2018. június 20., szerda

Útvonal

Tesztek » TV & Audió rovat

Failparádé Sharp módra

A vállalat ugyanazokat a hibákat követi el, mint korábban, így jó eséllyel nem lesz semmi az ígért és várt diadalmas visszatérésből.

Hirdetés

Nagyon mélyről indulva

Sok olyan szórakoztatóelektronikai cég van, amelyik az elmúlt egy-másfél évtizedben komolyan megzuhant. Nagy nevek törtek meg, buktak el, köztük a Sharp is, aki 2011 környékére egyre komolyabb szószba navigálta magát. Az elbaltázott üzletpolitika, a hibás fejlesztési irányok, a rosszul felmért vásárlói igények, a konzervatív és erőtlen marketing miatt a vállalat alatt megrogyott a talaj, amit még tetőzött a fukushimai erőmű katasztrófája is. A cég nem tudott úrrá lenni a problémákon, hiába adogatta el a családi ékszereket, azaz a kisebb-nagyobb divíziókat. Az európai tévés részleget, tehát a lengyelországi összeszerelő üzemet és a névhasználati jogokat például 2014-ben szerezte meg az OEM gyártóként nevet szerzett szlovák Universal Media Corporation.


[+]

Azonban ez sem segített, és bár a cég töretlenül folytatta a fejlesztéseket, a jövő egyre sötétebbnek tűnt. 2016 elejére a konszern a sír szélén táncolt már, mikor is a tajvani Hon Hai Precision Industry Co. Ltd., vagy ahogy a legtöbben ismerik, a Foxconn, bejelentette felvásárlási szándékát. A Foxconn jelenleg a világ egyik legnagyobb technológiai cége, amely elsősorban beszállítóként ismert. Többek között olyan márkák tartoznak az ügyfelei közé, mint az Apple, az Amazon, a Sony, a Blackberry vagy a Nintendo.

A Sharp bekebelezése után hamarosan kiderült, hogy a japán cégre nem pusztán a szabadalmak, fejlesztések miatt volt szükségük, hanem meg akarják tartani a márkanevet, és el kívánják érni, hogy a régi fényében csillogjon a brand, és meghatározó szereplő legyen a tévés iparágban. Ennek érdekében meghagyták a Sharpot önálló entitásként a cégcsoporton belül, ami azt is jelenti, hogy nem abajgatták a fejlesztőközpontot, és a régi gárda szakemberei közül is sokan megmaradtak, viszont a vezetésben értelemszerűen történt némi változás.

Nagyratörő tervek

Európában a terv az volt, hogy a Foxconn vastag pénztárcájával a háttérben visszaszerzik az elcsatolt divíziót, és ezt követően 2018-ban már egy komoly tévéflottával lépnek színre, hogy megkezdjék a piacok visszahódítását. Az első lépéssel nem is volt gond, hiszen a Sharp felvásárolta az UMC-t, azaz így az európai gyár és a jogok ismét a céghez kerültek. A közelmúltban sikerült végre beszélnünk a cég munkatársaival, akiktől végre egy csomó részletet megtudtunk az új modellekről, illetve a cég stratégiájáról, elvárásairól. Az az igazság, hogy jó pár furcsa, meglepő és érthetetlen dolgot hallottunk, részletek a következő oldalon!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.