Hirdetés
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- 3D nyomtatás
- Akciókamerák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
válasz zolnagy #4898 üzenetére
@zolnagy
Én 2007-ben vettem az enyémet, a mai napig megvan, bár ma már főleg az Alfa-t nyúzom.
Ugyanez a motor, t.i. 1.4 8V 57kw, és val'sz'eg a gép többi része is u.a. - nem hiszem, hogy a külcsínen és a kis gizmókon kívül sokat variáltak volna vele ránc-felvarráskor.
Jelenleg ~125k km van benne, ebből 90-100k városban lett belekergetve, főleg É-Buda D-Buda ingázás.
A kopó/fogyó alkatrészeken (akksiból harmadik van benne, féktárcsák egyszer cserélve, betétek 2. vagy 3. garnitúra, gyertyák 2. garnitúra, és komplett vezérlés + vízpumpa egyszer 90k környékén) és olaj- és szűrőcseréken túl a következők fordultak elő:
- főtengely vagy váltó (?) szimmering csere 100k környékén
- kormánykonzol csere 100k környékén - a légzsák jeladó kábele elszakadt és akkor már éltem az alkalommal és tempomatkaros konzol lett helyette
- leömlő "felesztergálása" 100k környékén - a rögzítő csavarok elfáradtak és utána törtek. Ki kellett fúrni őket.
- generátor csere 95k környékén - "kettétört" a ház, állítólag típushiba
- önindító csere szintén 95k környékén - Bendixes lett talán? Működött, csak csúnyán nyekkent indításkor.
- váltóolaj csere
- kormány és váltógomb és váltószoknya bőrőzése 100k környékén - nem pusztán az esztétika miatt, hanem a gyári "bőrkormány" elkezdett hólyagosodni és hámlaniMost fejben nagyságrendileg összeadva 280-300k HUF. Tíz évre nem rossz.
Ami még van, illetve időszerű lenne: fékolaj csere, hűtőfolyadék csere (már évek óta a garázsban áll mindkettő), illetve a jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát és a bal hátsó kilincs huzalozása is, így 30 fok felett (gondolom megnyúlik) csak belülről lehet nyitni az ajtót - miután az utóbbi két dolog szökőévente egyszer tűnik fel, így pont nem érdekelnek...
Városban egyébként a motor-váltó kombó jó: viszonylag rövid fokozatkiosztás és az alul nyomatékos motor miatt kifejezetten kényelmesen lehet vele közlekedni. A fogyasztási átlagom városban 7 liter körül van. Szerintem autópályán 120km/h körül ideális neki, az ~4000 fordulat, és ott fed.comp. szerint 7-8 litert fogyaszt.
Mind városban, mind azon kívül meg lehet érezni az egyébként sem kicsattanó agilitás további romlását, amikor a klímát bekapcsolod. A motor egyébként 2000-es fordulattól 4000-ig lineárisan húz, afelett csak hangosabb lesz, erősebb vagy jobb semmivel sem. Csimbumm-cirkusz sehol sincs.
Olajfogyasztás nincs vagy csak nem tűnik fel; az első pár évben nézegettem, de miután nem volt semmi említésre méltó, így azóta csak annyit teszek, hogy a cserekor visszamaradó fél litert (2,5l megy bele) fél év után beletöltöm...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Két dolgot kihagytam:
- a jobb első rugóból valahol 80k és 100k között letört egy darab, így az első párt cseréltettem
Illetve most már harmadik éve van egy olyan szokása, hogy -10C fok alatt nem indul, legfeljebb hidegindítóval. Hibakód nincs...
Gondoltam vizes tankra, gyújtásra, benzinszivattyúra...passz. Betolni sem lehet. Ellenben inditózásra a hűtőventillátor nekiáll 100%-on pörögni a gyújtás elvételéig. Egy biztos: ha kitolom a napra, akkor általában kb. fél-egy óra után pöcc-röff, de néha nem
Szervizben nem jön elő, természetesen.
Van valakinek bármi ötlete?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
ZsoltG60
aktív tag
Üdv. Fiat Brava 95" 1.4 12V kipufogóhoz milyen és mennyi felfüggesztő gumi kell ? Unix-on néztem de látom több fajta van
Lumia 950XL
-
LZs?!
aktív tag
@Mágus2
Köszi...
Most, hogy említed, lehet, hogy azzal még az első télen még mókoltak is valamit; bár talán csak WD-40 volt.
@zolnagy
Nincs mit.
Én - visszagondolva - egy pillanatig nem bántam meg, hogy megvettem. Néha jobb lett volna valami erősebb vagy nagyobb, de az év maradék ~350 napján kifejezetten jól elvoltam vele mindig...és mióta megvan mellé az Alfa, azóta teljes az összhang. Ma is inkább a GP-vel mentem be a városba, mivel oda sokkal inkább az való, pl. parkolás, furakodás, stb.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
zolnagy
őstag
Megnéztem ma az autót a szalonban. Igaz az egy 7. generációs (vagy mi) Punto volt. azt mondták most már a 8-at gyártják.
Mindenesetre belső térben (anygok, elrendezés) nekem etalon a kategóriájában. Összehasonlítva pl a z új Suzuki Swifttel, ennek sokkal minőségibb a beltere. Igaz dinamikában, meg fogyasztásban az a jobb.Hmm nehéz választás lesz.
Ezt most 3,1 M-ért adják. Nincs további kedvezmény, mert ez is 3,9-ről van akcióban, de csak ezzel az 1,4 8V motorral. Cserébe totál felszerelt. Ebből tényleg nem hiányzik semmi.
Nagyon tetszik, de kisebb fogyasztás, dinamikusabb motor miatt hajlok a Swift felé, figyelembe véve a felhasználást is. De még ezt átgondolom. -
Integrale
veterán
válasz zolnagy #4910 üzenetére
Valami értelmeset is hozzászólva, próbáltad mind a kettőt, és úgy bizonyult dinamikusabbnak a Suzuki?
A Swift nekem is bejön, egy előző generációsat sokat vezettem, valóban dinamikus, pörgős, Puntót ezzel az ellátmánnyal még nem, csak korábbi 1.4-et, nem gondolnám lomhábbnak.
Fogyasztás nem kérdés, azért ez csak egy "régivágású" 8v 1.4, Swift modernebb ilyen szempontból, de egy spritmonitor.de-t megnéznék ezzel kapcsolatban."Bad reklám is reklám too"
-
zolnagy
őstag
válasz Integrale #4911 üzenetére
A Swiftet próbáltam, az tetszett. Ezt is szerettem volna, de csak beleülni tudtam. Jó lett volna összehasonlítani. Hétfőn megyek egy Fabia 1.0 TSI-t tesztvezetni, aztán meglátom. De városba nem gondolnám ideálisnak a TSI-t, bár valószínűleg az fog a legjobban tetszeni....
Köszi a linket, ezt nem ismertem.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz zolnagy #4912 üzenetére
mit jelent a teljes felszereltség? nálam ebben a kategóriában min2, de inkább 4 villanyablak, villanytükör (az se baj, ha becsukja magát motorral), klíma (lehetőleg hőfokszabályzós), ülésfűtés, bőrkormány és váltógomb, tempomat, tolatóradar, normális, min 4+2 hangszórós zene bluetooth kihangosítással. min 4 légzsák, abs, esp ugye kötelező. csodálkoznék, ha ez mind benne lenne ennyi pénzért bármelyikben
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz rbalint88 #4913 üzenetére
Számomra teljes A félkövér van, a dőlt nincs ebben
min2, de inkább 4 villanyablak,
villanytükör (az se baj, ha becsukja magát motorral),
klíma (lehetőleg hőfokszabályzós),
ülésfűtés,
bőrkormány és váltógomb,
tempomat,
tolatóradar,
normális, min 4+2 hangszórós zene
bluetooth kihangosítással.
min 4 légzsák,
abs, espSzóval nem teljes, de egy főleg városi autónál a tempomat pl nem feltétel sztem.
Tolatóradar az tényleg jó dolog. Ülésfűtést én nem szeretem, ezért nekem nem lényeg.Összességében nem is ez a papíron felírt extrák fogtak meg, hanem sokkal minőségibb érzete volt ahogy beültem, mint a Suzukiban. A műszerfal nem kopogós műanyag, a hátsó fejtámlák rendes fejtámlák, nem csak egy dudor, mint a Swiftnél.
Persze tudom, hogy nem ez a lényeg, de ezzel tudja eladni magát a vevőnek.
Technikában valószínűleg jobb a Swift, de a minőségérzet egyértelműen a Puntonál van.[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz molnarpeter #4915 üzenetére
Megnéztem, itt csak csomagban elérhető a tolatóradar 150e-ért, de kapok még hozzá el. hátsó ablakot, kartámaszt, esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantót és tempomatot.
-
rbalint88
addikt
válasz zolnagy #4914 üzenetére
továbbra is azt mondom, hogy végig kell talpalni az összes gyártót, hogy mit adnak ennyi pénzért. illetve nézz szét hasznaltauto.hu-n, ott is vannak új autók/szalon demóautók, elég jó ajánlatokat ki lehet fogni arról nem beszélve, hogy egy ott hirdetett autóra valószínűleg nem kell hónapokat várni. új autót min 3 évre, de inkább tovább érdemes megtartani, olyat vegyél, ami kielégíti minden igényed a lehetőségekhez képest legjobban.
150-et nagyon megér az a csomag
ülésfűtés nem szeretés kérdése. nem kell tojásfőző fokozatra rakni, meg úgy ülni rajta fél órát, de különösen a hölgyeknél nem hátrány, ha nem fáznak fel, de én se szeretek kockára fagyni a kocsiban, ha kint áll télen egy éjszaka. mondjuk az ülésfűtés pótolható dolog, egy gyors felfűtésű változat nagyon hasznos, amíg levakarod a jeget a szélvédőről, kellemesre melegíti az ülést. unokatesóm volvojában nem is kell 3percnél tovább használni, akkor is csak az alacsonyabb fokozaton. mondjuk az északi technika, de szerintem az erősebb fokozatot csak -20fok alatt kell bekapcsolni
[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
válasz zolnagy #4916 üzenetére
@zolnagy
Örülök, hogy tetszik. Anno az 1st gen. 'vasaló' Swift-et én is nézegettem, de szerintem annál 'autósabb' volt a Punto. Nem tudom, hogy a legújabb Swift milyen ahhoz képest.
1.3-as vasalót vezettem egy darabig, az biztosan dinamikusabb a GP-nál, cserében többet evett valamivel; szintén nem tudom, hgy milyen motorral van az új.
itt csak csomagban elérhető a tolatóradar 150e-ért, de kapok még hozzá el. hátsó ablakot, kartámaszt, esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantót és tempomatot.
Szerintem is megéri a csomag; ugyan a Punto jól belátható (pontosabban: érezhető) hátrafele, de a radar kifejezetten hasznos kényelmi eszköz. A tempomat pedig olyan, mint a légkondi: addig nem fontos, amíg nem volt, utána nem lehet meglenni nélküle. Én városban is használom, ha úgy érzem, hogy pár percig nem kell majd a gázzal foglalkozni, pl. lehet haladni a rakparton, körúton, stb. Pályán, országúton, stb. egyenesen imádni fogod, főleg ha órákig úton vagy.
A többi csingilingi meg olyan, amilyen: ha adják, fogadd el. A Punto kartámasz sh*t, de minden jobb, mint a semmi; ha hozzászoksz, utána hiányolni fogod, ha olyan kocsiba ülsz, amiben nincs. Illetve én még olyan autómata ablaktörlővel nem találkoztam, ami ne idegesített volna fel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
senior tag
Selénia Turbo Diesel 10W40 olajról állnék át Mannol 10W40-re egy 2001-es 1.9D motorral szerelt Puntonál. A Mannol Classic és a Mannol Defender közül kellene választani, de nem tudom melyik lenne jobb. A kezelési útmutató szerint ACEA B3/API CD, CF előírásokat kell teljesítenie az olajnak. Ti melyiket választanátok inkább?
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
senior tag
Ha az eddig bevált Merci egy ~25 éves vas, amire a következő szerviznél kb. az eladási árat rá kell költeni, akkor igen, jó ötlet, főleg akkor, ha a Dacia nullkilométeres.
Attól, hogy nincs baj a Selénia olajjal, még nem biztos, hogy a Mannollal lenne.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
nesa
veterán
Inkább úgy gondoltam hogy egy hibátlan merci és egy 28 éves dacia 1300TX.
Világos amit írsz, ha nincs baj a hibátlan mercivel biztos hogy a TX is jó, hiszen mind 2 AUTÓ.
Az 1000+ méteres mélykúti kristály víz meg a talaj víz között próbálj keresni valami kompromisszumot amit te is meginnál és nem csak betont keverni jó.
-
j.bravo
addikt
Mennyit spórolnál az olajváltással? Ez az összeg megéri a (vélt vagy valós) kockázatot?
Vsz a legtöbben úgy vagyunk vele, hogy még ha a kockázat nem is valós, csak azt hisszük, az a pár ezer forint évente nem ér annyit, hogy kevésbé aludjunk jól.kieg.: Mások szerint, ha a gyári előírásokat teljesíti, akkor kb. mindegy.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
senior tag
válasz j.bravo #4924 üzenetére
Sokat, mert 7.500 és 10.000 km futás között szoktam olajat cserélni a használat módja miatt. A kockázatot szvsz. megéri, mert sokan használják a Puntós csoportban is megelégedéssel. Egy olajcsere periódus alatt nem gondolom, hogy gondot tudna okozni, na meg egyébként se hiszem, hogy ha teljesíti a normákat, akkor problémás lenne.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
senior tag
válasz Elektrosokk #4926 üzenetére
Hogy egy csomóan belekössenek, valószínűleg azért. Nem kaptam konstruktív választ, szóval tényleg felesleges volt kérdezni.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
j.bravo
addikt
Én azért próbálkoztam, de mivel nem használtam egyik olajat se, ennél többet nem tudtam segíteni. Próbáltam a többiek véleményét diplomatikusabban megfogalmazni, sajnálom ha a konstruktív hangvétel nem jött át; bocs hogy belepofáztam...
(megpróbálom számszerűsíteni: ha havi szintre lebontva egy ezresnél kevesebbet spórolnék, akkor maradnék a beváltnál, amit amúgy a gépkönyv is ír. De ha pénzt keresek az autóval, és azért megyek ilyen sokat, akkor két ezresnél húznám meg a határt).[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
-
csabi94
őstag
Nekem öreg autóm van, és nem használtam még márkás, jó olajat (másfél éve vagyok csak autótulaj), viszont az Unix által tákolt A. Z Meisterteile olajat (amit a szerelőm ajánlott, mert unixos) az általad is linkelt egyszerű Mannol olajra cseréltem, és az alapjárat sokkal halkabb lett, az autó gyönyörűen teszi a dolgát, a nívón 4-5 ezer km után én (laikusként) szépnek látom az olajat, és kevesebbet kell rátölteni, mint előtte, tehát kevésbé eszi a kocsi az olajat (10w40 ment bele). Hogy ez jó, vagy nem jó, nem tudom. Az biztos, hogy 8-10 ezrenként cserélem úgyis az olajat, úgyhogy nem különösebben foglalkoztat, hogy hosszútávon mennyire bírja az olaj a gyűrődést, illetve az autóm a 150 ezer Ft-os kategóriát képviseli, 3-4 évre tervezek vele max, ezért nincs nagy kockázat.
-
Termi16
őstag
Sziasztok!
Az létezik, hogy az 1.4 TJET-es Fiat Lineahoz csak és kizárólag gyári kipufogódob létezik 110k-ért?
Eladás előtt kicsit ki akarom pofozni a gépet és a szerelő szerint a mostani dobban max 1-2 év van még, aztán lyukad. Azt mondta megnézte az összes 1.4 TJET-es motorral szerelt kocsit de egyiké sem kompatibilis.
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
zoo8800
veterán
válasz Termi16 #4932 üzenetére
Index fórumon kerítettek valahonnan utángyártottat, de a szokásos magyar nagykerekben tényleg nincs.
Storno, neked Linea van, és nem Bravo.Lassan nekem is esedékes lesz a kipuff szerviz, én inkább megjavíttatom majd, amíg lehet. Lemezből hajtogatnak rá palástot.
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Patrick
addikt
Ma meló után este elmentem tankolni, már majdnem végeztem a tankolással, amikor is, egyszer csak, az első lámpák világításáról felismerhető autó kanyarodott be a benzinkútra. Kikerekedtek a szemeim és csak néztem és néztem a halkan guruló autót... Nem hittem el... mondom, ne, neee ba**meg, ez egy Giulia!!!
Ahogy egyre közelebb és közelebb jött a sötétből a benzinkút fénye alá, egyre jobban körvonalazódott az autó. Hófehér színben, elgurult a parkolóig és ott megállt. Gyorsan végeztem a tankolással, mondom elkapom a tulajt az fix.
Bementem fizettem, mentem ki, csávó jött velem szembe, nem tudtam, hogy magyar vagy osztrák, mert oldalról nem láttam a rendszámtáblát, szemből meg elvakított a DÖG! Mondtam neki Hy! Erre ő: Helló. Jól van mondom, akkor eddig jó... bement vett egy energiaitalt, aztán kijött.
Addig én körbejártam az autót, szemügyre vettem, s bár pirosban tetszik a legjobban (vagy monzapiros) és abban a színben is akarom majd megvenni, de ez a fehér is nagyon jól áll a Giulia-nak. Arra jutottam, hogy ez egy dög. Egy mocskos kis dög. Láttam millió képet és videót róla, de élőben, teljesen más. Egyszerűen ez jutott róla eszembe, ahogy leguggoltam az autó elé és megnéztem milyen elölről, majd hátulról, ez az autó egy mocskos kis perverz olasz dög. Azok az idomok, ívek, kanyarulatok, áhh... Nagyon dögös!
Megnéztem belülről, végigtapogattam az üléseket, a kárpitot, a kormányt, mindent és nagyon jó minőséget éreztem így tapintásra. És az a hang, amikor elindította, az a halk morajlás, pedig 2.2-es dízelről van szó, 8,5-ért vette, 500 km volt benne. Pirosat akart ő is, de azt pont el volt adva, aztán mégse, tök mindegy. Ahhoz képest, hogy dízel volt, elég jó volt a hangja, ahogy a csávó kigyorsított a parkolóból... Ő az első a városban, akinek Giulia-ja van és imádja. Én benzinest veszek majd.Na ennyi a történet.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
SPeti1984
senior tag
Párommal ősszel szeretnénk venni egy 2. autót napi 80kmes ingazasra plusz neki könnyű parkolásra. Amiket emiatt néztünk az a Fiat Stilo 1.2, Fiat Punto 1.2 és az Alfa 147 1.6 105le. Mindegyik 5 ajtós.Melyik megbízható ezek közül? Stilo 1.6 volt mar nekem 2002 és de mindig valamit kiírt az idegesítettert végülis hiba meg nem volt.
-
rbalint88
addikt
válasz SPeti1984 #4939 üzenetére
Punto2-nel csak a rozsda es a city szervo nyugje amirol tudok, nem tudom a 2B valtozott-e ilyen teren. Amugy 800-1M kozott egesz ertelmes tjet grandekat talalni mar, lehet megeri ezt a felarat, ha hosszabb idore tervezitek a kocsit.
147-et tobb szemontbol sem ajanlom. Sokat eszik, nagy a fordulokore, tud rozsdasodni, dragabb a futomuve. Nyilvan jobb a belter meg a vezetesi elmeny, de erezhetoen dragabb a fenntartasa egy puntohoz kepest es ha ezek nem szempontok, akkor csak felesleges penzkidobas.
Stilo helyett meg grandet vennek inkabb. -
csabi94
őstag
Sziasztok!
A drága Temprámnak így műszaki előtt 2 hónappal elkezdett a bal eleje is zörögni. A jobb eleje már egy ideje ad ki ilyen hangokat, gyaníthatóan a lengéscsillapító. Műszaki 2 hónap múlva, a motor jól van, a fék gyenge, az eleje zörög, a váltó nehezen veszi az egyest (kopás), kipufogó kicsit kifúj. Jövő hónapban meglesz benne ténylegesen a 400.000, és idén 25 éves. Ha működne benne a klíma, kérdés nélkül állnék neki egy teljes futóműfelújításnak (lengőkarok, szilentek, lengéscsillapítók), de azt hiszem, hogy ennyit nem érdemes rá költeni már, akármennyire is szeretem.
A nagy 156 szerelem után eldöntöttem, hogy nem veszek elhamarkodottan autót, és marad a biztos Fiat, de most egyre inkább azon az állásponton vagyok, hogy egy szintén öreg, de jó állapotú olasz autó kell. Ezeket néztem:
Alfa 155 (2.0 TS)
Alfa 156 (csakis 1.9 JTD)
Grande Punto (1.3 JTD, 16 szelep)
Lancia Lybra (1.8 LX, vagy 1.9 JTD)Használat: évi 12-15 ezer km, 80-20% országút-város arányban. 156-ból csak dízelt vennék, de egy megbízható benzines közelebb áll a szívemhez.
Kérdezném a nálam okosabbaktól, hogy mi a véleményetek, van-e értelme a Fiatot javítgatni, vagy érdemes lenne beszámíttatni egy jobb autóba?
-
Arni9010
aktív tag
válasz csabi94 #4942 üzenetére
Szia!
Az autó csere szerintem leginkább a pénztárcád kérdése, nincs igazán egy súlyban a két lehetőség
A Grande Punto kapcsán az 1,3 JTD-t nem igazán javaslom, rengeteg probléma van velük
Illetve a 156-nál vedd számításba az alumínium lengőkarokat (nagyon nem olcsó)
A benzines blokkokat nem ismerem, az 1,9 JTD elég problémamentes.Szerk:
Integrale kolléga jól összefoglalta a dolgot, annyival egészíteném ki hogy benzinesből 16V-t javaslom, az 1,4 8V-vel van tapasztalatom, hát iszonyat lomha[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4942 üzenetére
Ha Lybrából és 155-ből bevállalod a benzinest, akkor 156-ból miért nem? Ugyan azok a motorok (Lybra 1.8 egy butított Alfa motor, TS nélkül).
Más: Igaz, hogy a Tempra öreg, és kell rá költeni, de én csak akkor cserélném, ha fiatalítás lenne a cél, nem pedig a költés elkerülése. Ne gondold azt, hogy az új szerzeményre nem kell majd költeni, főleg a kínálat alján levőkre, pláne otthon.
Olcsón hozzá lehet jutni ezekhez, de a fenntartása (nem csak meghibásodások miatt, hanem kopó alkatrészeket tekintve is) arányaiban drága, ezért sokan nem költenek rá (pontosan amiért te is szeretnéd cserélni a Temprát).
Sok leharcolt és lelakott példánnyal fogsz találkozni, Lybrából szinte lehetetlen kifogni egy normális példányt, a kínálat sem nagy sajnos.
Én a helyedben lőnék egy GP és nem JTD-vel, hanem 1.2, 1.4 benzinessel, (esetleg Stilo, de nincs akkora különbség a kettő között árban.) Nagyon jó az a JTD, családban van több is, de mind újonnan vásárolt, olajat 10e-ként cserélve, használtként nem merném bevállalni.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
SPeti1984
senior tag
És Punto 2-nél az 1.2; 1.2 16V, 1.3 jtd 69le kivitelek közül melyiket ajánlanátok? Utóbbi kettő elég ritka. Ezek a motorok mennyire hajlamosak enni az olajat? A dízel mennyire megbízható vagy mivel 14 éves autókról van szó így mondhatni a dízel pénztemető?
-
Arni9010
aktív tag
válasz SPeti1984 #4945 üzenetére
Az 1,2 16V motor elég jól megy, az volt a családban 2db is
A 8V-vel sajnos nincs tapasztalatom, de ha hasonlóan megy mint a Linea 1,4 8V, akkor én eret vágnék
(Mindig dízeleim voltak, most Stilo 1,9 JTD 8V 115HP van, és ahhoz képest a Lineát vezetni összehasonlíthatatlan Nagypapámnak megfelel az 1,4 8V )Az 1,3 JTD egy konstukciós hibahegy Egy bontós ismerősöm azt mondta, hogy nem tud annyi blokkot hozni, hogy mindig legyen nála. Oldal közepén felsorolnak pár hibát.
Amikről hallottam: Szakad a lánc, csökken a kompresszió, a szívócsőben egyes típusoknál télen lecsapódik a pára és a megfagyott jéggolyók széttörik a turbót indításkor, ha sebességben marad, állás közben elugorhat a vezérlés és indításkor görbülnek a szelepek, a Pandákban olyan a légszűrő, hogy ha elvetemedik a háza belefolyik az esővíz, emiatt görbülnek a hajtókarok, stb[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
válasz SPeti1984 #4945 üzenetére
@SPeti1984
Punto 2/B-m volt, 1.2 8v.
Tény és való. hogy nem egy spuri gép, de nem lomha. Városban elkaristól 6 liter környékén (nem 6-7, hanem 6 körül tetőzik), a konstrukció pedig a minden Punto generáción átívelő FIRE éppen aktuális ráncfelvarrása. Az érdemi utazója 100-110 km/h.
Nálam hozzáértőbbek biztos korrigálnak, ha tévednék, de a 8v variációk nem igazán eszik az olajat, ha csak az előző tulajok nem akarták mind a 60 táltost folyamatosan kipörgetni belőle. A 16v már inkább lutri a valószínűsíthetően lezserebb használat miatt. Egyébként egy marék babból lehet szervizeltetni, illetve karbantartani őket, amennyiben nincs valami akut hibája.
@csabi94
+1 Integrale levezetésére.
A listádról a GP kivételével mindegyik egy külön bejáratú kulcs Pandóra szelencéjéhez.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
kurion
senior tag
Sziasztok,
Jelenleg auto vásárlás előtt vagyok mondhatni a finishben, az összeg 1,4 millió típusból pedig két autót néztem ki.
Fiat Bravo 2007 1.4 benzin 90 ló (1.4 t-jet is jo lenne csak nem igazan van ebben az árban)
Fiat Linea 1.4 t-jet benzin 120 lóVégülis elvárásaim vannak vele kapcsolatban:
-klíma (főleg digitális két zónás de a manuális is jó de akkor minden más feltétel teljesüljön)
-tempomat
-tolatóradar (párom fontosnak tartja mert van szitu amikor jól jön)Nagy pakoló tér kell és ha hétvégén kitalalom hogy egy országot átutazzak ne kelljen a kocsin aggódni amugy meg van hogy napi 3km mennék vele csak a bevásárlás végett.
Javaslat vélemény? Ki mit és miért?
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen