Pedál és Driving Force váltó
Külsőre csak annyit változott a G29 pedálja a G27-hez képest, hogy kicserélték rajta a gyári logót, illetve a pedállapok mögötti munkahengerek vörös helyett feketék. Továbbra is három, jobbára fémből készült pedálunk van, tehát kapunk külön tengelykacsolót. A gáz egy kicsivel a másik kettő vonala előtt van, ahogy az illik, a taposófelületek pedig néhány centiméterrel felfelé emelhetőek, bár még ekkor sem lesznek olyan hosszúk, mint amilyenek az igazi versenyautókban szoktak lenni.
Továbbra is hiányzik a függeszthető rögzítési mód, ami az utcai és túraautókra jellemző, csak a formula autók padlóra támasztott verzióját választhatjuk. Nem módosult a pedálkonzol alsó része sem, megmaradt a kihajtható, padlószőnyegbe kapaszkodó karomsor, a csúszásgátló gumitalpak és a szimulátorvázhoz rögzítést biztosító csavarmeneteket sem variálták át.
Nagy örömünkre egy ponton mégis csak komolyabban hozzányúltak a pedálsorhoz: moddolták a féket. Hasonló, gumibetétes megoldást használtak, mint amilyet rengeteg fórumon leírtak már korábban a G27 kapcsán, amihez többféle házilag beépíthető készletet is kínálnak. Ennek hatására a fékpedál nyomása a végpontjához közeledve egyre keményebb lesz, így pontosabban lehet adagolni.
Leglényeges különbség a G27-hez képest, hogy a G29-hez (és a G920-hoz) nem adnak váltókart, a fokozatok csak a pillangófülekkel kapcsolhatóak. Aki mégis szeretne botváltót, annak külön kell megvennie ezt Driving Force Shifter néven, amit szintén megkaptunk próbára. Rövidke, kerek fejű váltója azonos a G27-ével, gombját és szoknyáját is – feltehetően mű – bőrből szabták. Más, kisebb a körülötte lévő konzol, aminek nincsenek gombjai, hiszen azok a kormányra költöztek. A rögzítési rendszer itt is változatlan.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!