Képbeállítások, kezelés
A LG ezúttal sem fukarkodott az előzetesen programozott képprofilokkal, hiszen összesen hat mód közül lehet kiválasztani a legszimpatikusabbat. Ezek a szokásos módon kisebb-nagyobb mértékben eltérnek egymástól fényerő, kontrasztarány, színhőmérséklet, válaszidő, valamint képfrissítési ráta tekintetében, és már nevükkel jelzik, hogy milyen típusú tartalmakhoz ajánlja őket a gyártó.
Profil/beállítás | FPS | Gamer 1 | Gamer 2 | Reader | RTS | sRGB |
---|---|---|---|---|---|---|
Fényerősség (fehérpont) | 305,3 cd/m² | 333,3 cd/m² | 333,6 cd/m² | 94,7 cd/m² | 325,9 cd/m² | 151,1 cd/m² |
Fényerősség (feketepont) | 0,3579 cd/m² | 0,3563 cd/m² | 0,3575 cd/m² | 0,12 cd/m² | 0,3588 cd/m² | 0,1627 cd/m² |
Kontrasztarány | 853:1 | 935,5:1 | 933,2:1 | 789,2:1 | 908,4:1 | 928,5:1 |
Legnagyobb delta E | 6,24 | 6,18 | 6,17 | 6,82 | 6,11 | 6,63 |
Átlagos delta E | 2,27 | 2,12 | 2,14 | 2,53 | 2,11 | 2,32 |
Színhőmérséklet | 7600 K | 7000 K | 7000 K | 5200 K | 7300 K | 6500 K |
Gamma | 1,9 | 1,9 | 2,1 | 2,2 | 2,4 | 2 |
Egy i1 Display Pro kalibrátorral, illetve a DisplayCAL névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az említett beállításokat. Sorrendben ezek a következők: FPS, Gamer1, Gamer2, Reader, RTS, sRGB. A kapott értékek közül a legnagyobb fényerőt, a feketeszintet, a valós kontrasztarányt, a színhőmérsékletet, illetve a delta E értékeket tüntettük fel a táblázatban. Utóbbi egy olyan numerikus érték, ami két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül; minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához (sRGB), vagyis annál jobb.
Ezután a célértékeket (120 cd/m² fényerősség, 6500 K színhőmérséklet, 2,2 gamma) próbáltuk belőni, illetve a legnagyobb színpontosságot elérni, ami többé-kevésbé sikerült is: az átlagos delta E 0,89, a legnagyobb pedig 2 lett, ezek megfelelő, de azért nem kiemelkedően jó értékek. A színhőmérséklet 6500 K, a fénysűrűség 174,6 cd/m², a feketeszint 0,1879 cd/m², így a kontrasztarány 929,5:1 lett. A képen a színtérlefedettség látható: a szürke szaggatott vonal jelzi a referencia színteret, míg a színes alakzatok a mért színteret ábrázolják. Eszerint a kijelző 140,3 százalékban fedi az sRGB színteret, de ezen belül a számottevő pontosság 99,8%, ami monitorok esetében nagyon jónak számít!
Színpontosság
LG 38GL950G - színhelyes beállítások | |
Brightness | 27 |
---|---|
Contrast | 70 |
Gamma | Mode 2 |
Color Temp | Custom |
Variable Backlight | Off |
Black Stabilizer | Off |
Response Time | Normal |
Red | 43 |
Green | 11 |
Blue | 44 |
Kezelés, extrák
A tévéktől eltérően a monitorok mellé nem jár távirányító, és ez a periféria innen is hiányzik. A menürendszerben való navigáláshoz a képernyő alján lévő, kisméretű joystickot kel használni. E mini botkormány mellett található egy tárcsa is, ennek megnyomásával kapcsolhatóak be a hátlapra szerelt LED-ek, és a tekergetéssel lehet szabályozni fényerejüket. A grafikus kezelőfelület sajnos magyar nyelven nem kommunikál, viszont a struktúra kellően sekély, felépítése pedig logikus, így kezelése valószínűleg senkinek nem fog komoly problémát okozni.
A modell képes együttműködni az LG OnScreen Control nevű alkalmazásával, aminek segítségével néhány beállítás, például a fényerő vagy a kontraszt a számítógépen keresztül, azaz egérrel módosítható. Sőt az OSC képes arra is, hogy darabokra szabdalja vele a felhasználó a képernyőt, és így a nyitott ablakban futó alkalmazásokat automatikusan külön képernyőrészekre pakolja.
Az extrák között kell megemlíteni a vállalat korábbi termékeinél már megismert, beépített célkeresztet, aminek színe és mérete is módosítható. Ez mindig ott lesz a képernyőn, még akkor is, ha az épp futtatott játékból hiányzik. Nem spórolták ki a Black Stabilizer nevű szolgáltatást sem, mely érzékeli a képernyő legsötétebb részét, és megnöveli annak fényerejét a jobb láthatóság kedvéért. Ez a játékoknál lehet hasznos, hiszen így nehezebben tudnak elbújni előlünk ellenfeleink a virtuális árnyékban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!