Hirdetés
- OLED TV topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- iPad topik
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
-
kurion
senior tag
Sziasztok,
Téligumi illetve felni vásárlás előtt állok és mivel nem igazan értek hozza olyan kérdésem lenne hogy 4x98 r16 felni van most a kocsin ET45 értékkel. Amiket találtam elérhető áron vsgy 4x100(ez gondolom nem jo hozzá) vagy 4x98 ET34-43 közöttiek. Az ET szám ilyen külőnbség esetén befolyásol valamit? Fiat Linea 1.4 t-jet emotion.
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
rbalint88
addikt
Télire inkább 15"-t vegyél, hogy alufelni vagy acél dísztárcsával az kb mindegy. Télre a több kátyú miatt jobb a ballonosabb gumi. A gumi is olcsóbb lesz és a felni is. Ja és még válaszék is lesz belőle
Értelmes felniket ebben a ritka méretben az olaszautobonto.hu-nál fogsz találni. Drága, de legalább van kínálatuk...
Amúgy azt néztem csodálkozva, hogy az 1.4 t-jethez nem hozza a 15"-t gyári méretnek, csak 16 és 17"-t, szóval ha 15-öst akarnál rakni, azt előtte mindenképp fel kell próbálni. Amúgy meg eléggé buzi gumiméreteket találtak ki a típushoz 16-17"-ban elég ritka mérete van, emiatt drágább is jóval a gumi. Lehet, hogy a 195/55R16 helyett 205/55R16-ot raknék rá, belefér az elfogadható eltérésbe és jóval populárisabb méret.
+1 találat: [link][ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
Ha acél (lemez) felnit szeretnél feltenni, akkor úgy hallottam nem ajánlott a mozgókúpos csavar.
Az ET számról itt egy kis magyarázat
-
j.bravo
addikt
Hölgyek-Urak,
156 2.0 JTS-ben található felső (katalizátor előtti) lambdaszondához van valakinek, vagy fel tud kutatni egy vezetékkiosztást?
ePER szerint a kódja: 46811311 LAMBDA PROBE
Az ennél használt késes csatlakozó állítólag roppant remek, sokan összeforrasztják inkább a vezetékeket, vagy más csatlakozóra cserélik, mert a nálam jelentkező hibajegyeket (hol a szonda jel vezetéke, hol a test, újabban kb mindig az előfűtés szakadását mondja a MES) akár ez is okozhatja.
Ezek valamelyikét azért megjátszanám én is, mielőtt esetleg potyára cseréltetném a szondát.
A vicces hogy a csati egyik oldalán 6 vezeték van, a másikon 5.
Whatever.
-
Vadmeggy
aktív tag
Sziasztok!
Egy 2001 es 16V Puntoval fél éve harcolunk a véletlenszerű gyújtáskimaradással, ami hol eltűnt, hol visszajött. Gázadásnál villog a check engine, majd elmúlik magától, utána egy darab jó, aztán ismét.
Azt vettem észre, hogy esős időben jött elő. Nyáron gond nélkül használtam.
Lassan harmadik szerelőhöz viszem, 2-szer cseréltek rajta trafót, a gyertyák is jók. A probléma még mindig áll.Lassan ott tartok, hogy felgyújtom a gépet . Forgalmin gond nélkül átment, más baja nincs.
Van valami tippetek, hogy mi lehet? Kicsit elegem van a szerelőkből, akik állandóan trafót akarnak cserélni, de nem mérnek semmit hibakódon kívül.
Ismertek olyan szervízt, ahol nem csak észnélkül alkatrészt cserélgetnek, hanem műszert is használnak?Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.
-
kory24
őstag
válasz CharlieDrop #5218 üzenetére
Nemtudom mikor lehetett...
Mennyi idő az átlagosan egy szerelőnél?
És mennyibe kerül kb az olaj+munkadíj?Ha pl csak 1-2 hét múlva tudom ott hagyni a szerelőnél addig használhatom így? (3hete már így használom, semmi furcsa nem tűnt fel fék működésében)
-
molnarpeter
nagyúr
Kormány van a szervó tartályon, a másik a fék (kuplung szokott egyben lenni vele). Szervó hidraulika olaj vagy automatába való, fékfolyadék azért kicsit más, lehet nem is bírnák ki a tömítések. Fékfolyadék mikor volt cserélve? 2 évente kéne azt is, hűtőfolyadékkal egyetemben.
[ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
Szia!
Ez a szervóolaj tartály, Bravo/brava/marea hármason még külön van, Stilonál már egy tartályból megy a fék és a kuplung (elektromos szervós már).
A fékfolyadék tartály tetején van visszajelző plusz gomb, ami nyomkodható(#5221)
Pont az a fékfolyadék (fékpofák jele van rajta), a másik amin a kormány van, az pedig a kormány[ Szerkesztve ]
-
kory24
őstag
Értem, köszi mindenkinek.
Akkor azt nem látom, hogy áll a fék folyadék szintje.
De majd akkor elviszem fékfolyadék cserére hamarosan....És az baj, hogy a szervóolaj a min szint alatt van?
Itthon rá tölthetek?
Ilyet találtam:
Nekem is jó lehet ez a ENEOS Premium ATF DIII olaj?
-
rover45
senior tag
Sziasztok!
Sz@rrágó vagyok, ha nem szeretném megvenni az 5L Selenia olajat kedvezményesen 15ezerért a párom 1,3 Multijet Grande Puntojába?
10-12 ezer KM-enként cseréljük, ragaszkodjak a Seleniahoz, vagy van olyan olcsóbb alternatíva amit bátran használhatok ilyen csereperiódussal?
Illetve, több helyen az 5W-30 C2-t ajánlják hozzá, ez rendben van?
Ki leszek röhögve, de az autó futásteljesítménye csak évi 10-12ezer km.
Köszönöm! -
hroberto
addikt
válasz rover45 #5227 üzenetére
2006-ban szalonba vett Grandém (1.3 Multijet) sosem látott Seleniat. Én is tízezrenként cseréltem benne az olajat, több félét is tettem bele. Természetesen noname olajat sosem. Az autót egy ismerősöm vette meg, ő sem Seleniázik, a motor tökéletes.
A jelenlegi Alfámban is ez a motor van, de ebben sem lesz Selenia. Szvsz nettó baromság egy fajta olajról kijelenteni, hogy csakis ezt szabad bele tenni. Ha az előírásnak megfelelő normális minőségű olajat teszel a kocsiba, és időben cseréled nem lesz bajod emiatt a motorral.Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
j.bravo
addikt
Megoszlanak róla a vélemények; ez a Unixos saját márkás olaj (a tulaj monogramja A.Z.)
Lehet találni posztokat hogy valaki tudni véle hogy a MOL, esetleg a ÖMV állítja elő, és rendben van, mások szerint pedig a begyűjtött fáradtolaj van megszűrve és újrahasznosítva
Az én gépembe is tett az egyik szerelő, mert nem kötöttem a lelkére hogy konkrétan milyet tegyen bele, most lett lecserélve, igazából nem tapasztaltam gondot, de inkább maradok ismertebb gyártók olajainál.Whatever.
-
hroberto
addikt
Egyszer volt ilyen olaj az Alfában, de szerintem nem sokkal drágábban már lehet venni ismert brand által gyártott olajat. Erről az Unix olajról sok minden kering ahogy már mondták is. Mondjuk az Unixos autókban állítólag csak ezt használják. A fene se tudja...
Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
kory24
őstag
válasz molnarpeter #5232 üzenetére
Így vettem az autót, hogy az van benne.
De úgyis tavasszal lesz esedékes az olajcsere.
Akkor érdemes mást választani?Szerelő fogja csinálni.
Ilyenkor vihetem én is, hogy ezt tegye bele vagy pedig nála kell választani a nála elérhetőek közül? -
csabi94
őstag
A 24 éves Fiatba jó volt, de ezt csak utána olvastam végig: [link]
Érdekes sztori, ha jól emlékszem a sokadik oldalon miután kedves Beke Péter elpártol a cégtől, már egészen mást ajánl.Amúgy az A.Z után nekem Mannol jött, és azzal tök szépen, halkan járt a motor, de egy fiatalabb, finomabb szerkezetű motorba azt sem tenném. Elpártoltam az olasz autóktól átmenetileg, és Castrol-t használok.
-
footy
addikt
válasz j.bravo #5239 üzenetére
Castrol, Eneos, Liqui Molly, Selenia.
Probaltam mar tobbet, de kulonbseget nem igazan vettem eszre. A sok fassag, hogy 1literrel kevesebbet fogyaszt az auto meg ilyenek nem tudom honnan jon.
A Mannol ara kedvezo, nemet teszteken jol szerepel,(alacsony hamutartalom, jo kenes) ugyhogy szerintem visszaterek hozza. -
kory24
őstag
Mannol Classic és Defender közt mi a különbség?
Fiat brava 1,2 16v benzines (2000) melyiket inkább?
Ha jól értelmezem, akkor a classic kell nekem?
-
Jakuskacsa
senior tag
Sziasztok! AZ Meisterteile-t én egyszer raktam a bravo hgt-be kb 2000 km után ment is a fenébe belőle. 2000 km alatt megevett belőle 2 litert. Míg a castrolból, vagy selenia-ból 10000 alatt max 0.5-1 litert. Úgyhogy én komolyabb motorokba semmiképp nem ajánlom. Lehet egyedi eset volt, de nekem csak rossz tapasztalatom van vele...
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
viktorhmv
senior tag
Sziasztok!
Kinéztem egy Lancia Delta 1.4 T-Jet Argento benzines autót. Minden igényünknek megfelelne, mind az esztétikum, teljesítmény és fogyasztás terén. Emellett ár/érték arányban is jó választásnak tűnik.
Egyedül a nehézkes Lancia Delta specifikus alkatrész hiány bizonytalanít el. (Egyébként pedig ha jól tudom sok az egyezés a hasonló évjáratú Fiat Bravoval) Ezen kívül pedig az olasz autókra jellemző bosszantó hibák mértékének (izzók, autó rádió stb.) jelentőségét nem tudom megítélni ebben az esetben. (2001-es Fiat Puntóm van jelenleg, tehát ez nem újdonság számomra.) Van valakinek tapasztalat a kérdéses területeken?
A visszajelzést előre is köszönöm!
Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
-
Cartmenn
tag
válasz viktorhmv #5244 üzenetére
A facén is talán egy valakinek van meg az indexen is.Nekem tjet van bravoban azokkal szerintem nincs gond --olajfogyasztás előfordul 1-2deci ezresenként,turbó csere,javítás is volt néhányban 200ezer környékén de nem jellemző ez a hiba--én 270ezernél tartok,és nálam 190ezernél volt turbócsere,de van akinél már 370ezernél tart!!! Kettőstömegű hibáról se halottam még.Szerintem a motor váltó ugyanaz mint a bravokban,de feltételezem sok alkatrész stb ugyanaz.A fétengelyeket könnyen fogyaszthatja--ha terhelés alatt remeg a kocsi eleje az lehet a gond.A klíma nem tudom ugyanaz e,de vásárláskor kipróbálni fúj e mindenfelé kellő erővel hideget-meleget főleg ha digitális azokkal van gond a bravonál,( tönkremegy a végállás érzékelés az állító motorban,és tör egy közdarabot--5állítómotor van,ha gond van velük le kell venni az egész műszerfalat 3-4órás meló a bravo furomon van szakértője ha kell,maga a közdarab nem drága csak a motor lehet 15körül--ez a hiba mindenkinél előjön ) Meg odafigyelni a váltójára hogy csendes legyen mindegyik fokozatban mert a benne levő M32 GM váltó (insignia,alfa 159) csapágyas lehet,ez 4-5embernél fordult elő tán a bravok között.De mint írtam nem tudom minden műszaki dolog hasonló e a két típusban.Én mernék venni ,bár a delta nem tetszik a lényeg figyelni: motor,váltó,féltengely,klíma-fűtés
-
viktorhmv
senior tag
válasz Cartmenn #5245 üzenetére
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a hasznos infókat!
Az esztétikum kérdése nyilván egyén függő
A többi probléma ezek szerint kellő körültekintéssel kiszűrhető. Azonban nem élek álomvilágban. Nem várom el, hogy egy ~160 000 km-t futott használt autóra egyáltalán ne kelljen költeni. Úgy készülök, hogy a megvásárlását követően kb. egy éven belül 300 000 Ft-ból nagyjából rendbe tudom hozatni az időközben felmerülő gondokat. Jó lehet a kalkulációm? (Persze ha nem merül fel semmi akkor csak örülökA Bravo-val közös alkatrészek miatt ezek beszerzésén nem is aggódom, egyedül a Lancia Delta specifikus karosszéria elemek, lámpa stb. alkatrészek miatt vagyok bizonytalan.
Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
-
hroberto
addikt
Ha jól tudom a GM M32 típusú váltójáról van szó ami egy 6 gangos váltó. Gondolom a Punto-ban 5-ös váltó van, úgyhogy kizárásos alapon valószínűleg nem ez van benne.
Viszont az én Mito-mban már lehetséges, mert az hatos és harmadik-negyedik fokozatban "nyíg" is már egy kicsit.Más: tud valaki valamit a 0.9-es Twinair (105LE) motorról? Szemezgetek egy Mito-val amiben ilyen motor van. Csak kissé tartok tőle. Két hengeres, turbós, gondolom kihegyezett motor. A tartóssága kérdéses számomra.
Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen