- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Aktív témák
-
tr00p3r
őstag
válasz becuszabi #9296 üzenetére
Köszi, megvan. Azt nem vettem észre, hogy 1999-2003 van benne a Dual Air SID! Érdekes, mert nekem még nem volt dual levegős villám, a pozitívat felül kell fújni, a negatívat meg alul. (?)
MOD: találtam egy jó kis oldalt, igaz németül (nekem nem gond), ami a 10 éves Rock Shox SID történelmet mutatja be. Végre valami oldal amin látni közel az összes SID-et.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
válasz becuszabi #9306 üzenetére
Értem. Illetve megpróbálom Remélem azért relatív egyszerűen be fogom tudni állítani.
Igen. Úgy gondoltam, hogy most nekem 70K sok egy FOX telóra. Aztán majd visszatérek rá. Most meg jó lesz ez a SID az idei versenyekre 35K-ért. Aztán ki tudja, ha tényleg semmi baja, akkor maradhat még. A Judy XC meg sajnos nem tartja a levegőt és életveszély a köves lejtőkön. Vízszintben is bólogat, ha kiállok, vagy nagyon meghajtom a bringát. Ha meg tudják csinálni ezt a részét akkor meg eladom.
-
tomee87
csendes tag
Sziasztok!
A segitsegeteket szeretnem kerni! Van egy avid carbon hidraulikus tarcsafekem es az elso feknel valamiert a munkahenger vagy hogy hivjak nem akar visszamenni a helyere es igy allandoan hozzaer a tarcsahoz... Mit lehet ilyenkor tenni?
Elore is koszi! -
raczger
őstag
válasz tomee87 #9310 üzenetére
nevezzük most fékpofának az egyszerűség kedvéért, nos az egyik pofának kell csak elvileg mozognia, és ezeknek a fékpofáknak az állását lehet valami speciális csillagos imbusszal vagy mivel állítani, tehát kiljebbtolni finoman a fékpofát, ezt a fékpofával nagyjából egyszinten lévő külső piros csavarral teheted meg, legalábbis ismerős juicy carbon fékének piros színű az, remélem érthető volt amit írtam
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
becuszabi
aktív tag
válasz tomee87 #9310 üzenetére
A fékpofák egyformán nem mennek vissza?
Ha nem, akkor valamelyik dugattyú ragad (pl. elkoszolódott, valami megakasztja, amikor visszahúzódna). Féktestet lecsavarozod a villáról, fékpofákat kiveszed és mondjuk egy erős sörtéjű ecsettel kitakarítod a fékpofa alatti részt.A fékpofák a féktestben szimmetrikusan helyezkednek el? Ha igen, akkor lehet, hogy csak elmozdult a féktest. Ilyenkor a két rögzítőcsavart meglazítod, beállítod középre (hogy a tárcsa egyforma távolságra legyen a fékpofáktól), csavarokat meghúzod, kipróbálod.
Ha a tárcsaféket szerelgeted és kiveszed a pofák küzül a tárcsát, soha ne húzd meg a fékkart, mert akkor túlságosan is kitolod a munkahengereket és nehéz visszatolni a helyükre.
Olajos, maszatos kézzel pedig ne taperold se a fékpofát, se a tárcsát (bár gondolom ezt azért tudod)Az Avid (Juicy) Carbon-nál a fékpofák helyzete nem állítható (mint a mechanikus tárcsafékeknél), automatikusan állnak be (már ha minden oké).
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Dani_kp
őstag
Üdv újra.
Lenne egy kérdésem ennek a villának mi a pontos neve és Magyarországon beszerezhető e? Egyenlőre még csak információt gyűjtök róla. Aztán meg ki tudja hogy mi lesz .
https://ingatlan.com/33821564
-
nagyúr
válasz Dani_kp #9314 üzenetére
2007-es Marzocchi Bomber Z1-es. A Bomber széria születésének 10. évfordulóján adták ki. Két változatban jelent meg RC2 ETA, és Sport RV rendszerrel, mindkettő rugós. Itt egy használt eladó példány.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Dani_kp
őstag
Köszönöm a részletes információt. Sajna most erre nem tudok áldozni ennyi pénzt mivel mást vettem....megmondom őszintén ez a villa csak a színe miatt fogott meg, valószínű már nem emléxel rá, de a keróm narancs-fekete színkombinációra épül.
szerk.: és mit nyom a mérlegen? vagyis hány kg?
[ Szerkesztve ]
https://ingatlan.com/33821564
-
Ariadne
őstag
válasz Manitou #9317 üzenetére
Gratulálok, aztán ne maradjon ilyen tiszta sokáig.
Tényleg ütős a színe, bár az a piros stucni kicsit furán mutat benne, gondolom ez az egyik nem végleges dolog. És még a külső is narancs elöl, wow.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
ha már mindenki építi a bicaját, én is megtettem az első bátortalan lépést ezügyben rendeltem egy merida speeder T3-as vázat a mostani magellán corvusom átépítéséhez. ha minden jól megy (és a futárszolgálat is úgy akarja ) keddre itt lesz, aztán hajrá bicajbuherálás
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Kaoru
aktív tag
látom mindenki belehúzott
én is nagy örömmel vettem át a futártól a megrendelt cuccokat, majd este a szerelőmtől a kész bicajt, végre megint tudok tekerészni, viszont a fényképezőgépem csak holnap jön.Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
Manitou
addikt
Köszönöm mindenkinek
Stucni majd idővel valami fekete lesz , ez a piros csak volt itthon elfekvőben. Kormányt is szeretném feketére, de annyira szeretem ezt a kormányt, hogy lehet az mégse lesz lecserélve.Üléscső már megvan egy fekete Ritchey 400mm-es. Holnap le is kell vágnom belőle, mert bazihosszu. És még egy kicsit kilógó dolog van az összeállításban, mégpedig a hajtómű, ami egy 2000-es XT bezony De semmi bajom vele, úgyhogy egy darabig még ez fogja szolgálni a bicajt, nehéznek nem nehéz és ez már octalinkes, ill hollowtech. De tervben van egy 2008-as XT hajtómű, esetleg egy 2009-es SLX
Egy 6 éves astra azért szerintem többe kerül , vagy lehet én nem ismerem jól az árakat
Alkatrészlistát is leírom akkor már
Váz: '06 Specialized Stumpjumper FSR Comp (120mm)
Rugóstag: Manitou Swinger 3Way SPV
Teló: '08 Fox Talas R (100-120-140mm)
Kormánycsapágyikepositive ( valami olcsó)
Hézagoló: Trinity karbon
Stucni: X-Tasy 105mm 6fokos
Kormány: Club Rost hajlított 680mm
Markolat Kona
Váltókar: '07 Deore LX
Első Váltó:'07 Deore LX Top Swing
Hátsó váltó:'08 Deore XT Shadow
Kazetta: '08 Deore XT
Lánc: Deore XT ( HG93)
Monoblokk: '00 Deore XT
Hajtómű: '00 Deore XT
Pedál: GT platform/ Shimano 747-es ( deore XT)
Elsőagy: Novatec DO41SB Light 32L (ipari csap.)
Hátsóagy: Novatec DO42SB Light 32L (ipari csap.)
Küllők 2-es DT
Felnik: Mavic XM 719 Disc
Belsők: Continental
Külsők: Continental Speed King kevláros + Continental Exroler Pro kevláros
Üléscső: Thomson , holnapttól Richey Comp 30,9mm/400mm
Ülés: X-mission Comp Cro-mo
Fékek: Avid Juicy 7 185első/160hátsó[ Szerkesztve ]
-
Dani_kp
őstag
egy kérdés.
melyik a jobb fék?
egy avid 07 bb5 vagy shimano deore?https://ingatlan.com/33821564
-
Kaoru
aktív tag
válasz Dani_kp #9327 üzenetére
szerintem (nekem volt avid sd 7 meg bb5 180mm)
avid sd7 >= shimano deore. Jobbnak azért gondolom, mert a hozzáadott fékpofa hosszabbnak, időtállóbbnak tűnik, mint a shimano deoreaztán sd vs bb5, attól függ. Szerelhetőség, állíthatóság szempontjából avid sd7, nem kell beégetni, hogy fogjon, sok minden nem mehet tönkre rajta, stb. Viszont a v-fék nem kíméli a felnit, én sajnos elég sokáig nagyon olcsó fékpofákat vettem v-fékbe és meg-meg marta a felnimet, míg a tárcsafék teljesen felnibarát , márha olyan agyad van, ami disces, mer ha nem, akkor arra is kell költened. Pont emiatt vettem előre bb5-öt, s az elején, amíg be nem kopik, nem fogott semmit, majd bekopott, de gondolom a szar bowden és fékváltókaras rendszer miatt, a tárcsafék nem tudott 100%-osan működni (nem fogott olyan, jól). míg egy piros ritchney/b+ fékpofa esetén a hátsó kerekem már rég blokkolt, az első meg csak nyöszörgött.
Ezek alapján érdemes szerintem döntened, h mid van, mennyit akarsz rá költeni, stb.De szerintem majd a jobban hozzáértők is elmondják az ő tapasztalatukat.
Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
raczger
őstag
válasz Dani_kp #9327 üzenetére
Erősségbe szerintem nagyjából ugyanolyan lehet, de mégis teljesen más, az sd7-et behúzod pl 10km/h-nál akkor fejre állsz lazán, az lendületed megmarad, és nem nyeli veszi el a fék a fékezéssel olyan hatékonyan az energiát, mint egy tárcsafék, nemtudom miért, de ez így van. Attól még tárcsafékkel is fejre lehet állítani, de azzal nagyobb sebesség, nagyobb lendület kell.
Ha például mész hegyre, nagyon vizes időben, sárban akkor viszont mindenhol a tárcsafék a jobb, az csak az olajra és a zsíra érzékeny, az pedig természetes úton nemigazán kerülhet a tárcsára vagy a fékpofákra. Míg a v-fék nem szereti annyira a sarat, plusz a vizet sem, bár ez fékpofától függ, de a hatásfok mindenképp jelentősen csökken. És igazából a bb5-nél nincs nagyon olyan dolog, mint a többi tárcsaféknél, hogy nehéz szerelni, meg stb, mivel ez még viszonylag egyszerűbb, és könnyen szerelhető, ennek ellenére eléggé jól fog.
Shimano deore fékről no comment, se hidraulikus tárcsafékként nem jó, se v-fékben, egyszerűen szar, alig fog az árához képest, meg a nevéhez, és zabálja a fékpofákat minkettőnél. Tehát én a bb5-re tenném le a voksomat.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
ZakRob
senior tag
2007-es Kona Kikapu Matic vázat néztem ki magamnak, tud valaki olyatnról, hogy volt-e ezekkel valami baj, nyugodtan megvehetem?
-
Dani_kp
őstag
Kaorunak és raczger is köszön a részletes választ.
De mivel írtatok v-féket, meg hidrosat, illetve hogy első....
Akkor pontosítok a dolgon, mert nem tudtam hogy ez ilyen "körülményes" egy valami.
A bringám street/dirt/park felhasználásra lett építve.Szóval ebből adódik, hogy se fék se váltó nincs. Féket csak hátra akarok.
Hátsó kerék:
Rigida disc bull 26" felni
Ns coaster single hátsó agy
fekete dt küllők 36 db
maxxis belső és egy nagyon kopott schwalbe table top kevláros külső.Illetve az is ide tartozik, hogy nem most kellett volna megkérdezni mivel már meglett rendelve....
avid fr5 fékkar
avid '07 bb5 hátsó fék volt eddig, de visszamondtam a fék rendelést (tudom lehet hogy hülye vagyok, de mind1....)
Shimano Deor mech. tárcsa fék meg használtan lenne. Ehhez 1 hónapot használt 160-as tárcsa van, illetve szintén pár hónapot használ fék ami zoggie fékpofákkal volt használva street-re! a fékpofák cserére szorulnak szóval rendeltem BBB BBS-53 DiscStop fékpofákat hozzá.Nos ezek alapján utólag melyik lenne a jobb. (annyit hozzá teszek h az avid-ot visszamondtam, de azért érdekelne így is hogy melyik a jobb.)
Szerk.: 7végén is válaszolnak az eBIKE-osok az email-ekre?
