- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- RAM topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- iPad topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Megérkezett az OpenXR 1.1-es szabvány
ph A Khronos Group kiegészítette a 2019-ben megjelent, eredeti specifikációt.
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
Ha homokkal töltötten nem nyomogattad túl sokat, akkor van remény rá, hogy nem ment tönkre benne semmi. Burkolat le, nagynyomású víz be (minden lehetséges irányból), aztán ha rendben mozog, akkor szárítás, és WD40.
svédcsepp: igazából mit szeretnél, vagy miért szeretnél egy ilyen kombinációt? A legfullusabb kerékpárórák is néhányszor 10 g-osak, tehát a súly miatt szerintem nem kell mindenes telefon. A telefonon szeretnéd látni és esetleg utána feldolgozni (elküldeni) az adatokat? Szintrajzot, vagy navigációt szeretnél?
Gyanítom, hogy a simai mezei kilométerórák telefonnal való ötvözése ma már nem számítana egy egetverő technológiának...mostanság a GPS a sikk. Arra pedig ott van a Garmin Mobile XT."Aki szívből él, az élből szív"
-
Jim Tonic
nagyúr
Sziasztok!
Kérdés. Mekkora különbség van a 180mm-es és 203mm-es rotorok között? 53-as KTM-mel nyomom, hegynek le és fel. Én soproni vagyok, itt erről szól a bicikli, felkapatni valami hegyre, aztán onnan lefelé atom sebességgel, de azért nem downhill. Viszont van, hogy 10km hosszan kell szinte folyamatosan fékezni lefelé, ilyenkor azért megtörténhet a túlmelegedés. Pont a melegedés miatt gondolkodom 203-es tárcsára való cserén.
Vélemények?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Bocaa
senior tag
válasz becuszabi #10901 üzenetére
kösz! szétszedtem forró vízzel majd nagynyomású levegővel kinyomtam belőlle a homokot,aztán átmozgattam 1 kis kő akadt bele 1 fogaskerékbe:/ wd40 helyett litiumos bizbasszal kentem be mert nem volt wd 40 itthon most működik kivéve ott ahol a kő volt mert ott kcsit eldeformálódott a fogaskerék ha lesz zsé vmi érztelmesebb váltókarr akkor cserélem addig marad THX-a helpet
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "
-
rétisün
veterán
nagyon merevnek érzem a speeder-emet (alu váz+villa, teló nincs) jól sejtem, ha acél villát tennék bele, az segítene ezen kicsit? a karbont drágállom, annyit már nem akarok rákölteni (úgyis megkaptam pénteken, miután megjött az ebike-os csomag, hogy nem vagyok normális, ennyit költeni biciklikre )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
becuszabi
aktív tag
kicsit off, kicsit figyelemfelkeltés, de azért van bringás vonatkozása is
Ma volt egy nagyon rossz élményem, amit senkinek nem kívánok.
Elmentünk bringázni a Gerecsébe, az idő gyönyörű volt, a terep tökéletes, de aztán jött a méreg...egy hatalmas lódarázs fullánkjában. Az egyik srác meze alá beszállt és többször megszúrta. 5 perc múlva besokkolt...eszméletvesztés, szem felakad, hörgő lélegzés.Valamit akar még a sors tőle, vagy jó őrangyala van, mert az eset az erdő közepén, egy erdei tábor mellett történt és az ott lakóknál pont volt egy adrenalinnal töltött automata fecskendő, beadtuk neki.
A mentős azt mondta, hogy életmentő volt az injekció, mert nem biztos hogy kibírta volna addig, amíg megérkeznek.
Most már jól van, de akkor, miközben tartottam a fejét és néztem a kínlódását nagyon féltem, hogy ottmarad.Szóval ezentúl a láncbontó és a pótbelső mellett ott lesz egy ilyen adrenalin injekció is, mert ha ez egy órával később történik, fent a hegyen, akkor ma egy emberrel kevesebben jövünk le onnan. Sajnos az OEP által nem támogatott az injekció, így kb. 18k az ára, de azt hiszem bármelyikünk élete megér ennyit.
...ja, a srác egyébként nem volt allergiás a darázscsípésre (máskor is előfordult már és akkor semmi gond nem volt), valószínűleg pont eret talált a darázs, vagy a mez alatt félelmében az összes mérgét kiengedte."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz becuszabi #10905 üzenetére
Uhh, de durva...
Félelmetes, de épp tegnap olvastam egy cikket arról, hogy mennyire kellene OEP támogatás ennek az automata cuccnak, és épp mondtam is páromnak, hogy nem ártana venni, kerül amibe kerül. Kísérteties...
Remélem a barátod hamar túljut rajta...A lódarazsaknak valamiért igen jó évük lehet most, Virágos-nyereg felé a vitorlázóreptér feletti úton is már tábla is van kitéve, hogy lódarázsveszély van. Múltkor Dobogókő alatt az erdészetin várakoztam, akkor is jött egy ilyen kétcentis jószág, frászt is kaptam tőle, de csak körbeszagolt szerencsére. Nem vagyok mai csirke, de úgy érzem, ennyi lódarázs nem volt korábban.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
svédcsepp
tag
válasz becuszabi #10901 üzenetére
becuszabi: Kösz a választ. Annyira pörögtök itt ebben a topikban, hogy kész csoda hogy megakadt a szemed a kérdésemen.
Igazából mobil telefon vétel előtt és olyan telot akarok ezúttal venni ami fel van vértezve olyan funkciókkal, amik miatt érdemes kormányra ültetni.
Csepp por és ütésálló, Km-óra, pulzus, calória számlálo, mégha némelyik ficsőr igényli más kütyühöz való csatolást (pölö GPS antenna)
Régen ilyen volt a Siemens M sorozató mobiljai stb.Úgy szeretnék meghalni, mint a nagyapám: álmában, csendesen, gondtalanul, nem pedig ordítva, sikoltozva, pánikban, mint az utasai.
-
becuszabi
aktív tag
válasz Ariadne #10906 üzenetére
25 évig falun laktam, voltak gyümölcsfáink, szőlőnk, de ilyen sok lódarázsra én sem emlékszem.
Nem tudom, hogy az életterük szűkült be, vagy a sok gondozatlan terület miatt szaporodtak el, de mindenesetre ezentúl számolnunk kell az ilyen helyzetekkel is.
Fizikailag már nagyjából rendben, lelkileg kell még megemésztenie a történteket...meg nekünk is...mert, amíg ő nem emlékszik semmire (csak, hogy "aludt" egyet), addig mi rendesen padlót fogtunk.svédcsepp: egy ismerősömnek volt olyan Siemens telefonja, de szerintem a bumszli megjelenésével nem volt szép se telefonnak, se kilométerórának. Ezen kívül tudok még a Nokia 5500, ill. 5140 mobilokról, amit próbáltak kicsit a sportosabb élevitelhez felkészíteni, de önmagában, kilométeróraként egyik sem funkcionál. A mai navigációs mobilokat nem tenném kormányra, mert részben nem is készítették fel ilyen használatra (nincs konzoljuk), másrészt meg nem ütés-, por- és cseppálló kivitelűek. Én a helyedben maradnék a célkészülékeknél.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
xcbiker
addikt
Tegnap megvolt a Mátra Maraton középtávja.
Kemény volt számomra edzés nélkül, de élveztem.Elég későn érkeztem a helyszínre, mert kissé késve indultunk a család többi tagját összevárva a reggeli készülődéskor. Emiatt a reggeli kimaradt, némi szendvics falatot sikerült letolnom Trooper jóvoltából. Valamint egy PowerGél segítette a nem üres gyomorral való elindulást. Megérkezéskor még külsőt cseréltem, rajtszámot raktam fel és némileg bemelegítettem, már ha azt a kicsi tekerést annak lehetett nevezni.
Sajnos eléggé a mezőny végére sikerült besoroznunk Trooperrel. Az első 30-35km nagyon jól ment, utána beállt a lábam és meg kellett itt-ott állnom, hogy kinyújtsam, regeneráljam.
De utána a helyzethez képest jól ment.
Egyszer összefutottunk Dirtyz-el. Valahol a pálya közepén előzött meg.Volt egy hosszabb aszfaltos lejtő (kb az utolsó 4-8km közt), ami után jobbra fel kellett kanyarodni és jött a fekete leves, na az nagyon nem jött jól. Itt értek be minket a hosszú távos Szalai Peti, Blazsó Marci páros. 1x meg kellett állnom, hogy rendezzem soraimat és toljak egy kis zselét. Utána sikeresen felmentem minden emelkedőn.
Valahol az utolsó 3-4km körül volt egy gyors lefelé, ott még az elején sikerült kielőznöm a lassabbakat és zúztam elég rendesen lefelé. (szerintem ha lett volna órám akkor itt mértem volna a max sebességemet) Sajnos az aljába (2km) érve sikerült átgyalogolnom egy kígyón ami erőteljes sziszegést hallatott.
Így az aszfaltra kiérve defektszerelés volt a következő program. Gyorsan megcsináltam, aztán nyomtam tovább. Nem esett jól ez a megállás azért.Az utólsó km-eken még volt pár kemény mászás (Mátraháza környékén), de szerencsére azokat is sikeresen nyeregben abszolváltam.
Végeredményben elégedett voltam a teljesítményemmel, mert mindenütt fel és le nyeregen közlekedtem, sosem toltam és szerencsére nem is estem.
De inkább magammal és az álóképességemmel küzdöttem, mint a sporttársakkal. A duna maraton szenvedéséhez képest itt nagyon jól sikerült beosztani az erőm, amit segített a korábbi kínok emléke.3óra 54perces idővel az összetett középtávú mezőnyben a 306., a felnött férfi kategóriában pedig 98. helyen végeztem, amivel túl elégedett nem vagyok, de az (nem)eddzettségi szintemhez képest jó.
Bocs, ha hosszú beszámolómmal untattalak titeket!
Várom a többiek tapasztalatait is![ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
raczger
őstag
válasz xcbiker #10909 üzenetére
Grat! Úgy volt, hogy nincs kedvem beszámolót írni, de elolvasva a tiedet mégis kedvet kaptam.
Szüleimmel kb egyed 9-re értünk a parkoló helyre várók sorába, és kb negyed óra múlva sikerült is leparkolni, átvettem saját, és három csapattársam nevezését, közben találkoztam tr00p3r-el a wilkeres sátorban. Egyik csapattársammal álltunk be a rajthoz, és irigyeltük a haveromat, hogy őt beszólították oda előre. A lassú rajt nekem tetszett, ugyanis most senki sem akarta megnyerni a versenyt az első 100 méterben. Kékesre kicsit visszafogottan mentem, mert az még csak az eleje volt, de mikor az aszfaltról lefele lefordultunk a terepre, hát az nagyon sz*r volt. A sidem kb 55mm-t mozog, de ha ráülök marad abból kb 25mm, így nagyon nem ment lefele, szinte mintha merevvilla lett volna, sokan meg is előztek, de amikor jött az emelkedő ott már én előztem. (jövőre a projekt egy 2008-as sid, ami 100-at mozog ) Dirtyz-el már nem is tudom először mikor futottam össze a versenyen, de az szerintem a második felében volt már. Aztán jött xcbiker által fekete levesnek nevezett emelkedő, na ott az alján szépen begörcsölt a bal combom, itt el is húzott Dirtyz, és még sok másik ember, pár percig nyújtanom kellett a lábam, aztán elkezdtem fölfele sételni, és újra görcsölt, ugyhogy megint pihi volt, utána szépen fel kellett tolnom, és a lankásabb emelkedőn pedig kb fél lábbal tekertem, nehogy görcsöljek megint. Így az utolsó kb 10 km-en visszafogottabban kellett tekernem, és elég rossz érzés volt, hogy éreztem a lábamban, hogy van még bőven erőm (hisz tartalékoltam), de nem adhattam ki, végül így 3 óra 35 perc alatt értem be. Végsősoron örültem az időmnek, de kicsit csalódott is voltam a görcsölésem miatt, összességében viszont jó volt, mert nem volt semmi technikai probléma, vagy esés.
Pályakijelölés, szervezés stb. jó volt, de a parkolás mehetett volna gyorsabban is.
Ja, és én is középtávon mentem, és már nem volt semmi olyan problémám, hogy fáj a nyakam vagy a vállamwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
xcbiker
addikt
válasz raczger #10910 üzenetére
Gratu neked is!
Én azt sajnálom, hogy akikkel anno együtt mentem több, mint 1órát adtak nekem.
Remélem jövőre több időm lesz bringázni és nem csak maratonról maratonra tekerek.Ma azért minden testrészemben izomláz van, de jól esik, mert tudom, hogy tisztességesen helytálltam.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
tr00p3r
őstag
Itt vagyok én is! Gratulálok Dirtyznek, raczgernek és xcbikernek!
Nekem is egész jól ment, ahhoz képest, hogy az első körben azon voltam, hogy feladjam. A Kékes után a lejtőzésnél nagyon fáztam (13C). Aztán jött a köves DH rész, ami szétrázta mindkét könyököm. Aztán amikor beértünk a Rajt-Cél területre bennem volt, hogy "elég volt". De végül ment előttem egy srác aki hasonlóképpen abszolválta a lefeléket; felfelé meg én tudtam volna őt húzni, de én pihentem és mentem a tempójában. A pálya tetszett és a kijelölés is egyértelmű volt. 3 hely volt azt hiszem ahol toltam, de a többit nyeregben tettem meg felfelé. Lefelé 1 helyen szálltam le. 4 kilométerrel a cél előtt. Ez lett a vesztem is, ahol 20 percet baszakodtam az első fékemmel. Sajnos itt leszálltam és vissza akartam ülni, de átestem a kormányon, eldobtam a bringát, ami olyan szerencsétlenül esett, hogy a jobb első fékpofám bement a felni fékfelülete alá. Ezt gyorsan kiszedtem, de a bovdennel szenvedtem még vagy 10 percet mire vissza tudtam rakni. Első fék nélkül nem akartam tovább menni. Így sajnos a 4 óra 30 perces időmnek búcsút intettem, pedig a táv 2. fele, hozzám képest és a Duna Maratonos 7 óra 15 perchez képest, nagyon jól ment. A hab a tortán azért nem ez volt. Túl az idegességen és az utolsó 4 kilométeren, látom a parkot, a szurkolókat, tulajdonképpen bent vagyok már, az utolsó lejtő a célkapu előtt: száguldok lefelé, tényleg fék nélkül, egy apró murvával feltöltött gödör megfogja az első kerekem, már nem tudok korrigálni és átestem a bringán, neki a fém kordonnak. A célterület összes nézője egyszerre sóhajtott fel, jöttek segíteni felállni. Hátamon feküdtem, rajtam a bringa. Szerencsémre semmi különösebb bajom nem esett. Karcolások, zúzódások, de egyben voltam. Gyorsan vissza a bringára, lánc leesve, azt még gyorsan vissza és át a célkapun! A Szpíker: "..itt jön Machán Christian, Bringabanda SC; Christian jól vagy? Egyben vagy?" Intettem , hogy minden OK és kaptam a célkapuban állóktól egy biztató tapsot. Ha nincs a technikai malőr, 30 perccel előbb érek be kb. Így a Master 1 korcsoportban a 209 lettem az ottani eredmény lista szerint.
Végeredményben egy nagyon jól szervezett, klassz verseny volt. Sokat nem vártam magamtól, hisz az edzésem elég rapszodikus és hegyet sem látok sűrűn mostanában. A fórumos kollégáktól is minimum 1 órát kaptam, raczger és Dirtyz meg 1, 5 órával ért be előttem. Köszi, hogy ott voltatok és eljöttetek a Wilker Sátorhoz! Külön köszi raczgernek, hogy úton hazafelé még eszébe jutottam és telefonon érdeklődött felőlem.
-
tr00p3r
őstag
válasz xcbiker #10913 üzenetére
Ugyan. Az elején beszorultam egy srác mögé, Te meg jobb kondiban vagy és elmentél. Semmi gond.
A malőr után elgondolkodtam a tárcsaféken. Egy 2008-as XT szettet néztem, thez árulja a BikeMag fórumról, 35K-ért. Komplett új szett (első-hátsó), feltöltve tárcsák nélkül ugyan, de amúgy menet kész. Szerinted? Igaz így agyakat is kéne cserélnem, sajnos.
-
xcbiker
addikt
válasz tr00p3r #10914 üzenetére
Mem tudom. Én maradok a V-nél.
Mindnek megvan a maga baja. Tárcsánál pl egy esés esetén a tárcsa elhajlása okoz gondot (súrolja a fékbetétet, szorul) és akkor ugyanott vagy. Nem egy ismerős járt úgy versenyen.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
amargo
addikt
válasz tr00p3r #10914 üzenetére
Remélem nem érted félre, amit írni fogok, de ezért mondtam és mutattam meg neked, hogy milyen a fékem. Ha azzal az elsőfékkel (amilyen szerdán volt) mentél egy ilyen útra, le a kalappal (vagy inkább fel egy tárcsával..).
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
tr00p3r
őstag
válasz amargo #10918 üzenetére
Nincs gond. Nekem nem a fékhatással volt gondom. Hanem azzal, hogy ez így történt. Lehet, hogy a tárcsafékkel, más gondom lett volna. Csak ott, abban a helyzetben, megfordult a fejemben, hogy jobb lenne a tárcsa. Ettől még lehet, hogy nekem a V-fék is bőven elég, hiszen mekkora az esélye, hogy ugyanilyen hülyén esik a bringa....
-
xcbiker
addikt
Nekem az AVID Ultimate V-fék rendesen fog és adagolni is tudom.
Bár a hátsó pofát cserélnem kell mert nem kerámiás felnihez tervezett és eléggé megkopott.Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
xcbiker
addikt
Végre letakarítottam a bringát du.
Csilli villi megint. Azt hittem a zúzós lefeléken vázra pattanó kövek majd meglátszanak, ha lepucolom, de elég jól viselte.Trooper: holnapra igértek infot az osztrák versennyel kapcsolatban. Ha nem jön össze, akkor megyek 24h-sra. Bár ha szakadó eső lesz, akkor lemondanék róla.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Ariadne
őstag
válasz xcbiker #10921 üzenetére
Bár ha szakadó eső lesz, akkor lemondanék róla.
Hű, hát csak nem lesz... Az kemény lenne... A met.hu nem lát ennyire előre, csak nyolcadikáig, az viszont záporos. Neeee...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
xcbiker
addikt
válasz Ariadne #10922 üzenetére
Kérdezted a bringa súlyát... 1000% éves szobai mérleggel sikerült lemérnem, aminél csak saccolni lehet az kilóknál kisebb értéket. Illetve a pontosságáról nem vagyok 100%-ig meggyőződve. 8kg-nak néztem a kicsikém.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Dirtyz
őstag
válasz szatocs #10926 üzenetére
Igen, óra "csinálta". A Polar órák egyes tipusai képesek ilyenre, sőt, még ilyenebbre is.
Polar. Azon a diagrammon látható kék vonal a sebesség (ha jól tudom), a sötét piros a szintrajz, a legfelül látható cikcakkos pedig tr00p3r kolléga pulzusát mutatja (kezdődő infarktusát jelzi )Nagy-nagy tiszteletem minden fórumtársnak, aki tegnap végignyomta a távot! xcbiker, örülök, hogy találkoztunk végre, tr00p3r, bocs, hogy nem vártunk meg, csak a csapat ment kajálni, raczger, te nagyon erős voltál, Kékesről lefelé előztelek meg először, de ezek szerint nem vettél észre, amikor elcsörtettem melletted .
A két hét kihagyás és a nátha nem tett túl jót a tegnapi teljesítményemnek. Reggel mi is késtünk, reggeli nélkül, egy zselével a gyomromban indultam neki.Kékesre felfelé csak a pulzusra figyeltem, nem nagyon akartam 170 fölé engedni. Kékesen én is majd megfagytam, lefelé meg pláne. Az erdős, technikás lefelék nagyan jól mentek, a technikás felfelék is, kivéve 2X, amikor megálltak előttem és nem tudtam tovább menni.
Remélem 24óráson újra összefutunk!
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Ariadne
őstag
válasz Dirtyz #10927 üzenetére
Tényleg, akkor ki mindenki jön 24h-ra? Mini topictali?
Ja, időközben kiderült a mindig azonos ponton fémesen nyikorgó hajtóműgondom oka. Kicseréltük a lánctányéros felét egy másik octalinkessel, és nicsak, vége a nyikorgásnak. Hmm, a régin kiáll az egyik csavar, ferdén. Kiderült, hogy eleve ferdén voltak a lánctányérokat összetartó csavarok, az egyik teljesen elferdült, meg egy másik is kilazult, leszedve azonnal látszott. Uff... Nem biztos, hogy ez a fő ok, de biztos közrejátszott - mindenesetre ahhoz elég, hogy garanciában cseréljék. Végre megint szükségem lenne csengőre városban, újra nem hallanak meg a gyalogok, ha közeledek.
mod: És az SH56-os "multiple release" stopli egy isten. Végre igazán elkezdtem használni az spdt, sokkal kevesebb parával, egyszerűen sokkal könnyebb kilépni belőle. Felfelé nem tudtam kirángatni, szóval nem tűnik veszélyesnek ilyen szempontból, teljesen jó, spd kezdőknek és/vagy parázósoknak nagyon ajánlom.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
tr00p3r
őstag
válasz szatocs #10929 üzenetére
Szia,
Nekem CS600-as órám van. Az ára borsos, de van olcsóbb ami hasonló paraméterekkel rendelkezik. Pl. az amit Jorus vett meg, Sigma 1607-es vagy 1706-os, most így pontosan nem emlékszem.
