PhysX kiegészítőként – Ghost Recon AW
A kártyához mellékelt, legfrissebb Ghost Recon játék feltelepítése közben kicsit gondterhelten olvasgattuk az Asus tesztelési útmutatóját, melyben lépésről lépésre le volt írva, mit kellene látnunk a PPU beiktatása után. Vajon azért kell ezt ennyire magyarázni, mert egyébként nem látható...?
Az állóképek nem adják vissza megfelelően a fizikai hatásokat, robbanásokat, ütközéseket, deformációkat, ezért a fotók mellett videókat is rögzítettünk a fizikai gyorsítóval (jobb oldali képek), illetve fizikai gyorsító nélkül is (bal oldali képek). Tesztkonfigurációnk a következőképpen alakult:
- Athlon 64 3800+ (2,4 GHz; 512 kB L2 cache) processzor
- Asus A8N-SLI Premium alaplap
- 2x 512 MB Corsair TwinX1024-3200XL DDR memória
- Asus GeForce 7900 GT Top videokártya
- 250 GB-os Maxtor DiamondMax 10 merevlemez
- Asus DRW-0804P optikai meghajtó
- Cooler Master RealPower 550 W tápegység
- Windows XP Professional Service Pack 1
Az első menetben a macskakövet soroztuk meg gépfegyverünkkel. A különbség szemmel látható volt. PPU-val több kődarab pattogott ki a burkolatból, és a lövedékek szikrái is sokkal élethűbbek voltak. Kár, hogy a kilőtt darabkák rövid idő után eltűntek, és a megtámadott útszakasz is szinte sértetlen maradt, hiszen csak egy textúra volt. Így kicsit viccesen hatott, hogy a kavicsok egy egyenes felületből ugrálnak elő.
video (3,5 MB) - video (4,2 MB)
Következő célpontunk egy fatörzs volt. A PPU hatása itt látványos volt, mert a szétrepkedő faszilánkok mellett a felszálló füst is élénkebbnek mutatkozott. Textúrás gondunk-bajunk itt már valamelyest enyhült. Bár a sorozat után a fa törzsén csak pár sötétebb folt maradt, az alatta sorakozó kövek pereme már élethűbb lett, bár szintén csak textúra volt.
video (4,5 MB) - video (4,9 MB)
Harmadjára komolyabb ellenfelet, egy piros autót választottunk. Ismét az előző két esetnél tapasztaltakat láttuk. PPU-val szebbek voltak a szikrák, az ablakok igényesebben fröccsentek szét. Nagy szívfájdalmunkra a jármű nem moccant meg a rohampuska sorozatától, csak az ajtói szakadtak le, mindig ugyanúgy. Ekkorra megfogalmazódott bennünk, hogy a Ghost Recon AW alapvető PPU-specialitása, hogy a darabkák szebben és élethűbben spriccelnek ki az egyszerű textúrafelületekből. Az egész jelenség utólag odabiggyesztett hatást kelt, amiért csak a valamivel igényesebb füstök kárpótoltak minket.
video (7,9 MB) - video (5,6 MB)
Kis letörtségünket a virtuális világ egyik legmókásabb tevékenységével, robbantással kompenzáltuk. Az áldozat a csúnya, piros autó volt. Az első akciónk hatása egy „***!” kiáltással összekötött gyors elhalálozás lett, mert a gránát nagyobbat szólt, mint számítottunk rá, és a PhysX-es effekt is lehengerlő volt! A szétspriccelő „autómolekulák” és füstök rendkívül látványosak voltak, mellettük a PPU nélküli detonáció fád kis pislantásnak hatott. Sajnos az utólag rákevert jelleg itt is megmaradt, az autó váza meg sem moccant, kerekei alig gurultak arrébb. Jó pont viszont, hogy a villanyoszlop elcsavarodott, bár ez PPU nélkül is megtörtént. Összegezve: ez a PPU-s robbantósdi jól sikerült.
video (1,4 MB) - video (1,8 MB)
A tesztelési útmutatóban egy újságost is emlegettek, keressük csak meg! Biztosan jó móka lesz a nyomtatott sajtó elleni robbantásos merénylet – gondoltuk. Hát, sajnos nem lett az, egy fia lángoló bulvárlapot vagy IT-magazint sem láttunk. Volt pár szökőkútként felspriccelő, autódarabkára emlékeztető valami, amiből PPU-val kicsit több jutott, mint nélküle, de idővel ezek is eltűntek. A csinosan kavargó füstfelhőket kivéve semmilyen környező geometriára nem volt hatással robbantásunk – kár.
video (2,9 MB) - video (6,6 MB)
Következő bejátszásunkban megszemlélhető a világ legerősebb teherautóponyvája, mely egy-két gránátot is kibír. Ismét a szokásos, szétspriccelő fekete darabkákat és a dúsabb füstöt láttuk, ami már kezdett unalmassá válni. Kicsit amerikai filmes utánérzésünk volt, hogy az apró darabokra robbanó teherautó mellett álló újabb piros autónak semmi baja sem lett; na jó, az ablakai azért betörtek.
video (11,5 MB) - video (6,3 MB)
A záró felvonásban egy páncélozott jármű utolsó pillanatait örökítettük meg. Itt ismét jó volt a PPU-s összhatás, a harckocsi csak másodjára adta meg magát, ráadásul szépen odébb zökkent, és volt egy második, kisebb detonáció is. Fizikai feldolgozó nélkül is ugyanaz a forgatókönyv zajlott le, csak akkor, szokás szerint kevesebb füsttel és szétugráló, fekete darabkával. Ebben az esetben sem láttunk semmi újat.
video (5,3 MB) - video (11,2 MB)
Összefoglalva a Ghost Recon Advanced Warfighterben látottakat, azt kell mondanunk, hogy a PPU csak utólag beillesztett effektben mutatkozott be, melyek néhány esetben lehengerlőek voltak, de talán csak addig, amíg újdonságként hatottak. A mindenhonnan egyformán záporozó, fekete darabkák sokadjára már nem voltak túl meggyőzőek. A teltebb, élethűbb füstök viszont tetszettek, bár egy idő után már inkább azt lestük, milyen ellenség fog előbukkanni belőlük. A játék sebességére nem volt különösebb hatással a PPU, átlagosan ugyanolyan sebességet mértünk vele és nélküle is, szóval elmondható, hogy nem dolgozott az általános sebesség rovására.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!