Intel Sandy Bridge teszt

Integrált GPU

A processzorok teljesítményének kimérése után szakítottunk időt az integrált GPU-k sebességének a feltérképezésére is. Itt elég nagyok voltak az elvárások az interneten a megjelenés előtt kiszivárogtatott tesztek láttán, és nem is csalódtunk. Egészen jó kis partit sikerült összehoznunk, a belépőszintű megoldásokat is sikerült letesztelnünk. A két CPU mellett kipróbáltuk a Core i5-650-et is, amelyben az előző generációs Intel HD Graphics "dübörög", ennek órajelét azonban 733 MHz-ről 900 MHz-re emeltük; illetve az AMD 890GX-et, amit ezidáig a legjobb integrált GPU-ként jellemeztünk; továbbá lemértük a Radeon HD 5450 mellett a GeForce 210-et is, ezeket elsősorban HTPC-kbe, kis irodai gépekbe veszik, amelyeknél a 3D-s teljesítmény nem éppen lényeges szempont. A 12 számolóegységes Sandy Bridge GPU majdhogynem kiütött mindenkit, és itt elgondolkodtunk azon, hogy az AMD most vajon mit gondolhat, mert ugyan ők is készülnek a CPU-ba integrált GPU-val, de kb. féléves lemaradásban vannak ezen a fronton (a Llanora gondolunk), és még az sem biztos, hogy ebben a mezőnyben kiemelkedőt tudnak majd produkálni.

Hirdetés

Az új Intel GPU az öt letesztelt játékban játszható szintet produkált még 1680x1050-es felbontásban is, nyilván itt most nem a STALKER-ről vagy a Metro 2033-ról van szó, de az úgynevezett kocajátékosok vagy online játékosok többsége simán megelégszik ezzel a szinttel. A legjobban azon lepődtünk meg, hogy a külső, diszkrét VGA-k is lemaradtak, ami igencsak fájó pont lehet az AMD, illetve az NVIDIA számára, hiszen ez a szegmens ugyan darabonkénti leosztásban nem termel sok profitot, viszont rengeteget adnak el belőle, márpedig az eredmények láttán ez ebben a formában olyan, mintha az Intel belenyúlt volna a másik két cég zsebébe...

Készítettünk a játékokról néhány képmentést, hogy látszódjon, ha hibás a játék, illetve hogy fel lehessen mérni, hogy az adott teljesítmény mellett milyen képminőséget várhatunk az Intel GPU-jától. Szerintünk nem volt semmi gond a játékokkal, minden elindult, ahogy kellett, képi hibákat nem láttunk, tehát a meghajtóprogram terén az Intel igyekszik beérni a riválisokat.

Nem szóltunk még a fogyasztásról, ami egy kisebb PC esetében sokszor fontos szempont lehet. A Sandy Bridge-re alapozó processzorok itt is kitűnően szerepeltek, üresjáratban 30 watt alatt teljesítettek, amire egyik másik konfiguráció sem volt képes, és itt most vegyük azt is figyelembe, hogy emellé milyen CPU-erő párosul. A Phenom II X4 925-ös itt kilóg a sorból mert nem éppen ilyen kis gépekbe való, de viszonyításképpen ezt a gépet is ábrázoltuk. Itt a két új CPU Core i5-650-es konfighoz való viszonya az érdekes: az előző generációs kétmagos, CPU és GPU fronton is jóval lassabb gép többet eszik...

A filmnézést egyébként a Media Player Classic Home Cinemával teszteltük (egy 720p-s H.264-es filmet játszottunk le), aminek a Sandy Bridge GPU-jával egyelőre némi kompatibilitási problémája van, ugyanis DXVA, tehát GPU-meghajtásos módban szétesett a kép. A DXVA kikapcsolásával amellett, hogy elmúltak a képi hibák, még a fogyasztás is csökkent filmnézés közben, 42 wattról kb. 36 wattra.

A új processzorok egyik újítása az Intel Quick Sync Video néven emlegetett dedikált dekódoló, ami a videók konvertálásában segédkezik. Az Inteltől kaptunk egy olyan Mediashow Espressót, ami már támogatja ezt a funkciót, és kipróbáltuk. Itt egészen meghökkentő eredményeket kaptunk, ugyanis mint kiderült, a dedikált kódolóval való tömörítés alig lassabb, mintha CPU-val kódolnánk (itt most egy Core i5-2500K-ról beszélünk). További pozitívum, hogy ilyenkor a CPU-t terhelhetjük bármi mással (kivéve játék), ugyanis ezt a kódolást ténylegesen a GPU végzi, tehát a CPU kihasználtsága alig pár százalék. Ezt azért kell kiemelni, mert az AMD a GPU-s kódoláshoz a CPU-t is használja, tehát a CPU terhelése igen magas, 80% feletti még így is, hogy egy négymagosról beszélünk, vagyis az AMD-féle GPU-kódolás valójában GPU+CPU-kódolás. A rövidke kis tesztelgetésből kiderült az is, hogy a Phenom II X4 mennyivel lassabb, mint az új Core processzorok, és hogy a CUDA-s kódolás iszonyat lassú szinte minden máshoz képest (de a HD Graphics első generációját még így is veri).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények