Hirdetés
Játékok
Következzenek a játékok, melyekről tudjuk, hogy három kivételtől eltekintve nem használják ki a második magot és a Hyper-Threadinget sem. Ennek, az alacsonyabb órajelnek és az 133 MHz-es FSB-nek köszönhetően a Pentium D 805 alapórajelen minden játékban az utolsó helyek egyikét szerzi meg más 2,8 GHz-es Pentium 4-ekkel vagy Pentium D-kkel egyetemben. Játékok alatt az Athlon 64-ek hagyományosan nagyon jól szerepelnek, így a kis 2,66 GHz-es Pentium D-nek még tuningolva is csak Haloban van esélye az élre kerülni, a többi játékban egy 2,2-2,4 GHz körüli Athlon 64 sebességét nyújtja (ami végeredményben nem is rossz...).
A három kivétel közül az egyik a Quake 4 (és van még a COD 2, illetve Oblivion), melyben a második mag kihasználható, és processzorlimitált beállítások mellett hozza is azt, ami elvárható tőle, vagyis igen komoly mértékben megnő tőle az fps-ek száma. Kikapcsolt SMP-vel a Pentium D 805 a sor végén kullog, és 3,8 GHz-en is csak a 2,4 GHz-es Athlon 64-ek mögé fut be. Bekapcsolt SMP-vel már más a helyzet, így már megveri az összes egymagos processzort, igaz, a kétmagosok között továbbra is az utolsó helyen áll, de tuningolva felugrik a második helyre, az Athlon 64 X2 4600+ mögé. Alapórajelen az SMP bekapcsolása 66, tuningolva pedig 48 %-ot hozott, nyilván itt már közelebb voltunk a videokártya-limithez.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!