- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Aktív témák
-
JJános
addikt
válasz hunnylander #22692 üzenetére
Én annyit tudtam, hogy csalják őt a Hondához Ross-ék. De nekik nem elég egy évet aláírnia, mert legalább kettő kell, mivel VB csapatot akarnak összehozni.
Tudsz arról, hogy Lonzi belement a két évbe? Köszi!
És akkor mi lesz Lonzi nélkül a Ferrarival?
BMW01: természetesen McLaren fölény várható a következő futamokra. Visszük a VB-t! Mind a kettőt!
[ Szerkesztve ]
2007-05-06 óta itt!
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #22696 üzenetére
Most Dennisról van szó, aki gondolt egyet és beleordít a nagyvilágba. Már anno Prost is sérelmezte a helyzetét, de David is kifakadt, Montoya nem különben. Kimit bár imádta látszólag, de neki is sok volt belőle. Alonsos történetet is mindenki tudja. Ezek után ilyet nyilatkozni...bárcsak Hamilton gumija lenne olyan tartós mint Dennsi arcbőre, 2000 fokon sem ég le. Most hogy van egy gyenge pilótája Kova személyében még fel is használja hogy igazolja a maga hülyeségeit. Egyébként többször előfordult már hogy Kova feltűnően megadta magát, pl rajtoknál is. Tudja hogy hol a helye, legalább pár futamgyőzelmet összeszed a pályafutása alatt.
-
manutdzoli
senior tag
Most olvastam hogy a Hondához megy Alonso.Érdekes,nem gondoltam volna.Na kíváncsi leszek mit tud egy hondával,button az egyik kedvencem,vajon őt is verni fogja?
FORZA FERRARI!!Ferrari 2007 World Champion-Kimi Raikkönen.........INTEL-NVIDIA.......
-
hunnylander
őstag
válasz JJános #22701 üzenetére
Tekintettel arra, hogy a Ferrarinak es Alonso szponzorainak boven van loveja egy szerzodesbol valo kivasarlasra, alairhat akar ket evre is. Az F1-es szerzodeseket az utobbi evekben egyre gyakrabban bontjak fel ido elott. Alonsonak ez mar nem is lenne ujdonsag. Lehet, hogy Alonak leesett az alla a Honda KERS-tol, es meggyoztek, hogy ok lesznek a jovo evek nagy csapata. Amugy meg nem mindegy neki, hogy a mezony melyik reszeben nem az elen versenyzik, es a Hondaban tenyleg tobb racio van mint a Renaultban.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Peat;) #22702 üzenetére
Dennisnek nehez termeszete volt/van. (De iden abban a kerdeses dologban igaza van, megha korabban nem is.) Rideg es maximalista. Nem tudja lazan kezelni a dolgokat. Montoya mondta rola, hogy hiaba 'baratkozott' vele ossze golfozas kozben, fonokkent azutan is ugyanolyan huvos es kimert maradt.
De az utobbi idoben mar kezd megenyhulni. (Megviselte a kemugy, tonkrement a hazassaga, meghalt a batyja, egy nagyon komoly tokeju tehetseggondozo alapitvanyt alapitott...) Ha megnezi valaki a gyozelmi felveteleket, fotokat, most mar el tudja engedni magat es ugy orul a sikereknek, mint egy gyerek. Mar sejti, hogy ez lesz az utolso ev, vissza fog vonulni, eppezert most mar mashogy eli meg a dolgokat, es most tenyleg jo a hangulat a csapatnal.
www.HunnyF1.com
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #22705 üzenetére
Hondánál több pénz van, a topban van a költségvetése. De rációból idén sem jött át semmi. Lutri helyzetben van egyenlőre, ezért inkább kivár, ki tudja Bmw-nél mi lesz, Hondánál is lenyilatkozták már hogy nem kérik Alonsot most meg...
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #22706 üzenetére
A múlt, még a tavalyi év is olyan ami már nem változik meg soha. Így én akkor sem értem a nyilatkozatát, mivel nem azt láttam amit ő állít.
-
JJános
addikt
válasz hunnylander #22705 üzenetére
Köszi!
Én is úgy érzem a Hondában több ráció van, nagyobb lehetőségeket látok. Nekik egy világbajnok kellett, hogy megtudják valóban hol járnak. Lonzi nem fog jó autóval beállni autókázni, és reménykedem, hogy feljönnek. De ehhez egy év kevés.
15 milla USA dollárért?
[ Szerkesztve ]
2007-05-06 óta itt!
-
hunnylander
őstag
válasz Peat;) #22707 üzenetére
Szerintem ezek a legujabb fejlemenyek.
A Hondanak is kell Alonso, es Alonsonak is szimpatikus a Honda, addig amig nem lesz uresedes a Ferrarinal. Es egyebkent is, jovore szokatlanul nagyot kavarodhatnak az eroviszonyok a teljesen uj szabalyok miatt. Meg egy nagy csapat is a vert mezonybe eshet vissza es forditva. Lehet, hogy pl. 2010-ben a Ferrari nem is lesz vonzo hely egy cimrehajto pilotanak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz hunnylander #22711 üzenetére
Szerintem nem lesz nagyobb kavarodás, mint más években. Mindig a legnagyobb csapatok veszik a legjobban az akadályokat. Persze lehetnek eltalált és elcseszett konstrukciók, amikkel lehet nagyokat ugrani (pl. McLaren 1998, Renault 2005) vagy esni (McLaren 2004, 2006). De szinte mindig ugyanazok vannak elől.
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #22712 üzenetére
De a Honda lehet majd elcsapat, a McLarennel elcsapat voltak, BAR-kent majdnem felemelkedtek, Brawnnal KERS-szel megint dobbanthatnak, ilyen koltsegvetes mellett.
Es ugy tunik a Honda megadja Alonak az egyeves szerzodest.
Mar az autosport.com is cikkezik rola, pedig ott nem hozzak le a pletyi hireket.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz hunnylander #22713 üzenetére
Persze, a lehetőség megvan. Mint ahogy elmondhatjuk, hogy a BMW egyenletesen fejlődik, a maguknak előírt szinteket szépen teljesítik (összességében, mert az utóbbi versenyeken valami gáz van velük). Aztán mondhatjuk, hogy a Red Bullnál is ott van a sztártervező főkoponya Adrian Newey, mégse léptek előbbre, amióta odament, pedig lé van, tesztelni két csapattal is tudnak, stb. A Toyota is menő az alternatív meghajtásokban, így elvileg a lehetőség nekik is adott. A McLaren mindenféle technológiai területen nagyon erős, a MES alvállalatuk az elektronikában jártas, feltételezem, hogy a villanymotorok, akkumulátorok, generátorok sem állnak tőlük messze. A Williams ugyan vett egy kis céget, ami ilyen technológiával foglalkozik, de hiába lesz jó a KERS-ük, ha az autó lehúzza az összképet. Hogy a Ferrarival mi lesz, azt nem tudom, nem is hallani róla, hogy milyen módon fejlesztenek, illetve aggodalomra ad okot, hogy azt mondták, amíg nem látják, hogy előnyös, lehet, hogy be se vetik az új cuccot (ezek szerint az ő fejlesztésük még gyengének tűnik?).
Amúgy abban egyetértünk, hogy a következő kiugrás a BMW után a Hondától várható. Kérdés, hogy ténylegesen mennyire vetkőzik le a japános vezetési szokásaikat (ez úgy tűnik, megtörténik végre, különben nem lenne ott Brawn sem).
-
#06658560
törölt tag
-
[CS]Blade2
addikt
válasz wildrain #22714 üzenetére
A KRES kb 0,1-0,3 sec-et hoz körönként, de mivel 30kg körül lehet a tömege, csak akkor lenne érdemes,
-ha nem haladja meg a minimum súlyt a kocsi a rendszerrel,
-vagy ha olyan helyre tudják tenni, ami nem borítja fel a kocsi egyensúlyátA 30kg nagyjából pont kiüti a 0,1-0,3sec-et.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz #06658560 #22715 üzenetére
A BMW ahogy Kubica is mondta már az első versenyre mindent kifejlesztett, így év közben nem tudnak nagyot előre lépni.
