HL2 EP2 és Assasin’s Creed
Assasin’ s Creed 1680x1050 Level 3 AA/16xAF max detail | Athlon X2 3 GHz 15 x 200 | Phenom X4 2,3 GHz 11,5 x 200 | Phenom X4 2,9 GHz 14,5 x 200 | Pentium Dual-Core 3 GHz 9 x 333 | Core 2 Duo 2,33 GHz 7 x 333 | Core 2 Duo 3 GHz 9 x 333 | Core 2 Duo 4 GHz 9 x 445 |
Radeon HD 3870 | 34 | 34 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
GeForce 9800 GT | 30 | 29 | 30 | 30 | 29 | 30 | 31 |
Radeon HD 4850 | 42 | 42 | 43 | 40 | 47 | 47 | 48 |
Radeon HD 4870 | 43 | 44 | 45 | 48 | 44 | 55 | 57 |
GeForce GTX 280 | 40 | 42 | 45 | 44 | 42 | 45 | 47 |
Az Assasin’s Creednek a DirectX 10.1-es verzióját teszteltük, mert kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Radeonok valóban erőfölénybe kerülnek-e az API kiterjesztésének köszönhetően, és az eredményekből úgy tűnik, hogy igen. Az AC-vel kapcsolatban még észrevettük azt is, hogy „nehezen” skálázódik. Ezt a játékot eredetileg két felbontásban szerettük volna tesztelni, de rengeteg esetben ugyanazt az eredményt kaptuk felbontástól függetlenül, ezért végül a kompromisszumos 1680x1050 mellett döntöttünk. Úgy tűnik, hogy a HD 3870-nel és a 9800 GT-vel ismét VGA-limitbe ütköztünk, az NVIDIA GPU-s VGA kicsit gyengébb volt ellenfelénél, de a skálázódáson ez nem változtat. A HD 4850 17, a HD 4870 25, a GTX 280 pedig 15%-ot tudott gyorsulni, amint erősebb processzor került alá. Assansin’s Creed alatt a HD 4870 nemcsak gyorsabb volt, de jobban is skálázódott a GTX 280-nál, gyengébb és erősebb CPU-val egyaránt verte ellenfelét. Érdekes és furcsa egyben, de ebben a játékban, amikor HD 4800-as Radeont teszteltünk az Intel processzorokkal, a gyorsítótár méretének különbsége jelentős differenciát okozott a végeredményben is, ugyanakkor a Phenom szinte semmivel sem volt gyorsabb az Athlon X2-nél.
Half Life 2 Episode 2 1680x1050 4xAA/16xAF minden very high-high | Athlon X2 3 GHz 15 x 200 | Phenom X4 2,3 GHz 11,5 x 200 | Phenom X4 2,9 GHz 14,5 x 200 | Pentium Dual-Core 3 GHz 9 x 333 | Core 2 Duo 2,33 GHz 7 x 333 | Core 2 Duo 3 GHz 9 x 333 | Core 2 Duo 4 GHz 9 x 445 |
Radeon HD 3870 | 59 | 59 | 59 | 59 | 59 | 59 | 60 |
GeForce 9800 GT | 91 | 90 | 93 | 93 | 94 | 95 | 95 |
Radeon HD 4850 | 95 | 93 | 96 | 96 | 97 | 98 | 99 |
Radeon HD 4870 | 110 | 105 | 114 | 111 | 115 | 124 | 128 |
GeForce GTX 280 | 113 | 104 | 126 | 120 | 130 | 140 | 157 |
A HL2 Episode 2 Source motoros játék, ennélfogva igen fontos, hogy szerepet kapjon egy effajta tesztben. A motor a hardvert tekintve alapvetően igénytelen, ezért ezúttal is az 1680x1050-es felbontás és maximális grafikai beállítások mellett döntöttünk. Lehet, hogy picit túllőttünk a célon, mert ilyen beállítások mellett a HD 3870-nel, a 9800 GT-vel és a HD 4850-nel is VGA-limitbe botlottunk. Azért nem keseredtünk el, mert az fps-ek száma még így is bőven a játszhatósági szint felett tartózkodik. A HD 4870-nel 18, a GTX 280-nal pedig 34%-os különbséget mértünk ki a leglassabb és leggyorsabb értékek között, tehát a vegyes, illetve CPU-limit csak ezekkel a videokártyákkal jött elő. Ezúttal is sokat nyomott a latban a gyorsítótár nagysága, a Phenom és az Intel processzorok mérési eredményei is erre engednek következtetni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!