Hirdetés

DJI Mavic Air 2: a levegő kompakt ura

Nálunk járt a DJI új, középkategóriás, komoly feladatokra is használható drónjra.

Működés közben

Üzembe helyezés

A DJI Mavic Air 2 használatához egyszerre van szükség a távirányítóra és egy okostelefonra, amin fut a cég saját DJI Fly alkalmazása, amely Androind és iOS alapú eszközökre is letölthető, és amely magyarul nem kommunikál. A megfelelő RC kábellel (van Lightning, micro USB és USB Type-C csatlakozós) össze kell kötni a két eszközt, a mobilt behelyezni a tartóba, elindítani az appot, bekapcsolni drónt és a távirányítót, és ezt követően kezdődhet a móka. A szoftver tartalmaz egy tutorial szekciót, ami lépésről lépésre végigvisz ezen a folyamaton, valamint megtanít a repülés alapfogásaira, tehát hogy hogyan lehet változtatni a magasságot, forogni, oldalra, előre és hátra haladni. Mindez nagyon hasznos, és jól jöhet még annak is, aki egyébként látott már drónt korábban közelről.

Hirdetés

Vezérlés

A néhány funkciógombbal kiegészített távvezérlő az analóg karok révén elsősorban az irányításra szolgál, a különféle beállítások módosításához (pl. felbontás) vagy extra szolgáltatások (pl. automata követés) aktiválásához az applikációra van szükség. Itt beállítható többek között az engedélyezett maximális sebesség és magasság is, valamint e szoftveren keresztül látható a kamera képe valós időben a mobil kijelzőjén, ami jelentősen megkönnyíti a gépmadár vezetését. A Full HD felbontásnak és a 30 fps-nek köszönhetően a kép minősége rendben van; a késleltetés mértéke 120-130 ms, ami azért már érzékelhető, de még bőven a tolerálható határon belül marad.


[+]

A Mavic Air 2 a gyártó saját, OcuSync 2.0 névre hallgató rádiós technológiáját használja, amely 2,4/5,8 Ghz-en üzemel. A gyakorlati próba során azt tapasztaltuk, hogy a stabilitással nincs gond, és ezen eljárásnak köszönhetően a hatótávolság is nőtt. A DJI szerint akár 10 kilométerre is eltávolodhat a drón a gazdájától, de hogy őszinték legyünk, ezt nem próbáltuk ki. Mégiscsak egy teszttermékről van szó, ezért látótávolságon túl nem engedtük. Rendelkezik GPS+GLONASS vevővel, aminek köszönhetően ellenőrizhetjük, hogy mikor merre járt, illetve ez teszi lehetővé, hogy egy előre beállított helyre küldjük el.

[+]

A beépített érzékelők megóvják az ütközésektől, tehát ha közelítünk valamihez, akkor a drón  automatikusan megáll. Azonban ezek a szenzorok csak előre, hátra és lefelé látnak, eltérően a vállalat magasabb kategóriás termékeitől, úgyhogy azért viszonylag egyszerű vele balesetet szenvedni a biztonsági rendszer ellenére. E funkciók egyébként akár ki is kapcsolhatóak, hogyha valaki bravúroskodni szeretne, esetleg valamiért extrém közel kíván repülni valamilyen objektumhoz, akkor azt gond nélkül megteheti.

A 3500 mAh kapacitású akkumulátor durván fél órás (34 perces) üzemidőt szavatol, ami ebben a kategóriában szuper értéknek számít! De ettől függetlenül különösebben soknak sem mondanánk, ezért érdemes beruházni tartalék akksikra, vagy olyan kiszerelést választani, ami ezeket tartalmazza. A forgalmazó munkatársai felhívták a figyelmet arra, hogy nagy esőben nem szabad használni, és megkértek, hogy ha lehet, akkor kerüljük a víz feletti repkedést, mert a berendezés nem tolerálja túl jól a sok nedvességet. Mi egyébként belefutottunk vele egy kisebb zivatarba, és semmi gondja nem lett, simán le tudtuk hozni a földre.

Repülés közben

A szokásoknak megfelelően az egyik karral lehet a magasságot növelni és csökkenteni, valamint forogni, a másikkal pedig előre-hátra, illetve jobbra-balra oldalazva repkedni. A leszállás automatizálható, tehát elég megnyomnunk a megfelelő gombot, és a drón hibátlanul landol, de akár arra is megkérhető, hogy térjen vissza a felhasználóhoz az akadályokat kikerülve, és parkoljon le. (Ha egyébként alacsony az akkumulátor töltöttségi szintje, akkor ezt teljesen magától megteszi, kérés nélkül.) Emellett bekapcsolható a követés mód, ilyenkor a gépmadár jön utánunk, mint egy engedelmes háziállat, megkérhetjük, hogy repüljön körbe minket. Sőt az alkalmazáson keresztül komplex útvonaltervet is készíthetünk, amit aztán teljesen automatikusan bejár, és a "pilótának" már hozzá sem kell érnie a karokhoz.


[+]

Ahhoz képest, hogy alapvetően egy kompakt drónról van szó, repülés közben meglepően stabil. Kilengéseket még szélben sem tapasztaltunk, a magasságot is nagyon pontosan tartja, a kiadott parancsokra pedig azonnal reagál. Az irányításba hamar bele lehet jönni, igazi kezesbárány, és emiatt a repkedés tényleg nagy élvezet. Maximális sebessége 68 km/h, ami azért már tekintélyes tempó, ennek köszönhetően kényelmesen tud követni akár egy autót is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • DJI

Azóta történt

Előzmények