- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Hobby elektronika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Canon MILC: EOS R és M topik
- ZIDOO médialejátszók
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
Aktív témák
-
MIFtIli
aktív tag
Most lett kész a kerékpárom
[kép]Esetleg kommentelni is lehet.
Közeljövőben: első teló, első kerék és első tárcsafék cserét tervezek. -
rétisün
veterán
válasz bmx powa #10650 üzenetére
jó, én se azt mondtam, hogy csak a magyar autósok böszmék, minden nemzet kitermeli a maga baromjait. de azért tőlünk nyugatabbra talán kicsit kultúráltabban közlekednek....(az audit meg egyébként is amolyan "de menő vagyok az autómmal" típusú emberek autójának tartom, tehát az ilyenektől eleve nem várok túl sokat/jót)
MIFtIli: az enyém tegnap...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tr00p3r
őstag
-
Xantomas
őstag
válasz Kephamos #10658 üzenetére
Vadi újonnan, és az első, kötelező utána állításnál semmi különbség nincs Ilyenkor még minden a bowdenen múlik, illetve ekkor kopnak össze a mechanikai elemek. Úgy 6-700 km után már érezhető a különbség, nem kicsit az LX és az XTR rendszer javára.
Bár igazából mindegy, előbb kopik a lánc, fogaskoszorú, hajtókar, mint maga a váltó.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
Nem igaz, hogy nem kapok egy szép 2005-ös SID-es háttérképet...
tr00p3r: A gépeden lévő SID 100 mm-t mozog?
-
nagyúr
válasz MIFtIli #10657 üzenetére
Őszintén szólva engem már akkor is a hideg ráz, ha egy LX-szel szerelt géppel kell mennem. Botrányosan gyenge kidolgozás, mindenhol műanyagok, reszelősen mozdul, sz*rul vált, és az egészről süt a fröccsöntött bóvli jelleg. Meglehetősen nagy különbségek vannak váltó és váltó, illetve váltókar és váltókar között. Anno én sem hittem természetesen, ezért kell kipróbálni.
Hopsz, most látom, hogy Kephamos pont a fenti szettet dicséri. Remélem nem haraxik meg.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
becuszabi
aktív tag
Legújabb szerzemény (a héten hozta egy kedves postáshölgy ).
Tegnap hirtelen felindulásból elindultunk a Börzsöny felé, gondoltuk végigszaladunk rajta. Jó lett volna ha ott lapul a cucc a zsákban, mert a túristajelzések (pontosabban azok hiánya) rendesen megszivatott minket (meg persze mi is saját magunkat )
Terv szerint, Esztergom-Párkány-Ipolyszalka-Letkés útvonalon értük el a területet, onnan terepen mentünk volna Nagybörzsönyben. Na ott tévedtünk el, a sok erdészeti út valamelyikén rosszkor kanyarodtunk el, aztán a jelzések hiányában halvány fogalmunk se volt, hogy hol vagyunk. Végül nehezen és sok szintet veszítve Ipolytölgyesnél lyukadtunk ki. Onnan fel Nagybörzsöny, majd részben a kisvasút nyomvonala mentén a Kisinóci túristaházig.
Az út gyalázatosan rossz volt, a fakitermelő gépek elképesztő módon szétdúlták az utat, alig volt olyan 100 m-es szakasz, hogy ne kellett volna a keréknyomok között ügyeskedni
Túristaház, pihi, kaja és indultunk volna a térképen is szép egyenes kék jelzésen a Nagy-Hideg hegy felé, hogy onnan a Csóványosra feljussunk. Na, ez volt a legnagyobb hülyeségünk. A szintvonalakon látszott, hogy nem lesz könnyű dolgunk, de a valóság ennél durvább volt. A finoman morzsalékos, keréknyomokkal sűrűn tarkított, 10-15%-os emelkedőn képtelenek voltunk felmenni. Aszfalton, vagy tömörebb erdei úton ez nem okozott volna gondot, de az állandóan kipörgő gumikkal nem ment a tekerés. Először toltuk a bringákat, de aztán rájöttünk, hogy a napon mérhető 35-40°C-os melegben semmi értelme kínlódni úgy, hogy a várhatólag változatlan körülmények között még min. 550 m szintet kellett volna felfelé menni, feladtuk. Visszagurultunk, majd Kóspallag, Ipolydamásd, Letkés , stb útvonalon visszatértünk és Párkányban egy gyros és némi sör mellett megbeszéltük, hogy ezt most ugyan nagyon benéztük, de legközelebb másik irányból fogjuk megközelíteni a hegyet.
Börzsönyt jobban, vagy jól ismerők (tr00p3r?) esetleg adhatnának valami ötletet.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
válasz venember83 #10665 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kephamos
addikt
Most nemáááár! Eddig minden váltásnál állt a f@arkam, hogy húde jól vált, ezután meg az lesz, hogy kéne venni egy XTR-t.
Persze, hogy nem haragszom meg. Te profi vagy, én meg csak egy hobbi bicsajos. Szerintem az a helyzet, hogy az LX is egy tök jó cucc, csak te már el vagy kényeztetve. Tudod, jó autó a Trabi, míg ben ülsz egy Mercibe. -
szatocs
őstag
válasz Kephamos #10667 üzenetére
Én is olyat néztem ki, ami előre Alivio, hátulra Deore. És most olvasom ezt, holott eddig mindig azt kaptam, hogy 24 sebességeshez elvileg erősebb láncok vannak, meg kevesebb hozzá az alkatrész is.
Alkatrész ára tényleg így is van, utána néztem, de a másik dogoghoz meg nekem annyit, hogy én is csak hobby - s vagyok, és a váltóhoz nem nyúlnék sűrűn, napjában vagy 3-4-szer váltanék oda-vissza. Erre meg egy Alivio és Deore páros elég szerintem. Úgyhogy maradok is (elvileg) ennél a kombinációnál.=== Szatocs ===
-
Manitou
addikt
válasz GhostLead #10652 üzenetére
Hány kg vagy? Felhasználási terület gondolom XC/Maraton
Ha nem vagy nehéz akkor felni: SUN UFO , Mavicból is elég nagy a választék, mindenképpen 400g körüli felniben gondolkoznék. Nekem volt Sun CR17, ami egy könnyü jól fékezhető felni, viszont puha az anyaga, könnyen galyra lehet vágni.
agy: XT szerintem a nem a legkönnyebb, novatec-ből kapsz valami jó és könnyü iparisat.
küllő: 2-1,5-2 DT vagy 2-1,8-2 DT , ha már aluanyát akarsz -
szatocs
őstag
válasz Ariadne #10644 üzenetére
Azt mondta, hogy nem hiszi, hogy lesz, szerinte nem, mert fogynak rendesen, nem sok van raktáron, és csak a kereskedőtől függ, hogy innentől kezdve mennyi kedvezménnyel adja, őket kell zsarolgatni.
Hát nem tudom akkor mi legyen, még várjak vagy ne...
Csak nem fogy el teljesen, mire vennék, remélem. De még szerintem várok vagy 1 hónapot, addig meg lesem a webshopokat is.
Mert 100 - ból ki akarom hozni módosításokkal együtt, több most nincs ilyen célra. Max. 105.Igaz egyszer mondott évjáratokat, és 2007 - et és 2009 - et mondott, az ideieket nem. Remélem nem elhallás volt a 2007. Mert engem a ' 08 érdekel.
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
Azazello-
senior tag
kesz a rozsaszin ordog!!!! kepet majd kesobb, de el kellett ujsagolnom
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
Azazello-
senior tag
válasz venember83 #10673 üzenetére
nah ott meg nem tartok, hogy velemenyt mondjak. a haz korul mentem vele egy karikat.
hazafele a tetocsomagtarton hoztam. haaat az emberek neztek rendesen, hogy mi az a bugyirozsaszin valamiEgy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
Xantomas
őstag
Rohadjon le a keze annak a tuskónak, aki zúzott sörösüveg-szilánkokkal és talpas rajzszöggel szórta be a kerepesi út menti bicikli út, egy méteres szakaszát, és mellette, a járdát, és a földet...
Későn vettem észre, gyorsan mentem. Dupla defekt, még a kevláros abroncsot is áttolta a rajzszög. Az első az pár perc alatt leengedett, azt cseréltem egyből a pótbelsőmre, a hátsó, ami kevláros, kibírta az Örs-ig.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
-
tr00p3r
őstag
válasz venember83 #10676 üzenetére
Én este nyomtam még egy kis edzés a Naszály hegyre Vác felett. Jó volt a felfelé a szerpentin, aztán lefelé a DH rész. Annyira nem eresztettem, mert ismeretlen terep volt, de azért így is volt 40 km/h a terepen lefelé. Jaa, és egy 18% lejtővel indít a terep, de aztán végül a max az 28% lett (16 fokos lejtő). 36 perce volt az egész és 11,5 km. Azért jó volt. Egyszer jó volna egyet csapatostul tekerni a Börzsönyben.
Más: Eladó egy ilyen bringa. 0 kilométeres, 20" váz, fehér szín. A többi adata linken. Az ára alku nélkül: 110.000 Ft. (akciósan most 134.000 boltban)
-
LEFTHORSE1
őstag
válasz Xantomas #10677 üzenetére
Örvendj annak hogy épségben megúsztad, én most szombaton léptem bele mezitláb egy óriás üveg szilánkba, szerencse nem fertőzödött be (volt nálam jód tinktura) pedig mély hosszu seb, emmiatt nem tudok kiállva bicajozni csak üllve, hihetetlenül szörnyü, nem tudok streetelni csak olyan nyugdijas stilusban cammogok...
Cseberből vederbe
-
knifemaster
tag
És mi a helyzet a hajtóművekkel e téren?
2 napja kattog pattog a szamár jobboldalt mikor meghajtom kicsit.
Nem tudom eldönteni,hogy a komplett hajtás nyeklik e , vagy csak a csapágy minősége nem az igazi,amit el tudok képzelni.ez alsó holtponton hallható.
Egy integrált Deore a tettes,én meg kényelmes erőből 102 kilóval hajtogatom..a kérdés az hogy mit?Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
Manitou
addikt
válasz knifemaster #10683 üzenetére
A hajtóművekben nincs akkora difi, inkább a súlyt kell megfizetned, alutányér stb.
-
Ariadne
őstag
válasz knifemaster #10683 üzenetére
Szintén zenész. Pedig az enyém octalinkes... Hajtáskor jobboldalt egy bizonyos ponton. Azóta kaptam olyan tippet több helyről is, hogy hiába konkrétan a hajtásból hallja az ember a kattogást, érdemes a nyeregcsövet kiszedni és belülről is kitiszítani (!), és picit beolajozni azt a részét, ami belemegy a vázba. Megdöbbentően hangzik, de egész pontosan két emberről is tudok, akinek ez megoldotta. Én még most fogom kipróbálni, bármilyen megoldásnak örülnék, már vagy egy hónapja ezzel a kattogással élek...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tr00p3r
őstag
válasz Ariadne #10685 üzenetére
Velem is volt már ilyen. Sőőőt. Volt olyan, hogy valami fémesen kopogott és nem jöttem rá mi az. De csak a göröngyös úton. Több szem többet lát: hát a nyeregcsőre fel szig.-szalagozott pót-belső szelepének fém része ütközött a nyeregcsövemmel. Mit kerestem a zaj forrását?!?!?
-
Ariadne
őstag
Ehhem, ehhem. Hát nagyon fogok röhögni, ha nekem is ennyi lesz a gond. Nagyon remélem.
Szerdáról egy érdekes történet. Párom két másik sporttárssal a Pilisben tekerészett, Pilistetőről lefelé jövet azonban egyiküknek sajnos sikerült a klasszikus kormányon átrepülős vállraérkezős artistamutatványt bemutatni, elég durva változatban. Letámogatták Kétbükkfa-nyereghez, ott pedig hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy stoppolni próbálnak egy autót a srácnak Pomázig. Párom kiállt, és bár nincsenek mellei meg szőke fürtjei, mégis elsőre(!) megállt egy kombi Volvó, egy fiatal párral - hajtalan izmos pasi, szőke nő. Elsőre gondolta is, hogy hááát, ez nem fog menni, ráadásul úgy tűnt, hogy a kocsi hátulja is tele van. Legnagyobb (pozitív) megdöbbenésükre azonban a srác azonnal igent mondott, hátul összepakolta a cuccokat, kerót betették, és a sérült srácot egészen Bpig hazavitték.
Ilyenkor azért mindig visszajön a hitem az emberekben, akármilyen hülye önző világban is élünk...Azért sajnos sikerült még egy kisebb balesetet beiktatni aznapra, a csapat fennmaradó két tagját vártam a piros háromszög aljánál az erdészetin (gyönyörű volt az erdő...), de elnéztem és eggyel lejjebb vártam, ahol a piros háromszög újra keresztezi az erdészetit. Ezért aztán épp amikor úgy döntöttem, hogy nem várok tovább, megérkeztek iszonyú sebességgel - majd ahogy észrevettek, az elöl menő srác fékezett és lehúzódott jobbra, párom meg fékezni próbált, de alig fogott a fék (160-as tárcsa, 100 kg, piros háromszög után...), ráadásul gondolta elfér még jobbra. Nem fért el. Vagy két métert repült a bringa, le a hegyoldalon, ők meg jól összeütköztek. Szerencsére horzsolásokkal zúzódásokkal megúszták, a bringa meg egy első defekttel meg elgörbült első váltóval.
Szóval vigyázzon mindenki magára nagyon-nagyon...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
a racsnis és kazettás fogaskoszorú lánckerekei egyformák, azaz a kazettás fogaskoszorú lánckereke jó racsnishoz?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
14adam
addikt
Eladó egy gerincvédő.néhányszor használtam csak.részleteket pü-ben várom.
-
becuszabi
aktív tag
válasz Ariadne #10685 üzenetére
Nekem a nyereg cseréjénél jött elő az őrjítő kattogás (nyeregben ülve, tekerés közben). Először befújtam olajjal a nyeregpálcák alá. Kattogás megmaradt. Befújtam a nyeregcső és a váz közé. Minden változatlan. Aztán módszeresen kezdtem lebontani a bringát. Nyereg le, nyeregcsövet előre hátra mozgatva recseget. Csövet kiszedtem, benzines ronggyal letöröltem, vázcsövet szintén kisuvickoltam, cső vissza, de még mindig recseget. Aztán berágtam és vastagon bekentem a csövet és a bilincset is telózsírral, visszatoltam a helyére, azóta hallgat.
A hajtóműcsapágy nekem a meghalás előtt kb. egy hónappal kezdett el recsegni. Amikor nyugdíjaztam, akkor már a hajtókarokat kézzel mozgatva is látható mértékben kotyogot.
Barátaidnak, párodnak jobbulást (emlékszem , szegénynek a GázlóTT előtt is sikerült egy hatalmas zúzódást begyűjtenie, nagyon rájár a rúd )
Ezt a piros háromszöget már máskor is említettétek, hogy mennyire szedi az áldozatait.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
szilu84
tag
ellopták ma a keróm 7. emeleti zárt folyosóról, száradjon le a tettes keze
-
félisten
Sziasztok!
Elvittek az orrom elől minden lehetséges occó bicajt.
A többi vagy drága, vagy bóvli.
Elhatároztam, hogy megpróbálkozom az összerakással.
Alivio váltók, STX váltókarok már vannak. (21 sebességes)
Egyszerű bringát szeretnék, semmi extra. 16-17-es, max. 18-as strapabíró kromo vázra gondoltam, egyelőre teló nélkül.
Alivio/STX szint környékén gondoltam a többi alkatrészt is, de picit lehet menni feljebb.
Természetesen mindent használtan, de nem szétbarmolva.
Egyelőre az ülésen, gumikon (külső+belső), első keréken, fékpofákon, markolaton tudok spórolni, mert a régi trágyáról át tudom rakni.Tudtok olyan helyet, ahol lehet régi, olcsó, de minőségi használt alkatrészeket kapni?
Köszi![ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tankred
csendes tag
Ealdnám vagy elcserélném gamer konfigra Kona bringám:
Aktív témák
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)