Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    Egy érdekes Teslafi adat kivonat a korábbi és a mostani autóm közötti összehasonbltásban. A korábbi egy SR+ FL, hőszivattyús, az új RWD, szintén hőszivattyús.

    Fontos infó, hogy az adatok nem egyszerre készültek, hanem egy év van közöttük, tehát lehet, hogy szoftveres fejlesztés álll mögötte, nem hardveres. De nagyon úgy tűnik, hogy az új (vagy az új szoftveres rendszer) hőszivattyú használattal sokkal jobb hatékonyságú. 10 fok és 25 fok között elhanyagolható a két autó közötti fogyasztáskülönbség, viszont szélsőségesebb hőmérsékleti viszonyok között (ahol a hőszivattyú dolgozik), 5%-ra is megnő a fogyasztásbeli különbség az új javára. Hatótávban ugye ez +15 km, ehhez jön hozzá a kb 10%-kal (5kWh) nagyobb akku.

    Az adatok lenti kivonata csak az 50 km-nél hosszabb utakból készült, hogy a használati különbségek (sok megállás, sok egy helyben ácsorgásos fűtés/hűtés) ne befolyásolja az eredményt.

    Hőmérséklet '22 RWD '21 SR+ FL Eltérés
    -5 to 0 C 227,53 237,77 -4,50%
    0 to 5 C 204,24 209,55 -2,60%
    5 to 10 C 193,76 200,35 -3,40%
    10 to 15 C 189,38 191,65 -1,20%
    15 to 20 C 181,02 180,48 +0,30%
    20 to 25 C 184,30 185,41 -0,60%
    25 to 30 C 181,57 190,65 -5,00%

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák