Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz arty #8600 üzenetére

    Forzában ahol van 160 autó, DLC-kel közel 200, hidd el hogy nem nincsenek ott a fizikák olyan szinten lemodellezve, mint egy pl: rfactor-ban ahol egy mod készítői egyetlen autót csinálnak. Akkora tételben ez lehetetlen.

    Ettől függetlenül a forza egy iszonyatosan jó játék, 3-at rengeteget játszottam az összes versenyt végig játszottam benne. Kedvenc kocsim R34 Skyline motorral szerelt Datsun volt, ami a le mans pályán az egyenesben majdnem verte a Veyront. Vérzik a szívem, hogy a 4-el nem tudtam játszani, mert nem akartam újra kiüttetni a gépet. Inkább vettem egy kormányt pc-hez. Forzában semmi segédlettel könnyedén nyertem a versenyeket(joyal), rfactorban küzdök még, mert egy apró hibát kegyetlenül megtorol.

    Ez csak a magán véleményem, nem mérvadó ám! :D

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • arty

    veterán

    válasz Tecsa #8601 üzenetére

    500 az a 160 ;-) egyrészt jogos, hogy egy kocsira kevesebb idő jut, ám azt a "keveset" legalább valódi adatok alapján, esetenként beleülve, kipróbálva állítják be, sokszor a valódi hangját rögzítik a kocsinak, stb. az biztos, hogy rfactorra vannak jó modok, csak ugye nincs mit csinálni velük (én nem multizok szinte soha, nekem singleplayer content kell, autóvásárlással, bajnokságokkal, stb). nekem pécén még mindig a gtlegends A szim, hiszen ott tudom élvezettel használni a H váltót is és van rendes "karrier".

    forzában, 0 segédlettel, hardon azért megnézném azt a bűvészkedést, amivel te "könnyedén" nyertél... de biztos így volt, ha mondod ;) sajnálhatod, hogy a forza4-re nem áldoztál, nagyon sokat fejlődött terhelésváltásban, gumifizikában, hangokban és persze grafikában is. ami tragédia, hogy nincs igazán jó kormány forzához :( csessze meg a logitech, hogy a g27-e nem xbox kompatibilis, meg h egyáltalán, semmihez nem vesznek licenszet :( g25 után azt reméltem nem hagyják ki a ziccert, erre megtették :( lehet szenvedni a fanateccel ... :( madcatz, thrustmaster gagyijait meg végképp hagyjuk :( :(

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • zolee5016

    őstag

    Megint én...vok Srácok Helpet kérnék miért van az hogy a kalibrálás beállitás után(logi profiler) a game-n belüli beállitások után(grid) a kormi egyenesbe berángat,ki akar mászni a kezemből! Kanyarokban simán precizen a kivánalmaimnak megfelelő erővel,íven fordul,csak egyenes ne lenne.Úgy viselkedik mintha rázókőből állna a pálya? egy kis infó a beállitásokról:profilerbe LINK
    A játékon belül erő 40%, súly 40%, effektek ereje 30% ,holtjáték 5 % egyenletesség +10 (max)érzékenység 80%,kormánykitérés 80%
    Valamint arra nem jöttem rá mit és hogyan kell állitani a 2.profiler képen lévő wiew- switch be?

    [ Szerkesztve ]

    Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8602 üzenetére

    Az rFactor-ozást szívesen megnézném egy 6-8 évestől, viszont a két konzolos játékot nagyrészt gyerekek játsszák, mivel nekik készült. Véleményem szerint, ha az említett játékhoz olyan hatalmas vezetési tudás kellene, akkor nem lenne ennyire népszerű. A 9 éves fiam is jól vezet a GT-ben, de azért a kocsimat nem adnám oda neki vezetni egyenlőre. Például egy DIRT-öt játszva hajlandók az emberek elhinni, hogy annyira jól tudnak forgatni egy 400 lóerős rally autót mint maga Ken Block,sőt sokkal jobban. De ha utánaolvasunk egy kicsit, akkor hamar rájövünk, hogy ez csak szemfényvesztés, mert valójában a gép csinálja helyettünk, megtartva az illúziót. Erre nagyon jó példa egy tárgy körüli forgás, ahol mihelyst elérünk egy láthatatlan vonalat, a gép megtartva nálunk az irányítást, folyamatosan korrigálja a mozdulatainkat. De ugyanez érvényes a driftelésre is. Ezek a gép általi korrekciók általában megmaradnak láthatatlanul kikapcsolt segítség nélkül is, igaz kisebb mértékben, mert hard fokozaton is nyerni kell a továbblépéshez, és a jutalmak feloldásához, különben hamar a fiók mélyére kerülne.
    Továbbá az említett gumikopástól még nem lesz szimulátor a GT és a FORZA. Véleményem szerint a kopásnak kevés köze van a vezetési stílushoz (és az igazi gumikopáshoz), inkább csak így nehezítik a játékot, hogy azért annyira ne legyen könnyű nyerni, főleg erős fokozaton. Ez még mindig ésszerűbb, mint a Shift 2-ben a Superman A.I., amely egy körön belül lekörözné a világ legjobb pilótáit is, hihetetlenül megcsúfolva a fizika törvényeit.
    Az élethű hangok azért annyira nem forradalmiak, mert egy valamirevaló játékban ez alap.
    Még egyszer hangsúlyozom, én nem e két játék ellen beszélek, mert az vétek lenne, mivel hatalmas munka van bennük, és fenomenális mind a kettő, valójában példaértékű. Sőt véleményem szerint e két játéksorozat nélkül kevésbé lenne népszerű mind a két konzol, mert sokat lendít rajta mind a kettő, de ezektől még nem szimulátorok.

    Egyébként nem értem miért vagy ennyire ellenséges a Fanatec és a Thrustmaster kormányai iránt (illetve a Fanatec iránti ellenszenvedet még megértem valamennyire). Az pedig, hogy a Thrustmasterst gagyinak titulálod, elég erős kifejezés. Nem tudom használtad-e a Thrustmaster kormányit, de gondolom nem, csak pár fórumozó véleménye alapján ítélkezel. Azért a Thrustmaster letett az asztalra pár komolyabb kormányt, és több mint egy évtizede gyártanak kormányokat, amik közül jó pár a mai napig működőképes. Ugyanez érvényes a Fanatec-re is. Azt azért szögezzük le, hogy nem a Logitech találta ki a játék kormányt, és messze nem ők gyártják a legjobbat a piacon. Pár modelljüket kivéve a többi (a szavaiddal élve) elég gagyi. Jelenleg a picon lévő nem professzionális kormányok közül a Thrusztmaster és a Fanatec gyártja a csúcsot, és ezek mellet egy G25/G27 labdába sem rúghat.
    Elektroműszerész a szakmám, és nagyon jól tudom, hogy bármilyen csúcstechnológia is csődöt mondhat, tehát a meghibásodás nem egyedüli mérvadó tényező. A Logitech a népszerűségét legfőképpen a kiváló supportnak köszönheti, ami valójában egy nagyon jó marketing fogás. Csak hát az 50%-os kuponok, csakis az ő web shopjukba érvényesíthetőek, ahol majdnem dupla annyiba kerül minden mint máshol, legalábbis mostanában ez a módi náluk. Őszintén, azért ez nem a vásárlónak kedvez a legjobban.
    Ezzel nem leminősíteni akarom a Logitec-et, én is javasolni szoktam ismerősöknek, de ettől még léteznek más, jó márkák is. Azt se felejtsük el, hogy azért a Logitec-nél is gyakran előfordulnak tervezési, és egyéb hibák, de ettől még jó márka.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • neilszab

    őstag

    válasz arty #8602 üzenetére

    Most ért véget csütörtökön a GT Legends bajnokság és 1 héten belül kiírásra kerül a nyári nyílt kupa. Ha van kedved kipróbálni magad akkor szívesen látunk! ;)

    Elég komoly a mezőny, én amióta elkezdtem online versenyezni, azóta nem tud lekötni single palyer, teljesen más dimenzió/élmény jól felkészült hús-vér emberek ellen menni. :K

    Kedvcsinálónak itt az egyik futamunk vidije: HGTLM7 - Sebring

    [ Szerkesztve ]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8604 üzenetére

    "Az rFactor-ozást szívesen megnézném egy 6-8 évestől,"

    Ha elég idős lesz a lányom, szívesen megmutatom. Ezt amúgy nem olvastad: "ha úgy (segítségek) állítom be" ? A legárkádabb árkádok szintjére butitható bármelyik isi engines cucc, amit egy gyerek is könnyen elvezet. Szerinted nem?

    "viszont a két konzolos játékot nagyrészt gyerekek játsszák, mivel nekik készült. "

    Miért érzem, hogy valójában fogalmad sincs, csak valamiért kedved szottyant belerúgni a "konzolba"? Elárulom: nem gyerekek játsszák a gétét és a forzát általában, mivel számukra dögunalom. Egy gyermek "akcióra" vágyik, nem 8 monoton körre Suzukában. Bár mindkettő az ő képességeikhez is beállítható, a segítségeket nem kötelező használni.

    "Például egy DIRT-öt játszva hajlandók az emberek elhinni, hogy annyira jól tudnak forgatni egy 400 lóerős rally autót mint maga Ken Block,sőt sokkal jobban."

    Bezzeg aki rfactorban (vagy bármilyen, szerinted szimulátornak nevezettben) tud menni, az a valóságban is tud? :) Ha pedig szerinted sem így van - mert nyilván semmi köze a kettőnek egymáshoz, jól írtad: illúzió a "vezetés" - akkor miért kellett ezt felhozni? Ha játékban síelővel megyek, attól még nem gondolom, hogy tudok síelni.

    Attól érzed jobban magad, ha leosztod a kevésbé élethű nehéz "szimulátorokat"? :)

    Valóban nem a gumikopástól lesz szimulátor az említett két játék, de ez az "apróság" is hozzájárul, hogy valóságosabbnak hasson. Az én esetemben pl. vezetési stíluson múlik minden: ha gyötröm az autót, nem forudlok szépen íveken, megcsúszok, kockára fékezem a kerekeket, a gumik hamarabb elkopnak, kevésbé fognak tapadni. A valóságban vajon miért szoktak kereket cserélni az autókon (hosszabb) verseny közben? Szerinted nem ezt próbálják a szimekben is visszaadni?

    "Az élethű hangok azért annyira nem forradalmiak, mert egy valamirevaló játékban ez alap."

    Ha akkora alap, miért nincs igazi jó hang az lfsben, az rfactorban? Szerintem több játékban gyenge a hang, mint amennyiben igazán jó. Pl a leszólt Shift2 ebben igencsak az élen van.

    Ha a gt és a forza nem szimulátor, akkor micsoda? Egyáltalán, szerinted mi a szimulátor? Mely játékok érdemlik ki szerinted a szimulátor titulust és miért?

    ---

    Fanatec - ismerjük a garanciális ügyintézésüket, javulnak, de mégse egy logitech. Meg egyáltalán, brutális a meghibásodási arány, sajnos. Ráadásul sokszor több típust is érintő szériahibák vannak. Mesélhetnék az új firmware-ről is, amivel immár pécén és xboxon jó a kormány, ps3-on eközben használhatatlan lett... (persze, beta FW, oké, csak a korábbi elég régi és az pedig pécén bugzik az én kormányom esetén). Nem az a gondom velük, hogy nekem tönkrement, hiszen volt momo-m is, annak klaszikus pedál-hibájával.

    Thrustmaster - szerintem félreértettél, én konkrétan az xboxal is kompatibilis ajánlatukról írtam földbedöngölően. Az egy iszonyat gagyi cucc, a komolyabb modelljük viszont sajnos nem xbox kompatibilis (megintcsak nem értem miért).

    Minden kormánynál az ár-teljesítmény számít. Lehet, hogy a Logitech G27 nem éri el az 500rs-t, de kevesebb, mint feleannyiért ez aligha elvárható. Viszont a Fanatec CSR kb G27 árában van (sőt...), de attól minőségben jelentősen elmarad. Az már csak az én tragédiám, hogy sajnos a Logitech produktuma nem működik xboxon, míg a fanatec igen.

    ---

    neilszab: kedves tőled, hogy meginvitálsz, sajnos elég hektikus, hogy mikor van időm körözni, ráadásul ahogy írtam nem is vagyok valami nagy tehetség, nem tudok egyenletesen jól menni sok-sok körön át, csak veszélyeztetném a Ti jó szórakozásotok :)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • N€T0X|N

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz arty #8606 üzenetére

    Bezzeg aki rfactorban (vagy bármilyen, szerinted szimulátornak nevezettben) tud menni, az a valóságban is tud?

    Mielőtt ezt nagyon tovább fejtegetnéd két biztosan számodra is ismert neved írnék: Michelisz Norbi és Wéber Gábor. Ők honnan is kerültek az igazi versenyzés világába? Na erről ennyit. :U

    Sent from my keyBoard

  • N€T0X|N

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz zolee5016 #8603 üzenetére

    Ezt a rángatást nekem is csinálta még az EX... az első hsz-ben linkelt kormány kalauz cikkben erről többet is találsz. Kicsit játszani kell az ffb beállításokkal a profilerben és ingame. Mondjuk én GRID-ben ezt nem tudtam anno 100%-ig kiküszöbölni, de azért lehet rajta javítani...

    Sent from my keyBoard

  • szacsee

    nagyúr

    válasz zolee5016 #8603 üzenetére

    Beállításokkal kell trükközni, ahogy fentebb is írták felettem.
    Spring, Damper és Centering Spring 0-n van akkor is csinálja?
    Sokan ezeket az erőket egyáltalán nem használják.
    Centerbe húzást feleslegesnek tartom, azt nem használom, driftnél Grid-be lehet kell, ha gyorsan középre akarod húzatni a kormányt, de akkor nagy az ellenállása ha kanyar előtt rá akarod húzni gyorsan az ívre.
    Spring és Damperrel érdemes próbálkozni, ha nem is 0-ra téve, de közel 0-hoz kell állítani.
    Nagy erőket használva pl nem tudtam normálisan ellenkormányozni a kocsit, mert az FFB ereje miatt nem tudtam gyorsan és pontosan belőni meddig is tekerjem. Race-nál pl a mostani beállításaimmal nagy sebességnél véletlenszerű hintáztatást csinál a kormány, de ez csak a race jellemzője, így akarja gondolom az út egyenetlenségeit szimulálni. Iracingben nincs ilyen, ott csak ha úthibára mész akkor érzed a kormányon ezt.
    Griddel rég játszottam, FFB lyuk miatt az Overall effects strength 109%-on van nálam, a többi pedig így:
    Spring: 0%
    Damper: 66%
    Centering Spring: engedélyezve, de 0%-ra állítva.
    Race 07-nél Dampert még lejjebb veszem, kb 20% vagy alá.

    Viszont nekem is lenne egy kérdésem a komolyabb kormánnyal rendelkezőkhöz.
    Kb 4-5 éves DFP-m van, viszont sok gondom akad a féktávval. Már megszoktam a valóságból, hogy a láb nyomóerejét figyelem, nem a pedál benyomás milyenségét.
    Emiatt beszereztem egy G25-ös pedálszettet, hátha jobb mint a DFP pedálja. Hát nem kicsit. :)) Igaz most csak összetákoltam a kormánnyal, de azt érzem, hogy a gázt precízebben és gyorsabban tudom adagolni, illetve a féket is (DFP-ben squash volt, ebben még semmi). Később idővel vagy saját készítésű moddal menne bele egy Load Cell, vagy PTRacing, viszont nem nagyon elérhető az utóbbi.
    Egyenlőre kuplung miatt is jó lenne elektronika hozzá. Viszont ugyanaz majdnem a PT vezérlőelektronikája , mint a Leo Bodnar féle Load cell erősítős Joystik controller.
    PT-t venném, ha tudnám, hogy 1-2 hónapon belűl lesz, de alkatrészhiánnyal küzd a készítő saját elmondása szerint. Leo Bodnar féle cuccos kicsit drágább mint a PT-ben levő elektronika, de elvileg hamarabb ideérne és több mindent tud. H-Shiftert is meg tudnám hajtani vele elvileg és a 3 pedált, no meg még pár potit, nyomógombot... illetve load cell ráköthető. Milyen load cell-t ajánlatok, ami esetleg itthon is beszerezhető és nem horror áron van? ~9K körül láttam egy internetes áruház oldalán + pk. Alsó nyomásponti súlyhatárt nem adták meg, gondolom így méri az 1-2 grammos erőket is... nem csak a kilógramm felettieket.
    Válaszokat köszönöm előre is.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee5016

    őstag

    válasz szacsee #8609 üzenetére

    N€T0X|N és szacsee :R

    Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8606 üzenetére

    Rosszul látod a dolgokat, és szerintem nem olvastad el minden leírt soromat. Nekem nem szottyant kedvem belerúgni a konzolokba,sem a két említett játékba, sőt semmilyen negatív kritikával nem illettem. Egyetlen dolgot írtam azt, hogy ezek nem szimulátorok. Azt is elhiheted, hogy rengeteg gyerek játszik vele, mert nincs még egy ilyen játék egyik platformra sem, amiben ennyi pálya és autó van.

    Az rFactoros dologra már megkaptad a választ N€T0X|N-tó. igen aki jól forgatja az autó kormányát egy szimulátorban, az a valós életben is jól vezet. Sajnos még egyetlen versenyzőről sem halottam, akit a GT-ből, vagy a FORZA-ból fedeztek volna fel. Ellentétben a PC-s szimulátorokból jó párat, nem csak Magyarországon, és nem csak az rFactorból.

    Az élethű hangokat nem a szimulátorokra értettem, és rossz hasonlatot hoztál fel az rFactorral és az lfssel, mert ezek nem mai motorra épülnek. Ami miatt leszóltam a Shift-tet, az szerintem jogos, ez nem csupán az én véleményem,. Ettől függetlenűl mind a két része megvan, és szoktam vele tolni is néha, de ez sem szimulátor.

    Azt, hogy mi a GT és a Forza, ezt már kifejtettem, az pedig, hogy mit tartok szimulátornak, nagy vonalakban te is megemlítetted.

    Szerintem a Logitech-es dolgot is félreérted, tényleg egy nagyon jó ár/érték arányú kormány, de nem hibátlan. Rengeteg probléma fordul elő vele, és csakis a kiváló supportnak köszönheti, hogy még nem átkozták ki, mint a Fanatec-et. Probléma szokott lenni a csapágyházzal, a motorokkal, és az elektronikával is. Van jó pár embert, aki jó bizniszt csinál rossz G25-ös kormányok megvételével, és alkatrészenkénti eladásával.
    Ismerek pár embert akinek van Fanatec kormánya, és hidd el jól működik. Van köztük olyan is, akinek CSR-je van, és nem cserélné le G25/G27-re. A CSR semmivel sincs silányabb anyagokból összerakva, mint egy Logitech G25/G27. A kálváriád a CSR-el elég szomorú, de ez szerintem nem általános. Egyébként olvastam az írásaidat ezzel kapcsolatban, ha gondolod PM-ben esetleg tudok segíteni, ha a Fanatec nem akar.

    Lehet, hogy rosszul érzem, de mintha kicsit ellenséges hangnemben írnál felém, pedig szerintem erre nem adtam okot. Ha mégis úgy éreznéd, hogy kioktató, vagy ellenséges lenne bármelyik hozzászólásom, akkor elnézést kérek tőled, nem állt szándékomban. Általában próbálok segíteni itt az embereknek, főleg hardveres hibákban, és sikerült is nem egy esetben.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • arty

    veterán

    válasz N€T0X|N #8607 üzenetére

    Linkeljem a gt akadémiás gyereket, aki szintén versenysorozatban megy?

    Ismered a mondást, hogy egy fecske nem csinál nyarat? ;)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8611 üzenetére

    Lehet, hogy nem szántszándékkal szóltad le, de ez a sor azért szvsz elég beszédes:
    "a két konzolos játékot nagyrészt gyerekek játsszák,"
    Mintha gyermekjáték lenne, hiszen annyira egyszerű... nem az és nagyrészt nem gyerekek játsszák. Kb az összes ismerősöm huszon-harmincéves, aki forzázik, gétézik. Ha ismerősök gyermekeiből indulok ki (az enyém még nem elég idős), ők inkább a könnyedebb, változatosabb autósokkal mennek, semmint a két szimulátorral, sok pálya ide, sok kocsi oda.

    A két játék szimulátor, hiszen az autóversenyzést szimulálja, nem látok egyik esetén sem kizáró tényezőt... vezetek autót 16 éve, gokartoztam is eleget, ahoz hogy ezt kimondhassam. (Vagy van valahol valami definicio arra, hogy mi az a szimulátor? mindegy mennyire nincs semmihez köze, vérezzen bár ezer sebből, de ha kellően NEHÉZ, akkor szim? ;) ). Tényleg érdekelne, mi vezet rá, hogy azt mondd, hogy ezek nem szimulátorok, míg amazok igen.

    "rossz hasonlatot hoztál fel az rFactorral és az lfssel, mert ezek nem mai motorra épülnek." - mondanál pár friss, jó példát? Iracinget tudom, azt nem kell megemlíteni ;)

    Shift a hangján kívül egyébként tényleg egy vicc, hiszen a legfontosabb területen, a fizikában, az autóvezetés érzetben iszonyat fals, "drift-szim" ;)

    "Az rFactoros dologra már megkaptad a választ N€T0X|N-tó. igen aki jól forgatja az autó kormányát egy szimulátorban, az a valós életben is jól vezet. Sajnos még egyetlen versenyzőről sem halottam, akit a GT-ből, vagy a FORZA-ból fedeztek volna fel. Ellentétben a PC-s szimulátorokból jó párat, nem csak Magyarországon, és nem csak az rFactorból."

    Parancsolj egy gétés történet. Forza communityt annyira nem követem bevallom, ha volt is ilyen versenyző, nem lett annyira promózva. Utánanézni pedig lusta vagyok... hogy Te ezekről szintén nem tudsz, nem véletlen, hiszen nem érdekel a két - szerinted - gyermekjáték (és világa).

    ---

    CSR-em a Fanatec végül kicserélte, de mivel ez 1:1 ugyanabból a szériából jött, vannak kételyeim, vajon meddig bírja majd.

    Logitech előéletem: momo pedálbug, g25 rükverc gond, g27 ledsor nem ment. Mégis, ha gépre dugom a kormányt, biztosan tudom, hogy élvezetes lesz vele menni. Nem kell firmware-re várnom, drivereket próbálgatnom, beállításokkal félórákat játszani. Ez mondjuk részben annak is köszönhető, hogy a logitecheket a fejlesztők is próbálgatják, mig fanateceket gondolom kevésbé tesztelik le. Ettől még zavar, hogy volt olyan driver, ami után összeomlott a windowsom... :(

    ---

    Igen, picit valóban indulatosan írtam, mert zavar, ha valaki aki nincs 100%-ig képben (bocs, de így érzem), leszólja, gyermekjátéknak titulálja a két kis kedvencemet :) (Forza és GT) Tisztában vagyok vele, hogy vannak bennük egyszerüsítések, de más játékok - ahol pl soha senki nem kérdőjelezte meg, hogy szim-e - szintén kihívásokkal küzdenek, más-más területen. Hogy egy példát is mondjak: a "legendás" Richard Burns Rally.

    Korábban read-onlyként követtem a topikot és tudom, hogy fantasztkusan segítőkész vagy, többekkel egyetemben. Nagyon jó kis közösség fórumozik itt, nem akartam belerondítani, csak én kicsit (nagyon) máshogy látok pár dolgot úgy néz ki...

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • N€T0X|N

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz arty #8612 üzenetére

    Azért annál bonyolultabb a dolog, hogy egy ilyen frappáns válasszal el lehessen intézni.
    Pl. ezt a fecskés dolgot közölnöd kellene azokkal az F1 istállókkal is, akik rF Pro-t használnak. Gondolom valami köze csak lehet a valósághoz a fizikai motornak, ha nekik megfelel...
    Ahogy Greger Huttunak is megfelelt a Skip Barber formula gép, miután iRacingből átült egy igaziba és meglehetősen korrekt köridőt hozott össze vele Road Atlantában és a végén ezt nyilatkozta: "I don't think I learned anything that would have been completely new or unknown to me from before."

    Úgyhogy tartom, hogy nem kellene olyan dolgokat megpróbálni megcáfolni, amit felesleges (a GT-ről én nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem).

    Sent from my keyBoard

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8613 üzenetére

    Ha már ennyire szét off-oltuk a topikot :) , és feltettel egy kérdést, ezért reagálok rá (bár a kormányos téma nem az, én ezért nem is tettem off-ba).
    "Tényleg érdekelne, mi vezet rá, hogy azt mondd, hogy ezek nem szimulátorok, míg amazok igen."
    A válaszom nagyon egyszerű. Csak is azért nem tartom szimulátornak a két vitatott játékot, mert tudomásom szerint semmilyen szaksajtó nem titulálta annak eddig, és ha jól tudom maguk a készítők sem jelentettéki soha sehol, hogy ezek szimulátorok. Én úgy vettem észre, hogy csakis a két konzol felhasználói használják rá ezt a jelzőt, ami szerintem szakmailag nincs megalapozva. Továbbá csak megerősíteni tudom, hogy nem nézem le a két konzolt, és főleg nem a két játékot, mivel mind a kettővel toltam, és ha minden igaz nem sokára megint lesz Box-om, és akkor megint mehet a móka a Forza-val
    .

