Tesztkonfig, specifikációk
Videokártyák | AMD Radeon R9 290X 4096 MB (Catalyst 13.11 beta) ASUS Radeon HD 7990 6144 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon R9 270X 2048 MB (Catalyst 13.11 beta) HIS IceQ X2 Radeon R9 280X 3072 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon HD 7970 GHz Edition 3072 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon HD 7970 3072 MB (Catalyst 13.11 beta) Sapphire Radeon HD 7950 3072 MB (Catalyst 13.11 beta) Sapphire Radeon HD 7870 2048 MB (Catalyst 13.11 beta) NVIDIA GeForce GTX TITAN 3072 MB (Geforce driver 331.40) NVIDIA GeForce GTX 780 3072 MB (Geforce driver 331.40) NVIDIA GeForce GTX 770 2048 MB (Geforce driver 331.40) NVIDIA GeForce GTX 760 2048 MB (Geforce driver 331.40) |
---|---|
Processzor | Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva |
Alaplap | MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset AHCI driver: Intel 11.5.0.1207 |
Memória |
G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL |
Háttértárak | Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps) Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Operációs rendszer | Windows 7 Ultimate 64 bit |
Az új Radeon legfőbb ellenfeleit a kategóriának megfelelően válogattuk össze, így nem maradhatott ki a GeForce GTX TITAN és a GTX 780 sem. Házon belülről a HD 7970 GHz Edition, illetve R9 280X kártyák mellé még a két GPU-s HD 7990 is bekerült.
Csúcskategóriás kártyákról lévén szó most is úgy döntöttünk, hogy Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeljük, ami mellé a 16 GB G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat az AMD-től kapott 13.11-es beta driverrel teszteltük, míg a GeForce kártyák a tesztelés időpontjában legújabbnak számító 331.40-es beta driverrel zakatoltak különféle méréseink alatt.
A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1920x1200-as és 2560x1600-as felbontásban teszteltük. A képminőséget maximálisra vagy ahhoz nagyon közelire állítottuk. Az AMD és az NVIDIA meghajtóprogramjaiban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.
Játékok
- Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
- BioShock Infinite (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS
- Company of Heroes 2 (DirectX 11) – motor: Essence Engine 3.0 / műfaj: stratégia
- Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
- DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
- Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
- Metro 2033 (DirectX 11) - motor: 4A Engine / műfaj: FPS
- Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
- Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland
A mérésekhez eddig használt játékok palettáját megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, így a közelmúltban az Anno 2070 helyét a Company of Heroes 2 vette át.
A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Sleeping Dogsnál a benchmark toolt használtuk, ahogyan a BioShock Infinite, Metro 2033, DiRT Showdown, Hitman: Absolution, valamint Company of Heroes 2 és Tomb Raider esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük. Korábban észrevettük, hogy a Metro 2033 sajnos rendszerint hibásan méri a minimum fps-t, ezért itt is a FRAPS-et alkalmaztuk a lehető legpontosabb eredmények érdekében.
VGA megnevezése | Radeon R9 290X |
Radeon HD 7970 G.E. |
Radeon R9 280X |
GeForce GTX TITAN |
GeForce GTX 780 |
---|---|---|---|---|---|
Kódnév | Hawaii XT | Tahiti XT | GK110 | ||
Gyártástechnológia | 28 nm (TSMC) | ||||
Mikroarchitektúra | GCN | Kepler | |||
Tranzisztorok száma | 6,2 milliárd | 4,31 milliárd | 7,1 milliárd | ||
GPU lapka mérete | 438 mm2 | 365 mm2 | 551 mm2 | ||
GPU max. órajele | 1000 MHz | 1050 MHz | 1000 MHz | 876 MHz | 902 MHz |
GPU/shader órajele üresjáratban | 300 MHz | 324 MHz | |||
Shader processzorok típusa | multiprecíziós vektor | stream | |||
Számolóegységek száma | 2816 | 2048 | 2688 | 2304 | |
Textúrázók száma | 176 textúracímző és -szűrő |
128 textúracímző és -szűrő |
224 textúracímző és -szűrő |
192 textúracímző és -szűrő |
|
ROP egységek száma | 16 blokk (64) | 8 blokk (32) | 12 blokk (48) | ||
Memória mérete | 4096 MB | 3072 MB | 6144 MB | 3072 MB | |
Memóriavezérlő | 512 bites hubvezérelt | 384 bites hubvezérelt | 384 bites crossbar | ||
Memória órajele terhelve | 1250 MHz (GDDR5) | 1500 MHz (GDDR5) | 1502 MHz (GDDR5) | ||
Üresjáratban | 150 MHz | 162 MHz | |||
Max. memória-sávszélesség | 320 000 MB/s | 288 000 MB/s | 288 384 MB/s | ||
Támogatott DirectX | 11.2 | 11 | |||
Dedikált HD transzkódoló | VCE | NVENC | |||
Videóanyagok lejátszásának hardveres támogatása | AVIVO HD (UVD 3.2) | Purevideo HD (VP4) | |||
TDP | ~250 watt |
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!