Divinity II: Developer's Cut - Nosztalgia bemutató

Hirdetés

Indul a kaland

A Divinity 2: Developer's Cut című játék mintegy 7,13 GB helyet foglal letöltést követően (Ha nem kellenek az extra tartalmak, elég 5,3 GB is), majd telepítéshez további 7,1 GB szabad helyre lesz szükségünk merevlemezünkön. Ahogy már a bevezetőben írtam, a programot a Gamebyro Engine hajtja, ami nem mai darab, ennek ellenére maximális részletesség mellett elfogadható látványt biztosít. Mivel egy szerepjátékról beszélünk, a hangsúly így nem a grafikán, hanem a párbeszédeken és feladatok teljesítésén van, de ezzel egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy csúnya lenne a Divinity II, egyszerűen csak azóta egyrészt vannak technológiailag fejlettebb játékmotorok is, másrészt itt nem a látvány a lényeg.

Mivel a Divinity 2: Developer's Cut (Továbbiakban: Divinity II) című játékot egy modern gépen teszteltem (Intel Core i7-3770, AMD R9 280X VGA, 16 GB RAM), így a menük és átvezetők kivételével, ahol le volt korlátozva 30-ra, mindenhol megvolt a 60 FPS sebesség, még Extreme beállítás mellett is. Bár játék közben néha hallottam, hogy felpörögnek a kártya ventilátorai, vagyis bizonyos helyszíneken azért dolgoznia kellett neki rendesen. A látvány ugyan nem extrém szép, de nagyobb tereken messze el lehet látni, így ott előfordulhat pici szaggatás lassabb konfigurációkon.

Mivel a Divinity II tartalmazza az alapjátékot és a kiegészítőt, így új játék kezdésekor választhatjuk azt is, de én egyelőre maradtam az alaptörténetnél. A főszereplő személye előre adott, így karakterünk megalkotásánál csak annak nemét, frizuráját, arcát és hangját szabhatjuk testre. Azt követően egyből bele is csöppenünk a közepébe, felettesünk elküld minket beavatásra, aminek keretében Sárkányirtóvá (Dragon Slayer) válunk, megkapjuk a gondolatolvasás képességét, látjuk a holtak szellemeit, valamint szintén itt döntjük el, milyen kasztot választunk magunknak. Lehetünk harcosok, íjászok, mágusok és papok, de mindegy, melyiket választjuk, szintlépéskor szabadon oszthatjuk el pontjainkat.

Ami a játék történetét illeti, azt egy pár mondatban össze tudjuk foglalni. A sztori az előző rész folytatása, de már rögtön az elején megszakítja a kapcsolatot annak főszereplőjével. Miután hősiesen küzdött az Istenség fogadott fia, Damian ellen, az utolsó, mindent eldöntő küzdelem során hősünket elárulják barátai, a Sárkány Lovagok, aminek következtében meghal. Mielőtt Damian és serege uralma teljessé válna, szerencsére időben megérkezik Zalandor, a nagy hatalmú mágus, aki követőivel együtt legyőzi Damian seregét, őt pedig elkergeti az ismert világ legvégére. Megalakul a Sárkányirtók szövetsége, akiknek egyetlen céljuk, hogy bosszút álljanak a Sárkány Lovagok árulásáért és kiirtsák őket az utolsó szálig.

A Divinity II érdekessége, hogy más szerepjátékoktól eltérően a felszerelések és képességek nincsenek kaszthoz kötve, így bármit használhatunk, amit szeretnénk. Karakterünket is szabadon fejleszthetjük, a négy osztály képzettségei közt úgy osztjuk el pontjainkat, ahogy szeretnénk, ez igaz a tulajdonságpontokra is. Arra kell csak figyelnünk, hogy felszereléseink módosító értékeit a lehető legjobban kihasználjuk, ugyanis az általuk biztosított bónuszokat csak a megfelelő küzdőstílus esetén kamatoztathatjuk. Térjünk is rá a karakterfejlődésre, lássuk, miként teljesíthetjük a ránk bízott feladatokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények