Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bachilus

    csendes tag

    Kedves lázadozók!

    Néhány kósza gondolat a Vateráról...

    A regisztrációkor minden felhasználó elolvassa(?) a szabályzatot. Ezt be kell tartani!!!
    Ebben az irományban megtalálható, hogy mi az amit nagyon nem szeretnek. A teljesség igénye nélkül az alábbiakkal van a legtöbb gond.

    Fizetési határidő.
    Magyarázat nélkül be kell tartani. A telefont is kikapcsolják ha nincs fizetve.

    Jutalék elkerülés
    Ne buzdítsuk a vevőt olcsóbb termék vásárlására, se virágnyelven, se körülírva.

    Feltöltési díj és jutalék.
    Nézőpont kérdése, hogy ez sok vagy nem, de!!!
    Nem kötelező ide feltölteni semmit, ha meg feltöltjük, akkor az ennyibe fog kerülni és ezt záros határidőn belül ki kell fizetni. Szerintem teljesen egyértelmű. Egyébként a hírdetésért mindenhol fizetni kell. Tény, hogy vannak ingyenes rovatok, de ott az eladási esélyek is jelentősen csökkennek.

    Értékelések.
    Ez X véleménye Y-ról. Ha ők ketten összezördülnek valamin, akkor jön az anyázás és a negatív értékelés. Itt a Vatera teljesen jogosan nem akar (érdemben nem is tud) közbeszólni. Előszöris nem hatóság, másodszor pedig kívülálló harmadik fél. Balhés esetekben mindenki a saját igazát mondja és a másik családját szidja. Érdemben nem tud kiderülni, hogy kinek van igaza. H.lye mindig volt, van és lesz, belefutni egybe csak idő kérdése. A százalékszámítást ismerő felhasználó, könnyen ki tudja szűrni a nagy eséllyel igazságtalanul kapott negatív értékelést.

    A termékek ára,minősége, értéke.
    Ez a leginkább megfoghatatlan dolog, minden leendő vevő halgasson a józan eszére. Tudomásul kell venni, hogy csodák nincsenek. Ha egy adott dolog a felébe-harmadába kerül, akkor az vagy nem új vagy nem az aminek írva van.

    A postköltség.
    Több mint hatezer eladásom van a vaterán, de még egyszer sem kötöttek bele egyetlen szállítási díjamba sem, pedig egyik sem egyezik postai díjakkal. Persze ésszerű keretek között mozog.

  • bachilus

    csendes tag

    válasz Kassadin #978 üzenetére

    Jól látod a dolgot, fizetni kell, a többi le van sz.rva. A szabályzatból meg nem másoltam semmit.

    Azt kell megérteni, hogy a Vatera egy közvetítő, a közvetítésért pedig számláz. Sem az eladóért, sem a vevőért, sem az áruért nem felel. Az értékelések valóságtartalmát pedig nem tudja és nem is akarja elbírálni.

    Ha már ő nem veszi át a terméket, akkor köcsög dolog negatívot osztogatnia, de ilyen kretének mindig is lesznek, ezt kivédeni nem lehet. Én is jártam már így, nekem se tetszett, de megértem a vatera álláspontját is.

    Nincs igazság a Földön, köpni kell egyet és az élet megy tovább.

  • bachilus

    csendes tag

    válasz Kassadin #982 üzenetére

    Egy szolgáltatás, amiért fizetni kell. Ha meg kimaradnak a buliból, akkor érthetően szankcionálnak. Sokszor valóban durván, de hát ezzel nem lehet mit tenni. Az automata válaszlevél is valahol jogos felvetés, de gondolom napi szinten százával kapnak levelet mindenféle marhasággal. Ha kirobban a vita, hogy a parfüm vagy a ruha eredeti vagy nem, akkor azt a Vatera sem tudja eldönteni. Ezzel a felfogással bármelyik fizetős hírdetési fórumon lehetne anyázni a jogorvoslatért. Esetleg ha az én kapum előtt jön létre két fél között az üzlet, akkor én leszek a bíró is? Az adás-vétel az eladó és a vevő között jön létre, vita esetén nekik kell megoldani a problémát. Teljesen igaz, hogy az esetek döntő többségében soha nem lesz megoldás, mert a vevő ráb.szik. Viszont joggal feltételezhető, hogy a vásárló nem a Marson él és józan ítélőképességgel is rendelkezik.
    Az a baj, hogy ez csak feltételezés, mert a valóságban úgy viselkedik, mint aki nem a Földön él és hisz a csodákban! Pedig csodák nincsenek, sehol nem lehet harmad áron Nike cipőt venni! Vett egy cipőt ennyiért és valami rá van írva, de az eredetiséget ne várja el.
    Az emberek elégedetlensége jogos ha szart vesznek, vagy fizetnek, de nem kapnak semmit, de legnagyobb hibát saját maga követi el, mert ő az, aki megveszi azt a szemetet, amiről még a monitoron keresztül is látszik, hogy szemét vagy legalábbis nem teljesen gömbölyű a dolog. Néhány példa a nagyüzemi eladók közül.

    Eredeti, új Nike, Adidas stb cipő vagy bármi más 3-6000ft. Ilyen a világon nincs, de megveszik.
    Műszaki cikk, teljesen új (bolti ár alatt 10-15%-al), garancia nincs, csomagolás nincs és viszik mint a cukrot.
    Akármilyen termék új, valamennyivel ár alatt, szállítási határidő kifizetés után 20-30-40 nap Timbuktuból, természetesen garancia, reklamálási lehetőség nincs, de sorban állás van érte. Ha szerencséje van kap néhány nap garanciát is, de a szállítási idő újra indul stb.

    Aki ilyen feltételekkel vásárol és rosszul jön össze a biznisz az megérdemli a sorsát, ez a szarrágás magasiskolája. Hihetetlen, hogy sorban állnak egy garancia és csomagolás nélküli, állítólag új pendrive-ért, amit +2-300ft-ért a sarki boltban hozzávágnak 3 év garanciával, vagy a lapos tv 100e helyett csak 85.
    Nem tudtam eladni originál hdd-t 3 év gyári garival, ugyanezt 1000ft-al olcsóbban garancia nélkül 2 nap alatt elvitték. Jelenleg nálam a postai ajánlott leveles kiszállítás és a futáros, törékeny, értékbiztosított kiszállítás között 40ft az eltérés. Ezt a komoly negyven forintot minden századik vásárló fizeti ki. A maradék már sajnálja, de ha a postás megtapossa vagy szarrá ázik a postaládában a vásárolt portékája, akkor fel van háborodva. Megértem én a gazdasági válságot és a pénztelenséget is, de az esetek jelentős részében a minimális árkülönbség miatt meggondolandó a vásárlás helye és ezzel megelőzhető sok-sok probléma.

  • bachilus

    csendes tag

    válasz Wicked. #981 üzenetére

    Én elég sok hozzászólást elolvastam itt, a legtöbb panasz a jogorvoslatra, a fizetésre és a vásárolt termékek szar voltára utal.
    Természetesen monopolhelyzetben vannak, ezt ki is használják (ki ne tenné?). A panaszokat nem kezelik ez tény, de mint közvetítő félnek nem is feladata. Ha Jóska összeveszik Pistával a használt ruha használtsági fokozatán, akkor ki és milyen módon tud igazságot tenni? Ha Jóska panaszkodik, hogy nem kapta meg, Pista állítja, hogy feladta, ki tud dönteni? Még száz példát lehetne írni.
    Valóban sok a kereskedő, de ők okozzák a legkevesebb problémát. A hivatalos kereskedőre gondolok, nem XY-ra, aki sokat ad el! A kereskedő a vaterán, grandón is ad számlát, garanciát, mindent! Telephelye van, megtalálható, utolérhető. Apeh, vám, fogyasztóvédelem megtalálja, nem jellemző, hogy kockáztat. A neten eladni csak látogatott oldalon lehet, látogatót szerezni (nem napi 50-et) csak pénzel lehet. Ha látogató nincs, eladás sincs. Az árösszehasonlító oldalak (árgép stb), átkattintás alapon számláznak 20-100ft-ot, ezt minden egyes rákattintás után fizetik. Webáruházad van? Azért is fizetni kell, nem is keveset és ettől még nézettséged nem lesz! Van közöttük ingyenes is, de a google robot nem díjazza az aldomain alatti dolgokat, hátrébb sorol a listán. Ezekhez képest a vatera egy komplett webáruház, napi milliós látogatottsággal és csak létrejött vásárlás esetén kell fizetni! Néhány forint feltöltési díj? Szerintem nem érdemes róla beszélni.
    Alternatívák természetesen vannak, a másik fizetőst is ismerem, "....rex", ha egyre gondolunk. Jónak tűnik, de szerintem még nem elég népszerű a dolog.
    A neten eladni csak nagy látogatottságú oldalon lehet, a látogatottságot csak reklámmal lehet növelni, a reklámhoz pedig egyetlen dolog kell, a pénz. Sok pénz.
    Vagy marad a vatera, ahol meg el kell fogadni a szabályokat.

  • bachilus

    csendes tag

    válasz raver #984 üzenetére

    Átlagosan 1000db hírdetésem fut rendszeresen a vaterán, egyszer sem szóltak postaköltség miatt. Az összes megadott ár a postai tarifák felett van, kb 100ft-al.
    Van olyan, hogy egyéb szállítási mód. Azt találja ki az árát és a szállító céget.

  • bachilus

    csendes tag

    válasz Kassadin #986 üzenetére

    visszaolvastam és a legtöbb esetben következőkről volt szó:

    jogorvoslat: nincs, mert semmi köze hozzá
    fizetni kell érte: szolgáltatás, előre meghatározott díjakkal
    ha szar amit veszenek vagy meg sem kapják, átverték stb: kettőn áll a vásár, harmadik félnek beleszólása nincs.

    Kritizálni természetesen mindent lehet

  • bachilus

    csendes tag

    válasz Wicked. #989 üzenetére

    Egyformán gondolkozunk a felhasználásról.

    Figyelmeztetéseket meglehetősen könnyű náluk beszerezni. Vitázni, magyarázkodni pedig nem sok értelme van. A nagy, zöld, kockárol sikeresen elmagyarázzák, hogy végülis ez egy kicsi golyó és ha jobban megnézzük, akkor piros. :W

    A kezdetekben én is összeakaszkodtam velük néhányszor, de semmi értelme nem volt.
    Amióta betartom a fekete-fehér-igen-nem "szabályt" az irományaimban, semmi problémánk nincs egymással.

    A másik oldalon van rendszeres eladás?

Új hozzászólás Aktív témák