Interjú az NVIDIA elnök-vezérigazgatójával

NVIDIA és a jövő autói

Kérdés: A minap az Audinál jártam, éppen bejelentették a Tegra K1-et alkalmazó TT Coupe modelljükét, ami a teljesen digitális, "virtual cockpit" nevű rendszert alkalmazza. Emellett egy ismeretlen modellről is beszéltek, ami már automata pilóta funkcióval is rendelkezik. Ön személy szerint milyen esetekben használná ezt, illetve hova menne egy ilyen rendszert alkalmazó autóval?

Jen-Hsun Huang: Elsőként szeretném leszögezni, hogy nagyon szeretem saját magam vezetni az autót, amiben utazok. Amikor valami konferenciára vagy bármilyen eseményre megyünk, akkor általában sofőrünk van, így a hátsó ülésre kerülünk. Ez kissé frusztráló tud lenni, különösen ha egy tetszetős modellről van szó, hisz olyankor a kormány mögött lenne a helyed, a sofőrnek pedig a hátsó ülésen, nem igaz? Ugyanakkor számtalan terület van, ahol nagyon szeretném forradalmasítani a vezetési élményt egy automata pilótával. Elsőként a kényelmet hoznám fel példaként. Kijössz a közértből vagy a bevásárlóközpontból, és az autód már vár rád a kijáratnál. Egyes városokban rendkívül sűrűn és szűken parkolnak, amire remek példa Tokió. Képzeljük el, hogy többé nem kell a parkolással bajlódnunk, az autó megteszi ezt helyettünk. Ezzel a parkolóházak helyeinek számát, illetve azok felépítését is meg lehetne változtatni. Az utolsó példa az ABS-hez hasonló elgondoláson alapszik, ami az útviszonyokhoz mérten túl erős fékezési szándékunkat bírálja felül. Azt hiszem, hogy a jövőben több esetben lehetne alkalmazni egy hasonló rendszert, amikor az autó felülbírálja vezetőjét, ezzel óvva őt egy esetleges balesettől.

Hirdetés

Kérdés: Mint tudjuk, néhány vállalat a teljesen automatikus autók útjára lépett, mint például a Google, míg az autógyártók java jelenleg a csak részben automatizált mintát követi. Véleménye szerint, a távoli jövőt illetően a teljesen automatizált modell vagy a korábban említett félautomata, a sofőrt szükség esetén felülbíráló és kisegítő verzió lesz a befutó?

Jen-Hsun Huang: Teljesen biztos vagyok benne, hogy az utóbb említett megoldás lesz a nyerő. Ennek szerintem az az oka, hogy ez egy élmény, sokaknak élvezetet tud nyújtani a vezetés. Manapság már a legtöbb ember nincs rászorulva a kerékpárra, ugyanakkor sportból vagy csupán szórakozásból mégis rengetegen tekerik a pedálokat. Meglátásom szerint vannak bizonyos dolgok az autókkal kapcsolatban, amelyek érzelmeket váltanak ki az emberekből. Tudod milyen szórakoztató gyorsan vezetni, vagy mennyire felvillanyoz egy kicsit melegebb helyzet? Hasonló okokból ugranak ki ejtőernyővel a hátukon egy repülőből. Szerintem ez annyira szórakoztató, hogy az emberek ettől majd nem akarnak teljesen megválni.

Kérdés: Viszont ez a jövőben egy esetleges szélesebb körű vagy már alapfelszereltségnek számító vonalat követően akár törvényileg is korlátozhatja a sofőrt abban, hogy ne lépje túl a határokat. Mit gondol?

Jen-Hsun Huang: Igen, ez nagyon is elképzelhető. Akárcsak az Én, a Robot című filmben, ahol a szereplőnek meg kell győznie autóját arról, hogy adja át neki a vezetést.


[+]

Kérdés: Említette a "szuperszámítógép az autóban" szlogent. Úgy gondolom, hogy ez sokkal inkább a Google, mintsem az autógyártók víziója. Mit gondol erről, illetve mit takar pontosan az OAA, azaz az Open Automotive Alliance?

Jen-Hsun Huang: Nos, a "szuperszámítógép az autóban" elsőként az Audi vezetőjének szájából hangzott el, mely vállalat a világ legnagyobb luxusautógyártója. Nekik egy szuperszámítógép kell az autóba, amivel még élvezetesebbé és biztonságosabbá teszik annak vezetését. Mint tudják, a számítógépek sokkal inkább jó, mintsem rossz dolgok. Jelen esetben csak egy eszköz, ami már annyira jó, hogy akár az autónk élvezetesebbé és biztonságosabbá tételére is használhatjuk. Az Audi azért érdeklődik ennyire iránta, mert tudják, milyen új lehetőségek nyílnak meg ezzel. Ma már a legtöbb új autó szoftveres platform, ezért a legtöbb autógyártó nagyon jó szoftveres oldalról. Éppen úgy, ahogy az okostelefonoknál, ahol például a Samsung már nagyon jó ezen a területen, holott évekkel ezelőtt még gyengének számítottak szoftverben. Az autógyártók már szoftvervállalatok is egyben, így ők nagyon is jól tudják, hogy milyen lehetőségek rejlenek egy szuperszámítógépben. Az Open Automotive Alliance nevű nyílt szövetség az Android által nyújtott lehetőségeket és előnyöket hivatott átvinni az autóiparba. Mindannyian tisztában vannak vele, hogy az Android mit tett a mobiltelefonokért. Például hogyan nőhetett volna nélküle ilyen gyorsan ekkorára a Samsung? Szükségük volt egy erős, webes operációs rendszerre. El tudja képzelni, mit jelent, hogy ugyanez a rendszer már az autógyártók számára is rendelkezésre áll? Mert az autó csak egy nagy mobil számítógép, bár olykor elég gyorsan is tud mozogni...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés