Tesztkonfiguráció
Videokártya / driver | Zotac GeForce 9800 GT AMP! 512 MB (700/1000 MHz) / Forceware 177.79 Asus Radeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 8.7 BBA Radeon HD 4850 512 MB (625/1000 MHz) / Catalyst 8.7 Asus Radeon HD 4870 512 MB (750/1800 MHz) / Catalyst 8.7 Asus GeForce GTX 280 1024 MB (600/1100 MHz) / Forceware 177.79 |
Processzorok | Athlon X2 3 GHz (15 x 200 MHz; 2 x 1 MB L2 cache) Phenom 2,3 és 2,9 GHz (11,5 x 200 MHz és 14,5 x 200 MHz; 4 x 512 kB L2 és 2 MB L3 cache) Pentium Dual-Core 3 GHz (9 x 333 MHz; 1 MB L2 cache) Core 2 Duo 2,33 és 3 és 4 GHz (7 x 333 MHz, 9 x 333 MHz, 9 x 445 MHz; 6 MB L2 cache) |
Alaplapok | AMD: Asus CrossHair II Formula (NVIDIA nForce 780a) Intel: Gigabyte P35T-DQ6 (Intel P35) |
Memóriák | DDR2: CSX Diablo 2 x 1024 MB (1066 MHz, CL 5-5-5-15) DDR3: Samsung 2 x 1024 MB (1333 MHz, CL 7-7-7-20) |
Merevlemez | Samsung Spinpoint T166 500 GB (SATA; 7200 rpm; 16 MB cache) |
Tápegység | Chieftec 1000 watt |
Operációs rendszer | Windows Vista Ultimate 32 bit SP1 |
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyákon „legjobb minőség”-re, az ATI kártyákon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, azt is a játékokból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékokat különböző grafikai minőséggel teszteltük, az aktuális beállításokat mindenhol külön feltüntettük.
A játékokat ugyanazon elv szerint válogattuk össze, mint a processzorokat és a videokártyákat, vagyis a legelterjedtebb és legkedveltebb motorokat (engine) és játékokat szerettük volna összegyűjteni. Persze a kiválasztott szoftvereken kívül is létezik rengeteg népszerű cím, de mindent nyilvánvalóan nem tesztelhetünk. Az Enemy Territory: Quake Wars az egyik legkedveltebb multiplayer játék, ráadásul OpenGL-re íródott, ezért ezzel melegítettünk be. A Rainbow Six Vegas már egy korosodó cím, de van két fontos tulajdonsága. Egyrészt Unreal Engine 3 motorra épül, melyet a jövőben rengeteg játékban látunk viszont, másrészt annak is egy olyan verziójával állunk szemben, amiben a shaderek játsszák a főszerepet. Választhattuk volna az UT3-at vagy a Bioshockot, de ezek még kevésbé shaderintenzívek. A harmadik játék a World in Conflict lett, egy olyan stratégiai játék, amely nemcsak népszerű, de a videokártya mellett a processzort is rendesen képes megizzasztani. Negyedikként a Race Driver GRID-re esett a választásunk, amelyet a Colin McRae Rally alkotói készítettek, népszerűsége lassan a Test Drive Unlimitedével ér fel. A játékot meghajtó Neon engine látványos és a processzormagok kihasználásában is jeleskedik. A játékok sorát az Assasin’s Creed folytatja, és a Source motoros Half Life 2 Episode Two zárja.
Az ET:QW és HL2EP2 alatt felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. Az RSV-t, RDG-t és Assasin’s Creed-et úgy teszteltük, hogy egy begyakorolt útvonalat bejárva egymás után háromszor FRAPS-szel lemértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot feljegyeztük. A World in Conflictban a játékba beépített teljesítményteszt adta a végeredményt.
Négy játékban 2 különböző beállítást teszteltünk. Azt vettük alapul, hogy a legelterjedtebb LCD kijelzők zöme 1280x1024-es natív felbontással rendelkezik (17–19 hüvelykesek); ez volt az egyik, a kisebbik felbontás. A második beállítást úgy választottuk ki, hogy a 21, 22 és 24 colos kijelzővel rendelkezők számára is támpontot tudjon adni, azaz 1920x1200-as felbontást használtunk, ez volt a valódi VGA-izzasztó beállítás. Az 1680x1050-es felbontás pont a kettő közé esik, egy kis átlagolással kiszámolható a végeredmény. Az Assasin’s Creed-et és a HL2EP2-t csak 1680x1050-ben teszteltük.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!