó, nekem Closer kivitel kell (más a működése a fékkarban lévő kapcsolónak), az meg nincs raktáron nekik.
Massmurderer: Én is így rendeltem (2db-ot), szettbe nem volt pont ez a kivitel.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Massmurderer #153502 üzenetére
Olyan jó, hogy visszajöttél.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #153496 üzenetére
Tény,ugyanakkor ha bizonyos vastagságnak meg kell lenni a csöveknek ahhoz,hogy karbonból is elég erős legyen,úgy mindegy is egyben,vagy külön gyártják,a találkozásnál a méret is nagy lesz,ergo csak egy meglehetősen széles középrész tudja mindet,hátsó villák,alsó és nyeregcső,integrálni.Amint azt korábban írtam,és ami feltűnő is volt nekem az első karbonvázak láttán,a vaskos alsó cső,ami gyakran pont olyan széles mint maga a csapágyház,vagyis a csapágyház nem szélesedik tovább a bevsatlakozása után,mint pl.acél vagy alu társainál.Ezért gondoltam,ezek szerint tévesen,hogy tulajdonképp ez préseltette a mérnökökkel a vázba a középcsapágyat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #153505 üzenetére
amíg nem lett ilyen elterjedt a press-fit, a karbon vázakban is menetes (BSA) közép volt, az én régi Kellysemben is például. az egyik Felt-ben is még az volt, de mostanra már szép lassan kiszorult, mindenki a press-fitet erőlteti.
és alu vázban is használják, a Cube-ban nekem az van, de ógy emlékszem a gravel Kellysben is az volt.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
itouchfan
senior tag
válasz ivana #153484 üzenetére
+6030D: köszönöm!
Ha jól látom, a pedálhoz van klipsz is a csomagban/árban, ugye? Nem lesz ez olyan olcsó összességében, 17k a cipő, 8500 a pedál(+klipsz jóesetben) és ebből kéne 2 db, azaz össz 34k... na mindegy senki sem mondta, hogy olcsó ez a sport...„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Zufo
tag
Sziasztok,
Tanácsotokat szeretném kérni teleszkóp szervizelése ügyében. Mióta megvettem maganak az első komolyabb mtb-met, elhatároztam minden szervizelési folyamatot magam csinálok(imádom szerelgetni a gépet) a kerékpáron. Még ünnepek előtt beleszeretnék vágni a teleszkóp szervizelésébe is (rockshox sektor gold rl), megnéztem tömérdek videót és nem tűnt túlságosan nehéz folyamatnak, inkább csak idő igényes. Kinéztem egy ilyen teleszkóp zsírt "motorex prep m", viszont nem találtam róla semmilyen leírást neten, hogy ajánlott-e avagy sem. Kérdésem az lenne, amennyiben valakinek volt/van tapasztalata eme gyöngyszemmel kérem ossza meg velem, mert nem tudom, hogy megéri-e az árát
(sram butter-re nem akarok várni heteket mire megjön, ha ez a fajta zsír is megfelelő)Köszönöm szépen !
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #153506 üzenetére
Ugyanakkor itt ír arról is amire gondoltam,vagyis a szélesebb középrész kialakítása is motorja volt a préseléses középcsapágy elterjedésének.
There are benefits to press-fit bottom bracket cups. They are lighter than traditional threaded cups because there’s no metal sleeve required in the bottom bracket shell. They can also allow for wider shells and correspondingly bigger frame tubes, for improved stiffness without an adverse effect on pedal-stance width. From a manufacturing standpoint, they’re also easier and less expensive to make."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Átcsesztem a rendszert , leragasztottam minden rohadmányos nyílást a felsőbb részeken, nincs hol befolyjon a víz, én nem fogok 3 havonta rozsdás trutymákot ganézni a középcsapágyból.
Ez utóbbi már egy régebbi fejlesztés, rendkívül büszke vagyok a remek ötletemre, amivel első sorban a téli sólé ellen akartam védekezni, de már 2 hónapja tesztelem, és szerintem a nyári rettentő finom por, sőt az átlagos sár ellen is egész korrekt védelmet jelenthet.
A hozzáértőktől kérdezném, ha látnak bármi negatív tulajdonságot, én annyira tudok gondolni, hogy ha mosás közben mégis bejut a víz, akkor esetleg nehezebben párolog el, mert hogy zárt, de összességében nem tudom ez mennyire nagy gond. A napokban lesz először szétszedve és kíváncsi leszek milyen állapotban van benne a zsír.
Azért került fel, mert tavasz elején, és nyár végén is, recsegni kezdett a két fenti forgáspont, először a sok hólé moshatta ki a zsírt, másodjára pedig a por miatt vált elviselhetetlenné a zaj.
Szabadalmaztatás alatt áll , de akinek inge, próbálja ki, fekete bringán, szinte nem is látszik. Készült hozzá videó tutorial, de gondolom mindenkinek egyértelmű hogy kell felpattintani, de ettől az évi 1-2 szerviz még szerintem ugyanúgy javallott.Ezt meg csak bónuszba, hogy ne rozsdásodjon tovább, mert nyilván fogalma sincs senkinek, honnan szerváljak egy új csavart. wd40, rozsda lekapar, megszárad, zsírral beken, leragaszt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #153514 üzenetére
Repülő kutya a hivatalos magyar nevük és a világ legnagyobb denevérfaja...ja és semmi közük ehhez a repülő rókához. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #153512 üzenetére
A ragasztók nem hinném, hogy hosszú életűek lesznek (sárban, vízben), a belsős védelem nem rossz. Mivel máshogy mozog a váz meg a gumi, esetleg a festést csesztetheti, de nem hinném, hogy jobban megviseli, mint amit direktben a felverődő kövektől kapna. Ha mégis, akkor ragassz fóliát a vázra és úgy a gumicucc. Amúgy jó ötlet, erős gyorskötözők esetén nem hinném, hogy megy be kosz, ha nem mocorog a rugózás közben, akkor működhet. Ha mocorog, akkor meg vágj picit nagyobb gumit, told összebb, hogy legyen kitüremkedés, ami rugózáskor kisimul (lásd még: csuklós busz).
(Ha 3 képet linkelsz egymás utáni szavaknál, akkor inkább számozva rakd be, mert így nem látszik, hogy az 3 link. Nekem is csak akkor tűnt fel, amikor visszanézve máshova böktem.)
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #153518 üzenetére
Egy dh-s haver azt mondta, hogy a vázak eleve úgy vannak kialakítva, hogy minden cső lyukas picit a hegesztés miatt, és normális ha a középrészhez bejut a víz, és szerinte ez a műanyag rész pont azért van ott, hogy meggátolja a víz, és a csapágyak közti fajtalankodást. Aki jár olyan SZAKszervizben, ami nem csak nevében tartalmaz szakikat, kérdezze már meg legyen szíves, ez 100% hogy így van, mert akkor mégse a shimano meg a berga a majom, hanem aki kihagyta azt a szart a beszerelésnél, azzal az indokkal úgysincs semmi értelme, csak nehezebb tőle egyenesen berakni.
Amúgy, meglepően jól helyrejött a rozsdás rész is, nem mertem wd-t nyomni bele, elkezdtem zsírral kenni, tunkoltam amennyit tudtam, és szépen kihozott elég sok rozsdalevet, forgattam pár percig, majd összeraktam, a runner butter csodákra képes!
Próbálta már valaki ezt a módszert, hogy tisztább hajtást kapjon? A lényege, hogy miután tisztára, és szárazra törölt minden hajtás elemet, befújja wd-vel, majd pemzlivel elkeni, végül letörli. Én most megjátszottam, szépen végigcsináltam, kíváncsi vagyok mi haszna lesz, szerintem hosszú távon nem működik, vagy lekopik magától, vagy az első mosásnál annyi neki, de egy próbát megér.
