Interjú az NVIDIA elnök-vezérigazgatójával

Áttörés az autóiparban is

A harmadik bejelentésünk a Tegra K1-hez kapcsolódik, mely az autóiparban is szerepet kap, hisz azt már ezen területre is gondolva terveztük a kezdetektől fogva. Nem szerettünk volna minden egyes autótípushoz új alaplapot tervezni, ezért a processzort egy egységes modulra helyeztük rá, ami a Tegra K1 VCM (Vehicle Computing Module) elnevezést kapta. Bár az alaplap kialakítása egységes lesz, de annak nem feltétlenül kell majd a Tegra K1 processzort tartalmaznia, mivel ennek szerepét a gyártó igényeinek megfelelően, a Tegra 2-vel kezdődően bármelyik korábbi modell is betöltheti. Ebből fakadóan a partnerek szélesebb palettából választhatják majd ki az adott autómodell rendszerébe illő legjobb megoldást attól függően, hogy az adott jármű például egy magas számítási teljesítményt igényelő komolyabb digitális műszerfallal, vizuális információszolgáltatással, számítógép vizualizált vezetősegítő rendszerrel, vagy akár a három kombinációjával egyszerre rendelkezik, amire szerintem fogunk látni példákat a jövőben. Az összes modul ugyanazzal a szoftveres környezettel rendelkezik majd, így az autógyártó szemszögéből nagyon könnyű lesz az implementáció. Tehát egy egységes modul, különféle teljesítményszintekkel, mindez egy egységes szoftveres háttérrel támogatva.

Évek óta dolgozunk ezen a megoldáson, így a közelmúltban már az autógyártók is megkaphatták a Tegra K1 VCM-et. További érdekesség az autók szempontjából, hogy két olyan, teljesen új képességet is bemutattunk, amit az ipar korábban még sosem láthatott. Mindez a 192 magos Tegra K1 superchip nagy teljesítményének köszönhető. Az első az anyagvezérelt fizikai renderelő, amely lehetővé teszi, hogy valós időben rajzoljunk ki különféle, az anyagfizikának megfelelő felületeket, ami röviden annyit tesz, hogyha a műszerfalon szálcsiszolt alumíniumot, rezet, volframot, titániumot vagy éppen szénszálat szeretne látni a tulajdonos, akkor mi azt annyira valósághűen meg tudjuk jeleníteni, hogy már szinte meg is lehet érinteni. A második bemutatott képesség a számítógép-vizualizált vezetősegítő rendszer. A jövőben az autókat egy hatalmas tudástár fogja segíteni, melyben korábbról megtanult dolgok kapnak helyet. Lesz egy jó eséllyel Tesla-alapú szuperszámítógép, ami azt fogja tanulmányozni, hogy egy autó hogy néz ki, vagy éppen egy STOP tábla, egy kerékpár, egy gyermek, egy labda, egy macska vagy egy kutya hogy néz ki, illetve milyen különféle fényviszonyok és időjárási körülmények között. Az internetnek köszönhetően annyi információt lehet összegyűjteni, hogy a dedikált szuperszámítógép a nap 24 órájában csak azt fogja tanulmányozni, hogy bizonyos dolgok hogy néznek ki. Ennek köszönhetően a létrehozott elsődleges adatbázis folyamatosan fejlődni fog, és végül azt is fel fogja ismerni, hogy Jen-Hsun hogy néz ki.


[+]

Ehhez hasonló adatbázisok már most is működnek, és napról napra fejlődnek. Többek között hasonló rendszernek köszönhető, hogy a hangalapú keresők már egy hónap elteltével is sokkal hatékonyabban tudnak működni, és még ennél is lényegesen nagyobb előrelépést tapasztalhatnánk, ha egy-két évvel korábbi verzióval hasonlítanánk össze a mai megoldást. A rengeteg keresésnek köszönhetően manapság már akár kínai, közel-keleti, indiai, japán vagy orosz akcentussal is rendelhetnénk egy teát a hangalapú keresőtől. Az egyetlen akcentus, amivel nem fog elboldogulni a rendszer, az a francia, mert a franciáknak beszéd közben alig mozog a szájuk... Csak vicceltem, ma már tényleg bármelyik akcentussal működhet a rendszer. Ezek a rendszerek annyira gyorsan tanulnak, hogy fejlődési görbéjük exponenciális. A felhőben létrehozzuk az adatbázist, és az autóban lévő Tegra K1 szuperchip pedig a 30 másodpercenkénti képkockára képes kamera, a beépített radar, valamint a többi szenzor által szolgáltatott információ elemzésével elvégzi az azonnali helyzetfelismerést. A világ képét fogjuk elkészíteni egy autó szemszögéből, és ezt szegmentálva, majd elemezve fogjuk besorolni a különféle részleteket, melyekre később már keresni lehet. A képesség, mellyel az autó valós időben ismerhet fel különféle tárgyakat vagy akár egy kátyút az úton, nagyban segítheti a sofőrt, és biztonságosabbá teheti a vezetést. Tegyük fel, hogy autónknak egy hatalmas esős vihar kellős közepén azonnal meg kell állnia valami vagy valaki előtt. A legtöbb esetben egy ilyen szituáció még a mai fejlett fékrendszerek mellett is ütközéssel végződik, de egy automatikus vezetősegítő rendszer instant felismerőképessége jó eséllyel találja meg a legjobb utat a baleset elkerülésére. Tudjuk, hogy ezek a dolgok csak akkor lehetségesek, ha megfelelően látjuk, illetve ismerjük fel a világot, és a Tegra K1 ezért is olyan fontos az autóipar számára, hisz egy szuperszámítógép az autóban mindezt már lehetővé teszi, ezzel kikövezve a jövő autója felé vezető utat.

Összegezve tehát, három dolgot jelentettünk be. Az első a játékosok következő generációs PC-je, ami egy teljesen új, G-SYNC névre keresztelt megjelenítőtechnológiát hoz el. Ez egy olyan, nagyon komplikált problémát old meg, amelyet mostanáig még senkinek sem sikerült. Beszéltünk a GameStreamről, mert a jövőben többé már nem kell a számítógép előtt ülnünk, hogy annak játékait élvezzük, azt már szinte bárhol megtehetjük. A második bejelentés a Tegra K1, a 192 magos szuperchip, míg a harmadik az erre alapozó autóipari stratégiánk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés