Hirdetés

CES 2013: az NVIDIA androidos kézikonzollal készül

Az NVIDIA a mai napon részletezte a Tegra 4 SoC képességeit, de talán ennél is nagyobb esemény volt, hogy bemutatkozott a Project Shield, mely egy androidos kézikonzol lesz igazán egyedi dizájnnal. A koncepció abból a szempontból nagyon érdekes, hogy manapság az elemzők temetik a kézikonzolokat, amit alátámaszt, hogy a Nintendo 3DS, illetve a Sony PlayStation Vita sem mondható kimagasló sikernek, illetve az eddig bemutatott androidos megoldások is nagyon gyengén teljesítenek, ám utóbbihoz hozzátartozik, hogy igazán ütős megoldást – a bizonyos szempontok szerint ide sorolható Sony Ericsson Xperia Play-t leszámítva – még nem láttunk. A Project Shield viszont tényleg azt hozza, amit egy ilyen eszköztől elvár a felhasználó.

Hirdetés

Az NVIDIA újdonságában a legtöbben már a Nintendo 3DS és a Sony PlayStation Vita igazi konkurensét látják, de valójában azért itt két külön ligáról beszélünk. Ugyan kézikonzol mindegyik, de a Nintendo és a Sony nagyon erős játékokat vonultat fel, amihez képest az Androidra elérhető játékok többsége igen gyenge minőségűnek számít, de ugyanakkor jóval olcsóbbak is, és a célközönség szempontjából inkább a hétköznapi játékosokra koncentrálnak a fejlesztők. Ennek megfelelően a Project Shield egy külön ligában játszik, és inkább hasonlítható a hagyományos androidos tabletekhez, mint a vérbeli kézikonzolokhoz.

A Project Shield kinézete egy manapság megszokott gamepadhez hasonlítható, amin felnyitható egy 5 colos, 1280x720 pixeles felbontású, érintésre érzékeny kijelző. Arról nincs adat, hogy ez milyen panelt használ, de valószínűleg, egy minőségileg elfogadható technológiát alkalmaz. A masinán egy nyolcirányú digitális pad, két analóg kar, nyolc tűzgomb és további öt funkciógomb található. A számításokat természetesen egy Tegra 4 végzi, a rendszermemória kapacitása azonban ismeretlen, illetve az adattárolóról sincs adat. Az viszont biztos, hogy a terméken egy Android 4.1.2-es, vagy ennél újabb verziójú operációs rendszer fog futni, amin az NVIDIA nem módosított. Ez azért fontos, mert így a Project Shield lényegében egy normál androidos eszközként is tökéletesen üzemképes, és kompatibilis a Google Play áruházzal.

A kézikonzolon lesz még USB és HDMI interfész, microSD szabványú termékeket fogadó kártyaolvasó, támogatja az IEEE 802.11n-es Wi-Fi hálózatokat, továbbá rendelkezik egy sztereó hangrendszerrel is, melytől – a mérete okán – csodát nem érdemes várni, de a mobil eszközökhöz képest jól fog szólni. A beépített akkumulátor 38 Wh-s, ami a kézikonzolok és a nem túl nagy tabletek között meglepően nagy kapacitású, így a játékok egyetlen feltöltéssel a terheléstől függően 5-10 óráig is futtathatók, illetve 24 órán keresztül képes a rendszer videók lejátszására.

A Project Shielden elérhető lesz a Google Play áruház, ergo szinte minden androidos programot futtatni fog, továbbá az NVIDIA a TegraZone applikáción keresztül gyűjti össze a termékhez optimalizált programokat, de ez eddig is így volt Tegra lapkákat használó termékek esetében. A rendszeren természetesen megoldható a felhőből futó játék is, hiszen ehhez lényegében csak internetkapcsolat szükséges. Ezt a vállalat a Hawken című játékkal demonstrálta, mely a GeForce Griden keresztül futott. Alternatív megoldás lehet az otthoni PC-ről futtatni az adott játékot a Project Shielden. Ezt a megoldást az NVIDIA egy évvel korábban már bemutatta a Splashtop THD program segítségével, és idén sem volt ez másképp. Az előadáson az Assassin's Creed 3 futott egy GeForce GTX 680-at használó PC-n, ami lényegében egy helyi felhő mintájára a Project Shielden volt játszható. Természetesen a játékok nem csak mobilizálhatók, így fordítva is el lehet járni, és a tévén is lehet bármit játszani az androidos kézikonzolról.

A Project Shield ára egyelőre kérdéses, emellett a friss adatok alapján Észak-Amerikában valamikor nyár elején lesz elérhető. Az NVIDIA az előadás során az asztali konzolok helyzetére is kitért, és alapvetően nem jó értelemben. A cég szerint a PC alkalmasabb játékplatform, és a nappaliba is bejuthatnak az olyan kezdeményezésekkel, mint a Steam Big Picture és a GeForce Experience. A cég finoman utalt rá, hogy az új generációs asztali konzolokat (melyekben a pletykák szerint nem lesz NVIDIA által fejlesztett hardverelem) nem érdemes várni, ugyanis a PC-vel is lehetséges lesz ugyanaz a kényelem, amit a konzol nyújt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés