Logitech G29, az „új” kormány

Hirdetés

Próba

A G29 és a Driving Force Shifter felszerelésében semmi újat sem találtunk a G27-hez képest. A kormányt és a váltót is vaskos műanyag elemekkel lehet rögzíteni, melyek már az elődnél is bizonyították rátermettségüket. Akinek ez kevés lenne, használhatja a csavarmeneteket, melyek helye ugyancsak változatlan, így minden olyan szimulátorvázra felmennek az újdonságok, amire a G27 is. Ezek után nyilván nem meglepő, hogy az egyes komponensek összekötési módja sem változott.

Alaposan átszabták viszont a kormány vezérlőszoftverét, ami integrálódott a Logitech gamer szoftverébe, tehát ha Logitech gamer egeret vagy billentyűzetet használunk, akkor ismerős lesz a kezelőfelület. Ebben az egyes gombok és kezelőszervek funkciója adható meg, makrókra, programindításra és a szokásos extrákra van lehetőség, továbbá a feltelepített játékokhoz letölti az előre elkészített gyári profilt, ha van olyan. Az erő-visszacsatoló és egyéb rendszerek kapcsán csak a kormány maximális elfordulási szöge állítható be 180 és 900 fok között.


A G29 kipróbálásában a SimHouse csapata volt segítségünkre, akik rengeteg G27-et és egyéb, hasonló kaliberű kormányt elkoptattak már, maguk is készítenek pedálsort G27 alapon, sőt saját kormányt, váltót és szimulátorvázat is. Már a G29 felszerelésekor megjegyezték, hogy valamivel – de nem sokkal – jobban összerakottnak tűnik a G27-nél. Azt is rögtön érezni lehetett, hogy bár csökkent, kikapcsolt állapotban ugyanúgy érezni középállásban némi holtjátékot, ami az elődre is jellemző, erő-visszacsatolásban jelentkező lyukra utal, vagyis középállás környékén nincs megfelelő erőhatás.

Mivel a gyári leírás csak annyit árul el a G29-től, hogy a korábbi optikaielfordulás-érzékelőt mágneses, Hall-effektuson alapulóra cserélték, sejtettük, hogy az átlósan fogazott fogaskerekes, dupla motoros meghajtás megmaradt. Ezt bizonyította is a kormány már az első pillanatban. Sajnos megmaradt a G27 lényegében egyetlen, de annál rettenetesebb negatívuma is, hogy amikor a két egymás ellen dolgozó motor egymásnak feszül, akkor borzasztóan kattog, kalapál a mechanika. Fizikailag nincs ezzel túl sok baj, mert az erőhatások ettől még jók, csak éppen nagyon rossz hallgatni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés