- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Gaming notebook topik
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Hobby elektronika
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Ma, a rohadt buszos (244) elment szépen mellettem, és rám húzta a kormányt.
10cm híján majdnem elvitte a kormányomat a nyomija.Nem is tudom, hogy az ilyen busz sofőrök, mi a fenének kapták ezt az állást, ha még megelőzni se tud normálisan.
Miért mit gondolt, látom hallom, hogy jön mögöttem, és akkor húú, gyorsan fel kell ugranom a patkára, vagy mit várt a baromarcúja?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Meme
aktív tag
Laken aluminium kulacs, belső bevonattal. garantáltan nem rohad be.
még van a nagykerben igen akciósan (3k kisker helyett 1,5k) de csak szürke/ezüst és rücskös fekete. valamint ezek turázos kupakkal vannak, venni kell 2-300 ért hozzá bicajos tetőt.
én is ma hoztam el kettőt, mert a normál bicajos kulacsokat, már elkapkodták...Szevasztok bogyókák!
-
KaraDani
addikt
válasz Ariadne #22556 üzenetére
Ma reggel (inkább hajnalban nekem voltunk megnézni, Agilából vol egy M-es ami nagyon nagy volt, alig tudott megállni a váz felett, egy darab S es Thalya volt még, ami jóval alapabb modell, de élőben nagyon tetszett neki (képen nem annyira), úgyhogy rácsörögtem Memére délelőtt, és pont a nagykerben volt, megbeszéltünk egy kis jóárasítást, és már el is hozta nekünk Jó kis bicaj lesz ez kezdésnek, és így merevvillával igen kellemes a súlya is, plusz tényleg jó az ár, a rászánt keret és az ár különbözetéből, elég jó kis telót lehet majd venni bele később.
-
-
válasz amargo #22548 üzenetére
az a fura hogy az 5-6-7 kijjebb van mint a hajtóműn a legnagyobb tányér, ezért akkor már kifele keresztben áll a lánc
Fáraó: igen a hajtómű legnagyobb tányérjára gondoltam, nem ismerem ezt a szakzsargont[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Thulcandra
senior tag
Felébredtem ma reggel 8 után, örömmel láttam, hogy már nem fúj a szél és ragyogóan süt a nap. Rögtön rám jött a mehetnék, reggelizés közben nagyon filóztam merre menjek, aztán beugrott: milyen régóta akartam már egy nap alatt 3 országban tekerni!
Az eredmény:
Végül csak ~70 km lett - 11 óra után indultam, alig kiértem a városból beborult, később lett egy kis kellemes szembe szél is, amit rühellek, de aztán mire Szlovákiába értem kisütött a nap újra és a szél is már csak pár helyen támadt rám. Hosszabb távot akartam tolni, csak külföldön totál ismeretlen a terep még, ezért inkább úgy döntöttem megnézem először a közelben lévő utakat / falukat.
A két régi határátkelő - Rajka és Hegyeshalom borzalmasan néz ki, nem tudom miért nem bontják le őket, nagyon ocsmány. Ablakok kitörve, firkák, rozsdásodik minden ami tud...
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
ludsimon
veterán
válasz Thulcandra #22562 üzenetére
Gratula!
Ha én is ilyen helyen laknék akkor én is kipróbáltam volna.
Miért nem bontják le?
Lehet hogy háborúra készülnek?undefined
-
rétisün
veterán
válasz Thulcandra #22562 üzenetére
jó látni, hogy más is kihasználja a jó időt
én csak egy országban tekertem (naná, hogy mentem én is ) 84 km lett. holnap már elég lesz valami kisebb kör is, ha a beigért front engedi.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Thulcandra
senior tag
válasz rétisün #22565 üzenetére
Kihasználom én, néztem előrejelzést is, hogy jövőhéten is akadhat még kellemes nap, csak durva szél ne legyen... (ez Magyarország legszelesebb környéke egyébként)
Ezen a héten többet már nem tekerek azt hiszem, mert két nagy sötétlila sajgó folt van a seggemen, ideje lesz ezt a selle royal borzalmat lecserélnem már v.mi kímélőbbre...Te meg marha sokat tekersz, hány száz kilométert toltál már utóbbi pár napban? Szerintem ha csak aszfalton mennék akkor se bírnék annyit tekerni mint te (egyelőre )
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
KaraDani
addikt
177 cm s srácnak, kb mekkora országúti váz kell?
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #22568 üzenetére
54-55-56-os, vagy L-es, gyártónként változik milyen méret van.....persze célszerű kipróbálni a bicajt, már ha van rá lehetőség (mondom ezt úgy, hogy én is táblázatból választottam ki a vázaméretet, mikor rendeltem )
Thulcandra: muszáj most mennem, szabin vagyok jövő héten meg majdnem biztos, hogy délután melózok, akkor lőttek a bicajozásnak
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #22570 üzenetére
XXL...(már ha van ilyen)
akkor neked kosarazni kéne , nekem is 56-os vázra épített bicajom van, a ~176 centimhez, igaz ez nem outi, hanem cyclocross váz, de leginkább outis a geometriája.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #22572 üzenetére
hát a legnagyobbat
na, de komolyan, a merida méretajánlása a testmagasság alapján:
hoppá, itt inkább M-est ajánlanak outiban....cyclocrossban viszont 55-öst, akkor megnyugodtam
22569 hsz: szerk, vázméretet, nem vázaméretet
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Meme
aktív tag
bemész akármelyik kerékpár boltba, és kéred, hogy hozzanak a Hauser bringákat áruló nagykerből (Avex) ezüst (vagy rücskös fekete) akciós LAKEN kulacsot, és hozzá hegymászó pro kupakot ( megjártam, a bicajos nem jó hozzá átmérőben, a hegymászó pro kupak viszont simán használható, nekünk tandemen ez van).
a Kulacs nálam 1400,- plusz 3-400ft a kupak.
Szevasztok bogyókák!
-
KaraDani
addikt
válasz rétisün #22578 üzenetére
Dusika, eredete, kora kérdéses. Velem minimum egyidős szerintem, ingyen kaptam rokontól gyerekkoromban (akkor még nem kicsit volt nagy), aki valami osztrák ismerőstől vette/kapta nem tudom. Strapapbíró jószág ( mentem vele erdőben-terepen mindenhol, ahol a többi srác montival ). Nálam kereken, bandázson kívül soha nem volt semmi cserélve Szóval nem egy nagy szám, de számomra hihetetlen hány ezer km-t és milyen igénybevételt bírt ki alattam eddig, minimális karbantartás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #22579 üzenetére
sose a márkát nézd, az a lényeg, hogy szeresd, menj vele minél többet az már csak a hab a tortán, hogy jobban bírja a gyűrődést, mint némelyik mai bicaj....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
Ez a cyclocross igazi verseny ág, jön egy nagyobb kanyar/emelkedő lepattansz róla, felkapod a bicajt, betolod vagy felviszed, vissza rá és újra csak úgy röpködnek a biciklik/kerékpárok, kipróbálnám
-
rétisün
veterán
na, megeredt az eső.....remélem holnapra (vagy inkább délutánra) eláll, már egészen megszoktam, hogy minden nap bicajozok, mintha fizetnének érte
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Noddy
senior tag
Mi a véleményetek az agyváltókról? Használhatóak XC, XM célokra? Most a Shimano Alfine 8 sebességesét nézegetem, talán nem olyan drága mint egy Rolhoff. Bírják ezek a strapát?
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
rétisün
veterán
egy hátránya mindenképpen van a hagyományos váltókkal szemben: ha elromlik, akkor nem igazán cseréled ki házilag...hacsak nem fűzöd át te magad a kereket.
illetve nem tudom, hogy a hagyományos váltókarok jók-e agyváltóhoz, már ami a bovdenhúzást illeti, hiszen pl. a sram váltókhoz is más bovdenhúzású váltókar kell (most nem a shimano kompatibilis sramokról beszélek, mert ugye van olyan is)war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Noddy
senior tag
válasz rétisün #22587 üzenetére
Ami nekem nagyon tetszene benne az az egyenes láncvonal létrehozása, valamint azt hallottam hogy nagyon strapabíró, bár az egy dolog, hogy a mechanika nem megy tönkre, de a lánckerék cserélhető-e? Szerintem szinte biztos (nem tudom), hogy külön váltókar kell hozzá, de ha sram-ról váltok shimano-ra, vagy viszont, akkor is váltókart kellene cserélni.
Az alfine azt hiszem 8 sebességes, de ha a mostani 7*3 sebességes váltókat nézzük ott is kb. 8 sebesség van, ha nem akarunk nagyon keresztbe váltani.Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Ariadne
őstag
Hát ahogy most ránéztem, a normálisabbak 30-60k-ba kerülnek, és azok is másfél-két kilósak. Nincs az az isten, hogy plusz két kilót rátegyek egy XC bringára, ráadásul ennyiért... Itt viszont találtam pár dolgot róla, de engem ez sem győzött meg.
mod: Városba viszont tökéletes, trekking bringára. De a crossomra megint nem tenném rá, így is van vagy 14 kiló...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #22593 üzenetére
Nem plusz másfél kiló. Nem a táskába viszed bónuszban hanem használod. Számold ki milyen tömegű egy normál hajtáslánc és egy agyváltós.
agy 300
kazetta 300
3 lánctányér 200
e váltó 150
h váltó 200
karok 250
összesen 1400
És akkor még aránylag könnyű dolgokat számoltam. Agyváltó esetén kell egy tányér és egy váltókar ami összesen kb. 250 gramm.
Az agyváltóval annyi baj van csak, hogy terhelés alatt nem szeret váltani és baromi drága. XC-re kimondottan jó lenne szerintem mivel lényegében nem igényel karbantartást és brutális a sártűrése.
Átlagos kb. Deore szintű cuccok esetén a hajtás tömege.(acél tányérok estén)
agy 400
kazetta 350
3 lánctányér 400
e váltó 200
h váltó 250
karok 250
összesen 1850Szerk.: egy Rohloff CC agyváltó 1700g kb 200-300 gramm töbnlet lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Ariadne #22593 üzenetére
Plusz itt egy táblázat az áttételi tartományokról, érdekes.
mod: Jancsi: Nem rossz, így ahogy összeszámoltad. De a terhelési alatti váltás, bár tudom, nem szabad, de kell. Városiban van unokahúgomnak, majd meggyötröm a bringáját, kipróbálom. Persze neki hiába mondom, nem váltogat... Na majd egyszer elhozom ide a hegyekhez, hátha rájön a dologra.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
Jó dolog az agyváltó, de csak városba, vagy túrázni. Nem szabad elfelejteni, hogy a gépet nagyon farnehézzé teszi, igaz ezt egy böhöm súlyú telúval lehet korrigálni.
Karbantartást nem igényel, és az Alfine rendszer, egy az egyben egy teljes Deore rendszer árában van.Ariadne, ne feledd, hogy bár az agyváltós agy 1,5 kiló, de csak egy hajtómű tányér, keskenyebb monoblokk kell, nincs első váltó, nem kell hátsó sor, és nem lóg ki a váz síkjából a váltó. Eséskor nem tud sérülni.
Az a 1,5 kiló Deore vs Alfine esetében csak 300 g plusz.Deore:
- E váltó: 170g,
- h váltó: 315g,
- hajtómű 1070g
- agy + gyorszár 390+70g
- sor (9 seb, 11-32) : 335g
SUM: 2351gAlfine:
- Agyváltó+ szerelék: 1720g
- hajtómű: 940g
SUM: 2660gés még a bowdenezés, eggyel kevesebb váltókar súlyát nem is számoltam.
Tehát grammban nincs sok különbség. Súlyelosztás miatt vannak inkább problémák.
MOD: Hehe, mire összeszedtem Jancsi is leírta
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Noddy
senior tag
válasz Ariadne #22593 üzenetére
Szerintem az ára rendben van. Kb Deore szint vagy egy kicsit drágább, de azt a szintet hozza is. A súlyát nem pluszban cipeled, tehát nem 1,5kg plusz, hanem kb csak 500g. Szerintem ez nem sok.
Engem pedig inkább az írás csak meggyőzött, pedig nem is vagyok elfogult mint az író
talán tényleg csak az áttételi arány szűk egy kicsit (340% a 9 sebességeseknél, míg 600% a normál váltóknál). Városba mindenképp ideális, versenyen nem tudom, hogy állna helyt.Mod: Azt hiszem a konklúzió meg van
[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Narancs
őstag
Szerintetek át lehet szerelni egy régifajta (talán Y) fékes kerót V fékesre? Haverom áruházi bringáján ilyen figyel, de kipróbálta az enyémet és instant get lett neki a V fék. Ahogy néztem nem is drága egy szett, csak az a kérdés mennyire cink átszerelni, ha lehet egyáltalán.
Beauty is pain
-
rétisün
veterán
válasz Narancs #22598 üzenetére
át lehet szerelni, a féktüskék ugyanolyanok mindkét fékhez. esetleg a fékkar bovdenhúzáa miatt lehet gond, a cantihoz kisebb húzású fékkar kell (ilyen van most a haverod bicaján) de ezt talán a fékpofák kicsit közelebb állításával lehet korrigálni.
milyen véletlen, éppen van egy pár avid sd 7-es v-fékem eladó, sőt ha jól megnézem, még egy pár deore fékkart is tudok mellé adni
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen