Hirdetés

Interjú az NVIDIA elnök-vezérigazgatójával

Shield, G-SYNC és Tegra Note

Kérdés: A kérdésem a Shielddel kapcsolatos. Európában élek, és sajnos ez a termék ott hivatalosan nem elérhető, miközben európai szerverekről streamelnek játékokat. Tervben van-e a Shield európai piacra dobása, vagy ezzel meg kell várnunk K1-re épülő Shield 2-t?

Jen-Hsun Huang: Jogos a kérdés. Hadd mondjam el, hogy miért nem vittük még el a Shieldet Európába. Biztos akartam lenni abban, hogy megtanultuk a leckét, és alaposan felmérjük a terepet, mielőtt még valami túl nagy nagyba vágnánk a fejszénket. Nem szerettünk volna időt pazarolni egy olyan piacra, ami talán még nem is létezik. Ezen felül szerettem volna biztos lenni abban, hogy már tudjuk, hogyan készítsünk teljesen új eszközöket. A Shield jelenleg egy teljesen egyedülálló termék. Máshogy néz ki, máshogy működik, és más érzetet ad, mint az összes többi eszköz, valamint sok új funkcióval is kecsegtet. Ebből kifolyólag a piacnak időre van szüksége, hogy megtanulja helyesen értékelni. Meglehetősen nagy mennyiségű kérést kaptunk már arra, hogy vigyük el a Shieldet Európába. Az emberek kezdik felfedezni, hogy többé nem szükséges a PC előtt ülni ahhoz, hogy játsszanak vele. A GameStream technológiánk erős, az általa nyújtott élmény pedig egyre jobb. Akár az ágyból vagy a kanapén ülve is lehet játszani, de arra is láttunk már példát, hogy valaki elment a barátjához, és onnan játszott az otthoni PC-jén. Szerintem ez egy csodálatos dolog. Még nem döntöttünk ebben a kérdésben, de tudom, hogy az európai piac már meglehetősen türelmetlen ezt illetően. Ahogy azt tudják, a Shield amerikai fogadtatása nagyon jó volt, a média felől érkezett, valamint a felhasználói visszajelzések is pozitívak voltak, és ez minden újabb szoftverrel csak tovább javul. Azt hiszem, nincs már messze a megfelelő pillanat, ezért lassan komolyan meg kell fontoljam a Shield európai bevezetését. Köszönöm!

Kérdés (egy brazil újságírótól): A Shield brazíliai bevezetésére is számíthatunk?

Hirdetés

Jen-Hsun Huang: Természetesen azt szeretnénk, hogy a Shield az egész világon elérhető legyen, hisz a világ minden tájáról kapunk kéréseket ezzel kapcsolatban. Ebben az esetben is csak az időzítés a kérdés, de ezt is komolyan át fogom gondolni.

Kérdés: Ez azt jelenti, hogy a közeljövőt illetően csak bizonyos országokon gondolkoznak?

Jen-Hsun Huang: A Shieldnek idővel mindenhol ott kell lennie, ahol a GeForce már megvetette a lábát.


[+]

Kérdés: Kevés szó esett eddig a PC-ről, ami tulajdonképpen megalapozta az NVIDIA-t. A G-SYNC bejelentését követően nagyon vártam az érkező monitorokat, de az első darabok után a játékosok meglehetősen bosszúsak voltak a magas felár miatt. Esetleg dolgoznak azon a monitorgyártókkal közösen, hogy ez a felár ne vetekedjen egy kisebb grafikus kártya árával?

Jen-Hsun Huang: A kezdeti technológia egy modul egy FPGA chippel, ami nem olcsó. Viszont most, hogy ez már megvan, viszonylag gyorsan tudjuk majd csökkenteni az előállítási költséget, amin dolgozunk is.

Kérdés: Ez nem csak az NVIDIA-n múlik, hisz a monitorokat a partnerek gyártják és árulják, nem igaz?

Jen-Hsun Huang: Valóban, de épp ezért szerződtünk több gyártóval is. A piaci verseny megoldja ezt a problémát. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan kedvezőbb áron lehet hozzájutni ezekhez.

Kérdés: A Shield mellett Tegra Note is teljesen házon belül készült. Miért nem valamelyik OEM gyártóra bízták a referencia platformok elkészítését?

Jen-Hsun Huang: A Tegra Note esetében azért döntöttünk így, mert az jó néhány olyan új technológiát tartalmaz, ami sok, több éves finomhangolást igényelt. A vásárlóink nem szeretnek olyan termékeket megvenni, ami nem tökéletes, így szükségünk volt egy teljesen saját platformra, amin szabadon dolgozhatunk. Az egyik ilyen a HDR, ami nagyon sok finomítást igényelt, míg a másik a DirectStylus. Egy aktív stylus kifejlesztése sok erőfeszítést igényel, a passzív megoldások elkészítése viszont sokkal nehezebb, nekünk pedig időre volt szükségünk. Emellett, ha a végfelhasználókhoz nem jut el a technológia, akkor azt nem tudjuk megfelelően fejleszteni, ha pedig nem tudjuk fejleszteni, akkor nem tudunk több vásárlóra szert tenni. Ennek fényében úgy döntöttem, hogy ebben az esetben az NVIDIA a saját ügyfele lesz, most pedig a Tegra Note az a platformunk, ahol fejleszteni tudjuk azokat a képességeket, amelyeknek sok idő kell. Büszke vagyok a DirectStylusra, az emberek szeretik használni, a technológia pedig időről-időre csak jobb lesz. A Tegra Note esetében a partnerekre bízzuk, hogy mely technológiáinkat örökítik át saját termékeikbe. Amennyiben az összeset szeretnék, akkor az sem probléma, de ha éppen egyre sincs szükségük, az sem. Nyitottak vagyunk szinte minden verzióra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények