Hirdetés

Az NVIDIA frissítette a G-Sync technológiát

Az NVIDIA még az elmúlt évben leplezte le a G-Sync technológiát, melynek lényegéről az alábbi hírben írtunk. Most megérkezett az első nagyobb frissítés, amely gyakorlatilag a mobil G-Sync, vagyis a rendszer működőképes lett bizonyos mobil termékekkel. Ezekről az NVIDIA közölt egy képet is.

A mobil G-Sync technológiát támogató notebookok
A mobil G-Sync technológiát támogató notebookok [+]

Fontos kiemelni, hogy a notebookok esetében az NVIDIA nem használ G-Sync modult. Ez persze nem gond, mert erre igazából amúgy sem lenne szükség, viszont licencelni így is kell a technológiát a partnereknek. Ilyenkor az NVIDIA egy VBIOS-t biztosít, amit bele kell tölteni az adott MXM modulba, és úgy fog működni a mobil G-Sync a beágyazott DisplayPort összeköttetésen keresztül. Itt nagyon fontos megemlíteni, hogy a G-Sync nem működik Optimus technológiát használó notebookkal, vagyis az adott gyártónak választania kell a két lehetőség közül.

A hagyományosnak mondható asztali G-Sync is fejlődik, hiszen érkeznek majd új kijelzők. Mára az ASUS és az Acer maradt az NVIDIA technológiájának a támogatója, így a két cégtől várhatók a jövőben új monitorok. Ezekről is közölt egy képet az NVIDIA.


[+]

A G-Sync általános, mondhatni szoftveres újítása, hogy mostantól a Windows asztalon is képes működni, így ablakban futtatott játékokhoz is jó. Utóbbi esetben persze képtörés eleve nincs, mert az ablakban futó programokra a Windows kényszeríti a vertikális szinkront, viszont emiatt előfordulhat, hogy egy képkocka kétszer lesz kirakva az ablak tartalmára levetítve, amin viszont már javít a G-Sync.

A másik újítás a vertikális szinkron paraméterezésének lehetősége G-Sync mellett. Ilyenkor az adott program a monitor maximális frissítésénél nagyobb sebességgel is futhat, de ekkor képtörésekkel kell számolni. A maximális frissítés alatt a G-Sync állandóan aktív.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés