Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snyper990

    őstag

    válasz TheMartin03 #152526 üzenetére

    Szia!
    Sebességet közvetlenül a HGW-re (szolgáltatói „modem”) kábellel csatlakozva kell mérni, és lehetőleg ne böngészőből, hanem vagy speedtest appal, vagy CLI-vel paranccssorból/terminálból (esetleg egy Linux live sessionből). Így nagyrészt kizárható, hogy saját eszköz vagy valamilyen szoftver van a jelenség hátterében.
    Ha így is lassú, próbáld meg áramtalanítani a HGW-t, és egy fél perc-perc múlva visszakapcsolni. Ha ez sem oldja meg a problémát, kérdezz rá a szerelőnél, hogy milyen ötlete van még.
    Ha ez megoldja, de saját routerrel még mindig nem jó, akkor érdemes a saját routert visszaállítani gyári beállításokra, és újrakonfigurálni (meg egyúttal frissíteni rajta a firmware-t, ha van elérhető frissítés).
    Optikán nincs bridge mód, csak PPPoE passthrough. A set top boxoknak mindenképp jobb, ha maradnak a HGW-hez csatlakoztatva, mert ha bármi gond van velük, a szolgáltató kapásból a saját eszközödet fogja okolni. Van megoldás arra is, hogy saját routert használj (akár access pointként, akár routerként), de nagy valószínűséggel nem járna számodra semmi előnnyel (max. ha valami speciális hálózati igényed lenne, amit a HGW nem képes megoldani; ráadásul PPPoE passthrough esetén a set top boxnak mindenképp a HGW-hez kell csatlakoznia).

    #152529 seger: Ez nem biztos, hogy akkora anomália szerintem. Közben volt változás az előfizetésedben például, írtad, hogy lemondtad a tévét. Akár az is befolyásolhatta. És nem a két ajánlat közt lettek bevezetve az új vezetékes csomagok? Mert az is megmagyarázhatná.
    Persze az sem kizárt, hogy az első nem értett annyira hozzá/elnézett valamit/szándékosan jóval drágább előfizetésre akart rábeszélni. Lehet, hogy egy harmadik majd jobb árat mond, de egész biztos vagyok benne, hogy olcsóbb nem lesz a jelenlegi díjnál. Ha nem akarsz készülékkedvezményt, akkor nem sok értelme van hűséget vállalni, sőt, készülékkedvezménnyel együtt sem biztos, hogy megéri.
    Nálunk egy mobil előfizetés olcsóbb lenne a meglévő régi csomagnál, amin már nincs hűség, viszont jóval kevesebbet is adnának szolgáltatási szempontból...

Új hozzászólás Aktív témák