Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    Hali

    Igyekeztem kiművelni magam JTS olajfogyasztásból. Bevallom a vontakozó magyar online irodalmon gyorsan túllendültem, mivel tkp. csak két szélsőség létezik, amik közhelyes általánosságokkal igyekeznek alátámasztani a maguk igazát, t.i. a) ez olasz, ez ilyen, ez bírja és ha nem tetszik, vegyél Toyota-t, illetve b) az ilyesmi nem normális, Szerelni! Szerelni! Szerelni! amíg jó nem lesz, mert különben miattad is pusztulnak a jegesmedvék, de ha mégsem, akkor is igénytelen és xar alak vagy. Igen, direkt sarkítok... Pont a kettő közötti, ne adj' Isten: hozzáértők (szerelő, stb.) általi info hiányzik.

    Ezek után nekiálltam a külföldi, főleg angol-szász fórumoknak, és ott elég nagy nyugi uralkodik: igen, eszi, már a TS is ette, egyébként is új kora óta eszi...meg egyébként is, a Maserati is eszi. A JTS-t 1 liter per 1000-1500km-ig csak hümmögik...és különben is: akinek ez nem tűnik fel és 'úgy' jár, az meg is érdemli,mivel aki nem emeli fel hetente legalább minden második hétvégén a motorháztetőt, az csak egy k@cseg (t.i. nem 'petrolhead')- ez utóbbi attitűd azért már kissé rezonál a fentebbi a) ponttal. Igen, még mindig sarkítok.

    Egymás közt publikusan osztanak meg step-by-step DIY leírásokat, videókat, illetve komolyan vehető szakikat.

    Ja, és senki sem pánikol, vagy ép' ellenkezőleg: oktatja ki másikat.

    Amin viszont őszintén meglepődtam az az, hogy a Távol-Keleten is mekkora kultusza van az Alfa-nak (ofc, fajlagosan kisebb, mint Eu-ban): Ausztrália, Szingapúr, India...talán Hong Kong-ból is olvastam v'mit, bár passz. Mindenesetre az lejött, hogy márkaszervizek megvetése univerzális, és mint olyan lokációtól és kultúrától független. :P :))

    A fenti után három, szorosan nem feltétlenül kapcsolódó kérdésem lenne:

    1 - Catrol Edge (?SuperCar?) 10w60 vagy Selenia Racing 10w60? Árban tkp. ugyanaz mindkettő. Esetleg bármi más, pl. Motul?

    2 - Amióta kicserélték a fékeket, azóta erős fékezésnél búg, illetve a kopott fékre jellemző fémes visítás is visszajött; ugyan halkan, de akkor is... 300km után ez még a 'bejáratás" vagy említsem meg, amikor visszanézek?

    3 - Matrica rendszámnál van bármi kritérium a felhelyezést tekintve (a nyílvánvalókat leszámítva)? T.i. a lökhárítón van egy bemélyedés előkészítésnek, de az a jelenleg kötelező EU szabványnál kisebb: illusztráció. Csak úgy tudom feltenni, hogy 3D-s lesz. A matricám már március óta megvan, mert naív voltam és bohó...és mivel idén nem fogok már fényeztetni vagy fóliázni (inkább ez utóbbit preferálom...), így inkább feltenném. Gondolom utána leszedni már nem lehet; viszont ha hitelt adok a lent linkelt közig-ismertetőnek, akkor kb. 20k-ból lehet új garnitúrám. Pótlást már nem tudok kérni, mivel azzal már 4db lenne legyártva, és az már potenciális ikresítés...még úgy is, hogy a fémet le kell adnom bezúzásra ahhoz, hogy a matricát átvehessem. Mer' Itthon Otthon Van! Pff... :W

    Rendszám pótlás/csere

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák