- Megérkezett a Snapdragon X-hez tervezett Windows 11 lemezkép
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen notebookot vegyek?
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- Milyen joysticket vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz H A M M E R #17049 üzenetére
Nemnormalis hozzaallas. Raadasul me'g ha valakinek az anyagiassag lenne is fontos, akkor is a ti korotokban (enyim fele korul lehet a leggyakoribb) nem azt nezi, mije van mar meg a parjeloltnek, hanem hogy milyen a jovedelmi potencialja.
-
Madwe
nagyúr
válasz H A M M E R #17049 üzenetére
Továbra se értem mi köze az autónak ahhoz h ki mennyit keres, hogy él, hol lakik? Az auto egy eszköz ami vagy kell vagy nem. Sokaknak nagyvárosban semmi szüksége rá. Sokaknál státusz szimbólum.. Enyhén túlozva, akinek nincs dslr kamerája azzal nem jön össze? Vagy akinek nincs ütvefúrója? Kb ennyi értelme van. Arról nem beszélve, h ha egy nőnek ilyen a beállítottsága, abból én pl köszönöm nem kérek. Lehet sok nőt nem lehet felszedni kocsi nélkül, de akinél az a kritérium, azt szvsz eleve messzire kerülni kell, szóval még segít is a szelektálásban Romantikus buszozás helyett ott a taxi, ha nagyon flancolunk, btw.
-
-
kexksz
addikt
Erre a pozira mennyi penzt kernetek? + Ha valakinek van barmi infoja a cegrol es megosztana velem azt megkoszonom. [link]
-
PazsitZ
addikt
válasz H A M M E R #17049 üzenetére
"romantikus buszozás"
Mert ugye: (a teljesség igénye nélkül)
- város központban lakás,
- gyaloglás
- taxi,
- carsharing/egyéb típusú autóbérlés (belföldön és külföldön egyaránt),
- bicikli-roller bérlés,
- repülő
ez mind fikció.[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
Drizzt
nagyúr
válasz kexksz #17060 üzenetére
Hat kerdezd toluk meg. Ok tudjak, hogy mennyit akarnak/hajlandok adni. En biztosan legalabb 1.5M-et(br) kernek egy ilyen meloert, de inkabb tobbet. Meg az is biztos, hogy en csak olyan embert vennek fel ilyen melora, akit jol ismerek, vagy van hosszas demonstralhato csapatvezetesi es szoftver tervezesi tapasztalata. Sajnos szerintem a jo lead is ritka mint a feher hollo. De igazabol a jo dev, meg a jo devops is, szoval ez nem kulonleges dolog. :D
I am having fun staying poor.
-
Ursache
senior tag
válasz kexksz #17060 üzenetére
Nem izzasztani akarlak, ne érts félre. Mi van az 480-600 eurós napidíjas angliai melóval? Szúrja az oldalam: lassan 5 éve vagyok fejlesztő, de azért napi 500 eur meg havi br 1.5 közelében sem vagyok.
Mindenki saját szerencséjének kovácsa, jöhet a sav!
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
MODERÁTOR
Nem tuodom ti, hogy vagytok vele, nekem ajánlhatnak jelengleg 2 misit is, de lead developernek nem mennék el.
Csak én vagyok ezzel így?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
CyberPunk666
senior tag
Sziasztok!
A mortoff cégről tud valaki valamit?
Lenne két pozi is ami érdekel náluk, az egyik XIII. kerületi, gondolom saját céges, a másik XI. kerületi, gondolom kihelyezett meló. -
BlueAthlon
senior tag
Tavaly szerettek volna megfűzni engem is, hogy konzulensként vegyek részt az egyik hazai pénzintézet instant payment rendszerének kialakításában, de br 1,1-1,2M-nál följebb nem akartak menni, így ( és egyéb más okból kifolyólag is ) nem léptem frigyre velük. Ettől függetlenül nem vetem el a velük való későbbi együttműködés lehetőségét...
[ Szerkesztve ]
Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill
-
BlueAthlon
senior tag
Amúgy meg ajánlom mindenki figyelmébe az implementációs konzulensi melókat is, amikor egy adott ügyfél üzleti folyamatainak támogatására / automatizálására vezetünk be különféle szoftvermegoldásokat.
Ugyanúgy kreatív és alkotó meló mint a programozás
Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill
-
D@ve89
tag
-
addikt
válasz BlueAthlon #17072 üzenetére
En 1,4 korul kertem, majdnem szivrohamot kaptak.
-
H A M M E R
csendes tag
válasz PazsitZ #17057 üzenetére
Oké, ugorj le taxival spontán a Balatonra. Tudom erre is jön majd a válasz, hogy hülye aki a Batatonra ugrik le, amikor olcsóbb egy fapados járattal elugrani valami európai nagyvárosba. És ahhoz autó sem kell, és a reptérre is ki lehet menni taxival.
Az a baj az ilyen eszmefuttatásokkal, hogy ha ha taxival mész ki a reptérre rendszeresen, akkor többet költesz taxira mint repülőjegyre és mégsem annyira olcsó az a kiruccanás, ha meg egy nettó 500 ezer Ft fölötti fizetésnél, buszocskáztatod egy randin az asszonyt, akkor sokak szemében zsugori vagy. De mind1, egy zsugori ember sosem fogja elfogadni, megérteni hogy más miért látja őt annak. Az emberek különbözőek. Van aki a számítgépére, van aki cigire, piára költ 100 ezreket. Kinek mi jön be. Nekem az jön be, hogy ha péntek este úgy van kedvem, beülök Pesten az autómba, leugrok nyárom a Balatonra fürödni egyet. És ez elég sok embernek bejön. És tudom erre is lehet írni, hogy van telekocsi. Igen, volt idő amikor telekocsiztam utasként is és sofőrként is. Csak elegem lett abból, hogy vagy a vasútállomáson raknak ki , és onnan kell még buszozni ami idő, vagy taxizni ami pénz. Vagy amikor már sofőrként telekocsiztam elegem lett abból, hogy az emberek késnek, aztán csak 10 perces kitérő, hogy vigyem házig, aztán ad 100 Ft borravalót érte. Csakhogy kiszámoltam, hogy nekem az órabéremet nézve, ezek a +10-20-30 percek súlyos ezresek, sőt 10 ezresek. (IT ban dogozom.) Szóval lehet itt okoskodni hogy fölösleges az autó. Igen van egy réteg akinek fölösleges, annak aki nem megy sehová az országban, vagy szeret buzsocskázni, vonatozni órákat, vagy a telekocsban várni másokra.. Újra leírom, itt nem a minimálbért kereső rétegre gondolok. Viszont jópár IT-s ismerősöm van , aki millió környékén keres, nem vett autót, aztán amikor valamiért el kell szaladni, akkor nekem szól, hogy furikázzam, mert a taxira sajnálja a pénzt, na az ilyenekre mondom, hogy kissé zsugori.. És az ilyen pasik kevésbé kellenek a nőknek érthető módon. Mind1 feladom, legyetek boldogok autó nélkül -
Madwe
nagyúr
válasz H A M M E R #17076 üzenetére
Szerintem abból a havi alsó hangon 100-150kból, amibe egy autó fenntartása s értékvesztése kerül, elég könnyen kijön az az évi pár balatoni kiruccanás kocsibérléssel + a taxik a randira, ahol még inni is tudsz (vagy hazafele sofőrszolgálatozol, ami akkor egy az egyben a taxizást lenullázta fentartott autó költségvetése szempontjából) s a maradék soksok pénzt mind el lehet verni az asszonyra, mert a végén még zsugorinak tart S ha külföldre mennél esetleg nyaralni (hiszen nem vagy zsugori, mert a végén kidob az asszony) megint sokat érsz az autoddal, hiszen a reptérre ugyanúgy taxizni fogsz.
Senki nem vitatja, h van olyan élethelyzet, ahol kell az autó. Ahogy azt sem, h sokaknak ez státusz valamiért. Az viszont számomra felfoghatatlan, h miért gondolja bárki is azt, h auto az mindenkinek kell, különben spúr az ember -
addikt
válasz H A M M E R #17076 üzenetére
Nem zsugorisag kerdese ez. Egyszeru matek. En kiszamoltam, hogy nekem soha az eletben nem er annyit egy kocsi, mint amibe kerul a fenntartasa, amortizacio stb. Sokkal tobbet keresek, mint amit itt emlegetsz megsem koltok kocsira, mert felesleges penzkidobas nekem. Ahogy az emberek jelentos reszenek szinten az. Van akinek meg munkaeszkoz vagy ez a hobbija vagy siman meno csavonak erzi magat tole. Nincs ezekkel sem baj, csak nem kell azzal jonni, hogy kocsi nelkul senki vagy. A csajok akik kocsikra, rolex orara meg satobbire buknak azokat meg altalaban kirohogom. En randira direkt nem megyek draga oraval mar regota (pedig van par), ahogy draga kocsival se mennek, ha lenne sem. Igy eleg jol kizarhatoak a nem kivanatos egyenek.
ps. Amugy erdekes vilag ez. Fotos haverjaim azon szoktak rohogni, hogy amikor terepre mennek fotozni a modell csajszikat a szakadt kocsijukkal, mennyire lenezik oket sokan. A csomagtartoban meg akkora erteku felszerelesuk van amit masok meg nem nagyon lattak egyben.
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
miert kerulne ennyibe egy auto fenntartasa? nalam ez pl elbol a fele, ugy, hogy garazst is bereltem az ev nagy reszeben. vagy akar a tobboszorose is lehet, ha kihozod a szalonbol a 40 millas uj jarganyt.
tenyleg el kene mar engedni a temat, mert nagyon off iranyba ment el. vicces, hogy mindenki a mas elethelyzetben levo kolleganak probalja elmagyarazni az igazat. ennel mar csak az nevetsegesebb, hogy golddiggernek nezte volna a kollegat a csaj ha epp nincs autoja mondjuk ez a sztori sem teljesen tiszta, akkor kevesbe lett volna golddigger ha epp egy felmillios suzukija van? vagy milyen autotol nem szamitunk golddiggernek, ha a kiszemelt csajnak egyebkent van kocsija? Najo, engedjuk el.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
PazsitZ
addikt
válasz H A M M E R #17076 üzenetére
Látom ennyi szót megjegyezni nehéz, amit leírtam. Balatonra tipikusan kocsit bérlek. Egy napra carsharing, teljes hétvégére más fajtát. Nem tudom buszt, telekocsit hol írtam .
Fura, hogy én voltam korábban az igénytelen csóró, most meg hirtelen a taxira a kritikád, hogy drágábban jöhet ki .
Fyi Sose kértem egy haverom át sem, hogy furikazzon emlékeim szerint.- http://pazsitz.hu -
-
Ironizer
tag
válasz H A M M E R #17076 üzenetére
Ebben a hsz-ben egyetlen értelmes mondat volt: "Az emberek különbözőek."
Ha ezt mindenki teljesen magáévá tenné, akkor soha többé nem beszélnétek sem erről sem más hasonlóan értelmetlen témáról. -
bandus
veterán
ennek utana olvasok, mert erdekel, de a vetelar fuggvenyeben ennek biztos marha nagy szorasa van. plusz azert szerintem meg mindig elenyeszo reszet kepezik az uj auto vasarlasok az osszes vasarlasnak magyarorszagon, amikor az autopark atlageletkora tizeniksz ev.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
MrSealRD
veterán
válasz bandus #17084 üzenetére
Meg azért ne felejtsük el, hogy van az átlag...aztán abba benne van az F Astra is meg az X5 M550d is... Szóval rengeteg szubjektív tényezőtől is függ a fenntartási költség...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Okean
tag
Szerintem abból a havi alsó hangon 100-150kból, amibe egy autó fenntartása s értékvesztése kerül, elég könnyen kijön az az évi pár balatoni kiruccanás kocsibérléssel
Egy jó állapotban lévő 10+ éves autó fenntartása biztos hogy nem kerül havi 150 ezerbe. Egyébként meg a BKV + kocsi kombináció is teljesen járható út.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Abszolút igaz, csak az autóbérlés elég problémás tud lenni. Én többször próbáltam már megfizethető helyen bérelni, de szezonban mindig az volt a válasz, hogy nem tudnak már kocsit adni. Nyilván ehhez az kellett, hogy 2-3 nappal korábban akartam lefoglalni, nem hetekkel előre. A 100-150k pedig nyilván irreális.
Szóval ja, életmód kérdése a dolog. Én most 1 hét alatt belepörgettem a szekérbe 2100 km-t, 4 hónap alatt 10-et. De ha valaki inkább otthon kockul, annak nem kell kocsi. Vidéken persze más a helyzet, ott nem tudsz mozdulni nélküle.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
https://kiszamolo.hu/uj-autot-vagy-hasznaltat/
"Egy érdekesség: évi 12 ezer kilométernél egy átlagos 8 éves autó havonta 75 ezer forintba, egy 5,8 milliós új autó 120 ezer forintba kerül."
-
CyberPunk666
senior tag
válasz CyberPunk666 #17088 üzenetére
ezt akartam, bocsi. (bár a korábbi is releváns)
https://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/ -
kexksz
addikt
-
Mercutio_
félisten
Mert egyébként tele a használt piac valóban jó állapotú 10+ éves autókkal
Btw hány éves távlatban nem kerül annyiba az ilyen korú autónál már szerencse kérdése is.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Madwe
nagyúr
válasz CyberPunk666 #17088 üzenetére
Ezek 2012es, 8 éves adatok, szerintem manapsag az altalam irt 100-150k realisabb
-
Kobe
veterán
válasz Mercutio_ #17091 üzenetére
Idehaza nem a hasznaltauto piaccal van a gond, tonnaszamra akadnak iszonyat jo hasznalt autok, csak a hasznaltauto vasarlok 95%-a hulye es kergeti az ungarische almot, mikozben fogalma sincs mire kell figyelni vasarlaskor.
persze utana meglepodik ha a kocsi 10K kmen megeszik 8-9 liter olajat, a kettostomegurol is akkor hall eloszor amikor elromlik, vagy masik veglet hogy egy db normalisabb gyertyara sincs penze de megveszi a nemetbol behozott lerugott biturbos jarganyt, mert hat a panelrengetegben muszaj villantani es fennhangon veri a mellet h at akarjak bacni amikor 1dbra sincs love cserelni de kozlik vele h ezek igazabol parban cserelosek....
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz Resike #17094 üzenetére
Havi atlag 40kbol kijon nyilvan akkor nalad az auto ertekvesztese, a benzin, a kötelező, a casco, adó, vizsga, gumik, olaj, szervíz, parkolas, tisztitas, karbantartas, értem
17095 ebben gondolom az értékvesztés nincs benne, ráadásul ha jól sejtem anno újként vetted, azaz jó nagy lehet, de ok, lehet akkor esetedben a 70k koruli ertek realis, reszemrol elengedtem, akkor legyen az also hatar 70k... Illetve gondolom meg nagyobb szervizkoltseg, gumik stb se jottek meg kepbe 3.5 ev alatt
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
Ha már autó a téma, egy idősebb programozó szemszögéből
25 évesen mevettem a japán ferrarit ( Mitsu 3000GT VR4), rápancsoltam a havi fél millát, mert megérdemelete. Kint voltam minden Hungaroringes nyiltnapon, és az FF sorozattal fűtőtt éjszakai illegálokon is. Majd vettem mellé egy második sportautót is újonnan, hogy hadd gyűljenek abba is a kilométerek. Ha meg kedvem volt befizettem mindemellett pár futamra a gyorsasági bajnokságra egy versenyautóba + kettő egész éjszakás buli hetente. De, soha nem használtam csajozásra az autókat. Kivéve talán amikor a feleségemmel elmentünk nászútra "csavarogni" az Alpokba, amerre kedvünk tartotta...
Persze, mindez 30+ milla volt 2001 - 2005 között, de egyszer vagy 25 éves, nem? Persze azóta ebből simán lehetne 100+ millás ingatlan portfolióm, de boldogabb nem lennék tőle meg megint 25 éves sem.
Most 45 évesen máshogy mulatok, de jó visszanézni és feleleveníteni ezeket a dolgokat. Persze, másnak más fontos, más ad élményt az életben
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Madwe
nagyúr
Az emlékek fontosak, de azért az sem utolsó szempont, ha az ember a befektetései miatt mondjuk az ő 45 évével jelenleg már akár nyugdíjazáson is gondolkodhasson (amibe belefér h dolgozik hobbiból, mert az köti le s élvezi, de nincs rákényszerítve, ergo nyugdíjazta magát)
mindenkinek a saját lehetőségei és céljai, értékrendje alapján kell megtalálja az egyensúlyt, végletekbe menve mindkét oldal kerülendő szerintem, ezért se szimpatikus a FIRE mozgalom, ne menjen a ma kárára a jövő biztosítása sok lemondással, de azért fektessen a jövőbe is az ember, amennyire meg tudja engedni magának
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- BMW topik
- Megérkezett a Snapdragon X-hez tervezett Windows 11 lemezkép
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- PlayStation 1 / 2
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Gray Zone Warfare
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest