Játékok, tuning
Játékok terén is tartottuk magunkat a múlt nyári tesztben használtakhoz, például ezért is DirectX 12-vel, nem pedig Vulkannal próbáltuk az Ashes of the Singularityt.
Amint az látható, az ASUS TUF követte a múltban megfigyelt sémákat, miszerint a valósidejű stratégiában vitte a prímet (itt inkább érzékelhető az újabb lapkakészlet áldása), Croft kisasszony kalandjaiban pedig egy hangyányival rosszabbul szerepelt a B350 Tomahawk mögött végző B450 Tomahawknál. Ennek azért nagyobb lehet a füstje, mint a lángja, hiszen Tomb Raiderben a legtágabb olvasatban is mindössze 2 fps különbségről beszélünk, amit akár még mérési hibaszázaléknak is felfoghatunk.
A következő napirendi pont egy minimális tuning volt. Ez alapvetően egy igencsak komplex témakör, és jelen iterációban nem is igazán lehet órajelmágiának nevezni, hiszen nem variáltunk feszültségekkel, időzítésekkel, mindössze a processzor szorzóját emeltük 37-ről 42-re, melynek végkifejlete 4200 MHz-es órajel lett – csakúgy, mint anno az MSI B450 Tomahawk esetében. Ezen a frekvencián bő fél óra elteltével is stabilnak mutatkozott az AIDA64 rendszerstabilitás tesztje, de a 43-as szorzóval már azonnal dobott egy hátast az egész.
Annyit még megjegyeznénk, hogy a TUF B450M-nél is érdemes lehet majd valamilyen plusz hűtést biztosítani a tápellátó áramkörök számára (főleg, ha tényleg jobban elmélyedünk a tuningban), mert a VRM részleg gyengébbre sikeredett, mint a forrófejű B450 Tomahawk esetében.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!