Ettől még lehet jövőre a legjobb autójuk lesz az év elején, és tudnak annyi pontot gyűjteni, hogy a 2. félidőre csak hozni kelljen a 2. 3. 4. helyeket, kb ugy mint a renyo 2005-ben -
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #22717 üzenetére
már az első versenyre mindent kifejlesztett
Ilyen nincs az F1-ben, itt mindenkinek folyamatosan fejlesztenie kell, meg egy Force Indianak is. Olyan nincs, hogy egy auto tokelyre lenne fejlesztve es mar nem talalnak rajta semmit fejleszteni. Az ellenkezojet nyilatkoztak, hogy az idei nagyon jo konstrukcio e van boven benne fejlesztesi potencial.
A realitas az, hogy a ket nagynak oriasi anyagi/szellemi forrasai es tapasztalata van abban, hogy mennyire is kell pedalozni ahhoz, hogy ne maradjanak le nagyon a rivalistol. A szezon masodik feleben meg ratesznek egy lapattal, ez mar a BMW-nek sok. Aki nem tudott feljebb kapcsolni a fejlesztesi versenyben, mert mar teljes gozon voltak.
Ron megmondta elore, hogy ez lesz a BMW-vel, hogy nem fogjak birni, persze nakepusegnek tartva leszoltatok, pedig igaza volt.
www.HunnyF1.com
-
lenox
veterán
válasz [CS]Blade2 #22716 üzenetére
Amennyire en tudom, egy jo f1-es kocsi max 450 kg+pilota+ballaszt+kamera. Vagyis a 30 kg jol befer. Nyilvan jo helyre kell tenni, hogy az egyensulyt meg a tomegkozeppontot ne rontsa el, de nem hinnem, hogy ne lehetne alulra tenni.
mezfoldi: Amugy a magas paratartalom hogyan veszi igenybe a motort?
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz #06658560 #22715 üzenetére
Nem egy idényre gondoltam, hanem inkább hosszútávra. Idén jóval közelebb voltak az élen levő kettőshöz az év elején, mint tavaly, és akárhogyis nézzük, begyűjtöttek egy győzelmet és jónéhány dobogót, nem úgy, mint tavaly, tehát kipipálták a kitűzött célokat, haladnak felfelé a létrán. Szerintem azt ők is nyugtázzák, hogy év közben lemaradnak, és fognak majd tenni ellene. Ha nem, akkor tényleg sose teszik meg az utolsó lépést, amire annyira áhítoznak. De a BMW-t kb. annyira áthatja a versenyzési vágy, mint a Ferrarit, elég nagy hagyománya van a dolognak náluk is, és amit eddig csináltak, az tök profi volt, nem vesztek el, mint a Honda meg a Toyota.
-
7Heads Drago
veterán
[Törmelék okozta Hamilton defektjét ] valószinűleg...
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
[CS]Blade2
addikt
A ballaszt-ból venne ki 30kg-t a KRES, vagyis kevesebb súlyt lehetne elpakolni
Pár embernél a pilóta tömegének a csökkenése is jó hatással volt a balansz elosztására, szóval szerintem nem lehet annyi könnyű a helyzetük,
+lehet hogy annyi idő alatt, amik kifejlesztenek egy KRES-t, ugyanazt a 0,1-0,3 sec-et pl,: aero-ban tudják +ba hozni, és azt nem csak meghatározott ideig, hanem egész végig használni lehet.
Persze ha előzni kell, hiányozhat. -
lenox
veterán
válasz [CS]Blade2 #22725 üzenetére
Na ja, csak a pilotat nem tudod a kocsi aljara epiteni, a kres-t meg szerintem igen.
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz 7Heads Drago #22726 üzenetére
Szombaton voltam kint. Saját képek.
1200 x 800 -ba raktam fel képeket. Ha valamelyikről kell nagyobb akkor szólj és ha időm engedi megcsinálom. Itt egy 1440x900-as pl.Feel Good Inc.
-
hunnylander
őstag
hunnylander vagy Laci
Eloszor is ezt irtam: Esos versenyen azert a motor nem erolkodik annyit az igaz, de a nagy paratartalmat birnia kell, de leginkabb arra gondoltam, hogy Hockenheimben az a motor nem volt kimelve
A szivomotorok nem a magas paratartalomnal, hanem az alacsony paratartalomnal, szaraz oxigendus levegovel teljesitenek jol. Esoben kevesebb teljesitmenyt adnak le, es ugy hat rajuk a magas paratartalom, mintha pl. repulovel felvinned oket legritka magassagba ahol joval kevesebb az oxygen. Eppezert esos versenyen sincsenek pihentetve a motorok, hogy valamennyire teljesitsenek, es Silverstoneban nem esett alandoan az eso, voltak tempos idoszakok is szarado palyan tobbszor is. De en a masodhetveges hockenheimi teljesitmenyre fektettem a hangsulyt, ami szebb volt mint a masodhetveges Massa-Ferrari teljesitmeny. De en azt nem mondtam, hogy a paratartalom kulonoskeppen igenybe venne vagy 'rongalna' a motort. A szivomotoroknak nem eleme a viz, a magas paratartalom. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz [CS]Blade2 #22725 üzenetére
Mi az a KRES?
-
dokar
addikt
válasz hunnylander #22729 üzenetére
enyhén párás időben pedig harapósabbak a szívómotorok. hasonlóan teljesítménynövelő hatása van, mint a vízbefecskendezésnek, lásd:
"Ha a hengerbe víz kerül, akkor az a sűrítési ütemben gőzzé fog alakulni. Ehhez azonban hőt von el a környezetéből, vagyis a benzin-levegő keveréktől és a dugattyú-hengerfej-henger egységtől. Az eredmény: a gőzzé válás hűtő hatása miatt a keverék nem éri el az öngyulladási pontot, az égés csak a gyújtószikra hatására indul meg. További előny, hogy a víz a gőzzé válás pillanatában az esetleg még nem tökéletesen porlasztott benzingömböcskéket is szétpukkantja. Ez azért érdekes, mert a benzin tökéletesen csak gőzeiben ég el, ami a gömböcskék felületén van. Minél kisebbek a gömböcskék, annál jobb az égés. A hevített gőz 12-szer akkorára tágul, mint az ugyanannyi hővel hevített száraz levegő, tehát nő a nyomaték. A kiáramló gőz a motorban és a kipufogórendszerben lévő kokszlerakódást pucolja."
forrás: Vízbefecskendezés - elmélet, gyakorlat, tapasztalatok
további hasznos információk:
116+ Octane With Water Methanol Injection!
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
Yahhher
aktív tag
A páratartalom nem ugyanazt a hatást fejti ki, mint a vizbefecsi. Azt hiszem a MotoGp-ben az apriliások erőt vesztenek párás időben. Legalábbis erről szoktak beszélni. A vizbefecskendezésnél azért pontos értékek alapján megy/változik a befecskendezett víz mennyisége.
De aztán lehet, hogy egyikünknek sincs igaza
[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz tuskooo #22739 üzenetére
Meresz kijelentesnek tunik, de mar jovore egybol elcsapat lehet a Honda is akar.
Gyakorlatilag szinte mindenki nullarol indul. Zsakbamacska, hogy ki tervezi meg a teljesen uj szabalyok szerinti legjobb konstrukciot. Meg egy jelenlegi nagycsapat is mellenyulhat, a Honda meg a tobbieknel nagyobb mertekben koncentral a 2009-es autojara, ha jol emlekszek 4 (!) szelcsatornaval. Az azert nem piskota am!
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
tuskooo
addikt
válasz hunnylander #22740 üzenetére
Lehet, hogy tévedni fogok, de tartom, hogy nem lesz a Honda jövőre élcsapat. Ezelőtt a motorváltásnál is vhogy megmaradtak a régi nagyok nagynak.
-
JJános
addikt
Nekem is nagyon tetszenek a képek, és köszi, hogy megosztod!
tuskooo: Lehet, hogy igazad lesz, de ahogy olvastam, nagyon fogadkozik a Honda, és Lonzit is a jövő évi tervekkel, és a négy szélcsatornával nyerték meg, úgy tudom. Na meg a KERS!
[ Szerkesztve ]
2007-05-06 óta itt!
-
Jadro
veterán
válasz hunnylander #22744 üzenetére
Adatlap: Canon EOS 40D. A tippem hogy ezzel.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
lenox
veterán
válasz hunnylander #22729 üzenetére
Szerintem rosszul raktad ossze amit olvastal. A szivomotorok nagyreszt leszarjak a paratartalmat, leginkabb az erdekli oket, hogy a beszivott levegoben mennyi az oxigen. Ha nagy a paratartalom, akkor az oxigen egy resze helyett ugyebar viz van - ettol lesz kisebb a teljesitmeny. Megjegyeznem ugyanakkor, hogy az esos versenyek alkalmaval a levego homerseklete tipikusan alacsony, marpedig az alacsony homersekletu de azonos nyomasu levego surubb, ez pont az ellenkezo iranyban hat. Szal szerintem (de ki kellene merni) egy 20 fokos 100% paratartalmu es egy 50 fokos 25% paratartalmu esetet osszehasonlitva szerintem az oxigen a 20 fokos esetben lesz tobb.
Amugy annyit talaltam google-n, hogy 20 foknal a 100% relativ paratartalom kb. 2.5% terfogatra vetitett vizet jelent, ehhez amit te mondsz, hogy azzal ekvivalens, hogy fel kell vinni jo magasra, az kb. 300 meter (ha 0 %-hoz viszonyitunk, ami amugy nem jellemzo). Ha viszont azt nezzuk, hogy 20 helyett 50 fok van, az viszont mar 800-900 meternek felel meg.
Ha azonban nem esne az eso, tehat nem hutene le a levegot, viszont 90-100% paratartalom lenne, az mar egeszen mas. Pl. 40 fokos levegoben a 100% relativ paratartalom mar kb. 7% vizet jelent, es itt ugyebar a magasabb homerseklet es az oxigent kiszorito viz egyszerre van jelen - itt csokken jelentosen a motorteljesitmeny.Szal osszessegeben a paratartalom, eso, teljesitmeny, homerseklet osszefugg, csak nem egeszen ugy, ahogy gondoltad.
Mindazonaltal esos versenyen koztudottan kevesbe vannak hasznalva a motorok.
-
hunnylander
őstag
Te most a NASA vizsgalati eredmenyeivel vitatkozol, csak, hogy tudd, ugyhogy neki cimezzed, ne nekem.
Mindazonaltal a lenyegi mondanivalom az volt, hogy Lewis motorja kibirt ket kemeny gyoztes versenyt, a Ferrarie meg nem. Ebbe kossel bele. Kihangsulyoztam azt is, hogy a nemet futam vehette jobban igenybe a motort. Ugyhogy alljal le szepen a felesleges szorszalhasogatassal. Koszonom!
www.HunnyF1.com
-
lenox
veterán
válasz hunnylander #22748 üzenetére
Marmint ha ertened egyaltalan mirol van szo, akkor tudnad, hogy ok is pontosan azt mondjak, amit en. De ezek szerint nem erted...
Amugy ha tizedannyit akarnek szorszalhasogatni meg feleslegesen eszt osztani, mint te, akkor meg ma kene irjak vagy 2000 hozaszolast. De mondjuk annyi felinformaciobol tevesen osszerakott kovetkeztetest nyilvan keptelen lennek osszerakni, mint te, meg nekem nem is lenne utana energiam ragaszkodni a tevedesekhez, mint neked. Ugyhogy csak annyit mondok, hogy eloszor a sajat hazad elott soprogessel, mielott hozzam jossz. Koszi! -
hunnylander
őstag
Esoben kevesebb teljesitmenyt adnak le
water vapor acts as an inert diluent, reducing engine power in proportion to the amount of vapor present
Az allitasom helytallo volt, de nem fuztem hozza matematikai egyenleteket, mert csak annyit akartam megjegyezni, hogy esoben csokken a motorok teljesitmenye. Es nem is ellenkeztem veled a lenyeget tekintve, csak a szorszalhasogatasod terhes, ertve?
Es sertegeto hszed is teged minosit, muszaj neked nehany helytallo mondatokon feloldalakon keresztul lovagolni?
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com