Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Nem biztattam senkit, leírtam én és ott mit választanék
axioma: 54. § (2) fennállását - tekintettel a forgalom nagyságára, és a közlekedéskultúrára - én nem zárnám ki persze, tudom erre ott a jogász topic
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kobe
veterán
válasz Vision #16648 üzenetére
Azert a budai oldal a nulla tomegkozlekedessel, metrohalozatba be nem kotott teruletekkel es a hegyoldlon felfele vergodo 60 eves buszokkal se semmi, legalabbis szerintem nem az amitol hasra kellene esni.... foleg telen amikor a fel oldal jatsza a 'miniszter ur uccaja fele kerulok mert aztat legalabb takariccsak' c jatekot hogy legalabb eselye legyen kocsival bejutni, mert a to egkozlekedes 2 perc alstt esik el.... Az mas kerdes hogy a tukorjegen a sajat autok is ugyanakkora esellyel indulnak mint a rozzant bkvk
-
veterán
Ha neked a tömegközlekedés ilyen szinten prioritás, akkor költözz a Blahára! Élhető környezetről volt szó, abban Buda verhetetlen. A hegyvidék főleg. Nem véletlenül kerül ott annyiba az igatlan, amennyibe. De biztos mindenki más a hülye.
Ok, de nem is erről volt szó. Hanem a Budapesten belüli kerületek élhetőségéről.
(#16658) Alexios
Ennek vannak objektív mérőszámai. A városokat ezek alapján rangsorolják. Az emberek ilyen értelemben lábbal szavaznak, ami az árakban is visszatükröződik.[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz Vision #16657 üzenetére
Egy majd ketmillios nagyvarosban az elhetoseg koncepciojabol a tomegkozlekedest, kozlekedest kihagyni..... Eleg erdekes elkepzeles.
Zsakfaluban meg OK de Bp-n?Nyilvan tok jo lesz nyuggerkent a draga budai ingatlanban hederezni telen egy forro teaval a kezben, azon elmelkedve hogy mekkora eletcsaszara vagyok..... Amig ki nem kell lepni az ajton, sok helyen.... Csipotores garantalt, ha gyalog vagok neki, busz nem jar mert nem tud sok helyre felmenni, kocsit meg mar nem vezethetek ha olyan kpru vagyok.... Merthat a nsgyon elhetobe a kozlekedes, vagy jardak felszorasa mar annyira nem is kell beleferjen ma trazza majd kepzeletbeli nyuggerunk teaval a kezben
PS : az emlitett 9kerben 24db toronydaru munkalkodik a kerulet kb kevesebb mint negyedet kitevo zsepkendonyi teruleten.
Szoval ennyit az elhetosegrol :)[ Szerkesztve ]
-
veterán
A Blaha nem csak az autók miatt élhetetlen, hanem mert tele van koboldokkal/drogosokkal. 9-ker, Mester utca dettó. Vagy azt is az átmenő forgalom teszi élhetetlenné? Egy francokat!
Budapest tömegközlekedése kiemelten jó európai összehasonlításban. Budáé is megfelelő, de nyilván nem belvárosi szintű.És nem mondtam, hogy hagyjuk ki, de az igények eltérőek.
az emlitett 9kerben 24db toronydaru munkalkodik a kerulet kb kevesebb mint negyedet kitevo zsepkendonyi teruleten.
Szoval ennyit az elhetosegrol :)
Most ezzel mit akarsz mondani? Mert ebből nekem az következik, hogy pont élhetetlen az egész. És értem én, hogy épülnek az új lakótelepek, de a környék attól még egy lepra marad. A Corvin negyedet is hiába csinálták meg, a környék kolera maradt. Marina Part dettó.Ok, de mennyire korrekt egy 2-3%-nyi zóna alapján azt mondani, hogy a 9-ker fasza hely?
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz Vision #16662 üzenetére
En kb 10 eve elek a 9kerben, es azt veszem eszre az atlag 'domboldali budainak' halvany fingja sincs arrol, milyen is voltakeppen. Foleg mert derogal nekik hosszabb idot eltolteni pesten, vagy csak ugy korbeszemlezni a helyet
Valamikor 20-30 evvel ezelott volt egy tapasztalata, ami prekoncepciova valt.Csak idokozben vegbeme t egy massziv atalakulas, egesz negyedeket dozeroltak le, kikoltoztettek egesz utcakat, parkositottak es tok uj komplexumokat huztak fel, es rohadtsok kulfoldit fogadtak orvosi egyetem miatg.
Eselyes hogy a mostani ingatlanallomany atlaga veri egy budai keruletet, annyi ujepitesu lakopark lett, joreszuk zold haz, geotermikus futessel, stb.
Budan meg sok helyen maradt az antikolt berhaz, polgari haz, 60-70 eves allomanya.Ezt nem hazabeszelesbol mondom, csak mar kb tobb tucat budaival talalkoztam, aki kiderult evek ota nem jart a duna innenso oldalan, de mwgis nagyon kepben van az allapotokkal :)
PS : ha a felujitasokat keresed, a kozvagohid bal also sarkatol a corvinig huzz egy teglalapot nyugodtan. Na az a resz kb 70-80%ban teljesen megujul / megujult, es nagyon nem a kerulet 2-3%a
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nézd, én 1,5 éve élek Budán, előtte 10 évig éltem Pesten. Most is Pesten dolgozom, Északon. Éltem Északon-Délen, Belvárosban, Belső-Bulinegyedben 4,5 évig. A City Home-ban akartam lakást venni, dolgoztam is hozzá közel kb. 2 évig a 9-ben. Szóval nem távolról ugatom a holdat, tudom, hogy milyen Pest, és milyen Buda. És azt is, hogy hiába raksz te új épületeket a gettóba, attól az még gettó marad. Attól még a csajod nem mer egyedül hazamenni a villamostól, mert a környékről odaszivárognak az alja népek. A Corvin projektnek vége, nem mennek tovább a Szigony utcánál.
Most Albertfalván lakom, és ez is egy putri. Persze Pestnél egy fokkal jobb, de csak egy fokkal. Itt is tele van a környék csövessel, kukázóval, stb.
Szóval nekem itt előadhatod a büszke pestit, de nézz körül a Hegyvidéken, 12-2-környékén, és rájössz, hogy mi a valódi színvonal! Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs pénzem arra, hogy odaköltözzek, de nem hazudom el a tényeket. BTW imádtam a Bulinegyedben lakni, de családdal, felnőtt fejjel a Hegyvidéket nem veri semmi.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ja Corvin kornyeke tok jo hely, meg Boraros kornyeke is. Csak az autobol ne nagyon szallj ki. En akarmikor tomegkozlekedek arra, van valami balhe.
ps. Ez pont olyan mint a 13. ker. franko reszein a meno irodak, meg uj lakoparkok. Akartak nekem ott lakast eladni, csak dolgoztam arra epp eleget, tudom melyik utcaba nem lehet bemenni nappal sem.
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
válasz Vision #16664 üzenetére
én szeptemberig a 7ker barátságos részén laktam, rózsák tere, semmi de semmi gondom nem volt. de azért nem szívesen csattogtam át a rottenbiller utca túloldalára. nem gondolom, hogy veszélyes, de egy putri.
ehhez képest a 2. kerület érezhetően jobb-kellemesebb, és ezt szerintem sosem fogja utólérni semelyik felcicomázott pesti kerület. nem cserélném el a mostani polgári lakhelyet egy csillivilli penthouse-ért a corvin sétányon, az egész biztos
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Kobe
veterán
Hulyeseg, humbug.
10 even at rendszeresen kozlekedtem a szerintetek getto kozepen, fiatalkori heti rendszeres bebaszas utani ejjel 2-3 kor sigony utcan vagy boraroson orczy teren keresztuli hazatenferges included.
Asszony ugyanennyi ideje kozlekedik egyedul, de dolgozott az orczyn is, gyalog jar a kerulet barmelyik reszen.10 ev alatt kitalalod hany db problemank volt? Pontosan 0, kettonknek egyutt. De meg egy odaszolas sem....
-
addikt
A neked eddig makod volt, nem jelenti azt, hogy ott rendben van kornyek. Ez egy eleg kicsi minta. Egyik nagyon kopasz bokszolo haverom szokta mondani, hogy nem erti mi a baj a kozbiztonsaggal, ot sose bantja senki pedig az 1-es villamos durvabb szakaszan utazik naponta. Ez se relevans statisztika.
ps. Az sem mindegy mennyire jarsz nyitott szemmel, pl. kiszurod-e a jo arcokat a kornyeken, figyelsz-e a kornyezetedre. A legtobben semmit nem vesznek eszre, mert pont nem veluk tortenik a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz Vision #16648 üzenetére
Olvasd el amit írtam, még ember nem volt aki kétségbe vonta volna hogy Buda>Pest. Ingatlanos kérdésben (meg itt a topikban is) inkább az ár/érték arány a vita tárgya, ezt nyerik meg külső budai kerületek (szerintem), de hogy egy belső kerületi (mindegy hogy Buda, vagy Pest) miért élhetőbb mint a 9-10 normális részei, azt nem tudom...lehet van 1-2 park, meg körözgetés a parkolóért, de a közlekedés kb ugyanaz, kivéve persze a kiemeltek (4-6 vill) vonalán.
A külsőbb pesti-budai kerületek pedig azoknak vannak, akiknek nem futja jobbra. Sorry.
Igen, a sajtburgerben pedig sajt van Szerintem mindenki budai belsőben/külsőben lakna pesti külső helyett ha tehetné, és pest külső valóban olcsóbb. Ezt leírni is időpazarlás volt[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Koszonom, hogy leirtad ezt a mondatot :) igy nem nekem kellett :
A neked eddig makod volt, nem jelenti azt, hogy ott rendben van kornyek
Az, hogy neked nem volt, nem jelenti azt, hogy nincs rendben.
Olyan kepet festetek a helyrol, mintha csak boxerral, bicskaval, pitbullal kozlekedve lehetne epsegven hazajutni a lakasokba mikozben C-kategoriasok hordaja kergeti az embert Walking dead stilusban.....
Szerintem mielott mas reszrol alkotunk kodos tapasztalatot, nezzunk kicsit korul helyben, tolerans szemuveggel :testkozeli tapasztalatert nem kell a budaiaknak sem messzire menni, eleg a Szell Kalman terig lecsorogni, de nyitott szemmel az is eszreveheto hogy a seggreulos-elajulos budai 'hungarian dream' reszen (Budaors) rohamtempoban szaporodnak a C-k, hetvegente az ottani boltok vasarlok jelentos resze esik ebbe a halmazba + elitkornyeken megjelentek tucatjaval a parkolos lehuzos parfumarusok....
-
Sweet Lou 6
addikt
válasz Vision #16648 üzenetére
A külsőbb pesti-budai kerületek pedig azoknak vannak, akiknek nem futja jobbra
ez igaz, viszont ennyire bekategorizálni nem lehet a kerületeket. én is laktam már sok helyen Bp-en (belvárosban és Budán is több helyen), de pl. a Te logikáddal mivel a Keleti beljebb van, az élhetőbb, mint Újpest (fajlagos m2 ára is drágább). 2 évig laktam a Keleti mellett is, szinte minden héten volt valami beszólogatás, koldulás stb incidens, ehhez képest újpest - 13. kerület határa a nyugalom szigete, pedig itt is több, mint 1 éve vagyok.
[ Szerkesztve ]
sweetlou6.wordpress.com
-
Madwe
nagyúr
Szerintem ezt nem lehet buda-pest vagy kerület viszonylatban kijelenteni, kisebb részekről lehet beszélni. A 8-9 kerben is akad bőven jó, biztonságos és nyugodt környék, ahogy pl a 12ben is akad lepukkant. Ismerősömék nemrég panaszkodtak, h a 12be költöztek, mert az milyen elit, aztán csakcsak baxxa a csőrüket, h a kapualjukban rendre lakik 2-3 csöves folyamatosan. A 11 ker pl legjobb példa, vannak iszonyat kultúrált s nagyon lepukkant részei is.
Budai hegyvidékre jellemzőbb, h rendben van, de kategorikusan kijelenteni h pl 8 vagy 9 lepukkant sztem nem lehet, mert ez így nem igaz. -
vzozo
senior tag
válasz axioma #16646 üzenetére
Londonbl, naluk is normalis az hogy 1 oranal tobbet utazik egyiranyban naponta
Amcsiktól is ezt hallani vissza, aminek a fényében nem meglepő amit annak idején kezdő szülőként egy amerikai "parenting" könyvben olvastam: "próbálj naponta 15 perc időt tölteni a gyerekeddel". WTF, vagy csak mi vagyunk ragaszkodóak...? 15 percet az ember a háziállatával is el szokott tölteni, nemhogy a gyerekével... Bár ha napi 10-12 óra elmegy a munkára / utazásra, akkor azért erősen kell a time management.
--
Más, ahogy látom még pörög a közlekedés téma. Sokat éltem Bp-en is, a BKV (azóta már nem úgy hívják...) olyan-amilyen. De azért hasra ne essünk már az ottani lehetőségektől.
München egy Budapestnél kisebb méretű és lakosú város, aztán van 8 metró, 8 s-bahn (hév), meg kitudja mennyi villamos és buszvonal. Ennek ellenére tud szopás lenni a tömegközlekedés még itt is, lásd az előző posztomat.
-
Mercutio_
félisten
-
Mercutio_
félisten
Ez nem igaz, 2 éve hetente utazom a 99-essel, (igaz csak 17:00 körül) és még élek
A telefonomat próbálták már "elkérni", fenyegettek már meg (szerintem az illető se tudta miért, bár általában ok pont nem kell ), borult már rám sör és tett kihagyhatatlan ajánlatot szakadt ribi, foglalt el egyedül 4-es ülőhelyet kábszertől beállt arc, és én szégyelltem magam az illető helyett, aki a körülötte lévő nőnemű utasoknak beszólt, de ennél rosszabb még nem történt. (OK, láttam vérző orral leszálló csávót, de csak egyszer)Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Revolit
senior tag
Mondjuk mi lenne, ha a nemkivanatos elemeket szuntetne meg a fovaros ezekben a keruletekben... Tudom, alomvilagban elek.
Amugy a IX.-ben nottem fel es most Budan lakom, azert el kell ismerni, kulturaltabb...
Mondjuk tuleltem Pest-et is, es nem lettem farkasember sem pedig drogos-szipus ork. De azert kenyelmesebb ugy hazamenni, hogy belefeledkezetten olvashatom a hireket a mobilomon, mintsem minden megallonal sasoljam kik szalltak fel, biztonsagos-e ha elolvan a mobilom, stb. -
#37935104
törölt tag
BP IX. kerulet, Boraros kornyeke. Az utcankban keseltek meg valakit hajnalban, napkozben meg semmit nem lattunk az egeszbol. Vasarnap kora reggel a Kalvin olyan volt, mint ahogy itt valaki irta - Walking Dead. Egy rakat drogos tenfergett ossze-vissza, volt egy ficko, akinek be is szoltak valamit, de szerencsere nem volt anyamasszony katonaja. En mondjuk nem csak 'szegyelltem volna magamat helyette', hanem valoszinuleg kiallok a normalis emberert, aki nem az ejszakai tivornya utan, jokedvebol kelt fel reggel 4-kor, hanem hozzam hasonloan munkaba indult. Igen, vasarnap.
-
Kobe
veterán
válasz #37935104 #16680 üzenetére
Miert, ha egy milliardos egy budai apsrtman konyhajaban keseli halalrs az asszonyt / ismerost ejszaka, az budan mar nappal elore latszik? :)
Az a problema hogy mindenki a sajat kis szubjektiv valosagabol indul ki (ami altalaban az egyent es a korulotte levo 100m-es kort jelenti), es tesz altala altalanosnak hitt megallapiast. Nyilvan egy 100meteres kort eleg necces egy tobb km x tobb kmre vetiteni, meg statisztikaban sem allja meg a reprezentativ jelzo ingerkuszobet.
Mintha pl az M6osrol azt mondanam, hogy az egesz egy szar autopalya, mert pentek este 5-7 kozott nagy rajta a forgalom, es kulonben is pest hataraban van rajta egy repedes is..... De hogy a maradek 98%, vagy csucsidon kivuli forgalom milyen, azt mar jotekony homaly fedi :)
-
_adaml21_
őstag
válasz Vision #16662 üzenetére
"Budapest tömegközlekedése kiemelten jó európai összehasonlításban." - erről mutass már egy "összehasonlítást" nekem, légy szíves.
És lehetőleg ne London szintű metropolisszal hasonlítsd össze, hanem a hasonló méretű nagyvárosokkal, mint pl. a korábban említett München. Én eltöltöttem ott többször 5-6 napot, szinte kizárólag tömegközlekedéssel utazva, és nem csak a turistanegyedben, hanem dolgozni is jártam. Minden egyes alkalommal sírvafakadni lett volna kedvem, mikor utána hazajöttem, és felültem erre az okádék szocialista nyikorgó überhangos szovjet metróra (tudom, most már kicserélték az összeset, sajnos most is minden nap élvezem). De ugyanez igaz szinte bármilyen buszra, hogy aztán a HÉV-S-Bahn viszonlyatról ne is beszéljünk, az kb. 40 év különbség.
Hasonlóak a tapasztalataim Bécsről is, Frankfurtról, Stuttgartról. Egyszerűen el nem tudom képzelni, milyen burokban kell élni ahhoz, hogy ilyen fogalmazódjon meg az emberben, hogy európai összehasonlításban jó a bp-i tömegközlekedés. Borzalmas.[ Szerkesztve ]
-
#37935104
törölt tag
Felreertettel. Bizonyara a videki fogalmazasom miatt. Napkozben semmit nem lattunk az egeszbol = napkozben nem ez volt a jellemzo, de tortentek ilyen dolgok is. Tehat aki itt irta, hogy ovele meg nem tortent semmi, az siman lehetseges egy akkora forgalmu varosban, mert nem 0-24 veszelyes minden egyes negyzetcentimeter. En nagyon szerettem ott lakni, de volt olyan, hogy konkretan benyitott hozzank egy kigyurt cigany es szerencsere a lanc miatt nem tudott egybol bejonni, en viszont kimentem es kerdore vontam es a rendoroket is kihivtam ra. Ez keso delutan volt, vilagosban, amikor a kornyekbeli ettermek dugig voltak, nem zavartatta magat, nyilvan nem az esze miatt kerult bortonbe (ez leritt rola).
Tehat eppen nem a kis szubjektiv valosagomrol volt szo, raadasul en ugye a 'kozpontban' laktam, de kijartam olykor Ujpestre vagy eppen Kelenfoldre is. A Keleti pedig rendszeres celpont volt, de a IX. kerulet tavoleso reszeire is elutaztam. Tomegkozlekedessel. Szerettem felfedezni a dolgokat. Szerintem eltulozzak azok, akik azt mondjak, hogy Budapest kb. egy getto, de azok is, akik azt mondjak hogy 'mokuskak es madarcsicserges' ami az embert fogadja. Az viszont teljesen megallja a helyet, hogy eleg csak rosszkor lenni rossz helyen es Budapesten velhetoen ez tobbszor (legalabbis nagyobb esellyel) fordulhat elo.
Amugy en a szivem szerint a XI. keruletet valasztanam, mondjuk egy olyan 'hegyvideki' utcaban, ahonnan hamar eljut az ember a Moriczra, onnan meg lehet menni barhova, bar legutobb amikor neztem, 800 es 900 ezer Forint korul volt egy negyzetmeternyi ingatlan ara, szoval egy 50 nm-es lyukat lehet venni minimum 40 millioert (120e €). 50 nm-en pedig aztan nem lehet 3 gyereket felnevelni, vagyis fel lehet, de akkor mindegy, ha papirdobozokbol hajtok egy campet valamelyik hid korul.
-
Kobe
veterán
válasz Mercutio_ #16682 üzenetére
En nem azt mondtam, hogy kimondottan fasza, csak felhivtam ra a figyelmet hogy sokan k... vara forditva ulnek a lovon es valami hihetetlwn maniakus onigazolas / fantazmagoria elszenvedoi ha tenyleg elhiszik azt az alternativ valosagot miszerint itt az egesz 'nyoc meg kilencbe' minden nap eloben, felvaltva vetitik az ehezok viadalat, a walking deadet es a mad maxet utcai valosagshow formajaban
Ne szepitsunk, aki azt egeszben vagy csak reszben elhiszi, vagy ugy gondolja hogy egy kalvin ter = egesz kerulet, vagy esetleg Mo-n csak ezekben a keruletekben van bunelkovetes, az cimeres barom, a kobon.
Es valljuk be, legtobb hozzaszolo fejeben tenyleg valami hasonlo kep el ezekrol a helyekrol, lasd kprabbi hszek -
#37935104
törölt tag
-
Kobe
veterán
válasz #37935104 #16686 üzenetére
Van egy kerulet, van egy alapterulete, van egy lakossagszama, es van egy bejelentett bunesetek szama.
Ki lehet matekolni az atlagot, hajra.
Ha ugyesen spekeled meg a matekot az atmeno forgalommal, akkor megy valoszinuseget is lehetne szamolni, mekkora a caloszinusege adott keruletben, hogy valamilyen attrocitas.Eszre kene venni, mondjuk a 10-20adik felhivas utan, az, hogy veled megtortent, nem reprezentativ. Az, hogy velem nem, az sem. Lehet ragaszkodni hozza, hogy mrlyik oldal igaz, de a nagybudos szimpla igazsag az hogy egyik sem. Majd az, amit a fenti adatokbol kimatekolt vki, az lesz az, statisztikai szorast is beleveve.
Ha majd a kerulet merheto lakosa fog megjelenni egy ilyen kinyilatkoztatasban, na akkor fog reprezentativval valni.
Kedvenc hozzaszolasaim egyike a mai napbol aki leirta, milyen szar a 9.ker mert a 4-6on is milyen emberek vannak mar, es fosztogatnak rajta. Baszki... :D a 4-6 egy ujbudatol szell kalman terig kozlekedo korjarat, tucatnyi megalloval. Emberunk nyilvan statisztikat vezet rola honnan jott, szallt fel az illeto, stb.
Hagyjuk mar, mert ez nemkicsit atlepi a 'never go full retard' szabalyat
Ennyi erovel hacsak a gubacsi ut es illatos ut kornyeket ismerem, jvagy jartam ott, azt a kovetkeztetest is levonhatnam hogy az egesz keruletben kur.. ak es kobor kutyak laknak....[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _adaml21_ #16683 üzenetére
A járatok sűrűsége, pontossága, általában a tisztasága is kifejezetten jó. Az alábbi városokkal összehasonlítva, amely személyes tapasztalat: Barcelona, Milánó, Róma, Berlin, Párizs, Bécs, Brüsszel, London. Ahol kilóg a lóláb, az a HÉV, az valóban nagyon putri. De ez alapján kijelenteni, hogy a BKV elmaradott lenne, vagy rosszabb, mint a többi, hát... Én más városokban is láttam szakadt járművet dögivel.
-
_adaml21_
őstag
válasz Sempronius89 #16690 üzenetére
Ez egy f*szság, már ne is haragudj, senki nem mondott ilyet. Hogy a magam példáját hozzam fel, én sem véletlenül élek még a mai napig Pesten, holott papíron semmi nem köt ide, versenyképes diplomám és munkatapasztalatom, és két tárgyalóképes nyelvtudásom
van, mégis megvannak azok az előnyök, amik miatt nem húztam el külföldre.De a tömegközlekedés (és az autós is) sajnos a városnak az egyik legnagyobb hátránya, szvsz.
Amiket a kollega felhozott példaként, van, amivel egyet tudok érteni (Paris, London, Roma), viszont a bécsi tömegközlekedés mindenképpen a budapesti felett van, rengeteg ismerősöm is megerősíti ezt, akik mindkét városban éltek már. -
Sempronius89
tag
válasz _adaml21_ #16692 üzenetére
A bécsi tömegközlekedés melyik másik város tömegközlekedését nem veri agyon? Magyarország kicsi és szegény ehhez képest a lenézett fővárosának a tömegközlekedése, gyors, logikus és pontos is ezt az évente idelátogató sok 100.000 turista is megerősíti neked.
Lehet úgy élni az életet, hogy a farkadat is a Johnny Sins-éhez méred, de nem érdemes.
-
_adaml21_
őstag
válasz Sempronius89 #16693 üzenetére
Te valamit rosszul értesz, pont azt írtam le, hogy ha Bécsben tömegközlekedek pár napot, majd visszajövök Pestre, mintha visszautaztam volna 30 évet....
Az meg, hogy a turisták mit mondanak a közlekedésről, pont nem érdekel, és rohadtul irreleváns is, mert teljesen más helyeken járkálnak az ipadfényképezőskínaiak, mint azok, akik nap mint nap munkába, bevásárolni, stb. járnak.
Amúgyis rengetegszer van az az érzésem, hogy ez a város a turistáknak készült, elképesztően gyönyörű, csodálatos látnivalókkal, minden járdakőben van egy falatnyi történelem, kiváló a gasztronómia és a szórakozási lehetőségek, stb.
Viszont itt élni a szürke hétköznapokat... hát, meh. A tömegközlekedés meg szerintem méltánytalanul sz*r. És engedtessék már meg nekem, hogy inkább München, Bécs, Frankfurtot fogom fel, mint követendő példa, és sopánkodok, hogy milyen elképesztően messze vagyunk tőlük, mint mondjuk egy Rómához, vagy egy keletebbre fekvő nagyvároshoz hasonlítsam. Végülis ilyen alapon boldog lehetek, mert Nigériában cipő nélkül gyalog járnak az emberek dolgozni 30 km-re, 50 fokban. -
#37935104
törölt tag
válasz Sempronius89 #16695 üzenetére
Na ennyit az epito jellegu vitarol.
-
vzozo
senior tag
válasz _adaml21_ #16694 üzenetére
mint mondjuk egy Rómához
LOL, Róma jó példa a "hogyan basszuk el" témához.
Lehet rosszul emlékszem, vagy túlságosan ittas voltam, de 1x utaztam Rómában busszal, és annyi maradt meg, hogy a megállók nevei nem, neeeeem ám a merőleges keresztutcák voltak, hanem amin ment végig a busz, és ha éppen 5 megálló volt azon az utcán, akkor 5 megállónak ugyanaz volt a neve. Kb. mintha a Bp-en a 3-as metró jó pár állomása az Üllői út nevet viselné.
Az, hogy menetrend mint olyan nem létezett, csak hab volt a tortán. Bár az olaszoknak ezek szerint megfelel.
-
David89
tag
Eltem Becsben 2013-ban több, mint felevet es Budapesten is kb ötöt, es sok mas nyugati varosban is volt szerencsem jarni. Ezek alapjan a belvarosi közelekdes Bp-n eleg jol szervezett, surun jar. Teny Becs metrohalozata surubb, de 4-6os volumenu villamosvonaluk cserebe nincs. Az is teny, h joval több a love erre, de ott is latni boven 20-30 eves jarmuveket. Es megdöbbentöen kevesebb a hajlektalan.
All in all, amikor hazalatogatok, en elegedett vagy a belvarosi közlekedessel, mondjuk a repternek kijarna egy kötöttpalyas vonal.
-
instantwater
addikt
Ezt 100%-ban megerősítem.
Rómában a közlekedés kaotikus.A menetrendben a buszmegállók random vannak feltüntetve, van ami rajta van, van ami nincs, két feltüntetett megálló között lehet n számú másik is és, ha azok egyike kell neked akkor találd ki, hogy melyik két feltüntetett megálló között van a te fel nem tüntetett megállód.
Az idő és gyakoriság abszolút tájékoztató jellegű. -
sss
őstag
válasz instantwater #16699 üzenetére
Ez más olasz városokra is jellemző.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Wise (ex-TransferWise)
- Gaming notebook topik
- PlayStation 5
- Projektor topic
- Call of Duty: Black Ops 6
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hardcore café
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs