Hirdetés

Tempest Rising teszt

A mai napig hiányolod a klasszikus RTS-eket? Mindig is a Westwood-féle design állt hozzád közel? Remek hírem van: a név ugyan más, mégis elkészült a széria méltó folytatása!

Hirdetés

Command & Conquer 3.5

Van valami bájos abban a pofátlanságban, ahogy a Tempest Rising fejlesztői a Command & Conquert kezelik – és igazuk is van: ha már az Electronic Artstól nem várható a sorozat folytatása, hát majd mások elvégzik a munkát. Tiberium helyett itt Tempestnek hívják az idegen matériát, ami ráadásul itt nem zöldellik, hanem vörösben ragyog, de azt ugyanolyan betakarító masinák gyűjtik be, csak azért, hogy a beömlő pénzből épületeket, egységeket és fejlesztéseket vásároljunk. Frank Klepacki indusztriális dübörgésével aláfestve két frakció küzd a Tempest feletti uralomért: a modern és drága egységekkel operáló GDF, valamint a Dynasty, egy tömegeket megmozgató kaotikus szekta. Lézer versus lángszóró; vasalt egyenruha versus gyűrött bőrkabát; amerikai akcentus versus orosz akcentus. Igen, egy klasszikus, archetipikus RTS-ről van szó, ami 20 éve is pontosan ugyanígy jelenhetett volna meg – akkor talán nem tudott volna igazán kiemelkedni a tömegből, most viszont nincs honnan kiemelkednie, hiszen egyedül van a porondon.

Tényleg nehéz lenne túlozni azzal kapcsolatban, hogy a Tempest Rising mennyire a Command & Conquerek utódja akar lenni – egyszerűen minden porcikájáról ez érződik; a zenéktől a felépítésen át a játékmenet egyes részleteiig mindenütt feltűnik a Westwood hagyatéka. A kampányküldetések között, ha nem is élőszereplős, de szépen renderelt eligazításokat kapunk, és mindig van egy rövidke felvezető videó is, általában az újonnan kapott egységekkel a főszerepben. A bázisépítés során oda kell figyelni a reaktorok építésére, mert minden más üzem energiát használ, és ha túllépünk az áramtermelésen, minden leáll. A Dynasty épületeket csak elkészültük után lehet elhelyezni a bázison, így „építés” közben nem sebezhetők. Multiplayerben a legnagyobb veszélyt a mérnökök jelentik, akik képesek csendben átvenni az irányítást bármely épület felett, hogy azokat eladva okozzanak helyrehozhatatlan károkat.


[+]

Akinek tehát nem csupán ismerős a Westwood nagyszerű játéksorozata, de fájó hiányérzet is gyötri azzal kapcsolatban, az rögvest be is szerezheti a Tempest Risingot – egész biztosan nem fog csalódni. Persze a legutóbbi valamirevaló Command & Conquer réges-rég, 2009-ben jelent meg, így aztán rengetegen vannak, akik már az RTS műfaj letűnése után kezdtek el játszani – nekik minden újdonságként hathat. Szerencsére a Tempest Rising nem valami aprócska, párfejlesztős garázsprojekt, hanem két rátermett stúdió koprodukciójában elkészült, a 3D Realms által terjesztett játék, így a technikai megvalósításra szemernyi panaszunk sem lehet.

[+]

A játékban levő két kampány 1997-ben játszódik, évtizedekkel a kubai rakétaválságból kirobbant harmadik világháború rövid, de intenzív nukleáris viharát követően. Bár a globális politikai viszonyok a megnyugvásról szólnak, mindent felkavar, hogy először az erősen radioaktív területeken, majd szinte mindenhol máshol is feltűnik egy vörösen ragyogó növényszerűség, a vadul burjánzó-terjedő Tempest. Hogy ez pontosan micsoda, és hogy miként tűnt elő a semmiből, az csak a kampányok második felében derül ki – de talán nem árulók el nagy titkot azzal kapcsolatban, hogy még ez a narratív megoldás is erősen épít a Tiberium Warsra.

[+]

Bár a Tempest Rising nem használ olyan mélyen eltérő frakciókat, mint a StarCraftok, egy kicsit hangsúlyosabbak a különbségek a GDF és a Dynasty között, mint amennyire az a GDI és a NOD esetében volt tapasztalható. A Dynasty oldal érezhetően mozgékonyabb: a Tempest begyűjtését hatalmas mobilállomásaik végzik, a fürge terjeszkedést az olcsón új minibázist létesítő teherautóik biztosítják, rakétákkal szerelt autóik pedig tökéletesek arra, hogy a pályát átszelve saját áruknál jóval nagyobb károkat okozzanak. A GDF terjeszkedési sebességét elsősorban az egységek drágasága okozza – cserébe viszont ezek majd’ mindegyike rendelkezik valami igen hasznos extra képességgel. A mesterlövész láthatatlanná válhat, a légelhárító „tank” ideiglenes szerelőállomást idézhet, a drónnal harcoló katona pedig játékszerét akkor is be tudja vetni, amikor szállítórepülőben utazik (multiban jelenleg ez az egyik leghatékonyabb taktika). Ez persze nem exkluzív dolog, hisz a drágább Dynasty-gépek némelyike is rendelkezik ilyesmivel, de a GDF-nél mégiscsak hangsúlyosabb ez.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények

  • Age of Mythology Retold: Immortal Pillars teszt

    Mi következhet az atlantiszi csibészek megbüntetése után? Az Age of Mythology fejlesztői a kínai mitológiát dolgozták fel tarka sárkányokkal, gyönyörű boszorkányokkal és égi hősökkel.

  • Songs of Silence teszt

    Körökre osztott fantasy stratégiai játék, fejlődő hősökkel és városokkal – meg fogsz lepődni, hogy az ismerős alapokból milyen messzire került a Songs of Silence a Heroes of Might & Magict-től!

  • Frostpunk 2 teszt

    A kihalás szélére szoruló emberiség megmentése után a Frostpunk folytatásában a Föld utolsó városának a felvirágoztatása, valamint a felmerülő társadalmi összetűzések megoldása lesz a feladatunk.

  • Stormgate Early Access beszámoló

    Amikor két Blizzard-designernek elege lett abból, hogy a stúdiónál nem készíthetnek új RTS-t, felmondtak és azóta Stormgate címen egy StarCraft II-ihletésű játékon dolgoznak. Lássuk!