Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #33813 üzenetére

    Vega 11 a lapka kódneve.

    És mit kezdesz a Polarisszal? GPU-val gyorsított occlusion culling mellett? Vagy packed math kódokban? Ezekre jelenleg csak a Vega architektúrájú dGPU-k alkalmasak. A régebbi dizájnok előbbire az inner input coverage hiányában alkalmatlanok, míg a packed math azért kellemetlen, mert innentől kezdve mindegyik AMD által támogatott játékban benne lesz (Wolf 2-ben benne is van), és a Polaris ebből csak a register pressure optimalizálást érzi.

    Az a baj, hogy sokan nem gondolkodnak. A HBM2-ből 4 GB-hoz csak egyetlen egy stack kell, és az hoz 256 GB/s-ot. Ahhoz, hogy hozd ezt a sávszélt GDDR5-tel kell nyolc stackre van szükséged, ki kell vezetned egy igen vaskos nyákra a 256 bites buszt, és le kell azt árnyékolni is, mert 8 GHz-re azért szükséged van. Ez ma már drágább, mint a HBM2. Most hibába nézed meg a listaárakat, hogy egy GDDR5-ös lapka olcsóbb, utóbbiból minimum nyolc kell, akkor is, ha az így keletkező memóriakapacitást nem használod ki. És akkor ennek a további hátránya a NYÁK, a hűtés, az energiaellátása, ami összevont költségben nem lesz olcsóbb, mint egy interposer. Tehát ezek az árak mind viszonyítottak, mert az egyes memóriákkal a készülő VGA konfigurációja nagyon különbözhet.
    A GDDR6 hosszabb távon olcsóbb lehet, de az elején biztos, hogy nem, mert ugyanúgy ahogy a HBM-nél kellett, itt is kell úgy egy év, mire az árak normalizálódnak, tehát hiába elég 128 bites busz is a GDDR6-tal, négy stack ára magasabb lesz nyolc GDDR5 stacknél. De persze az már előny, hogy a NYÁK egyszerűbb lehet, nem kell arányaiban brutális tápellátás a memóriának, stb., tehát a teljes élettartamra már van rációja a GDDR6-nak, még akkor is, ha az élettartam első felében drágább.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák