Hirdetés

God of War Ragnarök PC technikai teszt

Idén kicsit korábban jött a tél: befutott PC-re Kratos legújabb kalandja, a God of War: Ragnarök, ami garantált lehűlést ígér – még ha nem is a gépünk számára.

Hirdetés

PS overlay, testreszabási opciók, hangok, irányítás

A PlayStation exkluzív játékainak PC-re látogatása minden alkalommal egy kisebb eseményként fogható fel, és bár a God of War Ragnarökre is elég sokan rárepültek megjelenéskor, az egyidejű játékosainak száma még így is közel 50%-kal elmarad az elődje számítógépes debütálásához képest. Az okokat emögött napestig lehet keresni, de talán a legegyértelműbb magyarázat az lehet, hogy a Sony kötelezővé tette az újabb játékainál a PlayStation fiók használatát. Ez nem csak virtuális vasvillás tüntetésre szólította fel a játékosok jelentős részét (nem hiába a a cikk írásának pillanatában 74%-on álló Steam értékelés), hanem rengeteg országban el is lehetetlenítette a program megvásárlását, hiszen sok helyen hivatalosan nem elérhetők a PlayStation szolgáltatások. A Sony érezhetően a saját malmára akarja hajtani a vizet a lépéssel és a zárt ökoszisztémájába terelni a játékosokat, felhasználói oldalról viszont a felháborodás teljesen jogos, ám szerencsére született már egy mod a probléma áthidalásához.

Mindenesetre ha képesek vagyunk ezzel a kényelmetlenséggel együtt élni, akkor egy többnyire korrekt PC-s portot kapunk – ezúttal is a csupán négy főt számláló Jetpack Interactive jóvoltából – aminél az odafigyelés már az indítást követő pillanatokban megmutatkozik. Kapunk többek között kontrasztos megjelenítési opciókat, lehet állítani az ikonok és szövegek méretét, színét, hátterét, finomhangolhatjuk a harc közbeni kamerarázkódást, valamint a HUD részletességét és elhelyezését is. A rejtvények rásegítése szintén állítható: a PlayStationre megjelent eredeti változatot sokan kritizálták amiatt, hogy Atreus nem bír csendben maradni és tíz másodperc után lelövi a megoldásokat, viszont szerencsére itt ezt ki lehet kapcsolni. Emellett a kisegítő lehetőségek érthető alkategóriákra vannak bontva és van lehetőség ezeket nem csak individuálisan, de fejlesztők által meghatározott előbeállítások alapján is finomhangolni – pl. nagyjából annak fényében, hogy siketek, vagy nagyothallóak vagyunk.


[A billentyűzet, egér, és kontrollergombokat is lehet szerkeszteni]

A hangokat is van lehetőség több fronton állítani, beleértve a zene és a speciális effektek hangerejét, illetve lehet dedikált fejhallgató módot is kiválasztani. Sajnálatos módon azonban valamit elrontottak a térhangzás sztereóra való lekeverése kapcsán, emiatt pedig a dialógusok rendkívül erőtlennek és tompának érződnek. Igaz ez még akkor is, ha egy két csatornás Onkyo hangszóróval felszerelt TV-t (pl. TCL 85C735) használunk, és bekapcsoljuk a beszédhang-kiemelés opciót, valamint lejjebb állítjuk a környezeti zajok intenzitását. Furcsa, mert efféle jelenség inkább csak a filmek világában szokott előfordulni, egyes Blu-Ray megjelenések esetében, továbbá PlayStation 5-ön nem volt gond a középtartományba eső hangokkal. Szerencsére egy kellő dinamikával rendelkező fejhallgatót (jelen esetben egy Beyerdynamic DT1770 Prót) használva a probléma nagyrészt megoldható, bár így valószínűleg le kell mondanunk arról, hogy többedmagunkkal együtt álljunk neki a játéknak.


[3840x1600, Ultra, DLAA]

Ami az irányítást illeti, itt is próbálta odatenni magát a fejlesztőcsapat: akár klaviatúrát, akár kontrollert ragadunk, mindkettő esetében lehetőségünk van a játékbeli funkciókat eltérő gombokhoz rendelni, a program pedig megbírkózik az Xbox, illetve a DualShock 4 és DualSense irányítókkal is (az általános Steam kontroller API támogatása mellett). A billentyűzetes használat egyébként egészen természetesnek érződik, viszont egeret ragadva elsőre kicsit furcsa lesz, hogy vertikálisan többnyire nem, vagy csak alig kell majd mozdítanunk a kamerán, a játék alapvető dizájnjából adódóan (ez kontrollerrel a kézben valahogy nem volt észrevehető). Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a szokásos két oldalsó, programozható gombot leszámítva a többit alapértelmezetten nem fogja látni a játék az egerünkön, így amennyiben azokat is használni akarjuk, kénytelenek leszünk először egy billentyűzetgomb funkcióját emulálni velük.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • Red Dead Redemption PC teszt

    Hogy sikerült John Marston kalandjának közel másfél évtizede várt PC-s portja, és mennyire állja meg a helyét a játék ennyi év távlatából?

  • 20 éves lett a God of War sorozat

    Kratos kalandjai és megpróbáltatásai két évtizeddel ezelőtt, a PlayStation 2 érában indultak.

Előzmények