Hirdetés
Ismerős Odüsszeia
Abszolút nem volt meglepő, hogy amikor a Ubisoft először rántotta le a leplet az Assassin’s Creed Odyssey-ről, sokan feltették a kérdést, miért hasonlít ennyire a szinte csak néhány hónapja megjelent elődjére. Tény, hogy a tavaly ősszel megjelent Origins, és a most kiadott epizód között nagyon sok a hasonlóság, de az is tény, hogy minél többet játszunk vele, annál jobban tudatosul bennünk: ez bizony más kávéház. A régóta futó, időnként kifáradással küzdő széria 2017-ben radikálisan új útra lépett, a görögországi kaland pedig újabb lépés ezen az úton. Ez nem csak a mi, ez a sorozat gazdáinak Odüsszeiája is egyben.
Az Assassin’s Creed Odyssey időszámításunk előtt 431-ben, tehát nagyjából négy évszázaddal az Origins, és az aszaszin rend megalapítása előtt, a Peloponnészoszi háború idején játszódik. Választott főhősünk (aki most először férfi vagy nő is lehet, a játékmenetre ez nincs hatással) közvetve és szervesen is belekeveredik ebbe a háborúba, de a fő történeti szál ennél személyesebb, úgy is mondhatnánk, családi ügy. Az csak sok órával a játék megkezdése után derül ki, mennyire nagyszabású is ez a történet, és hogy jóval bonyolultabb és sokrétűbb annál, mintsem bosszút állni valakin valamiért. Különösebb csavarokról nem, de jó néhány revelációról azért beszélhetünk a sztoriban, ami ennél fogva átível a háborúban álló ókori Görögország minden szegletén és legtöbb szigetén.
Ebből az alapvetésből készített a Ubisoft Quebec (a For Honor és több korábbi AC játék, de nem az Origins fejlesztőcsapata) egy óriási, nyílt világú RPG-t. Most már ezt a kifejezést kell használni: a kiadó célja régóta, hogy az Assassin’s Creed teljes értékű, nyílt világú szerepjáték legyen, és míg az Origins nagy lépést tett ebbe az irányba, az Odyssey az a játék, ami tényleg el is éri azt. Az más kérdés, hogy milyen sikerrel, de erről kicsit később… Az „óriási” ezúttal nem barokkos túlzás. A játék térképe hatalmas, sokkal inkább említhető egy lapon a Skyrim vagy a Witcher 3, mint a sorozat korábbi epizódjainak helyszíneivel. A görög szigetvilág legnagyobb része szerepel benne, Kefaloniától Attikáig, Leszbosztól Messaráig. Természetesen nem 1:1 méretarányú térképről beszélünk – kicsinyített világ ez, de így is hatalmas, amit részben már nem is lábon, hanem hajón fogunk bejárni.
Választott karakterünk, Alexios vagy Kassandra összefonódó története ügyes érzékkel vezet át a különböző régiókon, ahol a személyes motiváció mellett Spártát vagy Athént segíthetjük a háborúban, komplett területeket játszva át egyik kezéről a másikra. A konfliktusban egyébként nem muszáj részt venni, dönthetünk úgy, hogy csak a helyiek problémáival, és saját utunk folytatásával törődünk. Az Odyssey egyébként részben pont az ilyen választásokról szól, sok esetben ugyanis reakcióinktól és döntésünktől függ egy-egy küldetés alakulása. És ez túlmegy azon, hogy lopakodunk vagy gyilkolunk, mint a korábbi részekben.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!