A tiszta hajtásra amúgy 2 megoldás van, az első a drágább és zajosabb, a squirt, a második az olcsóbb, de hamar lekopik a mucoff dry. Nekem jelenleg a csodakerámiás, zöld kupakos mucoff van, háát, a lényeg hogy ennyi pénzt nem ér egy olaj, de tény, hogy csendes, sokáig rajta marad, és nem annyira ganés tőle a lánc. 2014 óta minden évben más olajat használok, és eddig egyikről sem tudnék csak pozitívumokat mondani, szóval nem egyszerű jót választani."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #153520 üzenetére
Ha nincs kéznél féktisztító, akkor én mosás előtt befújom wd40-nel, odarakom a kefét a sorhoz, meg a lánchoz pörgetés közben, aztán lemosom. Mire kész a bringamosás, addigra lejön a hajtásról is a wd40 és mehet a wax. Mondjuk ilyen bonyolult mosást kb 2 havonta ha csinálok.
Olyan magas nyomással 5 centről meg, ami a videóban van, kb wd40 nélkül is fém tiszta lesz a hajtás. Kívül-belül.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #153520 üzenetére
Nálad az a műanyag rész nincs benne? Nekem eszembe sem jutott, hogy ne rakjam bele, csak most fordult meg a fejemben, ahogy írod .
Tiszta lánc: nekem az tűnt fel, hogy túlzásba viszi a szöszölést . Én csak akkor takarítom meg ennyire a bringát, amikor teljesen szétszedem egy nagygenerálra. Wax nálam csendes, egyrészt mert eléggé süket vagyok, másrészt meg a Nobby Nic traktorhangja úgyis elnyomja . Szerintem ez csendes lánc, csendes gumi "fétis" amúgy pont olyan, mint a grammozás, meg Hassagymeg tisztaságmániája, szal ezek szerint te is különösen érzékeny vagy valamire .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #153520 üzenetére
Én a gravelnél első összerakáskor kihagytam a középső csövet, de főleg azért, mert az enyémhez aluból volt, és azt kicsit overkillnek éreztem, meg aztán nyomott is vagy 20 grammot . De következő összerakásnál (valamit mókoltam vele) már inkább mégis betettem, pont ezért, hogy védjen belülről. Szerintem lehet köze az elázásodhoz... Mechanikailag nincs annak semmi hátránya, a Shimihez eleve műanyagot adnak, de még az enyém is olyan lazán van illesztve, hogy ha nem lennének rajta O-gyűrűk, lötyögne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz trialboj #153520 üzenetére
1) igen, a műanyag azért van, hogy ne menjen tönkre a középrész, van neki mindkét peremén egy-egy gumi gyűrűje elméletben (ha nincs, akkor is sokkal több, mint a semmi)
2) kenésre a waxolás a pillanatnyilag elérhető legjobb megoldás, tudsz házi waxot is csinálni, de macerás“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #153520 üzenetére
Korábban talán már írtam,hogy a láncra,sorra,váltókra ezt,a bringára meg ezt használom.Mindent mosogatószeres meleg vízzel mosok,majd öblítek le tiszta vízzel,utána meg ilyent kap minden és olyan mint Salamon tökei ( ami a hiedelemmel ellentétben tudniillik nem a heréit jelenti,ugyebár,hanem valami töklámpákat amivel Salamon jelzett valami vár ablakából,valakinek. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #153525 üzenetére
A WD40-el megfújod a vázat is? Valami olyasmire jó mint pl a Muc Off bike protect?
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153525 üzenetére
eddig totál tévedésben éltem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz dgyuri0123 #153529 üzenetére
1 kenés/szezon?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
tag
válasz jjeahh #153530 üzenetére
Hát mielőtt centrirozni vittem a gépet, én ilyennel fújtam le.
Megkértem a srácot, hogy takarítsa le a hajtást is amennyire tudja, a vége az lett, hogy ezt a trutyit úgy ahogy volt, letörölte róla, hogy utána hetekig "száraz" lánccal jártam és csendesebb volt, mint előtte rendesen beolajozva.
