Tesztkonfiguráció
A tesztek teljesen azonosak az előző tesztben megismertekkel, ugyanazokat a tesztprogramokat futtattuk le az új alaplapokon is, ugyanazokkal a beállításokkal. Még a Lame MP3 is megmaradt, annak ellenére, hogy a zenekódolás inkább processzorfüggő.
A tesztbe immáron bevettünk egy igazi i875P chipsetes alaplapot, a PROHARDVER!-en már bemutatott Abit IC7-G-t is (a cikk megtekinthető itt), a pontosabb körkép végett. Ezzel a lépéssel lehetőséget teremtettünk arra, hogy a Springdale lapokat egy biztosan működő PAT-es chipsetet cipelő laphoz mérjük.
A tesztrendszer tehát:
Alaplapok
-
Albatron PX865PE Pro II - BIOS ver. 1.03B
-
Chaintech 9PJL Apogee - BIOS ver. 3.0
-
ECS Photon PF1 v1.0 - BIOS ver. 1.1
-
Epox 4PDA2+ - BIOS ver. 23.805
-
XFX 865PE-ALX - BIOS ver. default
-
Abit IC7-G - BIOS ver. 15 - Game Accelerator F1-es beállításon
... valamint az előző cikkben szerepelt alaplapok:
-
Abit IS7-G BIOS ver. 1.4
-
ASUS P4P800-Deluxe BIOS ver. 1009
-
MSI 865PE Neo2-FIS2R BIOS ver. 1.3
-
Soltek SL86SPE-L BIOS ver. alapverzió
-
Albatron PX865PE Pro BIOS ver. 1.16
-
Gigabyte IPE1000 Pro BIOS ver. F6
-
Aopen AX4SPE-MAX BIOS ver. 1.01
-
Aopen AX4SPE-MAX BIOS ver. 1.02 (már PAT-támogatással)
UPDATE: az Aopen AX4SPE-MAX alaplapon végül sikerült BIOS-t frissíteni, így az 1.02-es PAT-támogatottságú BIOS-szal elért eredményekkel a grafikonokat is frissítettük.
Egyéb
-
Intel Chipset Driver v5.0 installálva
-
Processzor - Intel Pentium 4 2.4C GHz - 8 kB L1, 512 kB L2 Cache - 800 MHz FSB
-
Memória - 2 x CMX256A-3500C2 Corsair XMS (PC-3500) CAS 2-3-3-7-1 Memória - 512 MB összesen
-
Videokártya - ATI Radeon 9700 (275 MHz core / 540 MHz memória) 128 MB, ATI Catalyst 3.6 - az OpenGL és a Direct3D csúszka Performance-ra állítva
-
Merevlemez - Maxtor DiamondMax Plus 9 60 GB
-
Operációs rendszer - Windows XP Professional + Windows XP Service Pack 1 - DirectX 9.0a Installálva
Benchmark programok
-
WCPUID v3.1a
-
AIDA32 v3.70
-
Sisoftware Sandra Standard Unicode MAX 2003.7.9.73
-
WinRAR v3.1 - 141 MB tömörítendő anyag
-
az ATI driver install könyvtára + Quake III Arena a pak0.pk3 kivételével + UT2003 SYSTEM könyvtár + 59MB-os .WAV file
-
-
Lame MP3 Codec v3.93
-
59 MB-os .WAV file tömörítése "-q0 -b256 -p -mj -s44 --priority4" beállításokkal
-
-
Futuremark 3DMark2001SE Build 330 - default benchmark - 1024x768-32bit
-
Quake III Arena PointRelease 1.32 - fastest beállítás 1024x768-ban
-
Unreal Tournament 2003 v2166 - 1024x768-32bit
A processzort a tesztek alatt alapórajelen - 2.4 GHz-en - járattuk, a memória 200 (400 DDR) MHz-en 2-3-3-7-1-es beállítással futott, ezt az újabb alaplapok már nem konfigurálták felül. Első körben lássuk a tuningot!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!