Hirdetés
Felszerelés, térkép és tereptárgyak
Akárcsak a többi hasonló stílusú szerepjátéknál, a Divinity II esetében is egyetlen célunk, hogy karakterünket erősebbé tegyük, mert csak így tudjuk felvenni a harcot a növekvő kihívással szemben, ami végigjátszás közben vár ránk. A feladatok teljesítésével, ellenfeleink irtásával és a terület felfedezésével tapasztalati pontokat szerzünk, melyekkel képességeinket fejleszthetjük. De hiába vagyunk képzettek, megfelelő felszerelés hiányában nem sok esélyünk lesz a szörnyek ellen.
A tárgyakat különféle csoportok szerint osztályozzák, úgymint normál, ritka, egyedi, legendás, stb. Ezeket különféle színekkel jelzik, ahogyan azt már máshol is láttuk. Minél magasabb kategóriájú egy tárgy, annál több extra tulajdonságot biztosít karakterünk számára. Ráadásul vannak szettek is, melyeket ha összegyűjtünk és egyszerre viselünk, további bónuszokat adnak nekünk. Akadnak olyanok, melyeket magunk is továbbfejleszthetünk Charmokkal és bűvöléssel. Ekkor a rendelkezésre álló slotokba behelyezhetünk további extra tulajdonságokat adó kiegészítőket. Amikor megszerezzük a sárkánnyá válás képességét, onnantól lehetőségünk lesz a speciális, kifejezetten számukra készült vértezeteket is viselni, melyek további bónuszokat nyújtanak ebben a formában. Ezeket már jóval korábban beszerezhetjük, érdemes megtartani őket, később hasznosak lesznek.
A tárgyképernyőt az "I" billentyűvel hívjuk elő, egyben ez karakterlapunk is, itt látjuk tulajdonságaink értékét. Ez azért nagyon hasznos, mivel így, ha találunk egy tárgyat és nem tudjuk annak módosítói alapján eldönteni, hogy érdemes-e lecserélnünk, akkor csak egy pillantást kell vetnünk a képernyő aljára, ahol karakterünk tulajdonságai szerepelnek. Itt láthatjuk a sebzési-, és védelmi-értékeket, amit a program amutomatikusan kiszámol nekünk, ha új tárgyat jelölünk ki. Mondanom sem kell, hogy amennyiben az értékek felfelé módosulnak - zöld színnel jelölve -, akkor érdemes lecserélni a régi kacatot az újra. Ellenkező - piros - esetben pedig nem. Persze van olyan is, amikor egyes tulajdonságok pozitív, mások negatív irányban módosulnak, ekkor azok mértéke, illetve használati- és gyakorlati hasznuk alapján dönthetünk.
Ha már szóba került a sárkánnyá változás: sajnos, aki hozzám hasonlóan abban reménykedett, hogy majd ebben az alakban szépen kipusztítja a helyszíneken megbúvó ellenfeleket, akik emberi formában megizzasztották volna, az nagyon téved. Ugyanis nem változhatunk át, csak azokon a helyeken, ahol a játék ezt megengedi számunkra. Ráadásul, miután átalakultunk, a földi ellenfelek eltűnnek, helyüket elfoglalják a repkedő lények, akikkel sárkány alakban meg kell küzdenünk. Ez fordítva is igaz, vagyis ha leszállunk a földre és visszaváltozunk emberré, akkor a légi ellenfelek válnak kámforrá.
A Developer Mode pont erre nyújt megoldást. A legújabb kiadásban immár elérhető a fejleszői mód is, így végre kipróbálhatjuk, milyen érzés sárkányként irtani a felszínen lévő ellenfeleket. Ráadásul nem csak pikkelyes hüllővé alakulhatunk át, hanem felvehetjük az összes játékban szereplő lény alakját, legyen az egy hatalmas troll, vagy egy goblin, esetleg egy apró katicabogár.
Szintén érdekes, hogy a vízen csak mi tudunk átúszni, ellenfeleink nem. Ez persze jól jön a túlerő ellen - hiszen ilyenkor a folyóparton tanácstalanul topogó ellenfeleket szépen lenyilazhatjuk a túloldalról -, ám életszerűbb lett volna, ha nem lennének benne ezek a hiányosságok. Érezni lehet sajnos a játéktervezés hibáit, melyek ha nem lennének benne, valóban nagyon jó lehetne a Divinity II. Persze így sem rossz játék, de ezek a hibák kétséget kizáróan a fejlesztők nemtörődömsége miatt maradtak benne, egy kis odafigyeléssel ki lehetett volna őket küszöbölni.
A játéktér egyébként hatalmas, ráadásul sokszor kell messzire fekvő helyszínek között ide-oda lavíroznunk, így a küldetések között jócskán lesz mászkálás is. Szerencsére viszonylag sok teleportációs szentély (Waypoint Shrine) található a terepen, így sok rohangálást megspórolhatunk, ha aktiváljuk őket. Sajnos térképünk, amit az "M" billentyűvel hívhatunk elő, mindennek mondható, csak informatívnak nem. Mindössze pár ikon látható rajta, közöttük a már felfedezett lejáratok és teleportációs szentélyek, a küldetések célpontjai, néhány fontosabb NPC, valamint a sárkánymentes övezetek.
Persze ez abból a szempontból jó, hogy ezúttal valóban el kell olvasnunk a küldetések szövegeit, illetve a könyveket, tekercseket és egyébb nyomravezető eszközöket is meg kell vizsgálnunk ahhoz, hogy megtudjuk, hová is kell mennünk és mit kell csinálnunk. Nagyon sok mellékfeladat van, amit egyáltalán nem jelez a térkép, pusztán csak egy könyvben van leírva, hogy mi a teendő (Példa: olvasunk egy három részből álló amulettről, melynek darabjait meg kell szereznünk, majd egy bizonyos szobor előtt meghatározott sorrendben felmutatnunk. Ha jól csináltuk, az amulett eggyé válik és miénk lesz, ellenkező esetben komolyan megsérülünk).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!