[ Szerkesztve ]
https://ingatlan.com/33821564
-
nagyúr
válasz raczger #9329 üzenetére
Tárcsafékkel kicsit egyszerűbb fejre állni, pusztán azért, mert nagyságrendekkel erősebb egy azonos kategóriájú v-féknél. Meg aztán egy tárcsaféken mégis mit kell szerelgetni? Évi 1 pofa csere, 1 olajcsere. Legyen 10 perc. Ezt nem nevezném megterhelőnek azért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
becuszabi
aktív tag
Amennyiben tényleg azonos a váz a nagyobb testvérével ("sima" Kikapu), akkor nyugodtan megveheted, jó és erős váz.
A cimborámnak volt Kikapuja, eredetileg rugóssal, de aztán levegős taggal használta.
Az eredeti felépítésben is szépen mozgott, úgyhogy ha a tied is acélrugóval lesz (és persze a rugó erőssége illik a súlyodhoz), akkor sem kell bánkódnod."Aki szívből él, az élből szív"
-
Jancsi
aktív tag
Felkerült a Juicy 3-as előre, alig egy órámba telt mire rájöttem, hogy a rugója el van picit hajlítva azért cincog folyamantosan, de mostmár tökeletes.
Ha olcsón kell jól adaglható és aránylag jól fogó fék, akkor BB5, SD7-es fékkarral, a karon lehet modulációt állítani, egy kis piros csavar tekergetésével be lehet állítani hogy mennyire legyen nyúlós vagy harapós a fék, CC-re és maratonra bőven elég a mázsa alatti rider-eknek. Ha nagyobb fékerő akkor BB7 (én is azt vettem volna ha nem kerül olcsón a Juicy )
Dani_kp
Kicsit lezúzottnak tünik a Deore, 3k a fék, 3k a pofa, rádobsz még 2,5k-t és vadonatúj féked van, ami erősebb is.
Ha nem csak a pályán akarod használni a bringát előre is tegyél fel valami féket, sokkal hatékonyabban lassít mint a hátsó, hátulra jó lesz a Deore ha már megvetted, előre pedig majd egy BB5-ös. -
raczger
őstag
így nézve igen, de más a kettő, és sokkal több energiát fog meg a tárcsafék, és ezért könnyebb v-fékkel fejreállni, nemtudom érted-e amit mondani akarok, mivel a tárcsa nem felül hanem alul lasítja a bringát, így véleményem szerint több sújt tud megállítani anélkül, hogy elemelkedne a hátsókerék, legalábbis ezt tapasztalom, jó persze mész 20-al, satuzol a társával akkor fáj a fejed, de lehet értelmesen is csinálni a dolgot, míg v-fékkel ugyanezt nem tudod elérni, mert ott már hamarabb az első kerékre állsz, na mindegy, nem tudok jól magyarázni
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Dani_kp
őstag
Értem. Előre tuti nem fogok féket rakni , mivel másra is kell a pénz, hátra is csak azért rakok mert már 2 cipőmet totál gallyra vágtam azzal, hogy az első kerék és a villa közé raktam a lábam vagy pedig hátra az ülés és a kerék közé. Meg jelentősen nem akarok lassítani csak épp annyira kell hogy ne guruljak ki a kocsi elé meg egy trükk megtanulásához kell és kb. ennyire lesz használva, no meg a rendőr ne szólítson le azért h nincs fékem. .
https://ingatlan.com/33821564
-
Jancsi
aktív tag
válasz raczger #9336 üzenetére
Ami fontos az tengelytöl a fékhez húzott sugár hossza, ha ez a sugár nagyobb akkor kisebb a hozzá tartozó erő. A tárcsafékre nagyobb erő ha mert kisebb az erőkar, így nagyobb erő kellene egy esetleges blokkoláshoz, V-fék esetén nagyobb az erőkar így az erő kisebb, így kisebb az az erő is amivel blokkolni lehet a kereket. 26-os felni és 160-as tárcsa esetén a tárcsára 3,5-ször akkora erő hat mint a felni fékfelületére. Amúgy a fékezés ennél sokkal bonyolultabb mert valahová el kell tüntetni azt a rengeteg energiát, az eltüntetésnek vannak korlátai, mind mennyiségben mind sebességben. Bonyolult téma, de sűrűn találkozok fizika PHD-s haverokkal, ha gondolod kérek egy kis segítséget tölük, a téma jobb megértéshez, amit majd természetesen közkincsé teszek.
