Képminőség
Panel
A gyártó több más friss monitorához hasonlóan a 38GL950G-be is a házon belül készülő Nano IPS panelt építette. A 37,5 hüvelykes, 21:9 képarányú, az átlagosnál szélesebb kijelző felbontása 3840x1600 képpont, ami azt jelenti, hogy a pixelsűrűség 110,9 ppi. A megjelenítőt a szokásoknak és elvárásoknak megfelelően bevonták valamilyen speciális anyaggal, amely mattá teszi és hatékonyan csillapítja a tükröződést, illetve oszlatja el a zavaró külső fényeket.
A háttérvilágításért a LED-ek felelnek, melyeket egy speciális filmréteggel egészítettek ki, ez elnyeli a fény bizonyos hullámhosszait (például a fölösleges sárgákat és narancssárgákat, ami pontosabb pirosakhoz vezet). Ettől a különleges filmrétegtől lesz más a Nano IPS eljárás, mint a hagyományos panelek. A fényerő beállítását nem PWM-mel oldották meg, tehát az elektronika nem villogtatja a képernyőt a fénysűrűség csökkentése érdekében, ami pozitívum. A maximális képfrissítési frekvencia 175 Hz-ig tolható ki az Overclock opció bekapcsolásával. A monitor támogatja a G-Sync eljárást, amit kipróbáltuk az NVIDIA hivatalos demójával, valamint néhány játékkal, és bebizonyosodott, hogy a funkció a valóságban is működik.
Hirdetés
HDR
A DisplayHDR 400 minősítésű monitor biztosítja a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítését, és a 450 cd/m² maximális fénysűrűségnek köszönhetően a HDR effekt érzékelhető és kellően látványos. A legkisebb mért fénysűrűség 11,24 cd/m², ami elég alacsony ahhoz, hogy éjszaka, sötét szobában is lehessen úgy használni, hogy ne legyen zavaró.
Betekintési szög, homogenitás
A készülék betekintési szög tekintetében hozza a kötelezőt, hiszen invertálódást nem tapasztalni, de 155-160 fok környékéről már markánsan érzékelhető a tónusok fakulása, torzulása. Műszeres méréseink során kiderült, hogy a fényerő eloszlása nem tökéletesen egyenletes, de az egyes képtartományok közötti eltérés nem vészes, hiszen a legnagyobb különbség 11,54%. Emellett az is tény, hogy az erősebb és a gyengébb megvilágítású területek között nincsenek éles határvonalak, ennek köszönhetően nem kell tartani foltosodástól vagy felhősödéstől.
Homogenitásvizsgálat: fénysűrűség mértéke az egyes fényerő-beállítások mellett [+]
Válaszidő, input lag
Az input lag terén jól teljesít, ugyanis 12,9 ms-t mértünk, ami igen jó értéknek számít, és ez a játékosoknak meglehetősen fontos lehet. A válaszidő 14 ms (g2g), ami több fokozatban egészen 1 ms-ig csökkenthető, és ilyenkor sem tapasztalható zavaró utánlövés effektus.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!