Hirdetés
Shaderek
A játéktesztek előtt megvizsgáltuk a részvevők szintetikus, shaderes teljesítményét.
Az X1950 Pro CrossFire minden geometriai tesztből győztesen jött ki, mindig alapos verést mért a két 7900 GS-re. A komolyabb, DirectX 9-es körökben ráduplázott az egykártyás eredményeire, tehát az új CrossFire vertex szempontból jól muzsikál. A GeForce 7900 GS SLI-ről is elmondható, hogy hatékony az egykártyás változathoz képest, de a Radeonnal szemben alulmaradt, mert eggyel kevesebb számolója van, és több mint 100 MHz-cel alacsonyabb az órajele is. Ami nagyon fontos, hogy a Radeon X1950 Pro többnyire a GeForce 7950 GT-t is megelőzte, és alig maradt le az X1900 XT mögött. Az utóbbi nem meglepő, hiszen csak minimális órajelbeli különbség van köztük.
A pixel shaderes tesztek nagyon furcsán alakultak. A Radeon X1950 Pro CrossFire többnyire jelentősen túlteljesítette a szóló X1950 Prót. A jelenség okát nem tudjuk, de lehet a tesztprogram hibája, vagy akár az új meghajtóprogram, esetleg a friss CrossFire megvalósítás is.
Pixeles textúragenerálásban a Radeon X1950 Pro már alulmaradt a GeForce 7900 GS-sel szemben. A különbség az egyre több textúrázást alkalmazó tesztkörökkel tovább nőtt. Ott már a Radeon X1950 XT sem tudta tartani a lépést a kis GeForce-szal. Nagy talány, hogy a CrossFire miért lett négyszer olyan gyors a PS 2.0-s textúrázós tesztekben, mint a szóló kártya. Talán a Radeonok még jobban megszenvedik a kevés mintavételezőt, mint gondolnánk? Majd a szintetikus teszteknél sokkal fontosabb játékos menetek megmutatják, mi a helyzet.
Pixel shaderes árnyékszámolásban már jobbak voltak a Radeonok. Ha nem kellett sokat mintavételezni, akkor a Radeon X1950 Pro inkább a GeForce 7950 GT-hez volt közelebb, mint a 7900 GS-hez. A legmodernebb tesztekben az egy szál X1950 Pro is megszorongatta a 7900 GS SLI-t. Az X1950 Pro és X1950 XT között végig tetemes, 30% körüli különbség volt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!