    És, hogy ne csak off legyen, rengeteg helyen olvastam, hogy probléma van a Fanatec driver-eivel. Erre azt tudom csak mondani, hogy eddig tökéletesen működik (működött) minden driver, legyen az végleges, vagy béta. Két gépemre is fel van(volt) telepítve (Win 7 x64), és semmilyen rendszerösszeomlás nem volt. Ráadásul a GT3 RS-en eredeti firmware van. Több mint 15 éve foglalkozom számítógépek összerakásával, illetve szervizelésével, és tapasztalatból tudom mondani, hogy az ilyen problémák a számítógép hardvereinek hibáiból (esetleg rossz beállítások, ütköző hardverek), vagy az instabil operációs rendszer miatt fordulnak elő. ez nem a Fanatec hibája.

    Még egy privát kérdés. A rossz CSR-t vissza kellet küldened, vagy megtarthattad?

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • vadasz70

    aktív tag

    Sziasztok! Felvilágosítást szeretnék kérni tőletek egy Játék kormánnyal kapcsolatban. Kaptam két Fanatec Porsche 911 kormányt külföldről és csak kormányt, de nincs hozzá semmi tehát táp sem, azt szeretném kérdezni hogy mekkora táp kell hozzá és hogy milyen kábelek a a működtetéséhez milyen kimenetek vannak rajta és hova kell kötni.Pedál nélkül ki lehet-e próbálni vagy függ tőle és így ki sem lehet próbálni? Vagy esetleg műszaki le írást tudtok valahonnan hol lehet letölteni PC lehet használni vagy sem.köszönöm a segítséged előre is.Megpróbálok fényképet küldeni róla.

    /dl/upc/2012-06/24/250441_yzsdrru15rbrioxg_kormany.jpg

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz vadasz70 #8616 üzenetére

    Szia.

    A képen látható kormány egy Fanatec Porsche 911 Turbo vagy Turbo S kormány. Csak magában a kormány is működik, nem kell hozzá sem pedál, sem váltó. Egy 24V-os 2,5 A-es táp kell hozzá, ha jól emlékszem a Logitech-é is 24V 2,5A, tehát az is jó hozzá, vagy bármilyen más táp, ami ezt a feszültséget vagy áramerősséget tudja. Az áramerősség lehet nagyobb is, de a feszültség nem. Itt letölthetsz hozzá kezelési útmutatót, vagy bármit ami érdekel, csak a PC fülnél válaszd ki a kormány típusát. A kormányt USB kábelen keresztül tudod gépre kapcsolni, azt nem tudom, hogy ennek fix USB zsinórja van, vagy csak foglalat, mert a képen nem látszik. A lila PS2-es csatlakozóra Fanatec váltót tudsz csatlakoztatni, a zöldre pedig pedálokat. A gyári pedálokat már nem árusítja külön a Fanatec, de jó hozzá a Club Sport, a CSR és a CSR Elite is. Használható hozzá más kormányok pedálja is, csak ezekhez kell átalakító, amit tudok neked készíteni, ha kell, mert a Fanatec csak a G25/G27 pedálokhoz való átalakítót árulja. ha véletlenül valamelyik kormány nem működik, tudok segíteni a javításban, esetleg megvételre is érdekelhet ha rossz. PC-vel minden Fanatec kormány működik, a Turbo PC, PS3-al is, a Turbo S pedig PC, PS3 és Xbox-360-al is. Ha érdekel még valami, írj privátot, szívesen segítek.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • seawolf570

    aktív tag

    Most néztem, és mivel ennek két gomb van a kijelzőnél, ez a Turbo S. Ez jó mind a két konzolhoz, és PC-hez is. Ennek nincs fix USB vezetéke, a nyomtatókhoz való (egyik végén hatszögletű USB csatlakozó van) USB vezetékkel tudod PC-re kapcsolni. PS3-ra szintén ezzel a vezetékkel, viszont Xbox 360-ra csak a Fanatec által gyártott RF USB Stick-el.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • zolee5016

    őstag

    válasz seawolf570 #8618 üzenetére

    szia a logitech-é 24V és 1Amperes most vettem és hibátlanul müködik!

    Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz zolee5016 #8620 üzenetére

    Szia.

    G25/G27-hez vetted, mert úgy tudom ahhoz több mint 1A-es kell. Úgy látszik a Logitech motorok kevesebbet kajálnak, igaz a Fanatec Mitsumi motorokat használ, amik az RC modellekben, és az aksis fúrókban használatosak. Elvileg egy teszt erejéig (de csakis addig) egy 1-1,5A-es adapter is jó lehet, mivel a 2,5A-t extrém áramfelvételnél sem érheti el a kormány, így biztosítva a tápegység épségét. Az infót köszi. :R

    És egy helyreigazítom magam, mivel már nem tudtam szerkeszteni az elöző hozzászólásomat. Az RF USB Stick nem Xbox-hoz való, mivel a kormányba bele van építve az RF adóvevő, és csak azon keresztül tud box-al kommunikálni. A stick PC és PS3 vezeték nélküli kapcsolatához való, és a PC-be illetve a PS3-ba kell dugni. Tehát Xbox-360 esetén semmilyen vezetékes összeköttetés nem kell, és nem is lehetséges.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • arty

    veterán

    válasz N€T0X|N #8614 üzenetére

    Arra céloztam, hogy akinek van tehetsége a vezetéshez, az jól megy egy szimben is és a valóságban is. Nem cáfoltam semmit, csak annyit állítok, hogy ennek ellenére nem minden szimes lenne a pályán is jó.

    [link] - ez a link neked is szól. Van benne szó sokmindenről, pl a Hamilton-os részt külön ajánlom ;) Tanulság: aki tehetséges, az szimulátoron vagy valóságban is jól megy.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8615 üzenetére

    "A válaszom nagyon egyszerű. Csak is azért nem tartom szimulátornak a két vitatott játékot, mert tudomásom szerint semmilyen szaksajtó nem titulálta annak eddig, és ha jól tudom maguk a készítők sem jelentettéki soha sehol, hogy ezek szimulátorok. Én úgy vettem észre, hogy csakis a két konzol felhasználói használják rá ezt a jelzőt, ami szerintem szakmailag nincs megalapozva."

    gt5 borító

    A "reális" fizikát pedig minden review megemlíti, legyen szó akár a gtről, akár a forzáról. Szakmailag nemtudom kitől várod, hogy megalapozzon bármit is, elvégre ezek még mindíg JÁTÉKOK ;)

    A tálalás az (keress pénzt, vegyél kocsikat, festések, tuning, stb), ami miatt sokan nem veszik komolyan (de éppen ez az ami miatt mások imádják, pl én is) ill. az előítéletek (gyermekjáték...). A szimulátorközösség a mod-lehetőségek miatt pécé központú, a pécések pedig hajlamosak lefitymálni - sokszor irigységből is - a konzolos autósjátékokat ill. a sokmilliós tábor miatt nyilván konzolon több a "hülyegyerek" is, nagy számok törvénye, akik lejáratják az adott játékot.

    Az xboxos játék életét tovább nehezíti, hogy az online játék fizetős, a kormányválaszték pedig tragikus (és drága). A ps3 változat pedig sokat késett, kissé befejezetlen, összehányt hatású, a valódi potenciál kihasználatlan (pl 100+ óra játék után sem elérhető a normális törésmód, ahoz még pokoli sokat kellene menni benne - ez is pl milyen egy idiótaság már...).

    De ha majd lesz xboxod, úgyis meglátod, mennyire van rendben a játék, a szimuláció a forza4-ben (is). Nyilván nem hibátlan, innentől csak a hozzáállásodon múlik, mennyire látod meg benne a szálkát vagy éppen a gerendát :)

    ---

    Semmiféle instabilitás nem volt a windowsommal (w7 x64), felraktam a v115-ös drivert, az volt a honlapon, next-next-finish, nincs mit elrontani. Fura dolgokat produkált a CSR a control paneljén, ezért rebootoltam és a win megállt töltődés közben ... huszonéve gépezek, ebből is élek, ha ilyen történik előzmények nélkül, az szerintem meg driverhiba (hiszen semmi mást nem csináltam!). Most a 116ossal nincs gondom, sőt, a 115ös is müködgetett miután a wint reimageltem + firmwaret frissítettem a kormányon.

    Rossz CSR-t postán el kellett küldenem Németországba és elvileg paypalra visszatérítik a feladás árát, ha megkapták.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8623 üzenetére

    Hát akkor, ennyi. Mindkettőnk elmondta az érveit, meggyőzni szerintem nem fogjuk egymást, aki meg olvassa, az döntse el saját maga magában, esetleg tapasztalatok alapján. :)

    Visszatérve a driver miatti összeomlásra, véleményem szerint telepítés alatt történhetett olyan a háttérben a OP rendszerrel, amit nem biztos, hogy érzékeltél, vagy hibakén megjelent. Ezt azért mondom, mert én is használtam a gyári 115-öst, és miután halottam, hogy néhány embernél a 116-os béta kinyírta az OP rendszert én is feltettem kíváncsiságból. Ahogyan azt már említettem mindkét gépemre többször is feltettem, és semmi probléma nem volt egyikkel sem, ezért is gondolom, hogy nem lehet driver hiba. Nálam a driver telepítése alatt soha nem volt rákapcsolva a kormány. Gond lehet, ha más játékvezérlő is rá van dugva a gépre, előfordúl, hogy ilyenkor összeakadnak. Ilyen problémák általában a Saitek vezérlőinél szokott előfordulni, nem szeretik a driverik, ha más vezérlő is rá van dugva. Gond lehet az I/O kiosztás is, lehet, hogy a kormány összeakadt más hardverrel, mivel egy kiosztáson két eszköz osztozik. Nem kizárt, hogy hibás a driver, de egyértelműen kijelenteni, hogy csakis az okozhatja a problémát, ez így erős, mert akkor szinte mindenkinél ugyanazt a problémát okozná. Nem hiszem el, hogy egy driverhiba esetén a Fanatec nem javította volna egy olyan problémát, ami egy operációs rendszer összeomlását idézi elő. Valószínű, hogy az ő tesztgépeiken is tökéletesen működik.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8624 üzenetére

    Te is tudod, hogy ahány pécé, annyi vas/szoftver. Ráadásul mivel fanatecnél külön szépség, hogy még FW is van (ami persze a konzoltámogatás miatt igen szuper dolog!), az én CSR-emen a legelső, 701es fw volt, ami "köztudottan" kicsit bughalmaz... 706-ra frissítve elvoltam a kormánnyal, bár a g27el a legtöbb pécés játékban amiket megnéztem jobbnak hatott az ffb (vagy csak megszokás...)

    most beta 742 van a kormányon, napokban jött ki. pécén jó, xboxon jó, ps3on megőrült a kormány :/ fanatec sajnos ilyen, még kicsit kezdők, kis cég, túl sokféle kormánnyal. várható volt, h mivel csomó kormányhoz jött a driver/fw frissítés, lesznek gondok - vannak :D

    neked amúgy milyen kormányod (kományaid) van (vannak) ?

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • neilszab

    őstag

    válasz seawolf570 #8624 üzenetére

    Sziasztok, látom jól elvagytok a szim/nem szim témában egymással... ha nem haragudtok meg, akkor engedelmetekkel belekontárkodnék kicsit, mert szerintem nagyon feketén-fehéren látjátok a kérdést.

    A szimulátonak nyilván azt nevezzük, ami valamilyen mértékben képes lemodellezni és visszadni a valóságot, de természetes a szimuláció egy igen összetett fogalom hiszen rengeteg összetevőből áll (futóműgeometria, leszorító erő, léegellenállás, tapadás, surlódás, elhasználódás, csavarodás, hőmérséklet, különbő anyagok külöböző irányú erőhatásai... stb), melyket minden szoftver különbő mértékben, mélységben és minőségben képes kezelni. Valamelyik szofter ebben jó, a másik meg amabban, viszont azért kialakult már egy viszonylag egységes kép arról, hogy jelenleg a piacon lévő különböző szoftverek a fizikai modellezés terén összeségében milyen színvonalt képviselnek és valahol a szakma/vagy a közönség meghúzott egy nem túl egzakt határt, hogy mit tekint komoly szimulátornak és mit nem.

    Amit azt hiszen elég biztosan kijelenthetünk, hogy az ISI engine (rFactor és a Simbin cuccok) komplexebb és hitelesebb fizikai modellezésre képes, mint GT5 vagy a Forza. Ez nem jelent azt, hogy ilyen tekintetben az ISI engine a legjobb, vagy hogy a Forza/GT5 a legrosszabb, nyilván minden irányba széles a skála és hogy hol húzzuk meg azt a kissé erőltetett határtvonlat, hogy mi az ami már szimulátor és mi még nem, az csak tényleg a közmegítélés/közmegegyezés kérdése. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz neilszab #8626 üzenetére

    Már csak ki kell várni egy olyan játékot, ami az ISI enginnek megfelelő fizikát hoz, vagy jobbat, és a Forza v. GT grafikát. Nekem az se gond, hogyha van offline rész is a játékban.

    Szóval én össze gyúrnám a kettőt :D

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • neilszab

    őstag

    válasz Tecsa #8627 üzenetére

    Ott az NFS Shift, gyönyörű a grafika és az ISI engine dolgozik alatta, amit direkt árkád célokra butítottak le pár paraméter módosításával (alacsonyabb tömegközépontok, nagyobb tapadás), de léteznek hozzá modok, amivel ki lehet nyerni a Shift-ből az rF szintű fizikát. ;)

    [link]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz neilszab #8626 üzenetére

    Szia!

    Tőled elfogadok minden kritikát, mivel már bizonyítottál számomra, olvastam az írásaidat, és hozzászólásaidat más fórumokon is, amiket szakmailag nem nagyon lehet megkérdőjelezni.
    Egyébként nagyon jól látod a dolgot, kicsit beindultunk és kezdtük feketén-fehéren lefesteni a dolgokat, és átment kicsit egészséges kakaskodásba. Sajnos ez van amikor két erősebb jellem más nézetett vall. Hála Istennek mindketten felnőttek vagyunk, és tudjuk hol kell negálni, és nem vérre menő csatát vívni az utolsó leheletig. Szerintem ennek megvan a jó oldala is, ha valaki végigolvassa a topikot, és van egy kis esze, nem fogja újból felhozni ezt a témát. :) Egyébként én már vártam, mikor lépsz közbe, és nagyjából azt is sejtettem, hogy nem fogsz állást foglalni egyikünk mellet sem, pedig megvan a véleményed. Én személy szerint az állásfoglalásomat, pont az általad említett komplexebb és hitelesebb fizikai modellezés miatt tettem, és abban is igazat adok, hogy igazi határvonalat nehéz meghúzni.
    Természetesen én sem tartom gyerekjátéknak a GT-t és a Forza-t, még ha ez is szűrődött le, ez inkább csak visszakézből ment. :D

    Tecsa

    Lehet, hogy nem kell sokat várni már, jön majd az rF2, és talán a Project CARS is jó lesz(annyira biztos élethű lesz mint a GT vagy a Forza és rengeteg pályával, autóval, kategóriával). Lehet, hogy nem lesz egy vérbeli szim, de viszont ez lehet a legesélyesebb PC-s GT vagy Forza. Legalábbis én így látom az eddigi tapasztalataim alapján.
    Egyébként én is módolt Shift-et használok, csak be kellene szereznem az eredeti Forza 3-at is, hogy a Forza-s autókat ki tudjam hozzá csomagolni és beletenni a játékba. Egyébként rengeteg Forza 3-as autót átkonvertáltak már a módolt Shifthez, és mindez PC-n.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8625 üzenetére

    Neilszab HSZ-ére reagálva, elfeledkeztem róla, hogy te is feltettél egy kérdést, amire illetlenség lenne nem válaszolni, főleg hogy a topik témájába vág.

    Ahogyan már azt leírtam párszor, jelenleg egy Fanatec Porsche 911 GT3 RS V1-em (azért írom le ennyire pontosan, mert nagy tisztelője vagyok, én már csak ilyen fan vagyok) van, G25 pedálsorral, és CSR H váltóval. Az egyik gépemen a gyári 115-ös drivert használom, a másikon a 116-os béta változatot, és eredeti firmware van a kormányon. Azt ne kérdezzétek, hogy pontosan mi a száma, mert eddig nem próbálkoztam átírni, de ha jól tudom a V1-eshez nincs más a gyárin kívül. A kormány hibásan került hozzám, megjavítottam, és úgy néz ki működik rendesen, bár a javítás még nem végleges, lesz majd rajta még pár módosítás, csak kicsit időhiányban szenvedek. Volt egy Saitek R660GT-m is, amit egy nagyon jó ár/érték arányú kormánynak tartok, csak a 180 fokos fordulással volt problémám. A pedáljai nagyon jók voltak, főleg hogy optokapus érzékelő van bennük, és függesztettek. Maga a kormány is optokapus, és a 180 fok ellenére nagyon pontos, és a 27 cm-es átmérő is jónak mondható, fogásra is kényelmes. Pár hónapig volt Thrustmaster RGT-m is, ez is hibás állapotba került hozzám, de megjavítottam, és az új gazdájánál működik hibátlanul. a pedáljait használtam a Fanatechez is, szerintem nem rosszak, de azért a G25 pedáljai sokkal jobbak. Maga a kormány nagyon jó, viszont nekem a 24 cm-es átmérő nagyon kicsi volt. A három kormány különböző megoldású hajtással rendelkezik, ezért nagyjából átlátom a különbségeket. A Saitek sima fogaskerekes, a Thrustmaster hibrid (fogaskerék, szíj), és a Fanatec tiszta szíjhajtása. Egyébként fogaskerekesből még kipróbáltam a G25-öt, DFGT-t, fekete MOMO-t,, és különböző rugós és gumis FFB nélküli kormányokat is, köztük több Logitech-et, és más nevesincs kormányokat. A három hajtási mód közül nekem a hibrid, de legfőképpen a szíj jött be. Egyébként tényleg teljesen más a fogaskerékhez képest, és talán ezért is szokatlan azoknak, akik sokat mentek fogaskerekessel, főleg G25/G27-el.
    Nekem Gt3 RS "szerelem" az első fogásra, ennél éreztem azt, mintha egy utcai autó kormányát forgatnám. Nem hallatszik, és érződik a fogaskerekek gördülése egymáson, hanem simán forog, majdnem mint egy igazi autóé. Úgy tudom a G27-nél sokat javított a ferde fogazás, sajnos azt még nem állt módomba kipróbálni. Javítottam már jó pár kormányt, ezért én kicsit máshogy szemlélem őket, jobban rálátok a technikai megoldásokra is. A Fanatec megoldása szerintem nagyon jó, csak hát Kínában gyártják le, és szerintem nem minden történik úgy, ahogy azt a tervező(k) megálmodta(ák).
    Aki foglalkozik számítástechnikával, az nagyon jól tudja, hogy a firmwarelhetőség nagy előny, én ezt nem hátránynak ítélném. Az más tészta, hogy ezeket ki írja meg, és milyen minőségben.
    Sajnos azzal megint vitába kell keverednem veled, hogy még kezdők, mert ők sem most kezdték, csak hirtelen magasra tették a lécet maguknak, és nem kis lépésekben haladtak. Én inkább magát a gyártást tenném felelőssé (lehet nem jó bérgyártót választottak), az pedig külön pech számukra, hogy eleinte kicsit félvállról vették a supportot. Véleményem szerint nem kis konfliktus lehet az anyacég és a bérgyártó között, de ismerve a munkaerő piacot, ezt Európában nem lehet gyártani, mert akkor megfizethetetlen lenne sokak számára, és kisebb a profit.
    Én egy kicsit savanyú ízt érzek a szádban a márka miatt, ami valahol érthető, mert nem kis pénzt áldoztál rá. Pechedre kifogtál egy hibás darabot, de ettől még nem kell leírni egy márkát. hibák mindig vannak, és lesznek, ezért vannak a szerelők, és a garancia. Gondolom nekik sem céljuk egy hibás termék árusítása, és próbálnak úrrá lenni a problémákon, mi viszont nem látunk a színfalak mögé, ezért nem szabad ítélkezni.
    Annak is megvan az oka, amiért a Logitech nem kompatibilis a Box-al, nem is egy, de ezt most inkább nem fejtegetném, így is egy lovagregényt írtam.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz neilszab #8628 üzenetére

    neliszab Nem is tudtam, hogy ennyire jól megoldották a shift 2-őt. Anno mikor megjelent kipróbáltam, de nagyon nagyon nem tetszett. Pedig akkoriban még nem is játszottam pl: az rFactorral. Szóval nem is tudtam igazán mi az a "jó" fizika.

    seawolf570 Forzás autók Shiftben? Most már szinte biztos, hogy offline kalandozásra, azt fogom használni.

    Köszi a felvilágosítást mind a kettőtöknek!

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz Tecsa #8631 üzenetére

    Bizony ám. :K

    Ezen az oldalon regiz, és mindjárt hozzáférsz a módokhoz, autókhoz stb. Nem csak Shift-hez vannak itt dolgok, hanem máshoz is, pl. F1 2010, GTR 2, rF, GT Legends stb., nézd meg. A Shift-hez letölthető Forza-s autók fájljainak kicsomagolásához, bent kell, hogy legyen a PC DVD olvasójában egy eredeti Forza 3 DVD, másképp nem tudod kicsomagolni őket. Vannak más autók is, pl. egy rakás Ferrari, és a komplett Ferrari DLC, amit csak konzolra adtak ki PC-re nem. Ahhoz, hogy ezeket az autókat és módokat használhasd, ki kell csomagolni a telepített játékot, de a progi hozzá fent van ugyanitt. Nekem eredeti játékom van, és rendesen működik, igaz szórakozni kell vele egy kicsit (elég sokáig tart mire kicsomagolja a feltelepített játékot), de szerintem megéri.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • rokefeller

    senior tag

    válasz Tecsa #8631 üzenetére

    Ha sikerül valamit kihoznod a shift2-ből, szólj. Jó hangulatú lenne a játék, de én fél nap beállítgatással sem tudtam teljesen eltüntetni az imbolygást... egyszerűen nem lehet abban a játékban egyenesen menni, úgyhogy feladtam.

    A télapó nem a régi már...

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz rokefeller #8633 üzenetére

    az első részt moddolom!!

    a SIMA shift-et.

    [ Szerkesztve ]

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • rokefeller

    senior tag

    válasz Tecsa #8634 üzenetére

    Abba csak egy órát tettem :-)

    A télapó nem a régi már...

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8630 üzenetére

    Kár, hogy nem vagy pesti vagy hogy én nem vagyok pécsi, átjöhettél volna csr/g27(forza-gt) tesztre... :) A meghívás ettől még persze él, ha véletlenül pesten járnál és van szabadidőd, szívesen látlak: november elejéig nem dolgozom, itthon vagyok hétköznapokon is! Esetleg a CSR H váltót elhozhatod magaddal :D

    Abban egyetértünk, hogy a szíjhajtás a tuti, bár szerintem már a g27 is megüti a "szintet". Bármelyikük (csr-g27) után elég fura dfgt vagy g25 elé ülni, persze csak egy rövid ideig, utána azért hozzá lehet szokni.

    Mielőtt a fanatec mellett döntöttem (najo, sok választásom xbox mellé nem volt), sokat olvasgattam a rémtörténeteket a problémák gyakoriságáról és a supportról. Gondoltam ez mostanra a múlt, ráadásul a CSR már a sokadik kormányuk, tanultak a hibákból, csak nem lesz gond, stb. Esküszöm én pozitívan álltam hozzájuk... az első bekapcsolásig. Kormány bekalibrálta magát, pár fokkal balra megállva. Ezt ujrakalibráltam és akkor állt középen, egészen az első 1-2 körig (forzában), akkor megint kicsit balra állt a közép. Ez a "játék" a teljes elromlásáig így is ment, néha picit jobban, néha kicsit kevésbé mászott el a közép. Igencsak zavaró volt a korábbi logitechek betonfix közepe után.

    Amikor tönkrement és leveleztem a supportal, szóba került a szenzor, gondoltam biztos azért romlott el, mert már eleve lehettek vele gondok, hiszen előtte sokszor elkalibrálódott... support végülis normális volt (pozitiv csalódás, hiszen gyorsan, segítőkészen válaszolgattak), kár hogy a problémát nem a szenzor okozta (negatív csalódás h utána mennyit szenvedett még a support, mire küldték az uj kormányt). Egyébként azt nem értem, ha elég gyakran meghibásodik az adott optikai szenzor, miért nem váltanak típust? Miért reménykednek, hogy egy ugyanolyan, ugyanakkor gyártott darab majd kihuzza a 2 év gari végéig? (és utána?!)

    De e fentiekkel még mindíg semmi gondom nem lett volna, hamar elfeledtem volna, ha a cseredarab problémamentes, de ahogy említettem mindenét felfrissítve most épp ps3 alatt használhatatlan. Ami azért fájt, mert a fanateccel jobb időket tudtam menni, mint a g27el és most hétvégén lett vége a gt academy-nek, jó lett volna picit előrébb végezni :DDD

    Másik gondom ... neked a 911gt3rs esetén mennyire van ffb lyuk középállásban? Nemtudom, hogy most az uj fw, az uj kormányom ilyen-e, de a csr-nél kimondottan zavaróan akad "ott". Persze lehet, hogy most már jobban keresem a hibákat is, emberből vagyok ;)

    Szerinted nem kezdő dolog egyszerre kiadni több kormányhoz uj drivert, firmwaret? Mindezt egy áttekinthetetlen-követhetetlen forumon keresztül egyben, típusokat összemosva bétatesztelni, stb? Közben jönnek az uj kormányok, pedálok rendületlenül, és mivel kicsi a cég, el lehet képzelni mire megy majd el a megtöbb idő ... (hát nem a régi kormányok fw-ének kipofozására, az biztos).

    Összefoglalva: NEM a hibás darab miatt fújok a fanatecre, hanem mert február óta nem tudom maradéktalanul élvezni a (drága) hardverük nyújtotta előnyöket, a játékélményt folyamatosan beárnyékolják kisebb nagyobb problémák.

    "Annak is megvan az oka, amiért a Logitech nem kompatibilis a Box-al, nem is egy, de ezt most inkább nem fejtegetném, így is egy lovagregényt írtam." - engem érdekelne azért a fejtegetés :) Hiszen korábban volt logitech kormány xboxhoz (sajna csak axial feedbackes, azaz majdnemcsak vibrás), ergo képesek lennének rá... drága a licensz? Kifizetem, még mindig olcsóbb, mint 2 kormányt tartani.

    ---

    Shift2-t én nem tudtam teljesen rfactorosra moddolni. Nem tudom mitől volt rossz, de utána "átülni" rfactorba, lfsbe, gtbe, forzába mindig "megnyugvás" volt. Naigen, ez autó. Pedig próbálkoztam eleget :/

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • rokefeller

    senior tag

    válasz arty #8636 üzenetére

    Amikor pár fokkal balra áll meg, akkor már rá van dugva a gépre? Hülye kérdés, de én laptopon játszom, és azt láttam, hogy ha előbb kapcsolom be a kormányt, mint rádugom usb-re, akkor pár fokkal balra áll meg a két fordulat után, ha azután kapcsolom be, hogy rádugtam, akkor a végén korrigálja azt a pár fokot, és középre áll. Ez a belépő 911 Carrera, de gondolom az elektronika nem különbözik számottevően.

    A Shift2-nél nekem is ez volt a fura, hogy más játék utána megnyugvás volt. Az idegesített fel végleg, hogy az insidesimracinges beállításokkal egész használható volt a belépő szintű SEAT Leon, aztán egy versenyre adott a gép egy 1-es BMW-t, és megint kilinccsel akart előremenni az egyenesekben is. Emellett néha teljesen eltűnt az FFB, aztán visszajött menet közben. Ezt az NFS Porsche challenge is csinálja, de az 10 éves, más meg sosem csinálta, tehát gondolom a játék hibája, nem a kormányé.

    Simraceway-es játékot tolja egyébként valaki?

    [ Szerkesztve ]

    A télapó nem a régi már...

  • arty

    veterán

    válasz rokefeller #8637 üzenetére

    ha pc/ps3on játszottam, akkor bekapcsoláskor már rá volt dugva a kormány
    ha xboxon, akkor viszont - mivel wireless - nem volt rádugva

    de pár fokkal mindig elállt :/

    ez a mostanim pedig középen áll, a lyukban :(

    Carrera-nak (is) van érzésre "valami" középen? Vagy amikor ott áttekered, olyan mintha bárhol máshol menne, semmi "akadás"?

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • rokefeller

    senior tag

    válasz arty #8638 üzenetére

    Csekkolom majd, eddig nem figyeltem igazából. Akadás nem rémlik, inkább FFB lyuk, ha azt értitek alatta, hogy középállásban olyan érzés, mintha lenne pár miliméter ellenállás nélküli holtjátéka a cuccnak.

    A télapó nem a régi már...

  • arty

    veterán

    válasz rokefeller #8639 üzenetére

    szerintem azt értik rajta mások is, én igen :)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8636 üzenetére

    Az off részét majd privátban, mert lassan kiporolják a fenekünket. :K

    Nagyjából sejtem mi lehetett az elkalibrálódás oka, pontosan a optikai érzékelő. Nem maga az érzékelővel van a gond, nem is értem miért küldött a Fanatec újat. Akkor jöttem rá, mi a gondod, amikor írtad a blogodban, hogy mielőtt kicserélted volna, a kormány megint működött. Azt is írtad, hogy olvastad valahol, hogy ha ráütnek a kormány házára, általában megszűnik a hiba. A 80-as években gyerekként sokszor láttam, hogy apám csapkodja a TV oldalát, tetejét, amikor remegett vagy futott egy kicsit a kép a fekete-fehér készüléken. Amikor már ez nem segített, jött a TV szerelő bácsi, elkért egy csomó pénzt, és jó lett a TV. Később amikor én is kitanultam ezt a szakmát, jókat röhögtem rajta, mert rájöttem, hogy elég könnyű pénzkereset volt ez annak idején a TV szerelőnek, mert valójában egy kontakt hibát orvosolt. A te esetedben ugyanez történt, egy kontóakthibáról volt szó nagy valószínűséggel. Az kis panel amin az optikai érzékelő van (amiből újat küldtek), egy vezetékkel csatlakozón keresztül kapcsolódik a nagy panelhez. Több mint valószínű, a nagy panel csatlakozója volt kontakt hibás a forrasztásnál. Ez a kontóakthiba miatt kalibrálódhatott el a kormányod pár kör után, és idővel, már nem is kalibrálta magát. Ennek a kontakt hibának az utolsó döfést azzal adtad meg, hogy a kis panel csatlakozóját kihúztad a nagy panelen lévő aljzatból. Ekkor az aljzat valamelyik lábát teljesen eleresztette a forrasztás, és utána már hiába dugtad vissza az új optikai panel csatiját, nem volt kontaktus az optikai érzékelő, és a nagy panel között, tehát a vezérlő nem kapott jelet az érzékelőtől.
    Ezért is kérdeztem, hogy megtarthattad-e a régi kormányt, mert ha igen vevő lettem volna rá, így mind a kettönknek féláron lehetett volna egy CSR kormánya. :D Ráadásul mivel különböző emberek, különböző dolgokat gyűjtenek (bélyeg, makett, képregény, régiség stb.), én kezdem úgy gondolni, mi lenne ha én Fanatec kormányokat gyűjtenék, és így én lehetnék az egyik legnagyobb "Fanatec". :Y
    Egyébkén maga a szenzor soha nem romlik el, ez szinte biztos, ezért nem is értem miért küldtek újat.

    Hogy miért van közös firmware minden kormányhoz? Véleményem szerint egyszerű, mivel a jelenleg kapható kormányok CSR Elite-et kivéve ugyanazok csak a külső más, illetve a Carrieraban nem szíjas hajtás van, és a CSR-ben van egy RF adóvevő az Xbox 360-hoz. Ezért nem jók ezek a firmware-ek pl. az én GT3 RS V1-emhez, vagy a Turbo, Turbo S-hez.
    Ha jól tudom a firmware frissítések nem teljesen hivatalosak, ezért nem is lehet letölteni őket a supportról, hanem a fórumból. Ezek után nem csodálom, hogy vannak velük gondok.

    Az FFB lyukat nem igazán értem, mert én úgy tudom, hogy az csak egyenes fogazású fogaskerekes hajtásnál lehetséges, szíj esetén nem (lehet, rosszul tudom? javítsatok ki, ha nem így van), nálam soha nem fordult elő, viszont fogaskerekes hajtásnál én is tapasztaltam, de igazából nem zavart. Ha jól értem, nálad nem erről van szó, mintha akadásról írtál volna középállásnál. Tesztelni fogom a sajátom, és odafigyelek rá, és ha tapasztalom utánanézek, és írok. Egyébként az enyémnél szokott lenni akadás, de arra nem szoktam figyelni milyen kormányállásnál, de az a szíjhajtás nem megfelelő működése miatt van. Ahogy azt már írtam, hibás volt a kormány (ugrott a szíj, és lefutott a motor fogaskerekéről), megjavítottam, de még nem végleges.

    Talán ennyi off-ot még kibír a topik, bár ez annyira nem lesz az. Szerintem fején találtad a szöget, drága a licenc. Nem mintha a Logitech-nek ez anyagi problémát jelentene, szerintem csak elvi kérdés. Lehet olyan számot mondott a Billi gyerek, hogy a Logi beintett neki. Ráadásul a Loginak hatalmas tábora van PC-s szimesek körében. A másik lehetőség, hogy a Sony keze van benne, adtak kedvezményt, esetleg fizettek érte, hogy exkluzív legyen. Persze a PC-t nem lehet kigolyózni, de az nem is ellenfél, gondoljunk csak a DFGT-re (eleinte nem volt hivatalos, hogy PC kompatibilis). Én mind a kettőt el tudom képzelni, sőt mind a kettőt egyszerre. Mind a két feltevést alátámasztja a Thrusztmaster is, mivel ott a hivatalos GT5 kormány, és ők sem igazán gyártanak Box-ra az általad gagyinak titulált (egyébként az tényleg az) darabon kívül.
    Gondolom a Fanatec előnyt szeretet volna ebből kovácsolni, talán billi is rájött, hogy kezd két szék közé ülni, és kicsit vékonyabban fogott a tolla. Azért azt se felejtsük el, hogy az elsődleges Forza kormány, az a CSR Elite, kicsit borsós áron. Úgy látszik, minden gyártó letette a voksát valamelyik platform mellet, ezzel a PS3 kontra CSR problémádra célozva.
    Most őszintén? Hogy néz az ki, hogy egy hatalmas Forza logóval a kormányon egy GT5-öt játszol? Ez eretnekség. Erről nem készülne idilli festmény, sem reklámfotó. Ezt most viccnek szántam. :P
    Ez magánvélemény, és arty kérdésére válaszoltam, vitát nem akarok nyitni róla itt. Ha valaki nem így gondolja, nyissunk rá egy új topikot, ahol ezt megvitathatjuk.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz seawolf570 #8641 üzenetére

    Javíts ki ha tévedek, de véleményem szerint a FFB lyukat nem csak az egyenes fogazású fogaskerék okozza, habár tisztán érezni a kotyogást is. Ha a kormányt közép állásban tartod akkor ő szépen megnyugszik, mert ugye neki az lenne a dolga, hogy közép állásba tekerje a kormányt, ugyebár a kocsi első kerekei mindig egyenesen akarnak futni, így ő elvégezte a dolgát és nyugton van. Amint beavatkozol, (számolgattam itt kicsit) a kormánykeréken történő 0.087cm elmozdulást már érzékel, és akkor elvileg be is kell avatkoznia. Ez a DFGT esetén van amiben ha minden igaza 10-bites enkóderrel van ellátva.

    [ Szerkesztve ]

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz Tecsa #8642 üzenetére

    Nem tudom pontosan, ezért is írtam, hogy javítsatok ki ha nem így van. Én azt tapasztaltam, hogy még egyenesben is folyamatosan feszes a kormány, mintha elő lenne feszítve.
    De ugyan ezt olvastam tesztekben is, azokban is azt írták, hogy folyamatosan feszes a kormány Fanatec esetén. Volt Saitek R660GT-m és azon tapasztalható volt a jelenség, hogy amikor egyenesen mentem mintha teljesen kikapcsolt volna a motor. Ugyanezt a Thrustmaster RGT-nél már nem tapasztaltam.

    Arty
    Azt elfelejtettem leírni, hogy az én Fanatec-em is azt csinálja, hogy bekapcsolásnál a kalibrálás végén nem középen áll meg a kormány, hanem kicsit balra kb. 1-2 fokkal,de ettől még nem ott van a középállás. Amikor belépek a Fanatec szoftverébe az automatikus kalibráció után, látszik a csúszkán, hogy 2-3 egységgel balra áll a jel. Ha a visszaforgatom a kormányt pont középre, a csuszkán a jel is beáll 0-ra. Kipróbáltam azt is, hogy kalibráció után nem nyúltam a kormányhoz, abban pozícióban hagytam, amiben megállt, és azonnal elindítottam egy játékot, betöltve egy pályát. Végig úgy hagytam a kormányt., és amikor az autó elindult, azonnal berántotta középre, tehát tökéletesen működik, és nincs jelentősége, hogy nem középen állítja meg, amikor lekalibrálja. Az, hogy ez miért van így nem tudom, de nincs jelentősége.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8641 üzenetére

    Nagyon logikusnak tűnik a CSR-em meghibásodásának leírása, esélyes, hogy ez töténhetett. Mindegy, van egy optikai szenzor pótalkatrészem, ennyit "nyertem" végülis :) Illetve... 8880ft volt a postai díj, a fanatec 31EUR-t küldött paypalon, ami jóváirás után 8230ft lett. -650ft volt a "gariztatás". Ennél mondjuk többe kerül ha bármilyen kormányt szervízbe viszek ... (benzin, buszjegy)

    A közös fw is logikus, de a problémák kezelése így lehetetlen, kibogarászhatatlan. 2 hetes késésekben kellett volna kihozni őket, adott típus hibáira, leirásaira koncentrálva. Nomeg, nem valami blog hozzászólásai közt, hanem mondjuk HIVATALOS forumon, rendezett topikban. Problémámat én már be se írom oda, minek? Milliónyi féle-fajta hibajelentés van, felesleges egy 645. kommentet gyártanom.

    Akkor az én "ffb lyukam" nem ffb lyuk. Talán csak a középrehuzás lett túl erős az uj FW-ben? És azt érzem középen, ahogy az egyik-másik irányba kezd el ellentartani a kormány? Mindegy, zavaró. Ha lesz időm/erőm, visszarakom a korábbi FW-t és megnézem azon milyen volt.... hátha csak akkoriban nem vettem észre. Azért reménykedek, h csak FW bug... :/ Ami bosszantó, hogy 2 hónapja nincs pécém, amin igazán tudnám tesztelni a kormányt, mert az se kizárt, hogy a forza lett ffb-bugos, ahoz is most jött patch... (pont amig nem volt kormányom).

    Amúgy, ahogy említettem is, a forza logós kormányommal jobb időt mentem gt5-ben, mint a g27-el :D És ez csak a kormány rész érdeme, hiszen a pedálok "közösek". Valamit a kábelezésükkel kéne is kezdenem, mert ez h a pedált állandóan ki-be dugom a g27 aljába, nemtudom nem-e okoz előbb utóbb gondot a csatlakozásnál...

    A középreállás nálam nem kozmetikai probléma volt, mivel akkor tudtam egyenesen menni, ha a pár fokkal oldalra tartom a közepet :) Tehát a középállást valóban rossz helyen tudta a kormány. Tudom h kalibrálás után épp oda áll a kerék, ahova épp "puffan", azzal nincs is gondom. Ill. nem VOLT, hiszen az uj kormányom perfektül középre állva áll.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • seawolf570

    aktív tag

    válasz arty #8644 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy az FFB lyuk az, amikor középállásban egyáltalán nincs FFB, tehát mintha lenne egy kis holtjáték elfordításnál, mire kapcsol az FFB. Ezért kérdeztem rá, mert én is úgy olvastam, hogy nálad nem ez történik. Nem lehet az, hogy be van kapcsolva az automatikus középre húzás, mert azt szimek esetén ki szokták kapcsolni, viszont vannak olyan játékok (szó szerint játék), ahol ezt be kell kapcsolni különben nem húz vissza a kormány középre. 115-ös driver második fülén a kormányelfordulás csúszkája fölött lehet ki be kapcsolni ezt a funkciót. Viszont amikor feltettem a 116-os bétát, abból ez hiányzott. A te kormányodon két gomb van a kijelzőnél, mint minden új kormánynál, tehát ott is tudod ezt a funkciót kapcsolni (legalábbis úgy emlékszem), ha nem PC-ről van szó hanem konzolról, mivel azokban nincs szoftveres felület a kormánybeállításokhoz (vagy van?). Nem lehet, hogy az új driverrel, vagy firmware-rel ez a funkció alapból be lett kapcsolva? Szimek esetén ha ez be van kapcsolva, nagyon zavaró, és élvezhetetlen tőle a vezetés. Mivel szimulátorokban a valódi autók futóművét szimulálják, a kormány rendesen visszaáll egyenesbe, ha elenged a kormányt, árkád játékokból ez általában hiányzik, ezért lehet ezt a funkciót ki-be kapcsolni.
    Én úgy látom, neked ez lesz a problémád. Elvileg játékokban is lehet ezt ki-be kapcsolni.

    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

  • Bakitm

    tag

    Valaki tud segíteni benne, hogy minden g27 kuplung pedálja úgy mondván hangos? Az a fura hang amit a pedál ereget az vajon normális? ha kell, akkor majd felveszem, milyen hangja van. Előre is köszi!

  • DigitXT

    félisten

    Playseatről mik a vélemények? Gondolkodom rajta, egy G27-tel együtt.
    (Korábban G25-öm volt, de nem volt helyem/időm használni, most hely
    lesz akár egy playseatnek is, az idő meg majd kialakul, ha ott a cucc.)

  • Debilon

    addikt

    hali!

    van egy DFGT-m ezzel a driverrel 5.9.129.0 és minden bekapcsolásnál kalibrálja magát, és nagyon zavaró

    ezelőtti lapommal nem csinálta, érdemes régebbi drivert feltennem? mert ez ami most fenn van 5.10-es számmal van jelölve az installer nevében, konkrétan: lgs510_x64.exe

    Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

  • Tommee

    aktív tag

    válasz Debilon #8648 üzenetére

    Nekem is minden bekapcsolásnál kalibrálja magát(kétszer is talán), szerintem ez normális.
    Én csak akkor dugom rá(előlapi USB-re), amikor játszok, egyébként ki van húzva.

  • KaraDani

    addikt

    válasz Debilon #8648 üzenetére

    Ahogy Tommee is írta ez a normális. Probléma DFGT-nél könnyen megoldható, ha zavaró, elég ha a tápkábelt kihúzod a kormányból.

Új hozzászólás Aktív témák