Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz DonThomasino #76708 üzenetére

    Azt észre lehet venni, amikor pár nap állás után szokatlanul gyengén indít, vagy később már 1 nap után is. Amikor ilyen betegség gyanúja felmerül, akkor viszont már önmagát erősítő folyamatban, gyorsuló ütemben kezd romlani általában. Nem egyik napról a másikra fog cserben hagyni, lesznek előjelek, amit az indításon veszel észre, de ha nem lépsz időben, az utolsó napokban már rohamosan hal le. Akkor is, ha töltögeted közben, ez már sokat nem segít, ebben a végső stádiumban.

    Diagnózis felállításához fel kell tölteni 14,4 V-ig, majd ezen a szinten tartani, míg a felvett áram 60 x 0,02 azaz kb. 1,2 A értékre esik vissza. Ha már ez sem jön össze reális idő alatt, az probléma. Ha sikerül, de utána a feszültség túl gyorsan esik 12 V alá, abból már nem lesz használható akku.

    A jármű elektronikájának 100 mA alatti készenléti áramát is beszámítva, 24 óra alatt sem eshet a feszültség 12,7 V alá, sőt valójában napok alatt sem. De amikor már beteg egy cella, elég hamar be szokott esni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák