Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    Nem tudjátok, fehér bowden házat hol lehet kapni?
    Régi, hófehér versenybringát kéne felújítani, és az eredeti műnyagok meg vannak sárgulva, ill a fele le van rohadva.

    A sajátom cseréjével most végeztem, valamint leoperáltam róla a záramat. Anno ügyesen eltörtem a kulcsot, a pót pedig tudja a halál hol van. Először egy erővágóval próbáltam lekapni, de a szerszám eltörött. Flexel már ment, de majdnem szívgörcsöt kaptam, mikor a háznak koppant a tányér, szerencsére csak megkarcolta a lakkozást, amúgy semmi baja.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz adik #2642 üzenetére

    Nekem van egy, de gyárilag sárga ledek vannak benne. (középen egy jégkék, mert elemcserekor a középsőt sikerült kitörni).
    Az utóbbi időben, komolyabb világításra lett szükségem, ezért lecserélném, mert sötétben csak arra jó, hogy engem lássanak, de semmit nem segít azon, hogy én lássak valamit. Mit ér meg neked? Vagy az ép nyák alapján marok, és kivágok neked egyet, de azon nem lesz védő lakk.

    Másik, közérdekű közlemény.
    Bringázás közben, valaki, elhagyta a pénzét, TESCO-s blokkal együtt a Fogarasi úti OBI mellett, a bringa úton. Tesco információján otthagytam a mailcímem, hogy ha valaki keresi a pénzét, annak esélye legyen hogy visszakapja.
    Ha valaki tudja, hogy mi van a blokkon, és mennyi pénz, az keressen meg az adatlapomon található mailcímen.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Bikeman #3220 üzenetére

    Az ilyennekkel az a baj, hogy miután feljelented, nem hívják be, ezenkívül megkeresnek az ismerősei. Utánna köpködheted a fogaid.

    Olcsi: Ha 90 kiló felett vagy sztem ne gondolkodj 28-as kerekű Cross bringán. Ha meg igen, akkor keress minnél előbb valami puhább keverékű, szélesebb gumit, mert 2-3x nagyobb a féktáv mint rendes, széles 26-ossal. Én már csak tudom :D Sajnos egyszer egy bokrok mögül kimászó babakocsist majdnem elkaptam.

    Rii, kb egy éve hasonlónak szemtanuja voltam, amint egy Ladás csinált egy hasonló manővert. Baseball ütő helyett S kormányzár, 150 kilós kopasz helyett 150 kilós, fekete böngyörös hajú roma, ütés helyett felsőcsőnél rántotta a kocsihoz a bringást, és verte tarkón.
    Tapló, szar emberek mindenhol vannak, csak máshol meggondolják, hogy meg merjék-e tenni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz venember83 #3225 üzenetére

    Kis régi, pl niveás, pumpás deo a markolatba illesztve, bele kromofág. Inzultus esetén óvatosan mehet a spricc az ajtóra pirosnál. Otthon meg könnyes búcsú a kocsi fényezéstől.

    Na jó, ez nagyon gusztustalan.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Jeannie #3254 üzenetére

    Bevallom, igen, jóleső érzés női bringás mögött menni, pláne, ha látszik rajta, hogy napi rutinnal üzi eme sportot, igaz, heveny koncentrációs zavarok léphetnek fel.
    Sisakot, nem mindíg hordok. Ha pl 1-2 Km távolságba ugrok el, valahova, akkor majd hogy nem felesleges is. Bicikli út van, külön a gyalogosoktól, ilyenkor nem a is a cross-t kapom elő, amivel átlag 34Km/h-val megyek, hanem a bevásárlós bringát, ami kimerül a ma már tescobájknak nevezett kategóriában.
    Ha egy fikarcnyi esély is van rá, hogy főút lesz belőle, akkor a sisakot kapom is fel. Alap.

    Régebben hatalmasakat estem, törtem is a sisakokat, mert úgy gondoltam, hogy nekem mindenáron a dirt királyának kell lenni 90kiló feletti bálna testalkatommal. Az utolsó eséskor lényegült át a régi bevásárlós bringává.
    Első villám menetes csapágyastúl kiszakadt, és elhajlott, jobb pedál hajtókarostul kitört, első felnim derékszöbge hajlott, és ha 10 cm-rel arrébb esek, egy 40 cm hosszú rozsdás szemeteskuka tartó vasidomra nyársalom a szívem. Az oldalamat így is végigkarcolta.

    Lámpát meg ne hordjon aki donorjelölt. Minimum egy villogó mindíg a táskámban van, még akkor is, ha nem bringázni megyek. Vettem minap kemény 1500 Ft-ért a madaras teszkoban egy új kínai lámpát elemekkel együtt. 5 ledes, bitang erős fénye van, és zseblámpaként is használható. Piacon ugyanazt 1700-re alkudta le egy haverom. :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz csokislecso #3309 üzenetére

    Nem került bele zsír, vagy olaj, mikor össze lett rakva? Én elkövettem ezt a hibát. Szétkaptam, lemostam zsíroldóval, újra összeraktam, és passzentosan szoros, nem kell folyamatosan állítgatni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz GhostLead #3323 üzenetére

    Alátét jó ötlet, de azzal csak deiglenesen oldja meg a problémát.
    Na ezért utálom az Aheadet., nincs jobb mint a hagyományos villacsőbe ékelődő stücni. Jobb merevséged is ad.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rii #7662 üzenetére

    Konkrétan a budapesti vezetés tönkre akarja tenni a BKV-t. Nem lehet, hanem egyszerűen így van. Járatokat akarnak megszüntetni, arra hivatkozva, hogy nincs elég utas, amit bizonyítva filmfelvételeket is készítenek olyan időszakokban amikot tényleg alig vannak. A buszok utaslétszám érzékelője is meg van berhelve, direkt kevesebbet mutat. Van amikor 10 utasnál mínusz utaslétszámot mutat. Röhelyes.

    Az autós, dohányos, gyorkajafüggő, alkoholista kifizetődőbb. Teljesítmény, súly, és jövedéki adót fizet. Hitelt vesz fel, parkol, büntetést fizet. Költ költ költ, amiből az államnak bevétele van, majd korán meghal, és nem kell nyugdíjat fizetni. Míg a tömegközlekedés a világ minden táján veszteséges.
    A BKV nem él a helyzetével, nem igényeli vissza az üzemanyag jövedéki adóját. Gondolom nem véletlenül.

    Ellenben a hétvégén eljutottam arra a pontra, hogy bukó nélkül nem igazán merek már bringázni. Nyaltam egy gyönyörűt, minek hála a sisakom eltörött. Nekem szerencsére semmi bajom.

    CMről hazafele is sikerült egy lelkes autósba is belebotlanunk, zebrán átkelve. Fekete sötétített furgon jön át a piroson, megyünk át a zebrán, az meg szépen lepadlózza. Első kerekes blokkolással sikerült csak megállni, de már úgy, hogy majdnem merőlegesen állt a bringa. Az arcom elött jó fél méterrel húzott el, de úgy hogy a szembe sávban ment. Első rendszám természetesen nem volt, hátsót pedig nem lehetett elolvasni.
    Az eset után nem igen lehett észre venni, hogy a féklámpája kigyulladt volna.

    Más:
    Nincs valakinek tapasztalata, hogy 28-as kerékre milyen külsőt érdemes venni? Egy hulladék Kenda van rajta mindenféle defektvédelem nélkül, és mivel az utóbbi időben elég sokat jártam a bozótosban, és megsínylette a drága. Több órát töltöttem azzal, hogy az összes tüskét kiszedjem belőle, de ha a belsőt felfújom benne, mindíg kilyukasztja valami. CM elejét is 15 percenként pumpálós kényszerpihenővel nyomtam végig.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Mawyx #7670 üzenetére

    Millin tegnap láttam olyan böllérarcú, 100 kilós vad 16 éves DHs arcokat akik elindulni nem tudtak a bringájukkal, csak úgy hogy lendületből megtolták. Látszott rajta hogy 2 éves gép, de egy karcolás, egy sárfolt nem volt rajta. Ellenben a lánc nyikorgott, mert olyan száraz volt mint egy... na hagyjuk.

    Mod:
    Nem azt mondom, hogy sajnálom tőle, mert lehet hogy tényleg nagyravágyó tervei vannak, és egyszer el szeretne érni bringás sikereket, anyagilag már jó korán meg lett alapozva a dolog. Csak pont a tudás ami hiányzik.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rii #7677 üzenetére

    A kulcsszó: Közbe-szerzés.

    (#7675) becuszabi
    Thx, az ezer éves olasz montimon is Continental abroncs van schwalbe belsővel, és felniszalaggal, és nem igazán kaptam még vele defektet, csak mikor sikeresen egy rajzszögbe belemásztam, az meg úgyis átvisz mindent. Asszem megmaradok ennél az összetételnél.
    Mostanában tesztelgetem az "új" váltót is rajta. Valami olcsó váltót kerestem 6 sebességes SIS rendszerű helyére. Adtak egy Tourney hátsó váltót. Ráadásul nagy kanalast. Mókásan néz ki a régi cingár helyén.

    Az mennyire gyengíti meg a felnit ha két féle küllő van belefűzve? 4küllő eltört, illetve 2 elhajlott, és mivel sima rozsdamentes acélküllőt nem kaptam a kért méretben, dt küllőt fűztem be a 6 rossz helyére.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ndruu #8838 üzenetére

    Javított, heggesztett váz sztem felejtős... nagyonis. Eszedbe jut városban, hirtelen felállva, teljesen erőből tekerni, mert valami idióta autós vágyálma az hogy hátulról elüssön, ott nyeklik össze alattad.

    A Jancsi által említett keleti országúti bringáknak egyetlen hátránya van: sehol nem fogsz hozzá alkatrészt találni. A benne/rajta levő ruszki menetek és méretek miatt teljesen más mint a szabvány. A legtöbb mai fékből is reszelni kell, hogy még épphogy a felnihez lehessen érinteni a fékpofát, nem találni hozzá középtengelyt. Egyetlen előnye, hogy a mai treking, és fitnesz bringáknál használt 622-es kerék illik bele, így nyugodt szívvel lehet belőlük egy napi használatba vehető hibrid tákolmányt alkotni amit nem visznek el. Nagy szerencsével belebotolhat egy olasz vázba, de ahhoz igazán nagy mázli kell.

    Nézz el ide: [link], ha jól tudom, a topicból is valaki itt építetett vagy szerezte be a vázát egy gyönyörű fekete Coppihoz.
    Írnék egy alternatívát:
    Szerintem abból a 20E ft-ból plusz a régit donorként használva, egy egész tűrhető biciklit lehet összebarkácsolni.
    Valamelyik itteni "filléres" vázat vedd meg, plusz egy pár B+ V-féket és fékkart, illetve az említett duplafalú felniket + új bowden és bowdenházak. Ha a váltókarod pozicionált 6 sebességes SIS, akkor a helyére betehetsz egy Tourney hátsó váltót (RD-FT30) plusz új fogaskoszorú (a régivel kompatibilis), és új lánc. Ez esetben mindent magadnak kéne szervizelni, ami anyagilag enyhítő körülmény, de nem biztos hogy hozná a várt minőséget.

    Én még ezeken gondolkodnék el a helyedben:
    Corratec
    USA izé

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Jorus #8845 üzenetére

    Na igen, Reflex, Eastone csövekkel. :) nem véletlenül nem írtam márkát, csak hogy usa izé. Én is szívesen lecsapnék rá, ha jelenleg nem éppen egy régi ruszki, iszonyú könnyű acélvázas egy outi felélesztési projektben lennék.

    Télleg, nem tud valaki a homokfúváson, és vegyi festék eltávolításon kívül más módszert? Szinte hártya vékony csökvekből rakták össze, és nem igazán akarom mégjobban elvékonyítani, de annyira gyönyörű muffokat használtak hozzá, hogy vétek lenne veszni hagyni.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz tr00p3r #8849 üzenetére

    Ennek a színe lopásbizzos :( úgy viszik a feltűnő színű bringákat mint a cukrot.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz dunc #8936 üzenetére

    Jól választottál! Sok tekerést, és kilómétert, valamint legroszabb esetben is, sérülés mentes bukásokat kivánok. :)
    Üdv a crossosok világában!

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz dunc #8947 üzenetére

    Legelső a sisak. Egyszerűen nem szabad kihagyni, és ezt nem lehet eléggé kihangsúlyozni.
    Az utóbbi hónapokban a Decathlonban vásároltam be.
    Hátizsákból a egyszerű sima keresztpántosat használok, nekem megfelel. Egyrészt mert nem fedi be a teljes hátam, nem izzad be alatta, másrészt, mert nem is viszek szinte semmit magammal. Egy belső, egy zár, egy láthatósági mellény, pénztárca és kész. Van mikor rázósabb úton nekiáll elfordulni rajtam, de olyankor egyszerűen visszaforgatom.

    Esőköppeny: ilyet nem hordok magammal. :) Ha esik, megázok, olyankor már tök mindegy.

    Gatya: leginkább ezt ajánlom. Nekem nagyon bejön. Nem vagyok egy pille, a magam 187 centijével, és 89 kilójával. Van combom, de az XL-es elégnek tűnik, igaz olyan szexis mikor a külső gatyaszár egy picit felcsúszik, de a belső a helyén marad. Megszűntek a régi kidörzsölések is.
    Engem spec iszonyúan zavar a 3/4es gatya bringázás közben, leginkább azért, mert pont beleér a kulacstartóba a gatya szára néha. A decathlonban ilyet is biztos találsz magadnak.

    Sisakból ezt ajánlom. Sokszor nem elég a villogó az emberen.

    Nekem a gumi levételéhez nem kell szerszám. Egyszerűen pár határozott mozdulattal minden további nélkül kézzel le tudom szedni, ha pedig nem jön, akkor kulcstartóval rásegítek. Különbenis, mióta új abroncsokat, és felniszalagot tettem be, azóta semmi bajom nincs. Egy pót belsőt kell hordani, felesleges gumijavítóval szórakozni. Esetleg ami fontos, az egy horgolótű, vagy valami hasonlóan hegyes, de tompa hegyű tárgy, arra az estre, ha a defektet egy tüske okozza, ami beletörik a gumiba, és nem lehet kézzel kiszedni. Olyankor, azzal kell kitolni.

    Kulacs: nekem egy Skót whiskey üveg valamilyen ásványvizes cumis kupakkal. Áltatában teát viszek magammal. Néznek is rendesen rám.

    Amit a listához hozzá tennék: Pumpa :) Hosszabb tekeréseken, pláne városban, nincs olyan alkalom, hogy legalább egyszer ne szólítsanak le valamelyik lámpánál, vagy lassú szakaszon. De ne emiatt hordd magaddal, hanem arra az estre tartogatva, ha belsőt kell cserélned.
    Második egy klipsz. Ha SPD pedálra akarsz átszokni, akkor javasolt elötte ilyet használni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz raczger #8956 üzenetére

    Ilyen pumpát használok: [link] Ez is műanyag, de nagyon tart. Igaz, ha tehetem inkább benzinkútnál fújom a kereket, de hetente elő kell venni, út közben, pláne mikor különböző terepen megyek.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #8973 üzenetére

    Régebben (talán 6-7 éve) apukám hozott a labancoktól olyan Schwalbe belsőket, amiknek kompletten cserélhető volt a teljes presta szelepje. Itthon sajnos ilyet még nem láttam.

    Sajnos pumpálás közben én is téptem már le prestás fejet :( Sietni kellett kapkodtam, nem volt kitámasztóm, vállal tartottam a gépet, kézzel pumpáltam. Dőlni kezdett a masina, meg is lett a baj.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #8991 üzenetére

    Utóbbi időben csakis autósszelepet használok. Abból is, kizárólag Schwalbe, ami hosszú szárú, végig menetes, és átlátszó szelepsapi van hozzá. Ha leparkolom valahol, álandóan lelopják róla a szelepsapkát. Nem is ezért fontos, hanem, úgy vettem észre, hogy szelep minősége szempontjából a Kenda sokkal rosszabb, mert van hogy két nap alatt 1-2 Bart is leesik a nyomás, ha nincs rajta szelepsapka.

    Egy komoly hátránya van az autósszelepnek, a prestához képest, az hogy vastagabb, nagyobb átmérő kell hozzá, ezáltal a felnit is jobban gyengíti a nagyobb lyuk.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    SS építésre adtam a fejem, ócón, munkába/sulibajárós gépnek, amiért nem szakad meg a szívem ha elviszik, de mégis könnyű.
    Hallottam olyanról, hogy van blokkolás gátlós kontra fék, erről ki mit tud?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Ilyen se volt még... Egy nap két helyzet.
    Odafele összecsúsztam egy szürke Toyota Avensissel Sashalom, és kőbánya határánál, a Kerepesin. Ő fodult le a főútról, én mentem egyenesen a bicikli úton, aszfalton homok. Későn vett észre, későn lassított, ahogy én is. Semi slickkel homokon csúsztam, hiába fékeztem, aztán blokkolt az első kerekem, és mivel állva mentem, mert zsibbadt a sejhajom, szépen átszaltóztam a motorháztető felett. Bukfenceztem, a bal vállam, alkarom lett poros.
    Kocsiban se lett semmi baj, nekem se. Elvált utunk.

    Ellenben, Hungária- Stefánia sarok, ahol a Mogyoródi úton menő bringa útat keresztezi a forduló sáv, ahol nincs az autósoknak lámpa.
    Paraszt Renault 1-es gyorsított, úgy fordult, majd mikor elment mögöttem úgy hogy épp hogy nem ütött el, utánam üvöltött, hogy "Köcsög buzigyerek minek jársz bringával". Én meg egyből utánna, de nem sikerült elkapni, mert a Kerepesin úgy elrajtolt, hogy nem értem utol. Pedig szívem szerint kirántottam volna a kocsiból.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #10117 üzenetére

    Thököly-Stefánia sarkon is van egy bringa, de ott nem láttam. Mondjuk annak az avatásán ott voltam.
    Kedvenc tanáromat is a Hungárián ütötték el, (aki a villamosmérnöki pályára rúgdosott programozói helyett), csak fokkal közelebb a népligethez. Kicsit sokk volt a temetésére menni, és a mai napig nem tudjuk, hogy mikor, mert még cserben is hagyták.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Kephamos #10131 üzenetére

    Isaszeget hagyd ki. Két kullancsot szedtem össze :D
    Én is ezt tettem, aztán egyik részen lerúgram a szandálommal az első váltómat, mikor kiakadt a klipszből, illetve a láncom is elhajlott. A váltónak csak annyi baja lett, hogy a felső karon a fém elrepedt, de nem lehetett vele váltani, mert váltáskor nem emelte/tolta a láncot, hanem forgatta. Az elhajlott lánc pedig hazafele dobálta össze vissza a sebességet a hátsó fogaskoszorún.

    Van olyan bátor jelentkező, aki valamelyik hétvégén bevállalna olyat, hogy hajnalban lemegy balatonra, körbetekerni, este pedig hazajönne? Vannak olyan ismerősök a Balatonon, akik esetében túl nagy a kísértés, hogy megálljak, és ottmaradjak, de társaságban nem tennék ilyet. :B

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Jujj gyerekek, volt egy nagygenerál, meg szívátültetés :)
    Első váltó (Alivio), bowdenek, bowdenházak, fékkarok (deore), váltókarok(Alivio), új lánc, és racsni, zselés markolat, bár a régi jobb volt.
    Ezek kerültek ma rá a drágaságra, marokváltó (tourney), és műanyag-alu fékkar helyett. Ég és föld a váltáskomfort.
    Megszenvedtem vele mire összetettem, és beállítottam, de pöpec. Bowdeneket elvágtam 5 centire a szorítónál, hogy majd a hónap végén esedékes bowden utánna állításkor legyen mit megfogni. Majd ónnal forrasztottam a végét.

    Nagyon zsír.
    Jó tény xtr-hez képest sehol nincs, de olyan hobbistáknak, mint nekem, a deore is nagyzolás szerintem.

    Mod. Persze, én nem is terepre megyek vele. Még jóhogy :D 8 bárral fújt 32-es Maxis OverDrive gumik nem is arra valók.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz szatocs #10154 üzenetére

    Kicsit félve, de felvetném, hogy mi lenne ha Hervises Balace bringát vennél?
    Néha el lehet kapni olyat, ami kazettás aggyal, nem menetessel, rendes Alivio szettel, duplafalú felnivel építették.
    Álandóan változnak a feszerelései a típusoknak, sőt, sokszor ugyan annyiért adják, mert nem is nézik, hogy van valami különbség a kettő között.
    Olcsóbb is, nem is feltűnő, mert nem megszokottan ismert márkás, nem szúrják annyira ki.

    Ugyan ez a Decathlonos bringákkal.

    Persze nekem is elvem, hogy bringát csak bringaboltból, de a multik sokszor tényleg olyan árakon tudják adni a dolgokat, hogy érdemes néha elcsábulni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #10160 üzenetére

    Van kb 40 féle balance bringa. Jó, persze, én is inkább scottot vennék. Sőt, anno amikor a sajátomat vettem ott (Balace Cross Trail, 40E Ft-ért, akcióban, akkor nem igen volt más márkában ilyen felszereléssel bicikli. Bőven 50-60E forintokért árulták.)

    Nekem mtb tekintetében 70E ft az álomhatár, persze outinál kicsit feljebb megy.

    Minap egy Scott cross bicaj volt kitéve, (vagy kamu, vagy nem kamu akcióban). A típusát már nem tudom, de kevert deore-alivio set volt rajta, tehát agyak, fékek, váltók, 69E-ért.

    Én ebből a különbözetből inkább vennék egy komolyabb világítást, egy spd cipőt, és pedált, és egy Abus lakatot.

    Mod: Nálam az is szempont, hogy lehessen rajta állítgatni, merjek is, ne olyan legyen amit szervízbe kelljen vinni, ha valami baja van, mert pl egy xtr, vagy akár már lx cucchoz nem mernék hozzá nyúlni.

    Annak viszont nagyon örülnék, ha valaki fel tudna ajánlani (persze nem ingyen) egy ruszki menetes, akár ütött kopott kormánycsapágyat, mert nem tudom összerakni annak hiányában. Már kínomban hulladék-, és vastelepeken nézelődök, hátha valahol rá lelek egy példányra.
    Ugyan ez a középtengelyel, ami még olyan, amit a kemping bicajokra tettek. Kerek, és oldalról kell beletenni egy éket, és azt meghúzni csavarral.
    Tennék én bele négyszögtengelyeset, de a korhűség miatt hanyagolnám.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Foglalt név #10208 üzenetére

    Váá, ugye ez nem egy magnézium váz? Ebből kell 6 kilós egysebit építeni :C

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Foglalt név #10208 üzenetére

    Ha nem bírsz vele, ugye eladod?
    Évek óta egy Mg-öntvény Kirk Precision vázra /bringára fáj a fogam, és ahogy elnézem ez is egy olyan, vagy annak a másolata.

    [link]

    Ez a váz része a biciklis történelemnek!

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz venember83 #10215 üzenetére

    Úgy szoktam a láncokat szétszedni, hogy a patentszemet sosem tolom ki teljesen. Mindíg épp annyi benne marad, hogy nem jön ki.
    Ha kijön, akkor összerakom a láncot, fogok két 4-5 mm-es furnér lemezt, satuba beteszem a láncot, a szem helyénél a megfelelő furnérba 4mm-es lyukat fúrok, majd a szemet a beleteszem. Óvatosan a satuval annyira meghúzom, hogy 0,5 mm-re benne legyen a láncban.

    Innentől már lehet a szekéren használni a láncösszeszerelőt.

    Májköl, attól függ mi, és mi volt helyette.
    Ha régi bringa, és nem szeretnél rá sokat költeni, akkor érdemes régebbi, raktárban maradt példányokat nézegetni. Így jutottam hozzá én is beragadt készletű, korban pont a váltómhoz passzoló Deore váltókarokhoz.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz máyköl #10223 üzenetére

    Ha Shimano, SIS váltókarok vannak rajta, nem nagyon van szétkopva a racsnid, akkor inkább érdemes egy Tourney váltót venni. Lényegében a régi alap Shimano váltók utódja, és ezzel lehet cserélni kompromisszum mentesen. Arról lehet felismerni, hogy úgy néz ki mint egy hangya.
    ~2000 Ft környékén lehet kapni.

    [link]
    [link]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Apollyon #10274 üzenetére

    Cseréld. Máshogy kopik, máshogy tapad, rosszabb lesz a fékhatás. Ha majd csattansz, vagy kanyarban kicsúszik az egyik kerék... nem jó dolog.

    Cseréld vissza, legalább azzal is gyakorlod.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Eastman #10278 üzenetére

    Én kevláros Maxxis külsőt használok, eddig defekt mentesen. Belsőnek szintén Schwalbe. Pótként pedig egy autószelepes Kenda van a vázra kötözve.

    A linket kösz, asszem innen veszem a köv adag külsőmet. Eddig álandóan darabra vettem, mert sosem volt párban raktáron. Rendelek is egy pár Sport contactot az egysebire :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Tudnátok ajánlani kesztyűt, és puha markolatot?

    A régi 1000 éves Csere Rt által forgalmazott szivaccsal, és bőrrel agyon tömködött kesztyűm megadta magát. Vettem egy Kellys és egy Decathlonos kesztyüt is, de egyik se olyan kényelmes, mindkettőben zsibbad a kezem.

    Eddig zselés dirty paws markolatom volt, de mivel már szanaszét málott, valamint markolat váltóról karosra váltottam azt is cseréltem kellett, de amilyet adtak, nem jön be.
    Olyat keresek, amin nincs kiszögelés, és bordázat, valamint szintén puha.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz becuszabi #10330 üzenetére

    Ha még egyszer hozzá dobom az előző markolat árát ugyan itt vagyok. Ennek is kellemes a fogása, de iszonyatosan zsibbad tőle a kezem.

    Tegnap mentem egy szokásos hétvégi kis túrát Bp, Csömör, Kistacsa, Kerepes, Gödöllő, Szada, Veresegyház, Őbottyán, Vácrátót, Váchartyán, majd vissza. 10 percenként rázni kellett a kezem, mert annyira elzsibbadt.

    Nem szeretem a szarvat, nem is szeretnék újra feltenni.
    Ellenben olyan kormányt keresek, ami olyan mint a régi időfutam kormányok, ami úgy néz ki, mintha egybe lenne a szarvval, csak nem szögletes, hanem ívben van. Néhány futár bringán szoktam ilyen kormányt látni.
    Ilyesmi, csak ennél sokkal ívesebb.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz venember83 #10272 üzenetére

    Találtam a hajtányban patentszemet. 250 Ft volt. Vettem 2-t jelenleg egy van feleslegben.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz pweisz #10394 üzenetére

    Nekem szokott, de az már inkább a hátam. A csípőm, csak hátul.
    Úgy oldottam meg, hogy a kormányfejet lefele fordítottam, így jobban előre tudok hajolni.
    Mindez egy cross bringán, tehát nem klasszikus mérető mtb-n.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz lorcsi #10551 üzenetére

    Megpróbálhatnád ilyen esetben a Tescos, vagy madaras Tescos kerekeket. 2-3E ft darabja, küllőzve. Szar, de a semminél több.

    slayer006 Ez egyszerű: 4 :D
    Outi vagy hegyibringa? Minnél kevesebb a küllő, annál kisebb a súlya, de gyengéb is. Ráadásul szebb is, a kevesebb küllő, ha jól van fűzve.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz lorcsi #10551 üzenetére

    Első vagy hátsó? Küldök privátot.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Legyen akkor egy szenvedős post is.
    A mai nap letekertem a városban 60 km-t a tűző napon és betonon. Összesen 2 részben fél-fél órát pihentem aktívan a Margit szigeten, míg fotózgattam egy picit. (természetesen lenge öltözetű virágszálakat :) )
    Minden elismerés azoknak a futároknak, akik ezt végig csinálják. Nekem konkrétan a tüdőm sajog, úgy megpörkölődött ebben a rohadt melegben. Na jó, ehhez kellett egy lökött maszkos futár, akivel a körúton cikáztunk 37kmph-s átlaggal, amit nem igazán bírtam a végén, és kellőképpen ziháltam.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz becuszabi #10566 üzenetére

    Támogatom!

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rétisün #10572 üzenetére

    Privátba ment inkább.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Kephamos #10658 üzenetére

    Vadi újonnan, és az első, kötelező utána állításnál semmi különbség nincs Ilyenkor még minden a bowdenen múlik, illetve ekkor kopnak össze a mechanikai elemek. Úgy 6-700 km után már érezhető a különbség, nem kicsit az LX és az XTR rendszer javára.

    Bár igazából mindegy, előbb kopik a lánc, fogaskoszorú, hajtókar, mint maga a váltó.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Rohadjon le a keze annak a tuskónak, aki zúzott sörösüveg-szilánkokkal és talpas rajzszöggel szórta be a kerepesi út menti bicikli út, egy méteres szakaszát, és mellette, a járdát, és a földet...

    Későn vettem észre, gyorsan mentem. Dupla defekt, még a kevláros abroncsot is áttolta a rajzszög. Az első az pár perc alatt leengedett, azt cseréltem egyből a pótbelsőmre, a hátsó, ami kevláros, kibírta az Örs-ig.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Hát gyerekek nem tudom mi van ma. Reggel szépen eltekerek nyugiban Óbudára a fősulihoz, hogy beadjak a TO-ra egy tonna papírt. Lelakatolom a bringát egy sima párezer forintos sodrony zárral. Intézem az ügyeket, majd dolgom végeztével, kb 10 perc után megyek ki. Mit látok?
    Kis 15 körüli, 160 centis dakota, két kezében akkora erővágó mint a lába, és épp a záram nyisszantja le. Rohanok felé mint egy őrült, és már pattan fel rá. Táskám a kezemben, így az egyetlen dolog, amit hozzá tudtam vágni. Elborult, felpattant, erővágót ott hagyta, majd mint a kámfor úgy rohant át a 2x2 sávos Bécsi úton.
    10-re kellett mennem dolgozni, kerítenem kellett egy zárat. Nálam 5E Ft kézpénz, számlámon egy fitying se. (ez fontos). Willker épp útba esett, így hát elkerekeztem oda leültem, vártam 10 percet a bolt előtt nyitásig. Bemegyek, valami lakat kéne 5K magasságáig. Kaptam egyet, nem kis engedménnyel 5K-ért, nyújtom át a pénzt, átszámolja, és két összetapadt ezres benne, amit észre se vettem.
    Eljövök, kerekezek, hát nem kis barátunkat látom gyalog menni a bicikli úton, a margit híd előtti szakaszon? Az volt a baj, hogy csak egy iszonyatos nagy taslit nyomtam le neki hátulról, amitől orra is bukott. A földről feküdve anyázott utánam.
    Feljelenteni, miért, nem vitt el semmit... Sajna utólag könnyű okosnak lenni... Aki egyszer lopott, az lopott már többször is. Tuti keresik már, de a kora miatt sokat nem tudnak vele tenni.

    Hazafele, fél 8 körül, meg kerültem egy picit. Lurdi ház mellett, kút mögül, régi fekete crx. Elöttem egy srác tekert, satut fékezett, mert a barma leszarta, hogy itt biciklisek jönnek. Szemből másik bringás, rászól, hogy "Ezt azért nem kéne, nem sok hiányzott, hogy ne üsd el". A Hondás üvölt. Na de nem "Bocsánat", vagy " Ánízíst"... "Mutáss fínykípet! Mutáss fínykípet", és már pattantak is volna ki a kocsiból...
    Szintén dakoták voltak...

    Ezek ma tobzódnak.

    Mod:
    tr00p3r Ez most inkább neked szól, mert egy picit közelebb vagy a dologhoz... Mennyire örülne neki az eladó, ha beugranék a köv. hét vége felé egy pakk osztrák klasszikus, jól behűtött Radlerrel, aminek a dobozán még ott virít a bringás?

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz becuszabi #11055 üzenetére

    Őszintén szólva, az U lakattal akartam tarkón vágni, de akkor se kell volna fel, mert simán mint a jenga, kilökte volna a csigolyáját Csepel felé.
    Viszonylag lassan, városnézős 18-as tempóval mentem, és úgy kapta meglepetés szerűen a tenyerest. Az megint más, hogy utána állva raktam meg a 39-es tempóig, mielőtt a hátamba vág valamit. :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Van itt valaki aki fixizik, egysebizik? Vagy ne itt keresgéljek? Építeni szeretnék egyet, de komoly alkatrészekből. Próbálgattam ismerősi körökből egy-két szekeret, nagyjából már meg is vannak az elképzelések, hogy milyen legyen. Ami fontos, hogy max 7,5 kiló.
    Szerintetek mennyire néznének rám Matuzmasternél csúnyán, ha előállnék az ötletemmel, hogy én csakis Peugeot alu vázra szeretnék építeni? Igaz van egy amiért feladnám ezt a vágyat. [link], de egy ilyennel nem állna megy a dolog 120E alatt.

    Ja, és ne feledjétek, hétfő reggel, reggeli a Batyin: [link]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Jancsi #11071 üzenetére

    Igen, éppen azt csinálom, hogy hulladék alkatrészekből, minimális pénzráfordítással fixit építek. Jelenleg megvan a váz, orosz muffolt acél szputnyik , minden menetes, és eltérő méretű alkatrész megvan. Kormánycsapágy csészék, amik 1mm-rel nagyobb átmérőjűek mint az olaszok, és hajtókar csapágycsésze.
    Néhány bajom vele, az, hogy 44-14 az áttétel, szóval nem közlekedésre való, valamint 50 vastag 622-es gumik vannak rajta. Valamint az hogy a számolások alaján 14 kiló... nehezebb mint az alu crossom.

    Pár használt bringát árusító boltba benéztem, és ha hoznak eladni haldokló Csepel országúti bicajt, akkor arra vevő vagyok, felújítás nélkül.

    Kipróbáltam párszor a bringapólót kölcsön fixivel, és nagyon bejön, amiatt is kéne a fixi. Persze floorball miatt van egy kis preferenciám az ilyen ütős sportok felé :)

    Ma elindultam fogaskoszorút venni a crossra, mert már szanaszét volt kopva, és az új lánc ugrált rajta.
    Lett belőle új racsnin kívül, új Schwalbe prestás belsők, Schwalbe 1.5"-es slick gumik a montira ( 2.35"-ös continental helyett... ég és föld, bár volt egy 1.1"-es stelvio is), egy csomag belső foltozó, mert az egyik bmx-es kissrácnak adtam az utolsót, mikor a gödörnél defektet kapott lépcsőzéskor.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Jancsi #11081 üzenetére

    Na, nagyjából kész a fixi homeless változata, csak nincsenek kerekek.
    A váz az említett sputnyik acélváz, jelenleg festék lecsiszolva, és higitóval lekenve. Mivel 3 hete semmi rozsda nem jelent meg rajta, asszem így marad. Helyenként még van rajta valamicske festék maradvány, szóval tolvajoknak elég riasztó. :)
    Ami bajos vele, hogy a nyeregcső átmérő az 25mm, nem 25.4, így vagy csiszolok, vagy keresgélek.
    A hajtómű az eredeti kéttányéros hajtómű szétkapva, és csak a 44-es tányér van rajta. (50-44 volt eredetileg). Nem négyszög, hanem ékes rögzítésű, de a tengelybe simán belemegy egy négyszögtengely is, éppen ezért csere lesz valamikor.
    Villa ugyancsak az eredeti, orosz menettel, és villanyak átmérővel, így esélytelen bele más. A villanyak el volt hajolva, és picit szorult, nem lehetett körbefordítani. Egy kalapács nyelével, és egy órányi kalapácsolással szépen kiegyengettem, bár messze van a tökéletestől.
    Kormány egyenes, alu, de helyette egy megfordított, lefűrészelt "szarvú" kos lesz.
    Fék előre egy ősrégi weinmann, hosszú benyúlású.
    Láncnak találtam egy kissé kopott Sram pc10-et.
    Így kerekek nélkül jár ~ 7 kilónál, kompletten szintén úgy 10 körül lesz.

    Kerekek terén azon vagyok most, hogy veszek 1 db kész bike+ weekend első kereket (3600 ft, mert ennél olcsóbban nincs meg a felni + küllők és niplik + agy).
    Hátra pedig B+ Action, szegecselt felni, Novatec DO41 SB tárcsafékes, ipari csapágyas első agy, 36 db küllő + nipli és a bmx powa által is említett átfúrt lánckerék.
    Gumik pedig egyenlőre 40-es kenda + belső.

    Holnap du megyek viszek fémtelepre kb 10 kilónyi vasat, alut és egyéb régi nem kellő tiszta fém bringa alkatrészt (racsik, canti fékek). Ha szerencsém lesz el tudok hozni onnan valami használható holmit :D

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz szatocs #11163 üzenetére

    Valamelyik golyós kosár eltört, és egymásra csúszott a két törött vég, és amikor az ominózus irányba forog a kormány, akkor szorul, amikor a másikba, akkor lazul, mert valamelyik a csészébe belekap.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Aktív témák