Shield, G-SYNC és Tegra Note
Kérdés: A kérdésem a Shielddel kapcsolatos. Európában élek, és sajnos ez a termék ott hivatalosan nem elérhető, miközben európai szerverekről streamelnek játékokat. Tervben van-e a Shield európai piacra dobása, vagy ezzel meg kell várnunk K1-re épülő Shield 2-t?
Jen-Hsun Huang: Jogos a kérdés. Hadd mondjam el, hogy miért nem vittük még el a Shieldet Európába. Biztos akartam lenni abban, hogy megtanultuk a leckét, és alaposan felmérjük a terepet, mielőtt még valami túl nagy nagyba vágnánk a fejszénket. Nem szerettünk volna időt pazarolni egy olyan piacra, ami talán még nem is létezik. Ezen felül szerettem volna biztos lenni abban, hogy már tudjuk, hogyan készítsünk teljesen új eszközöket. A Shield jelenleg egy teljesen egyedülálló termék. Máshogy néz ki, máshogy működik, és más érzetet ad, mint az összes többi eszköz, valamint sok új funkcióval is kecsegtet. Ebből kifolyólag a piacnak időre van szüksége, hogy megtanulja helyesen értékelni. Meglehetősen nagy mennyiségű kérést kaptunk már arra, hogy vigyük el a Shieldet Európába. Az emberek kezdik felfedezni, hogy többé nem szükséges a PC előtt ülni ahhoz, hogy játsszanak vele. A GameStream technológiánk erős, az általa nyújtott élmény pedig egyre jobb. Akár az ágyból vagy a kanapén ülve is lehet játszani, de arra is láttunk már példát, hogy valaki elment a barátjához, és onnan játszott az otthoni PC-jén. Szerintem ez egy csodálatos dolog. Még nem döntöttünk ebben a kérdésben, de tudom, hogy az európai piac már meglehetősen türelmetlen ezt illetően. Ahogy azt tudják, a Shield amerikai fogadtatása nagyon jó volt, a média felől érkezett, valamint a felhasználói visszajelzések is pozitívak voltak, és ez minden újabb szoftverrel csak tovább javul. Azt hiszem, nincs már messze a megfelelő pillanat, ezért lassan komolyan meg kell fontoljam a Shield európai bevezetését. Köszönöm!
Kérdés (egy brazil újságírótól): A Shield brazíliai bevezetésére is számíthatunk?
Hirdetés
Jen-Hsun Huang: Természetesen azt szeretnénk, hogy a Shield az egész világon elérhető legyen, hisz a világ minden tájáról kapunk kéréseket ezzel kapcsolatban. Ebben az esetben is csak az időzítés a kérdés, de ezt is komolyan át fogom gondolni.
Kérdés: Ez azt jelenti, hogy a közeljövőt illetően csak bizonyos országokon gondolkoznak?
Jen-Hsun Huang: A Shieldnek idővel mindenhol ott kell lennie, ahol a GeForce már megvetette a lábát.
Kérdés: Kevés szó esett eddig a PC-ről, ami tulajdonképpen megalapozta az NVIDIA-t. A G-SYNC bejelentését követően nagyon vártam az érkező monitorokat, de az első darabok után a játékosok meglehetősen bosszúsak voltak a magas felár miatt. Esetleg dolgoznak azon a monitorgyártókkal közösen, hogy ez a felár ne vetekedjen egy kisebb grafikus kártya árával?
Jen-Hsun Huang: A kezdeti technológia egy modul egy FPGA chippel, ami nem olcsó. Viszont most, hogy ez már megvan, viszonylag gyorsan tudjuk majd csökkenteni az előállítási költséget, amin dolgozunk is.
Kérdés: Ez nem csak az NVIDIA-n múlik, hisz a monitorokat a partnerek gyártják és árulják, nem igaz?
Jen-Hsun Huang: Valóban, de épp ezért szerződtünk több gyártóval is. A piaci verseny megoldja ezt a problémát. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan kedvezőbb áron lehet hozzájutni ezekhez.
Kérdés: A Shield mellett Tegra Note is teljesen házon belül készült. Miért nem valamelyik OEM gyártóra bízták a referencia platformok elkészítését?
Jen-Hsun Huang: A Tegra Note esetében azért döntöttünk így, mert az jó néhány olyan új technológiát tartalmaz, ami sok, több éves finomhangolást igényelt. A vásárlóink nem szeretnek olyan termékeket megvenni, ami nem tökéletes, így szükségünk volt egy teljesen saját platformra, amin szabadon dolgozhatunk. Az egyik ilyen a HDR, ami nagyon sok finomítást igényelt, míg a másik a DirectStylus. Egy aktív stylus kifejlesztése sok erőfeszítést igényel, a passzív megoldások elkészítése viszont sokkal nehezebb, nekünk pedig időre volt szükségünk. Emellett, ha a végfelhasználókhoz nem jut el a technológia, akkor azt nem tudjuk megfelelően fejleszteni, ha pedig nem tudjuk fejleszteni, akkor nem tudunk több vásárlóra szert tenni. Ennek fényében úgy döntöttem, hogy ebben az esetben az NVIDIA a saját ügyfele lesz, most pedig a Tegra Note az a platformunk, ahol fejleszteni tudjuk azokat a képességeket, amelyeknek sok idő kell. Büszke vagyok a DirectStylusra, az emberek szeretik használni, a technológia pedig időről-időre csak jobb lesz. A Tegra Note esetében a partnerekre bízzuk, hogy mely technológiáinkat örökítik át saját termékeikbe. Amennyiben az összeset szeretnék, akkor az sem probléma, de ha éppen egyre sincs szükségük, az sem. Nyitottak vagyunk szinte minden verzióra.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!