- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Ridebike van az Árkádban is, de a Récseiben lévő nagyobb sokkal, ott van jópár sisak, az Árkádban úgy emlékszem, nincs túl nagy választék, ha egyáltalán. De a Hugóban láttam a legtöbbet mostanság.
mod: A sok lik jóóó, akkor szellőzik jól.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz xcbiker #9703 üzenetére
Hűdeszép. Nálam is a kényelem meg a dizájn számított , Etto On Edge-em van, csak szürkében. Hátulról kis "tüskék" vannak rajta, egyből beleestem, amikor megláttam.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szatocs
őstag
Na akkor mégegyszer megkérdezem
Milyen sárhányót használtok a kerékpárra? Gondolom bármilyen kerékpárra fel lehet tenni a fém sárhányókat, a V-fék remélem nem zavar be azoknak. De ha más nem, valami műanyag is megtenné, csak azért jobban bízok egy fémben.=== Szatocs ===
-
-
szatocs
őstag
Esőben meg hóban Nektek "nó bringa" ?
=== Szatocs ===
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9708 üzenetére
Esőben nem megyek, de csak azért, mert nem volt még keretem esőcuccra. Hóban megyek, nekem nem akadály olyan mínusz 6-8-ig, az alatt is csak cucc (ezért pénz) kérdése. Kicsit csúszós, meg ezer év, amíg a sok réteg cuccot felveszi az ember, plusz kell jó kamásli, hogy ne fagyjon le az ember lábujja... Macerás, de szuper.
A január elsejei hóesésben bringázni úgy, hogy szinte senki nincs az utcákon és a friss hóba te taposod az első nyomot, hmmm... Meg az erdő télen, gyönyörű...mod: Persze városi bringázás az más, ahhoz biztosan kell a sárvédő, ott nem teheted rögtön mosógépbe a cuccot.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
xcbiker
addikt
válasz szatocs #9708 üzenetére
Annak idején még szakadó esőben is versenyeztem, de ma már meggondolom mikor teszem tönkre a bringám egy saras-esős verseny miatt.
Ha meg egy nyári vihar kap el túra közben annyi belefér.
Marha hülyén is nézne ki sárvédővel a carbon speci.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
rétisün
veterán
válasz szatocs #9705 üzenetére
nekem a "dolgozóbajárós" bicajomon van műanyag sárvédő (ugyebár sajna nem mondhatom azt melóhelyen, hogy: esett az eső, azért nem jöttem dolgozni ), a túrázóson viszontnincs, ergo esőben nincs hobbibicajozás ha meg elkap valahol, akkor vagy elázok, és így jártam, vagy beállok valahová, amíg eláll....
más: 3600 km után megvan az első defektem mivel nem voltam már messze otthontól, nem álltam neki kicserélni a belsőt, inkább hazatoltam, nem is esett rosszul 80 km után amolyan levezetésképpen az a kis gyaloglás
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Ariadne #9709 üzenetére
(már nem fért bele modidőbe)
az erdő télen gyalog is gyönyörű teliholdban, havas erdőben éjszaka sörözni, azt mindenkinek ki kéne próbálni kár, hogy mostanában alig van hó....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szatocs
őstag
Csakhogy nekem nem lenne ilyen, hogy első számú meg második, hanem egy kerékpár lenne mindenre, és mikor menni kell a vonathoz esőben, vagy télen, akkor bizony kell az a sárvédő. Van egyáltalán lehetőségem feltenni az ilyen komolyabb kerékpárokra?
Sőt, sárhányón kívül még egy csomagtartó is fel kellene, hogy menjen. Mert ha utazót is viszek - márpedig vonathoz mindig -, akkor az is kell.
Tehát vehetek egyáltalán Magellan Polaris - t ilyen szempontból?
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
emre
veterán
válasz szatocs #9713 üzenetére
Nekem egy harmadik megoldás vált be.
Turkáltam magamnak esőnacit, meg egy dzsekit, az egész 1200 huf.
Ezeket elég kicsire össze lehet hajtogatni, és viszem is magammal szinte mindig.
Sárvédőm nekem sincs.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
rétisün
veterán
válasz szatocs #9713 üzenetére
ha vannak rajta a sárvédőnek/csomagtartónak csavarhelyek (sztem vannak, de a boltban ugyis meg tudják mondani) akkor nyugodtan vehetsz.
emre: ez is egy megoldás, csak sajna a csomagtartót nem helyettesíti...
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tr00p3r
őstag
válasz Stalker-2572 #9695 üzenetére
Természetesen. Írtam privátot.
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9713 üzenetére
Hátul a vázon vannak furatok sárhányónak vagy csomagtartónak, esetleg egy hosszú csavarral mind a kettőnek. Midenféleképpen fémet vegyél esetleg duplapálcás müanyagot. A teleszkópra igazábol semmilyen normális sárhányót nem lehet feltenni, mert a legtöbbön nincs furat a pálcának.
Ha a vonatnál nincs örzött tároló akkor javaslom egy boltba/vonathoz járós bicikli beszerzését, egy régi libakergető tökéletes erre a célra, kb megúszod a komolyabb és az egyszerűbb lakat különbözetéböl.
A városi gépemen erröl száramzó sárhányó van, azt leszámítva hogy rendeszeresen kilazulnak a csavarok, a túl sík utak miatt, olyan mint az új. -
xcbiker
addikt
Az biztos hogy én sem hagynék az állomáson 5eft-nál drágább bringát.
Még így is az anyum szakadt tanyabike-ját kb 2cm vastag lakkattal lezárva, lapos kerékkel anno megpróbálták elvinni a mezőkövesdi állomásról.
-Hogy rohadjon le az összes végtagja a görény csokkernak! - A koporsókészítő vegyen méretet a kis tetűről! Grrr![ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
szatocs
őstag
Áh, az elhelyezésre nincs gond, mamám ott lakik 3 percre (gyalog), mindig hozzá pakolom be az előszobába - csak onnan el ne lopják.
Előre láttam valami olyasmi sárhányót, hogy magasabban van, mint maga a villa, nem tudom, hogy hogyan van az felszerkesztve, de esetleg egy olyan jó lenne.
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
MODERÁTOR
válasz xcbiker #9718 üzenetére
Rajzolja körbe őket a Doszpot Péter!
Bejártam a fél várost, elmentem Hugo-ba, nem voltak túl olcsók a sisakok (hiába a hirdetett "áfa mentes napok"). Viszont vettem egy kis pumpát... Hátizsákomban bőven elfér, még keresztben is.
Aztán elnéztem a Récseibe, de oda nem tudtam bemenni, mert az egész egy nagy áruházban van bent (mint az Árkádban). Bringáknak tároló sehol, úgyhogy hagytam a francba.
Utána mentem csak a nyugatihoz, az általad javasolt boltba. Nem volt túl sok sisak, de ami nekem kellett, az pont volt. Ahogy gondoltam, ezek a verseny tökfedők úgy álltak rajtam, mintha valami ufo fejem lenne (avataromhoz menne...).Giro Flak Gunmetal lett belőle. (Nem olyan világos, mint a képen, de nem is olyan sötét, mint a matt fekete.) Nagyon kényelmes, hazafelé már ebben jöttem. Érdekes módon nem volt benne melege a fejemnek, úgyhogy ez a melegedés dolog nálam nem számít. Pedig jöttem a Népligetnél 35-tel is...
Harrrr!!!!
-
Ariadne
őstag
Tisztára mint rii fórumtárs, ő is egy ilyennél kötött ki. Hát remélem nem lesz túl meleg, ezek a satyók nem a szellőzésükről híresek. Egészséggel viseld, a szó legszorosabb értelmében.
Récseibe egyébként egyszerűen be kell tolni a bringát, és az üzletben, ami hatalmas, le tudod támasztani.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
MODERÁTOR
válasz xcbiker #9721 üzenetére
Csak ilyen "majdnem mindenre" bringám van. Gurulok vele pár kilométert városban, ha úgy adódik terepen is megyek kicsit. Még teleszkóp sincs rajta, úgyhogy... De nem izgat, hogy mennyire megy a bringához... A fejemhez igazodjon meg védjen. Ez a dolga. Kényelmes is, úgyhogy nem panaszkodom.
Ariadne: Mikor itthon levettem a fejemről, a fejem teteje normál hőmérsékletű volt, a homlokomnál meg ahol a szivacsok vannak, ott picit melegebb. De nem izzadt be a fejem, szóval... Igen láttam hogy rii is ilyesmit (vagy pont ilyet) választott.
Nyilván nőknek, vagy hosszabb hajú férfiaknak nem túl előnyös, de aki szinte kopasz (na jó, csak rövid a hajam).Hugo-nál állt egy srác bringával, kikötöttem a kis cérnaszálammal, erre mondja, hogy az nem túl előnyös. Mondom tudom, de mit csináljak. Mondtam neki, hogy csak ide megyek a bringa boltba, erre mondta hogy oda be lehet tolni. Be is toltam...
Récsinél meg állt egy biztonsági őr elég szigorú tekintettel, nem mertem megközelíteni. Bringásokat nem láttam ki-be mászkálni, úgyhogy hagytam. Sebaj... Majd legközelebb...Lámpával (első) valakinek tapasztalat? Valami LED-es kellene, ami AA elemmel vagy akksival működik. AAA méretűvel nem vagyok hajlandó foglalkozni... Fényerő tekintetében - lehessen vele látni is.
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
Manitou
addikt
Ez a tárcsafék dolog nagy vakítás ebben a kategóriában, ne az alapján vegyél hogy melyik tárcsafékes meg melyik nem. A gagyi tárcsafékeknél jobb egy V fék is, és ráadásul könyebb is. Most lusta vagyok kikeresni a két kerót, hogy milyen a gyári felszereltségük, de mindkettőnek nézd meg a felszereltségét, milyen alkatrészekkel van szerelve.
Nah csak utánanéztem, nem sokmindent találtam a fujirol így gyorsba, de nekem a fuji jobbnak tűnik a hydrától. A hydra az elég alapmodell a magellánnál.
-
Apollyon
Korrektor
válasz Apollyon #9693 üzenetére
Na jó nagy gyökszi voltam, csak kicsit jobban meg kellett volna nyomni a telót mert beakadt, szóval tudom hogy kell beállítani. Bocs ha valakinek az előző hsz-szel fájdalmat okoztam volna
Egyébként normális hogy olajcsíkok vannak a teló bukó részén? Meg a tekerőnél is van kis olaj.. Nem sok, csak 1-1 folt. Ez nagy gáz?
MOD: Ti használtok kitámasztót? Mostanában nincs a kerókon alapból aztán szerelni kell legalábbis az enyémen nincs. Megéri-e nem tudom, havernak általában le szokott magától jönni padkázás közben szóval íí..
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
tr00p3r
őstag
Egy-két kép a kecskéről, már a SID Team társaságában. XTR DC és XT hajtómű még hiányzik. Ha azok meglesznek, akkor új sorozatot készítek.....
[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
válasz tr00p3r #9726 üzenetére
Szép géped van, tetszik!
Az ülés egyébként rugózik?
Ja és mennyi volt a carbon kormány?
A sógorodé sem rossz, csak olyannak tűnik a váza ami ha fúj oldalról a szél akkor kényelmetlen lehet..#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9719 üzenetére
A villa nyakába egy dugó fogja az olyan sárvédőket, jóformán semmit sem védenek mert olyan magasan a kerék fölött már nagyon. Néhány telónál a merevítő hídon (azt hiszem az RST Gila-n is vani amivel gyrilag szerelik a Polaris-t) van furat amihez lehet rögzíteni a sárhnyót, utána már csak a pálcát kell átdolgozni hogy nem a papucsra kelljen csavarozni hanem, rá lehessen kábelkötegelőzni a teló lábára. Kicsit nyőgös, de így tuti nem kóstolod meg a sarat.
Rossz volt a link ilyen gépröl szereztem a városi sárhányóimat.
xcbiker
Az én festékkel együt új árakkal számolva 20k-t érő fiximet 5k-s lakat védi, 2kiló 10mm-es szem vastagság, sülyesztett kulcs, még nem próbálkoztak vele vagy legalábbis nem vettem észre, amíg van 2szer ilyen drága bringa egszáll bowdennel kikötve nem is féltem.Manitou
A Hydra az abszolút fapad a Magellan-nál, de rendesen össze van rakva, majdnem 3 évig hajtottam egy olyat. Idén haver vett egyet, kb 150km után a középrészt kellett beálítani mert lötyögött kónusz (nem húzták meg eléggé az összerakáskor),de munkadíjal max 4k egy monoblokk bele és többet nincs gond, a gyári müanyag pedál egész jól tart, de érdemes cserélni. A többi alkatrész az szép csendben teszi a dolgát, nincs velük gond. A középrészt leszámítva, a fékeket és a váltókat kellett csak utánállítani a bowden megnyulása miatt. A kis RST 191-es egész türhető, sokkal rosszabbra számítottam, csillapítás igaz nincs benne, így terepen száguldozni nem idlomos, de az aszfalt hibáibol elnyel valamennyit, kb 60-70 kilós rider-ekre tervezték.Mod.
Iscariah
Az olajcsíkokat töröld le a becsúszórol, elvileg nem kellene rajtani lenni de ha új a teló összeszerelésnél kerülhetet olaj rá ami a szieringnél összegyült, ha a továbbikban is olajos a becsúszó akkor irány a szervíz. A kupakkal ugyanaz lehet a helyzet mint a becsúszóval, összeszerelés közben kerülhetett oda is olaj, ha ujra esetleg tobb megjelenik akkor szervíz, valami tömítés kimaradt összeszerelésnél.
Ne eröltesd szerintem a kitámasztót, csak a gond van velük többnyire. Ha már más lehetőség nincs a letámasztásra akkor egyik birngát hanyatt kell vágni és rátámasztani a többit. ( a debreceni CM-en így csináltuk a szervezős sátor mögött, elég szép kis kompozició elt 4-5 bringábol)[ Szerkesztve ]
-
xcbiker
addikt
Én sem értettem miért akarták a kopott tanyabike-ot elvinni.
De mindenesetre a lakatomat 2/3-részig elvágták, aztán hogy tovább miért nem... vagy megzavarták, vagy rájött, hogy ilyen lapos kerékkel nem jut gyorsan messzire...
Azt hiszem ezt sosem fogom megtudni és megérteni.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
xcbiker
addikt
Ha valakit érdekel van egy eladó új kormányszáram:
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
concret_hp
addikt
az mennyire normális, hogy zsír új bringa, kb. 100-120km-t mentem vele, lötyög kcisit a pedál ahoyg tekerem? szóval ilyen pár milit átlöttyen az egyik oldal egy ponton, nem tom értelmesebben leírni ez ugye garanciális dolog? (nem pereceltem vele vagy ilyesmi, bár a pedál szárán van 1-2 karcolásféle)
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
dunc
nagyúr
válasz concret_hp #9734 üzenetére
Normális akkor ha ezt egy útánhuzzásal orvolsolni lehte,ha nem akkor garanciális probléma,de szeretnek a boltok a garanciavállalásból kibújni.
-
tr00p3r
őstag
válasz xcbiker #9731 üzenetére
Szép és überfasza az XTR hajtás, de azt már sokallottam. Nézegetem én is Ebay-en, főleg, hogy most milyen erős a forint, de még így is bőven túl van azon az áron amit kiadnék érte. Az XT 23 ezrembe van postával együtt, az itthoni legolcsóbb 33K helyett.
A Syncros nyereg nagyon jó. Bevált. Féltem tőle, de úgy néz ki megszokta a hátsóm. Báááár. Valamiért rosszul helyezkedtem el Duna Maraton elején és az aszfaltos felfelé után, mikor rátértünk a terepre, le kellett szállnom, mert nem bírtam ülni. Igaz egy darabig járni sem, de csak a bal oldalon. Könnyű, kecses, szép és tényleg nem túl kemény. Amúgy a Syncros is Ricsi bácsi terméke, ha nem informáltak félre. Bíró Zsolti mondta, ő meg azért csak tudja mit forgalmaz.
-
raczger
őstag
válasz xcbiker #9729 üzenetére
Jó az XTR hajtómű, de szerintem nem éri meg az árát, mint ahogy jónéhány xtr cucc, pl a hidrás tárcsafékük is nagyon jó, csak az az ár érte eléggé sok, egy olyan szintűt műs márkából olcsóbban is megkap az ember, ugyanígy van a hajtóaruknál is, véleményem szerint.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Jancsi
aktív tag
válasz concret_hp #9734 üzenetére
Csak a pedál lötöyög, nem az egész hajtómű? A golyókosaras középrészek hajlamosak néha meglazulni, főleg ha még újak és most szoknak benne össze az alkatrészek. Az új gépeket éppen ezért szokták visszahívni 100-200km használat után, hogy utánállítsák az összkopó alkatrészeket és a megnyúlt bowdeneket, vidd vissza nyugodtan a boltba, de jobb helyeken ezt el is mondják és ingyen utánálítják, a biztonság kedvéért említsd meg hogy ott vetted nem rég, az sem baj ha viszed a jótállási jegyet.
Szatocs
Pótkerékben (Böszörményi út. 1.) a legnagyobb a raktárkészlet talán(inkább alsó-közép kategória), de a régi jó szerelőjük elmet az újakat nem ismerem.
Vozzy (Hunyadi u. 16/K, régi nevén X-Factor) nem olyan nagy raktárkészlet, inkább jobb miőségű dolgok vannak raktáron, de megrendelik ha valami kell, nagyon korrekt szervíz.
Chili Sport (Csapó utca 63.) ők inább a középkategóriára álltak rá, közepes raktárkészlet bicikikböl, kiegészítőböl minden szinte mindig nekik jó minőségben és jó áron, megkockáztatom hogy a város legjobb és legkerékpárosbarátabb szervíze, mindig elmondják mi volt a gond és mit kell tenni hogy a későbbiekben ne jelntkezzen újra.
A Chili elvileg nem frogalmaz Magellan-t ettöl függetlenül lehet tudnak hozni. -
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy adott testsúlyhoz milyen rugó kell a rugóstagba? Konkrétan nekem egy fox dhx 5.0 van és 550-es rugó van benne. Egy picikét keménynek érzem, bár lehet hogy ettől még optimális a súlyomhoz. 70 kg vagyok. Sehol nem találok táblázatot vagy valami leírást a rugókról.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #9740 üzenetére
A megfelelő rugóerősség nem csak a súlyodtól függ. Nagy mértékben befolyásolja a váz mozgási karakterisztikája, a felfüggesztési rendszer sajátosságai, a váz áttétele, és persze a felhasználási terület. A vázad gyártói oldalán jó eséllyel fel van tüntetve, hogy milyen felhasználásra mekkora az optimális SAG. Eszerint tudod ellenőrizni, hogy valóban kemény-e neked az 550-es rugó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
szatocs
őstag
Lehet, hogy a Shimano HG53 - as láncot majd egyből ilyenre kellene cserélni, mert a Deore láncokról nem írnak valami jókat, sokan írják, hogy szakadnak, a Sram ezen láncáról pedig ilyet nem írtak.
Kinek melyik lánc jön be 9 sebességesre, vagy amilyenje van? Az lenne a lényeg, hogy ne nagyon szakadjon.
=== Szatocs ===
-
Runner_fxr
Ármester
Egy kona stinky dee-lux -om van. Nem találtam infót a súlyal kapcsolatban. De még a fox honlapján sincs semmi info a rugókkal kapcsolatban. Mondjuk a felhasználás is megszabja, ez igaz. Végül is nem baj ha kicsit kemény. Könyebb felfelé tekerni. Nem rugózik olyan könyen.
-
félisten
hi!
Továbbra is foglalkoztat, hogy mi módon tudom megállapítani egy váltóról, hogy milyen fogaskerékhez jó. Adott egy 21 sebességes alivio első-hátsó váltó + stx karok, és egy 24 sebességes acera váltórendszer. Ki szeretném cserélni az acerát az alivio-ra, de nem tudom, hogy pl. a hátsó fogaskerekek távolsága ugyanakkora-e, mint egy 21-esnél. Vagy szélesebb a 8 fogaskerekes tárcsa, vagy sűrűbben vannak a kerekek... Értitek, nem?
Addig nem akarom megvenni az új cuccot gagya váltóval, amíg nem tudom biztosra, hogy az én régi, de jól működő alivio váltóm rámegy-e.Szóval, mit nézzek meg a váltón, vagy a karokon, stb.
Köszi![ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #9744 üzenetére
A Fox oldalán elég pontosan fent van, hogy hogyan kell belőni a megfelelő SAG-ot. Tessék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Alapvető kérdés, hogy milyen a hátsó agy a gépeden. Ha 7-es, akkor nem fog rámenni a 8-as sor, mivel az szélesebb. Szal azt is cserélni kell. Ha az agyra felmegy a sor, tehát az is 8/9-es, akkor facántosan be lehet lőni a karhoz. Merthogy ugye a kar bovdenhúzása határozza meg a váltást leginkább, és ez a 7-es és 8-as rendszereknél egyforma. Magyarán a fogaskerekek egymástól egyenlő távolságra vannak a 7-es és 8-as rendszereknél. Ha azonban 7-es rendszerhez passzoló váltót teszel fel 8-as rendszerhez, előállhat az a helyzet, hogy a váltó végpontjait nem tudod belőni a szélesebb sorhoz. A régebbi Alivio-kat általában be lehet lőni rendesen, de lehetnek kivételek. Célszerű megnézni a Shimano honlapján az adott váltó specifikációját.
Persze az is lehet, hogy rosszul hámoztam ki a dolgot.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rétisün
veterán
ha jól tudom, a 7-es 8-as fogsor között nincs különbség abból a szempontból, hogy mekkora a kerekek közti távolság, ergo egy tányérral szélesebb. a pontos pozicionálás amugy is a váltókartól füg, tehát ha megvan a 24-es rendszer, váltókarostul, akkor ahhoz jónak kell lenni a meglévő alivio váltódnak is. ha itt megnézed a váltókat, ált. 7/8 sebességes rendszerekhez valónak írják őket, tehát nincs külön 7-es és külön 8-as váltó.
mod: közben jorus megelőzött, ő amugy is profibb a témában...[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dunc
nagyúr
Hello shimano deore elsőváltót,milyen magaságba kell felszerelni?
Valamint milyen állásba kell beállitani?
Az érdekel felszerélsnél minek,milyen magaságba kell lenni,mivel kell"összenézni" ? -
knifemaster
tag
Van valakinek tapasztalata a komolyabb övtáskákkal kapcsolatban?
Egy ilyenen gondolkodom,hogy ne verjen le a víz nagyon. [link]Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...