Hirdetés
Képminőség
Az LG régóta letette voksát a DLP képalkotási technológia mellett, és a CineBeam HF60LSR is erre az eljárásra épül. Az egyes DLP projektoroknál még mindig megfigyelhető, igen zavaró szivárványhatás jelenséggel (egy pillanatig csak a három alapszínt látjuk) egyszer sem találkoztunk, így tapasztalataink szerint e zavaró effekttől ennél a vetítőnél nem kell tartani. Ma már ugyan vannak 4K felbontású projektorok is, de ez esetben maradtak a Full HD-nál, ami nyilván költséghatékonysági okokra vezethető vissza. A készülék megkapta a különféle előzetesen eltárolt mintákat használó Super Resolution nevű felskálázási eljárást, amely elméletileg képes feljavítani az alacsonyabb részlegességű anyagokat is, viszont hiába kapcsoltuk be, gyakorlatilag semmilyen változást, eltérést nem tapasztaltunk.
Bár az LG a közelmúltban nyitott a lézeres fényforrás irányába, hiszen egyre több ilyen termék bukkant fel a konszern kínálatában, itt maradtak a hagyományosabb LED-es megoldásnál, ami egyrészt olcsóbb, másrészt kevesebb helyet foglal, és ez a két tényező ennél a projektornál kulcsszerepet játszott. A fénykibocsátó diódák üzemidejére egyébként nem lehet egy rossz szót sem szólni, hiszen a gyártó 30 000 órával kecsegtet, ami azt jelenti, hogy napi 4 óra használat mellett 20 évig képes kiszolgálni az igényeket. A vetítő maximális fényárama 1400 ANSI lumen, ami ideális körülmények között, tehát egy teljesen besötétített szobában, helyiségben bőven elég. Ha nem sikerül teljesen kiszűrni a fényt, tehát félhomályban, szűrt fényű tárgyalóban, irodában használjuk, akkor is értékelhető, látható képet produkál, de az tény, hogy ilyenkor a színek már nem annyira átütőek, sőt egyes tónusokat kifejezetten halványnak fogunk érzékelni. Ez filmezésnél, videózásnál nyilván problémát okoz, de például egy prezentációt így is vidáman meg lehet tartani a segítségével.
Az eszköz igazi erejét ideális vagy azt közelítő körülményeknél mutatja meg – ilyenkor a tónusok gazdagok, tiszták, markánsak és normális beállítások mellett egész természetesek, nyoma sincs műanyag harsányságnak. Kisebb hibákba bele lehet futni, mondjuk a bőrszín vagy a napfényben hullámzó víz megjelenítése során, de ez csak akkor tűnik fel, ha direkt erre fókuszál az ember. A CineBeam HF60LSR a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítését nem támogatja, de ilyen viszonylag alacsony maximális fényerő mellett ennek sok értelme úgy sem lett volna. A menürendszerben nem találkoztunk olyan opcióval, ami lehetővé tette volna a TruMotion interpolációs technológia aktiválását, de ez nem gond, mert mozgásmegjelenítés terén a készülék nagyon jól teljesít. Akadozást, a képelemek duplikálódását nem tapasztaltuk, és az objektumok körül sem tűnt fel remegő aura. A rossz minőségű forrásból származó, alacsony bitrátájú tartalmaknál tapasztalható enyhe zajosodás, ami viszont egészen hatékonyan orvosolható a Zajcsökkentés aktiválásával.
A projektorból nem spórolták ki az előzetesen beállított képprofilokat: hét darab áll a felhasználó rendelkezésére, amelyek már nevükkel (Élénk, Eredeti, Színház, Sport, Játék, Szakértői világos szoba, Szakértői sötét szoba) jelzik, hogy milyen típusú tartalmak mellé ajánlja őket a gyártó. Ezek kisebb-nagyobb mértékben eltérnek egymástól az aktív képmódosító funkciók, a fényesség, a színhőmérséklet és úgy általában a képvilág tekintetében, így jó eséllyel mindenki talál köztük olyat, amelyik passzol ízléséhez, elvárásaihoz. A modell a közepes vetítési távolságú projektorok közé tartozik: 123 centiméterről 40, 246 centiméterről 80, 305 centiméterről pedig 120 hüvelykes kép létrehozására képes. Autófókusszal nem rendelkezik, ezt manuálisan kell állítani a lencsén található tárcsa tekergetésével, és minimális mértékű nagyításra (1,1x) is van mód. A Keystone névre hallgató trapézkorrekció (csak vertikális) segítségével korrigálható a vetített kép torzulása. A zajszint normál módban 30 dB, ami azt jelenti, hogy teljes csöndben bizony hallható egy kicsit a működése.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!