Jut eszebe kedd után már enyém a nyár, lehet fogok egy függvénytárat és leülök levezetni, úgy is kell gyakorolnom fizikára.Dani_kp
A cipőnél még egy V-fék is jobb, ha low cost, dirt bike kell akkor ajánlom a bikepositive zero felnit, nem nehéz, nem drága és van fékfelülete, amíg nincs keret tárcsára addig is lehet fékezni. Fékböl meg nincs olyan hogy nagyon van használva, ha használni kell annak fognia kell lehetőleg minél jobban.
2 cipő nem volt drágább mint a fék? -
Kaoru
aktív tag
uhuh találtam egy tagot, aki el akarja adni a felszerelt meridáját, egész tűrhető áron, 10 hó garival, tett bele 154km-t
Holnap megyek megnézni, elvileg 19es, nekem meg a 17es jó elvileg, bár a mostani bringámon tökig ki kell húznom a nyerget, meg a kormányt is közelnek érzem.Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
Dani_kp
őstag
Tudom hogy jobb, de a felnik gátoltak ebben Rigida Disc Bull 26" csak tárcsafékhez. De mivel már "megrendeltem" a tárcsaféket így nem kopik el újabb cipő.
A b+ sub zero felni szerintem egyáltalán nem olcsó és nem is könnyű....inkább rádobok 3-4 ezret és Spank Stiffy AL40 felnit veszek vagy egy sub zero árából veszek 2 db rigida disc bull felnit a másik sb zero árából meg féket . Low cost-os keró.... nem tudom nállad mi az az érték határ ameddig tart, de most a bicóm 140 ezer-be van és a nyáron további 60-at "kell" rákölteni és mivel diák vagyok és olyan helyen élek ahol kevés a munka így igen nehéz lesz rá összevakarni a lóvét.
A 2 cipő annak idején lehet h kitett volna egy féket....de ezek a cipők amúgy is halálra volt ítélve[ Szerkesztve ]
https://ingatlan.com/33821564
-
raczger
őstag
-
Zoty4
őstag
Sziasztok
Tegnapi nap során menet közben behalt a km órám
valszeg vhol megszakadt a kábel
Régi Cateye velo2es.
Nem veszi a mágnest az érzékelő.
Nem akarok vele szöszölni, így egy új óra vételére szántam rá magamat. Hogy ez a hiba ne történjen meg ismét, wireleses órát szeretnék venni.
Több versenyző játszik, ebben kérném a segítségeteket.Sigma
BC 1106 DTS vezeték nélküli 10,5kSigma
BC 1606L DTS vezeték nélküli 13,1kSigma:
BC 1606L DTS vezeték nélküli csapásszám-mérovel 17,2Sigma:
BC 1706HR pulzusmérovel, mellszíjjal 20,9kCateye:
STRADA WIRELESS kerékpárkomputer 11,9kÍrjátok le a véleményeteteket, tapasztalatotokat ha van vmelyik óra a birtkotokban, és szerintetek melyuiket vegyem. Jövő héten megyek egy nagy túrára, ott már midnenképpen akarom használni, és elég zsúfolt hetem lesz, ezért ha lehet holnap estig kérném a segítségeteken, mert hétfőn meg kell vennem.
Előre is köszi
-
Kaoru
aktív tag
nekem cateye stradam volt vezetékes. imádtam, nagyon pici, nagyon lapos, fel tudod rakni a kormánystucnira is és aránylag nagy a kijelzője. háttérvilágítás nincs. Sajnos a másik bringámmal együtt ellopták, de imádtam. Beállítása sem bonyolult.
Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
Jancsi
aktív tag
válasz Dani_kp #9342 üzenetére
Erre gondoltam, nem annyival gyengébb mint amennyival olcsóbb.
-
becuszabi
aktív tag
Bakker...nyertem az eBay-en egy pár 2008-as Avid Juicy 7-est 220$-ért.
...kezdhetem áttúrni az eBay-es topicot
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...