Dirtyz: nincs nagy gond. Horzsolások, zúzódások, kék-zöld-lila-sárga foltok, de kb ennyi. Szerencsém volt, hogy nem fejeltem le a kordont. A bringán nem tudom van-e sérülés, még nem mostam le. A tárcsán gondolkodom, mert ha tényleg új és tényleg 2008-as XT, akkor 3%K-ért nagyon olcsó. Már majdnem "furán" olcsó. Bár "thez" kolléga a Velotrade-nél dolgozik, így akár lehet rendben, mert biztos nagyon jó áron kapja. Esetleg egyéb javaslat a tárcsafékre? Juicy 7, Carbon vagy Ultimate? Hayes Stroker?
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
válasz xcbiker #10935 üzenetére
Nem értetted félre. Sajnos én felejtettem el, hogy megígértem a fiamnak, hogy megyünk erre a kirándulásra és a feleségem most emlékeztetett, hogy "ugye nem felejtetted el...." Ez persze tegnap derült ki, így ennél előbb nem is tudtam volna szólni. Ettől függetlenül, amíg jó idő van mehetnénk együtt hétvégenként a Börzsönybe "edzeni"
-
raczger
őstag
válasz tr00p3r #10938 üzenetére
Nem nagyon hasonlítható össze a tárcsafék és a v-fék. Az xt tárcsákról eddig csak jót hallottam, ugyhogy rossz nem lehet, a tárcsafékeknek pedig az előnyeit gondolom ismered, és a 3 hátrányát (nem bírja a zsírt, olajat, és drágább mint a v-fék). Előny pedig, hogy minden időben ugyan olyan jól fog, nagyobb fékhatás, kevésbé kopnak a fékpofák, nem koptatja a felnit, sárban nem szívsz vele, mint a v-fékkel (ahogy én szívtam pár éve dunán, az agyagos sárban). A kérdés, hogy csak maga a féktest ennyi, vagy van hozzá fékcső+fékkar/fékváltókar?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #10939 üzenetére
szia,
ezt értem én, csak hát a súly kompromisszum.... amúgy a szett az komplett: fékkarok, vezetékek, feltöltve, menetkészen 35K. Tárcsát külön kellene vennem, de az megy okosba a sógortól. Eddig nem volt gondom a V-fékkel, de eljátszottam a gondolattal, hogy tárcsafék. Az adagolhatósága jobb az elmondások szerint. A baj csak az ráadásnak, hogy ez új kereket illetve agyakat kéne vennem.......
Jorus: Thez állítása szerint a szett tök új, első-hátsó, feltöltve menetkészen, tárcsák nélkül. Azt mondta, hogy azért adja el, mert felszámolja bringagyűjteményét Látásból ismerem, Speed-way-ben & a Velotrade-nél futottunk többször össze.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #10941 üzenetére
Hayes Stroker Carbon? Nem olcsó, de elvileg viszonylag könnyű, jobbik felem rajongva szereti, nagyon jó a fékhatása. (és szép is) ez meg a féktest
mod: Bár a 35k-s XT-vel nem szállhat versenybe árban.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tr00p3r
őstag
Hát igen. Hála a boneshaker-nek és a B.ZS.-nak így lesz. A 100K-t mindennel együtt és tárcsa nélkül érted? (gondolom)
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz tr00p3r #10945 üzenetére
54k-ban volt nekem az XT első hátsó szett, az adapterekkel 60. Ehhez tárcsa XT párban 15k. Két agy kell még. Az meg tőled függ, milyen.
Viszont ha nem XT-ben gondolkodsz, akkor sokkal olcsóbban megúszod, és az én tapasztalataim szerint egy Alivio szett is jobb, mint bármelyik V-fék.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
tr00p3r
őstag
válasz Jim Tonic #10948 üzenetére
Szia,
Az XT tárcsák, nekem kb 7K-ba lesznek, a 15 helyett. A kerekek úgy néz ki megoldódnak. XT alá nem szívesen adom, mert béna lenne az XTR váltás - XT hajtás mellett egy Alivio mechanikus tárcsa. Amit ráadásul az Avid Single Digit SL helyből agyon vág. Itt igazából nem a villantásról van szó, hanem inkább arról, hogy gyors és technikás lejtőkön melyik fék az amivel, kevesebb adagolás mellett, biztonságosan meg tudok majd állni.
Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- iPhone topik
- Politika
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Formula-1
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310
- Eladó Lenovo ThinkPad T495s notebook