Aztán, hogy ez a teflonos kenésnek volt köszönhető, ami azért talán megmaradt rajta vagy épp annak, hogy letörölte róla... na ezt nem tudom.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
cdl
senior tag
válasz dgyuri0123 #153529 üzenetére
Én 400 km-enként mosom, olajozom. Ettől többet nem tudok elmenni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #153531 üzenetére
Mondjuk ezek alapján gondolom ti nagyrészt aszfalton tekertek száraz időben, úgy azért egészen más lehet, el sem tudom képzelni . Nálam állandóan kapja a sarat meg a vizet a lánc, a tegnapi körön pl. hátul a 11T lánckerékre le sem tudtam váltani, mert a vastag sár és a kevesebb fog miatt ugrált rajta a lánc . Szal én vagy rendszeresen kenem, vagy... 2 havonta vehetek új láncot, mert a rozsda megeszi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #153526 üzenetére
Ez nem a sima védénegyven,a vázat meg nem szoktam fújni,csak a hajtást,váltást,villabecsúszókat és a nyeregcsövet.A sorokról lejön minden az említett módszeremmel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Massmurderer #153536 üzenetére
A fékkarban a kapcsoló az Opener-ben ha meghúzod nyit, a Closer-ben meg zár, ez azt jelenti az én esetemben, ha húzom a rolleren a gázt, meg a féket akkor a motort nem pörgeti, azaz tiltja ilyenkor.
-
samujózsi
tag
válasz xy.zsolt #153540 üzenetére
Azt képzeld el, mikor egy lábakkal együtt 6-8 centi átmérőjű (valójában apró testű, kb mint a kaszáspók - ami nem is pók ) szörnyecske egyszercsak megjelenik az ágy pereménél, a falon és lassan lopakodva mászik felfelé! Először csak a mozgást érzékeled, majd tudatosul, hogy egy randa pók...
Mondjuk ez nem zavart annyira, de ha valami keresztespók jellegű dög lett volna... na attól bjztos rosszul leszek hát még ezektől, amikről ez a hír szólt...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
xy.zsolt
őstag
válasz samujózsi #153541 üzenetére
ezek ilyen tenyérnyi méretűek....hozzá nem nyúlok ha majd látok egyet...max a papuccsal pofán csapom Ma nem fotóztam sokat viszont kimerített a tenger és a napsütés 95%-os páratartalommal. Nem mértem az egész távot de olyan 70km-et tekertem...és bőven elég volt 36 fokban
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #153542 üzenetére
Nem kis Koala fétis dúl arrafelé! ...aztán meg annak a szobornak sem volt talán soha döntve egy Focus,gondolom nem sokkal futsz össze az utcán.Milyen kerékpármárkák vannak elterjedve ott leginkább?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
-
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #153545 üzenetére
Nem is értem, hogy ki volt az a balfék, aki kitalálta a bal féket. Amikor vettem a Meridát, szóltam Bergusonéknak, hogy rakják át jobbra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #153546 üzenetére
Valami logika van benne,hisz lejtőzésnél valóban az első féken van a hangsúly,és mivel az emberek nagyobb része jobbkezes,tulajdonképp azzal a kezével tud jobban adagolni,ami első féknél biztonsági szempontból is fontosabb mint a hátsónál. Így már nem is tudom mért nem jobb oldalt van az első fék?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #153547 üzenetére
Én pont balkezes vagyok. Sztem ennek nincs jelentősége. Viszont, robogón, motoron jobb kéznél van az első fék. Az meg nem jó, ha az embernek gondolkodnia kell azon, hogy most akkor melyik is az első fék. Ezért rakattam át. Egyébként amikor mondtam a Bergusonos szerelőnek, akkor mondta, hogy amikor rám nézett, már sejtette ezt a kívánságot. Úgy látszik, nem én voltam az első motoros fazon, aki ezt kérte.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tothgera30
Ármester
Edge 520-t honnan érdemes most vásárolni? A bike-discount-nál csak 520 Plus kapható.
"A pokol nem hely, hanem állapot"