Hirdetés

CES 2013: az NVIDIA androidos kézikonzollal készül

Az NVIDIA a mai napon részletezte a Tegra 4 SoC képességeit, de talán ennél is nagyobb esemény volt, hogy bemutatkozott a Project Shield, mely egy androidos kézikonzol lesz igazán egyedi dizájnnal. A koncepció abból a szempontból nagyon érdekes, hogy manapság az elemzők temetik a kézikonzolokat, amit alátámaszt, hogy a Nintendo 3DS, illetve a Sony PlayStation Vita sem mondható kimagasló sikernek, illetve az eddig bemutatott androidos megoldások is nagyon gyengén teljesítenek, ám utóbbihoz hozzátartozik, hogy igazán ütős megoldást – a bizonyos szempontok szerint ide sorolható Sony Ericsson Xperia Play-t leszámítva – még nem láttunk. A Project Shield viszont tényleg azt hozza, amit egy ilyen eszköztől elvár a felhasználó.

Hirdetés

Az NVIDIA újdonságában a legtöbben már a Nintendo 3DS és a Sony PlayStation Vita igazi konkurensét látják, de valójában azért itt két külön ligáról beszélünk. Ugyan kézikonzol mindegyik, de a Nintendo és a Sony nagyon erős játékokat vonultat fel, amihez képest az Androidra elérhető játékok többsége igen gyenge minőségűnek számít, de ugyanakkor jóval olcsóbbak is, és a célközönség szempontjából inkább a hétköznapi játékosokra koncentrálnak a fejlesztők. Ennek megfelelően a Project Shield egy külön ligában játszik, és inkább hasonlítható a hagyományos androidos tabletekhez, mint a vérbeli kézikonzolokhoz.

A Project Shield kinézete egy manapság megszokott gamepadhez hasonlítható, amin felnyitható egy 5 colos, 1280x720 pixeles felbontású, érintésre érzékeny kijelző. Arról nincs adat, hogy ez milyen panelt használ, de valószínűleg, egy minőségileg elfogadható technológiát alkalmaz. A masinán egy nyolcirányú digitális pad, két analóg kar, nyolc tűzgomb és további öt funkciógomb található. A számításokat természetesen egy Tegra 4 végzi, a rendszermemória kapacitása azonban ismeretlen, illetve az adattárolóról sincs adat. Az viszont biztos, hogy a terméken egy Android 4.1.2-es, vagy ennél újabb verziójú operációs rendszer fog futni, amin az NVIDIA nem módosított. Ez azért fontos, mert így a Project Shield lényegében egy normál androidos eszközként is tökéletesen üzemképes, és kompatibilis a Google Play áruházzal.

A kézikonzolon lesz még USB és HDMI interfész, microSD szabványú termékeket fogadó kártyaolvasó, támogatja az IEEE 802.11n-es Wi-Fi hálózatokat, továbbá rendelkezik egy sztereó hangrendszerrel is, melytől – a mérete okán – csodát nem érdemes várni, de a mobil eszközökhöz képest jól fog szólni. A beépített akkumulátor 38 Wh-s, ami a kézikonzolok és a nem túl nagy tabletek között meglepően nagy kapacitású, így a játékok egyetlen feltöltéssel a terheléstől függően 5-10 óráig is futtathatók, illetve 24 órán keresztül képes a rendszer videók lejátszására.

A Project Shielden elérhető lesz a Google Play áruház, ergo szinte minden androidos programot futtatni fog, továbbá az NVIDIA a TegraZone applikáción keresztül gyűjti össze a termékhez optimalizált programokat, de ez eddig is így volt Tegra lapkákat használó termékek esetében. A rendszeren természetesen megoldható a felhőből futó játék is, hiszen ehhez lényegében csak internetkapcsolat szükséges. Ezt a vállalat a Hawken című játékkal demonstrálta, mely a GeForce Griden keresztül futott. Alternatív megoldás lehet az otthoni PC-ről futtatni az adott játékot a Project Shielden. Ezt a megoldást az NVIDIA egy évvel korábban már bemutatta a Splashtop THD program segítségével, és idén sem volt ez másképp. Az előadáson az Assassin's Creed 3 futott egy GeForce GTX 680-at használó PC-n, ami lényegében egy helyi felhő mintájára a Project Shielden volt játszható. Természetesen a játékok nem csak mobilizálhatók, így fordítva is el lehet járni, és a tévén is lehet bármit játszani az androidos kézikonzolról.

A Project Shield ára egyelőre kérdéses, emellett a friss adatok alapján Észak-Amerikában valamikor nyár elején lesz elérhető. Az NVIDIA az előadás során az asztali konzolok helyzetére is kitért, és alapvetően nem jó értelemben. A cég szerint a PC alkalmasabb játékplatform, és a nappaliba is bejuthatnak az olyan kezdeményezésekkel, mint a Steam Big Picture és a GeForce Experience. A cég finoman utalt rá, hogy az új generációs asztali konzolokat (melyekben a pletykák szerint nem lesz NVIDIA által fejlesztett hardverelem) nem érdemes várni, ugyanis a PC-vel is lehetséges lesz ugyanaz a kényelem, amit a konzol nyújt.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények