Hardver és próba
Belső
Mint említettük, az Abyssus Essentialnál az egyszerűség került célkeresztbe, így extra gombokat vagy egyéb trükköket nem kapunk, az egyetlen „plusz” az RGB LED-es megvilágítás, amely egyetlen zónára osztott: a hátoldali logó mellett az egér talpánál körbefutó csík világít, és ennek fénye az egérpadról verődik vissza. Ez a világítás kompatibilis a Chroma szoftverrel, tehát elég sokféle módon testre szabható, és profilokban is elmenthető. Mivel az egérben extra memória nincs, így ezen profilok hordozása Razer fiókunkkal valósítható csak meg – erre persze amúgy is szükség lesz, hiszen, mint a Naga Trinity tesztjében is írtuk, saját fiók létrehozása és netkapcsolat nélkül a Synapse szoftvert elég nehéz telepíteni.
Az egeret szétszedve gyorsan kiderül, hogy a minimalizmus a komponenseket is elérte: a gombok alatt Omron D2FC-7N kapcsolók lapulnak, de csak 10 milliós változatban, az érzékelő pedig a Pixart egyik kevésbé ismert, a PMW3325-re épülő modellje, a PMW3339, amely maximum 7200 dpi felbontást kínál, illetve 220 ips sebességet és 30 g gyorsulást képes még lekövetni. A görgő-encoder gyártóját ügyesen elrejtették, de valószínűleg Kailh termék, a mikrokontroller pedig a gyártó más termékeiből is ismerős NXP LC11U24F vezérlő.
Használat közben
Kis mérete és súlya miatt az Abyssus Essential reszponzív érzést kelt, ugyanakkor nagyobb kézzel rendelkezők úgy fogják érezni, mintha egy „travel mouse"-zal játszanának. A gombok túlzott keménységét már felróttuk a Razernek, és ez sajnos azt eredményezi, hogy hosszabb, sok kattintást igénylő játékmenet során kezünk a kelleténél jobban el fog fáradni. Egy kicsit segít ezen egyébként az, hogy a karomfogásra ösztökélő forma miatt nagyobb erőt tudunk a gombokra összpontosítani, mint a nyújtott ujjas tenyérfogásnál.
Az egér különböző jellemzőit a Synapse szoftverben tudjuk személyre szabni – mivel ezt a Naga Trinity kapcsán már ismertettük, itt külön nem térnénk ki rá, hiszen az alapok ugyanazok, egyedül azok a funkciók hiányoznak, amelyeket hardveres korlátai miatt az Abyssus Essential nem támogat.
Felbontásból 200-7200 dpi közötti értékeket állíthatunk be 100 dpi-s lépésekben, és 2-5 fokozatot külön el is menthetünk. Ezek között váltani dedikált gombok hiányában nem egyszerű, de azért megoldható némi trükközéssel, hiszen a gombokhoz másodlagos funkciót kínáló Hypershift szolgáltatás rendelkezésre áll, nincs akadálya tehát annak, hogy a görgő lenyomását Hypershift gombnak kinevezve a görgő forgatásával tudjunk a felbontási fokozatok között kapcsolgatni. A dpi-vel kapcsolatos számokat tisztelőknek némileg rossz hír, hogy a jelzett és a mért felbontások között érezhető eltérés van, nagyjából az alábbiak szerint:
Névleges felbontás (dpi) | Mért felbontás (dpi) |
---|---|
800 | 940 |
1800 | 2050 |
3600 | 4020 |
5400 | 6200 |
7200 | 8200 |
Ahogy az egy játékosokat célkeresztbe helyező cégtől elvárható, az egér angle snappinggal és más rásegítéssel nem rendelkezik, az 1000 Hz-es lekérdezési frekvenciát és az 1 ms-os frissítést is gond nélkül viszi. Jittertől ugyanakkor nem teljesen mentes a szerkezet, méréseink szerint nagyjából 1800-2000 (2050-2200) dpi szintig nem vagy csak kismértékben tapasztaljuk ezt, 5000 dpi felett azonban már jelentős mértékben ugrál a mutató.
A sebességre és a gyorsulásra nem fogunk panaszkodni, a PMW3339 hiba nélkül követte le legdurvább rántásainkat is, egészen 5,2 m/s-ig. Az összeállításban a feketelevest az emelési magassság, a LOD jelentette, ezt 3 mm-nek mértük, ami nagyon magas érték, ennek fele lenne közel az ideálishoz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!