- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Projektor topic
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
Ha a kikötött bowdent kézzel húzod, akkor is akadozik?
Ha igen, akkor a váltókar mechanikájában lesz a gubanc (ami már olyan mértékű, hogy a váltó rugója sem tud megbírkózni vele).
A burkolat eltávolítása után én megkínálnám egy WD-40 (vagy valami hasonló jellegű oldószer/kenőanyag) nagyfröccsel[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Kazimír
őstag
A nővérem bicaját nemrég lovasították meg. Igaz az eset nem itthon történt, hanem Graz-ban. Ott a legtöbb ember két bicajjal működik. Egy városi használatú, lehetőleg ócska, "Csepel" felépítésű és műszaki színvonalú kerékpárral ill. egy többe kerülő és többet is érő járgánnyal, a hétvégi túrákhoz.. Az előbbit vitték természetesen, mert az utóbbit lakásban tartják.
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
tr00p3r
őstag
Én nem csak attól szenvedek, hogy mit rakjak el, hanem az egész készülődés. Néha előre stresszelek mi lesz a városban. Én Rákosrendezőtől megyek ki Gazdagrétre ami a városon keresztül is 12 km. Itt bent van mindenem, és tusolni is van időm. Amikor már bringán vagy a vonaton vagyok már minden OK, csak addig gáz. Tavaly ilyenkor már rég tekertem. Az egészhez biztos hozzátartozik, hogy 2006 májusában elütöttek és azóta nem mindig érzem magam biztonságban....
-
-
rii
nagyúr
" .... Régebben még heccből tekertem .... "
én most 29 éves fejjel ha nem is heccbôl tekerek, mert munkába meg mindehova ezzel járok, de heccbôl megyek "keményen", és ha egy befaroláom azzal jár, hogy a pedál ajtót jukaszt .. nem érdekel most már ...
van a rakpartan egy rész, ahol keróútnak van elsôbsége de nagyon nehezen adják meg, mer nem is veszik ezt észre. általában kibaszott nagy fékcsikorral késztetem ôket megállásra, és akkor is áterôszakolom magam elôttük, ha már fél autóhozsszal átmentek a keróúton
b.pesten az a szar, hogy ha keróval át akarsz menni zebrán (amit lehet, mert lassan a járdán is lehet menni leróval, asszem ez engedett) akkor hüye looser autós egybôl kreszt kiállt, ô, aki átlag 70 el megy bp utcáin.
túlságosan tolerálják a kerósok az autósokat.
nem kell ...
mentem már uána kamionnak is, mikor majdnem patkára kent az állatjapiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
stargazer
senior tag
mondjuk sokat nem lehetet találni alkatrész szinten de tény hogy most találtam egy oldalt ahol 38.000-ért láttam dirt jumper 3-at, dirtjam pro-ra nem látok semmit. akkor lehet hogy nincs akkora gáz mint amekkorára elsőre gondoltam. de akkor milyen árak ezek ott a testbike-on? én nem a részletezőben néztem az árakat hanem kint a főoldalon. ott semmi nem utalt arra hogy használt vagy boldog-boldogtalan által beírható árakat mutatna.
úgy tűnik értelmét vesztette a probléma, de elméleti síkon azért próbáljuk meg mégegyszer: akarsz venni egy kamerát. megnézed egy-két boltban, mindenhol kb ugyanannyiba kerül. és valahonnan tudod, hogy ebben a tipusban leica lencse van gyárilag. találsz egy helyet ahol jóval olcsóbb ez a kamera mint másutt. nehogy azt mond hogy benned felmerül a feltételezés hogy az biztos azért olcsóbb, mert kicserélték az optikát. a fene gondol ilyenre bakker. gondolsz ezer millió másra, hogy benne áll a lóvéja már ezer éve és nem tudta eladni, vagy jött egy újabb típus ami lenyomta a régebbinek az árát, de arra nem gondolsz hogy ami gyárilag leica lencsével van szerelve, az a te példányodon nem olyan.
különben nem reklámanyagon látott kép, adat stb után vásároltam hanem bementem a boltba és ott láttam. ne mondd már hogy te lenyeled ha valamit nem veszel észre. hát bakker hányan vezetnek/vesznek pl. autót, szted mennyien értenek hozzá? ha mindenki csak akkor vehetne meg valamit ha előtte évekig tanulná a dolgokat akkor soha senki nem venne semmit. és attól hogy nem értesz valamihez, elfogadhatónak tartod ha átvernek? ne mondd már. pontosan azért van a boltos mert ő az aki ért a hozzá, neki kell segítenie a vevőt, aki nem ért hozzá.
Te hogy ellenőrzöd hogy ki akarnak-e babrálni veled? hogy ellenőrzöd hogy a termék hírdetése, és a termék ára dialektikus egységet alkot-e? ha mondjuk nincs interneted, csak van két bolt a városodban amiből csak az egyikben kapható ez a termék...
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Digital
addikt
Na ja Mikor átvettem a bicót a nyereg is jóval magasabbra volt állítva,de nekem így kényelmes A "szakik" majd megmondják a frankót MOD: na igen...de mit csináljak,nekem így jó!
[ Szerkesztve ]
"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
nagyúr
Ennél azért összetettebb a dolog. Mivel közérdekű infó a topicban, nem árt, ha bemásolom, és kereshető is.
A jelenleg hatályos KRESZ a láthatóságról, emigyen rendelkezik:
54. § (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.A hivatkozott 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet pedig némi mérnöki vénát feltételez...
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.
(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.
b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.Figyeljük meg, hogy haladnak a korral, például kivették a névtáblát. Na, de a kérdésre visszatérve, a kerékpár műszaki nem megfelelőssége is ugyanolyan kihágás lehet, mint a mellény mellőzése, ily módon pedig 10 bringásból 9-et elő lehetne venni.
A bringás nacinál általában a kis cédulán megadják a derék-+ vagy csípőméretet -tól-ig, szal, ha nem szeretnél vagy nem tudsz próbálni, akkor ezt az adatot mérd le otthon.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
emre
veterán
-
Ariadne
őstag
Hohó, üdv néked, helyi erő! Nem írták, hogy lenne benne szint, meg mondani sem tudtak többet róla, gyanítom nem nagyon van. Gondolkodunk nagyon azon is, vajon milyen külsővel érdemes menni, mivel elég vegyesnek tűnik, talán valami semi-slick kellene. Nálam szerencsémre szóba jöhet az is, hogy cross-szal menjek, mivel a Land Cruiserekkel elvileg pont erre van kitalálva, másrészt a terep miatt mégiscsak monti lenne talán kényelmesebb, ha "hullámosabb". Csak ezért ne indulj azért útnak, de ha véletlenül arra jársz, megköszönöm, ha tudsz mondani pár szót a terepről.
Egyébként négyfős csapatban szerintem pláne gond nélkül teljesíthető, fejenként 2,5 óra tekerészést jelent, az egy kellemes kis túra.
Egyébként gyönyörű helynek látszik, van fent pár fotó, már ezért is érdemes elmenni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
-
tr00p3r
őstag
Szerintem írj a MatuzMasternek. Ők biztos tudnak neked segíteni.
-
-
emre
veterán
No, én is válaszolok a saját kérdésemre. (önképző kör rulez )
[Shimano Groups]A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Hasaggymeg
veterán
-
rétisün
veterán
nem, csak hasonlót. gondolkodtam egyébként egy ilyen merida cyclo cross vázon, de amolyan "kipróbálásra" nem akarok ennyit rákölteni, inkább felhasználom az elfekvő alkatrészeket. inkább amolyan országúti kormányos trekking lesz, mivel v-fékes vázra épül a bicaj. annyi fura hibrid bicaj van már (fitness, cyclo cross, stb) ez is belefér aztán ha megtetszik az "országúti-feeling" legfeljebb kicsit felfejlesztem valami hozzáillőbb vázzal.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
emre
veterán
Találtam, de ezért a pénzért asszem nem kell Specko cyclo cross
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
becuszabi
aktív tag
No igen, a szélesebb külső és a dagonyatűrés miatt tényleg jobb a V-fék.
Nekem is 28/622 van (Semperit), igaz, teljesen sima, úgyhogy döngölt talajon még éppen el lehet vele menni, de durvábbra már nem vállalkoznék.Régebben én is kerestem volna keskeny, terepre szánt külsőt, de sajnos csak a spéci cyclocross felhasználásra szánt cuccokat találtam ...annyit viszont már szántam rá.
Drótosban sokkal olcsóbb lenne, kár, hogy nincs"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
Jé, szóval még mindig szeret bringázni? Csodálom...
Szerintem az tényleg rossz lehet, ha valaki versenyző és kötelező edzeni meg versenyezni menni mondjuk akkor is, ha esetleg nincs olyan hangulata. Épp a határtalan szabadság a legjobb az egész bringázásban, és ez elveszhet ezzel.
Az pedig érdekes lehet, vajon mennyire tud jól teljesíteni egy klasszis outis montis versenyen. Mert hát hajtani nyilván tud mint állat hegyre fel meg hegyről le, de gondolom nincs szokva gyökeres, köves emelkedőkhöz meg lejtőkhöz, szűk kanyarokhoz, öklömnyi kövekhez. Megnézném azért, hogy teljesít."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
bmx powa
tag
Azt el ne felejtsd hogy +2-3ezer a monoblokk hozzá
MOD: német online shop-ban 13200ft-nak megfelelő euróba kerül az integrált tiagra hajtómű...középcsapágy nélkül...de az integrált
Bike-Components.de[ Szerkesztve ]
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember